id Software w świetle reflektorów
Słysząc "nagrody Emmy", na pewno od razu macie przed oczyma swój
ulubiony zagraniczny serial lub reality show. Co te prestiżowe
wyróżnienia przyznawane przez Academy of Television Arts & Science
mogą mieć wspólnego z Quakiem? Już śpieszę z wyjaśnieniem.
Wiele wyjaśnia człon "Science" w nazwie wspomnianej organizacji. Wyjaśnia, ponieważ dwa dni temu, John Carmack i id Software, zdobyli dwie statuetki Emmy.
Nagrody wręczono w ramach ceremonii Technology & Engineering Emmy® Awards, która odybyła się podczas Consumer Electronics Show w Las Vegas. John Carmack odebrał swoją Emmy za pionierski rozwój silników graficznych w grach 3D, dzięki przełomowym innowacjom w technologi rednderingu jakich dokonał będąc głównym programistą DOOM®. Id Software przyznano statuetkę za czołową pozycję w dokonywaniu przełomów w dziedzinie renderingu, wszystko to dzięki technologii Quake®.
Trzeba przyznać, że co jak co, ale twórcom pierwszego na świcie FPP te nagrody się należały.
Przy okazji Consumer Electronics Show reporterom z gameinformer.com udało się dorwać współwłaścicieli id Software - Johna Carmaca i Todda Hollensheada, i przeprowadzić z nimi pokaźny, dwuczęściowy wywiad, w którym dotykają wielu tematów takich jak: QuakeCon, rozwój ich gier pod kątem Wii, film "Doom", rozwój silnika Doom 3, konsole, windows Vista i wiele innych. Na zachętę jak zwykle przetłumaczyłem dla was mały fragmencik:
GameInformer: "Doom", w roli głównej the Rock. Żałujecie teraz jakiś decyzji związanych z tym filmem?
Carmack: Na pewno nie jest to film wart Oskara, jednak dobrze bawiłem się oglądając go. Chciałem jedynie, żeby nie był tragiczny. Nie chciałem, żeby był to kolejny "Super Mario Brothers" czy "Double Dragons" - naprawdę straszne produkcje. Film wyszedł i dał sobie radę, więc niczego nie żałuję.
Zapraszam do lektury (część II zaczyna się od czwartej strony):
CES 2007: John Carmack And Todd Hollenshead Speak
źródło: id Software gameinformer.com
Brak komentarzy.
Zaloguj się by dodać komentarz.