Internauci TP SA podpisują niekompletne umowy
sob, 22 styczeń 2005 21:51:50 | Autor: akk0 | Quake 3 Arena
W jednej z moich lokalnych gazet ukazał się ciekawy artykuł przedstawiający prawdziwe oblicza Telekomunikacji Polskiej SA. Dotyczy on aneksów do umów TP SA, które nie zawierają podstawowych informacji o usłudze. Poniżej przybliżam pokrótce przygodę pewnego internauty, który został nieświadomie oszukany.
Jeden z internautów korzysta z Neostrady 640 kb/s. Miesięcznie płaci za nią 139 zł. Za kilka tygodni minie rok, czyli czas, na który zawarł umowę. Postanowił ją przedłużyć na następny rok. - W regulaminie umowy znalazłem zapis, że "świadczenie usługi na czas określony uważane będzie za przedłużone na czas nieokreślony, o ile klient nie wyrazi innego oświadczenie woli w terminie 30 dni przed upływem terminu określonego w umowie". Dla "tepsy" to bardzo korzystny przepis, bo przy umowie na czas nieokreślony klient płaci więcej. Jestem przekonany, że wiele osób nie czyta regulaminu i nie ma o tym pojęcia. Dopiero, po upływie roku dowiadują się, że automatycznie na stałe zostali jej abonentami. By tego uniknąć wybrałem się do telepunktu - opowiada internauta. A w telepunkcie, wiadomo - kolejka interesantów. Klientowi TP SA w końcu udało się dostać do konsultantki. Powiedział, że chciałby przedłużyć umowę na kolejny rok. Do formularza kobieta wpisała dane teleadresowe oraz zaznaczyła nazwę usługi "Neostrada tp 640". Na drugiej stronie przystawiła pieczątkę ze swoim nazwiskiem, wypisała datę oraz poprosiła o podpis abonenta. Pół godziny później internauta wrócił do konsultantki i zapytał, na jak długo umowa jest przedłużona. - Pani odpowiedziała, że to przecież oczywiste, że na rok. Na moją prośbę na formularzu ręcznie dopisała: "Umowa lojalnościowa 12 miesięcy". Ponieważ za mną kolejka już naciskała, zapytałem tylko ile będę płacił za usługę. Taka informacja powinna się przecież znaleźć w umowie. Konsultantka wręczyła mi cennik, mówiąc, że wszystko jest na nim napisane. Dopiero w domu, analizując dokument, przeczytał, że Neostrada tp 640 została wycofana ze sprzedaży z dniem 1 września 2004 roku! - To skandal! Jak mogli mi przedłużyć umowę na coś, czego nie mają w ofercie? Poza tym, co to za niewiarygodne umowy: bez ceny usługi i terminu jej przedłużenia. Przecież po moim odejściu pracownik "tepsy" może tam wpisać cokolwiek mu się podoba, a ja będę musiał za to płacić, bo na dokumencie jest mój podpis - oburza się. Zadzwonił na "Błękitną linię". Przez pół godziny konsultantka nie potrafiła wyjaśnić sytuacji. Odesłała mnie do telepunktu. - To już była moja trzecia wizyta w tym miejscu. Tym razem usłyszałem, że pani nic nie poradzi, skoro formularze są niekompletne. Nie chciałem odejść z kwitkiem, więc dopisała długopisem w aneksie: "Aneks do umowy pozostaje na dotychczasowych warunkach umowy, tj. wysokość abonamentu". I dopiero na moją prośbę postawiła pieczątkę TP SA - tego też nie było! - relacjonuje internauta. Usłyszałem też, że skoro mam wątpliwości, to mogę skontaktować się z rzecznikiem w Poznaniu - opowiada. Maria Piechocka, szef biura prasowego TP SA w Poznaniu przyznaje, że rzeczywiście w aneksach brakuje podstawowych informacji o usłudze. Uwagi w tej sprawie klienci już zgłaszali w telepunktach w całym kraju. - Od 1 stycznia b.r. miały być wprowadzone nowe formularze. Niestety, tak się nie stało , za co przepraszamy. Skontaktowałam się z koordynatorem ds. Neostrady. Zapewnił, że w najbliższym czasie zaczną obowiązywać kompletne dokumenty. Równocześnie wyjaśnia, że z Neostrady tp 640 po 1 września 2004 roku nie mogą korzystać nowi abonenci. Jej dotychczasowi użytkownicy mogą przedłużyć umowę na tę usługę. Maria Piechocka zapewnia: - Na bieżąco przeglądamy umowy z klientami. Gdy tylko zbliża się czas 30 dni do upływu terminu, na który zawarli umowę, nasz pracownik dzwoni do nich lub wysyła smsa, informując o tym fakcie. Wtedy sami decydują, czy chcą przedłużyć umowę na kolejny rok czy też na czas nieokreślony, W tym ostatnim przypadku, jeżeli się do nas nie zgłoszą to automatycznie przedłużamy umowę.
