GtkRadiant 1.4.0
sob, 13 grudzień 2003 17:37:42 | Autor: szaky | Quake 3 Arena
Na qeradiant.com możemy przeczytać o najnowszej wersji GtkRadianta, oznaczonego 1.4.0. Jak piszą na wyżej wymienionej stronie trwają prace nad nową stabilną serią 1.5.
Zmian jest sporo, choć tylko część z nich dotyczy q3, wspomnę tylko o kilku najważniejszych:
Dodanie najnowszej wersji kompilatora q3map2. Zmiany jakie zaszły opisywałam, ale nie zaszkodzi wspomnieć jeszcze raz:
dodanie kilku funkcji do skybox, (_angle, _scale), kontrolujących rozciąganie, obrót skyboxu względem mapy.
dodane obracanie, skalowanie do entity light, wartość poniżej 1.0 zmniejszają kąt padania światła, powyżęj sprawiają że światło jest ostrzejsze.
dodanie _lightmapscale, do modeli
poprawiony skyfix dla kart ATI (Radeon)
nowe shadery nie mogą zostać wygenerowane jeśli wymagany fragment nie zostanie znaleziony, nie generuje błędnie napisanych shaderów.
Dla RTCW ET dodano nowe textury z grupy common - hullcaulk, hintskip, subtlehint
Dodano skróty sużące do skalowania textur (alt + delete, alt + insert).
Zmiany, uaktualnienia przy edycji q2 oraz Heretic2.
Dokładniejsze informacje o zmianach przeczytacie na stronie producenta qeradiant.com.
Ściągnąć możecie stąd:
.:[ Download]:.
Należy wybrać dla jakiej gry chcemy ściągać, oraz dla jakiego systemu. Dzięki temu rozwiązaniu nie musimy ssać wszystkich plików, które przy edycji map do q3 wcale się nie przydadzą.
damndog | 2003-12-14 12:19:30
wreszcie pomysleli z instalatorem.
a czego tycza sie te skroty do skalowania tekstur? co one robia :D pewnie chodzi o przelaczanie ulozenia na curves'ach, zgadlem? ^.^
ps. dwa newsy pod rzad i to z ponad 24 godzinnym opoznieniem :DDD
EDIT: jejej!! jeszcze jedna FAJNA nowa funkcja! mozna wskanowac sobie swoje szkice czy cos, i ustawic sobie taki obrazek jako tlo w widoku 2D!! BAJER :D cos jak w 3ds, fajno!
#664539
dAde | 2003-12-14 20:42:15
Poproszę o jakieś komentarze jak się tej wersji używa, bo nie wiem czy ściągać - mało czasu na takie rzeczy ostatnio.
A do "działania texturami na curvesach" jest CTRL+SHIFT+N, a scalowanie, to chyba wiadomo o co chodzi... Chociaż nie mogę nic gwarantować - nie instalowałem - proszę o komentarze!
#641176
Zaloguj się by dodać komentarz.