Do 30 września 2004 roku z pięciu wersji Neostrady korzystały 453 tysiące użytkowników. Jednak, w związku z promocją świąteczną Telekomunikacja Polska przewiduje, że do końca ubiegłego roku usługa zdobyła łącznie ponad 500 tysięcy klientów. Zdecydowana większość z nich podpisała umowę na czas określony.
Wniosek:
- Telekomunikacja Polska nie jest nowicjuszem na rynku usług telekomunikacyjnych. Zdumiewa więc fakty, że wystawia swoim abonentom niekompletne dokumenty, ba - drukuje cenniki, które potrzebują tłumacza. To kolejny przejaw ignorancji klientów przez firmę, która z nich przecież żyje. Sprawa bulwersuje, bo - o tym wie każdy przedsiębiorca - o każdego klienta trzeba dbać. Zwłaszcza wówczas, gdy ma się ich miliony. Jeszcze...
flexone | 2005-01-22 22:28:00
To tylko swiadczy to bezczelnosci tp i jak chca zrobic ludzi w bambuko!!!!!!!!!
#706666
cocaine | 2005-01-22 22:32:14
tpsa sux ?
#706667
ATi | 2005-01-22 23:07:10
Telekompromitacja
Telekomuna
Teleshit
Czego to sie nie zrobi zeby wyludzic ostatnie pieniadze ze swojego klienta ;>
#706674
w1n | 2005-01-22 23:10:24
mam neo640, ale mam takiego zonka ze place 109 zl brutto ;d licza mi jak za neo 500, no chyba, że za jakiś czas przyśla wyrównanie. Dzieki temu newsowi wiem, że musze przed wakacjami lecieć i nie przedlużyć umowy:D
#706678
Mav_8217 | 2005-01-22 23:12:57
akk0, good work!!!
Przecież prawie nikt z nas nie wiedziałby, że trzeba potem lecieć i nie przedłużać umowy...
Ale to jest po prostu żałosne :/
#706679
pigulson | 2005-01-22 23:15:32
Hehe Tpsa to idioci @#$% fakture mi przytslali na 54 grosze bo czegos tam niedoliczyli:D:D::D:D mogli dopisac to do kolejnej faktury za grudzien:D
Pozatym jak ktos ma ISDN i chce zmienic na normalny(analogowy) aby miec neo to zycze mu powodzenia, ja czekalem ponad 6 miesiecy na jebana wymiane.
Wniosek: Tpsa sux i pij wodke bedziesz wielki:D
#706681
edix | 2005-01-22 23:25:28
Do tepsy z ta robota ;-b
#706682
Pionier | 2005-01-22 23:38:50
tpsa tepsa:) ale dziekowac za ceny nalezy francuzom glownym udzialowcem naszego najwiekszego uslugodawcy internetowego jest france telekom i to oni dyktuja ceny... wiec moze raczej france telekom sux!:>
i cala ta kasa ktora jest od nas zbierana za abonamenty telefony naprawy i inne takie jest pakowana we francuskiego giganta bo we francji ma powazne problemy finansowe O.o
#706683
w1n | 2005-01-22 23:39:30
"Przecież prawie nikt z nas nie wiedziałby, że trzeba potem lecieć i nie przedłużać umowy..."
no bo normalna firma rozwiązuje umowe automatycznie, nie świadczy dalej usługi, jeśli się skończył okres umowy.
#706684
SL4VE | 2005-01-22 23:40:56
Apfrr. Ja jak sie wyprowadzalem ze starej chaty w Koninie do nowej to przepisywalismy telefon (razem z neo640) na nowego lokatora, a sami podpielismy sie do niego lanem (przeprowadzilismy sie na sasiednia dzialke - z szeregowca do domku). Co jest bardzo fajna rzecza, od czasu przepisania umowy neostrada dziala, a oplat nie pobieraja :)
#706685
p0nchov | 2005-01-22 23:57:44
heh ... ja tam sie ciesze bo mialem neo i ciesze sie ze zrezygnowalem z niej i mam teraz neta w kabluwce :P
ogolnie TPSA sux [;
#706688
Yaboll | 2005-01-23 00:11:34
Kazdy tylko nazeka i szuka taniej afery.
tpsa rzeczywiscie informuje 1 miesiac przez rozwiazaniem umowy ze czas sie konczy.
Do mojego znajomego dzwonila jakas babka i dostal sms’a na numer podany jako kontaktowy.
Regulaminy sie czyta, a nie bezmyslnie podpisuje!!!! Tego sie nauczcie.
Cos mi sie nie chce wierzyc ze zalatwiajac sprawe w telepunkcjie pracownik nie zrobik kopi dla aboneta i na kopi sie nie podpisal i nie walnol pieczatki
Forulaz do przedluzenia umowy na kolejny rok to jest aneks. Wiec wszystkie warunki swiadczenia uslugi jesli w aneksie nie sa wyraznie "wypowiedziane" beda obowiazywac ze starej umowy.
Jak to mowia nieznajomosc prawa nie zwalnia nas od odpowiedzialnosci i czesto zeruja na nas sprzedawcy i wielkie koncerny!!!!!
Pewnie 80% z was nie wiem o czyms takim jak renkojmia!!! Baaa zaloze sie ze tylko 1% wie o szczegolnych warunkach renkojmi przy zakupach konsumenckich gdzie renkojmia przysluguje nam na 2 lata.
OTO CALA POLSKA, KAZDY TYLKO NARZEKA JAK TU JEST ZLE... ALE O SWOICH PRAWACH JUZ NIE WIE, NIE CZYTA TEGO CO PODPISUJE, GLUPOTA LUDZKA NIE ZNA GRANIC.
Newsa uwazam za nieudanego... Opisuje on tylko glupote czlowieka, ktory slepo bladzi...
#706689
bfr_aka_pablonzo | 2005-01-23 00:28:44
jestem za jabolem.
#706691
StaryOrgowicz_93 | 2005-01-23 01:02:58
"Za nie wiedzę się płąci" - nie wiem kto tak powiedział, ale moja mama też tak mówi =)
#706696
plej | 2005-01-23 02:36:19
znaczy sepleni? (joke:P)
#706699
cEtRzYKa | 2005-01-23 09:04:15
a mi sie nieche czytac takich dłuuuuugich newsów :D
#706704
3st | 2005-01-23 09:17:23
ladny news...
ja jak przedluzalem umowe to wiedzialem o tym :D
bo dokladnie czytam regulamin :>
#706705
ISDGBUIASBD | 2005-01-23 11:01:48
@#$% tpsa!!!
#706714
RauL | 2005-01-23 11:12:56
dobry news, tepsa mać !
#706716
marbas.dk | 2005-01-23 11:14:55
Yaboll ty tez nie jestes doinformowany bo rekojmia przysluguje teraz tylko zakupom na firme lub jakas dzialanosc gospodarcza. Teraz zastepuje to niezgodnosc towaru z umowa. Dla nieoswieconych jezeli mamy gwarancje na rok czasu to po roku zawsze mozna reklamowac na niezgodnosc towaru z umowa. Jak yaboll pisal wie o tym bardzo malo osob. Zreszta z tym zwiazane sa wieksze kozysci bo sprzedawaca musi zaplacic za dojazd osobie ktora przyjechala zareklamowac produkt. Poprostu trzeba znac swoje prawa i klucic sie do oporu jezeli sie wie co robi. Sprzedawca czasem specjalnie wprowadza w blad zeby nie ponosic dodatkowych konsekwencji. Jest tego wiecej ale niechce mi sie pisac :P
#706718
Mav6r1ck | 2005-01-23 11:19:11
Niewiele brakowało a tesz dałbym się złapać ... ble
#706719
m4mut | 2005-01-23 11:41:06
no niech tylko mi sie bedzie umowa konczyla to ja juz ich zniszcze :D
#706721
ziel1na | 2005-01-23 12:29:57
" o każdego klienta trzeba dbać. Zwłaszcza wówczas, gdy ma się ich miliony"
chyba ze jest sie monopolista..
#706727
davep | 2005-01-23 12:42:36
haha tak, ja rowniez podpisuje sie pod slowami yabolla, dlaczego? dlatego ze koles chyba wk***il by sie odwrotnie jakby sie dowiedzial, ze neo nie moze przedluzyc ponownie na 640 bez ograniczen i do wyboru ma neo 1mb lub 0.5mb z ograniczonym transferem :P
To chyba dobrze, ze klient ktory rok temu godzil sie na takie warunki jakie sa- czyli neo640 (wtedy 512 za ta sama cene!) bez ograniczen za 149zl i moze ta umowe kontynuowac nadal mimo ze nie ma jej w ofercie. Fakt przyznam sie, ze tez bylem w podobnej sytuacji- po przekroczeniu okresu rocznego zapalcilem za 2miesiace abonament za neo640 na czas nieokreslony czyli zamiast 149zl->185 (?) jakos tak...i nikt nie raczyl mnie powiadomic o tym ze wogole umowa sie konczy, wypadaloby ja przedluzyc i ze zostaje automatycznie zmieniona (nie czytalem tego w regulaminie :/) A pozatym nie wiem czy dobrze rozumuje ale wg mnie to:
aneks do umowy to jest tylko cos na zasadzie jej przedluzenia, czyli zgoda klienta na to zeby tpsa (i nie tylko) swiadczyla mu ta sama usluge jaka podpisywal rok temu, wiec po co koles pyta sie ile bedzie placil po podpisaniu tego aneksu i jaka bedzie mial predkosc(?) ok ok spytac sie mozna ale nie odrazu jakies podpisy i pretensje ze w aneksie tego nie ma, przeciez ma umowe ktora wlasnie teraz przedluza :P
Wogole widac ze artykul prasowy naciagniety tak jak wiele innych, wymyslonych ewentualnie troche zmienionych historyjek tanich redaktorow :> Babcia sie na to nabierze tak jak na to ze komputer robi z dzieci mordercow i powie ze tpsa to zlo :P
#706729
szaq | 2005-01-23 13:01:51
akk0 ja zarówno Ciebie i innych redaktorów proszę - zwróćcie uwagę na poprawność wstawianych newsów - bo w tym było ponad 10 błędów :>.
Proszę, postarajcie się ! ! ! !
#706733
lukas_1 | 2005-01-23 14:00:12
QUOTE:
Babcia sie na to nabierze tak jak na to ze komputer robi z dzieci mordercow
Reply:
komputer robi z dzieci mordercow a quake3 satanistow -> opinia sasiadki po siedemdziesiatce.
Poza tym TPSA nie jest monopolista. Jest wiele alternatyw ale kogo to interesuje? Male firmy nie reklamuja sie w TV, szczegolnie jak dzialaja w jednym miescie tylko. Poza tym TPSA ostatnio mocno utrudnia niezaleznym dostawcom zycie. Na porzadku dziennym sa sytuacje ze TPSA nie chce udostepnic dodatkowego lacza firmie, tlumaczac sie brakiem przepustowosci, w tym smamym czasie podlaczajac dziesiatki nowych uzytkownikow neostrady.
Tak sie sklada, ze pracowalem u prywatnego ISP i takie sytuacje to jest norma... poza tym jak jeden z niezadowolonych klientow (ktory klocil sie ze firma nie wywiazuje sie z umowy - bo nie wiedzial jaka jest roznica miedzy kB/s a kbit/s) nazwal naszego malego ISP monopolista, to po prostu krew mnie zalala, bo jakim my jestesmy monopolista przy TPSA majac niecaly tysiac userow...
UZYTKOWNICY!! Zadajcie sobie trud doinformowania sie, a nie podazajcie slepo jak owce na rzez za innymi baranami!! Czytajcie umowy!! Zrozumcie ich tresci!!
To dotyczy nie tylko graczy q3, ale ogolnie uzytkownikow komputerow i internetu... NIEZNAJOMOSC nie jest usprawiedliwieniem. To ze klient nie wie jak odroznic ze jego komputer zlapal wirusa i potem sie strasznie dziwi jak mu internet wolno dziala albo admin odlacza go od internetu (bo wirus rozsyla sie z jego komputera)...
jesli sie decydujemy na komputer i internet, to musimy poznac go na tyle na ile mozliwe, zeby nie dac sie wykorzystac...
ZNAJ SWOJE MOZLIWOSCI, NAWET JESLI MASZ Z NICH NIE KORZYSTAC. podstawowe motto ktore przyda sie w wielu sytuacjach, w tym i przy komputerze.
A co do TPSA to temat jest rzeka i nie zamierzam pisac nic wiecej, bo to ani czas ani miejsce, a mozna napisac spora kolumne na ten temat.
Pozdro Yabollq, dobrze gadasz jak zawsze :)
#706737
akk0 | 2005-01-23 14:59:37
Szakal jestem świeżo po formacie i niemam gdzie sprawdzić tych błędów, apropo znasz może jakąś www/program, który radzi sobie z wszystkimi błędami?!
#706745
Yaboll | 2005-01-23 15:25:44
Yaboll ty tez nie jestes doinformowany bo rekojmia przysluguje teraz tylko zakupom na firme lub jakas dzialanosc gospodarcza. Teraz zastepuje to niezgodnosc towaru z umowa. Dla nieoswieconych jezeli mamy gwarancje na rok czasu to po roku zawsze mozna reklamowac na niezgodnosc towaru z umowa
Nieszadze zeby moja pani mecenas ktora probuje mi na studiach jako przedmiot do wyboru wtluc prawo cywilne sie myli :)
Rekojmia dotyczy tylko i wylacznie zakupow dokonanych przez osoby fizyczne.
Przy zakupach przez instytucje firmy itp. nie przysluguje rekojmia, a jedynie tak jak mowiles niezgodnosc z umowa lub cechy ktore nieumowliwiaja dzialanie urzadzenia zgodnie z jego przeznaczeniem (jesli np nie byly wyszczegolnione na umowie jako wady).
Sprzedaz konsumencja czyli szczegolny wypadek sprzedazy dotyczy jedynie zakupow dokonywanych przez osoby fizyczne ktorych zakup nie byl zwiazany z prowadzana przez nich dzialalnoscia oraz sprzedawca byla komorka prawna ktora jest nazywana "profesjonalista". Czyli np jakas instytucja ktora zajmuje sie sprzedaza (np. sklep reprezentowany przez sprzedawace)
PS. Sprawdzilem na stronach rzadu isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
Odnosnie rekojmi i praw konsumeckich mialem lacze 8h zegarowych wiec conieco o tym wiem :P i od dziiaj bede sie gryzl ze sklepami jesli towar nie bedzie mi odpowiada.
AA... i nie nalezy sie przejmowac karteczkami typu reklamacji nie uwzgledniamy, towar nie podlega zwrotowi itp, bo nie maja one zadnej mocy prawnej :), nawet jesli w umowie by byla taka klauzula jest ona niewazna :)
#706750
dinh-equador | 2005-01-23 15:36:55
J.e.b.a.c Tpsa
#706752
Zeus | 2005-01-23 16:04:32
Heh a ja juz rok temu przezucilem sie na dialoga :) i mi z tym dobrze-zero afer. Pozdro szescian
#706754
marbas.dk | 2005-01-23 16:06:09
heh nice Yaboll ;]
#706755
Subwoofer | 2005-01-23 16:35:02
ja juz o tym wiedzialem ale przyda sie to innym ktorzy niewiedzieli :)
#706757
nxs.mlk | 2005-01-23 18:29:37
ja rowniez mialem nieprzyjemna sytuacje dotyczaca niekompetencji pracownikow tepsy, tyle ze w moim przypadku chodzilo o zerwanie umowy ... jak jest napisane w umowie trzeba zawiadomic tpse o fakcie zerwania miesiac przed. wiec poszedlem do telepunktu i mowie ze chce zerwac umowe (za miesiac) zalatwione. wracam do domu nie mam neta. wtf? dzwonie do nich technicy mowia mi ze umowa zostala zerwana wlasnie dzisiaj. dzwoniac na blekitna linie przez caly dzien nikt mi nie potrafil udzielic informacji czy da sie cofnac ten blad .odsylali mnie do telepunktu . pani w telepunkcie mowi ze trzeba zadzwonic na blekitna linie i tam sie zapytac technikow. dzwoniac poraz n-ty trafilem chyba na technika ktory cos tam wiedzial , poinformowal mnie ze umowa zostala przeniesoina do archiwum , i nieda sie jej przywrocic zatem pozbawili mnie neta miesiac przez data zerwania umowy a ja musialem za to normalnie placic. Po tygodniu uzerania sie z nimi i wielu telefonach do telepunktu gdzie prawie nigdy nikt nie odbieral dzwonie kolejny raz na blekitna linie i dowiaduje sie od technika ze zalozyli mi nowa umowe nowe id pin nowa poczta itd rotfl na 3 tygodnie. nowa umowa zostala zawarta bez mojej wiedzy nic nie podpisywalem. technik rozumiejac moj bulwers podal mi id i pin. w telepunkcie powiedziano mi ze zadzwonia do mnie jak przywroca mi net. niezadzwonili .. a wiec wqurwiony i zadowolony w jednym ze spowrotem mam net - wprowadzam id i pin , odpalam - szybkosc 128 a mialem wczesniej 640 ... zalosc
#706769
Yaboll | 2005-01-23 19:11:53
A jak oraz moim znajomi nie mieli z tpsa nieprzyjemnych niespodzianek.
Baaaa w tej chwili moj znajomy ma nadplate z bledy tpsa (jest do przodu o jakies 80zl, po tym zadzwonil do nich kilka razy zgrlaszajac reklamacje za fakturke)
Tpsa i kazda wieskza firma wlasnie zeruje na takich ludziach ktorzy daja sie okradac (jakis blad na fakturce... olac, nie chce mi sie dzwonic) i nie czytaja regulaminow i umow.
#706770
Tramal | 2005-01-23 19:37:59
moim zdaniem to troche teraz przesadzacie juz z tym. Jestem posiadaczem neo 640 i bardzo sie ciesze z tego powodu ze tp daje opcje przedłuzanai umowy w innym wypadku musiałbym zrezygnowac i zkorzystac z innego operatora bo limity na "nowe oferty" są bardzo niekorzystne dla mojej 4 osobowej sieci. Ja wiem ze TP to zlodzieje itp, ale w tym wypadku wydaje mi się ze idą klientowi na ręke dając mozliwość przedluzenia dobrej oferty zamiast zamianiac ja na 512 z limitami i oskarzanie ich o jakieś niedopatrzenie w umowie jest troche nienamiejscu.
#706771
Free | 2005-01-23 21:33:57
w tepsie jest ogromny burdel to trzeba im przyznac
#706778
pat | 2005-01-23 22:16:33
hahah tepsa jak zwykle kreci, tez mialem miec neo ale ostatnio mi naprawili net i jakos dziala to niewziolem jej :P
#706782
THRAWN | 2005-01-28 13:22:50
Free monopolista robi co chce i mu to uchodzi płazem...zycie
Dialog WZYWA !!
#707149
Zaloguj się by dodać komentarz.