ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Jak szybko fragujemy

śro, 26 czerwiec 2002 15:29:55 | Autor: Rozz | Quake 3 Arena

Niejaki Tomcat zamieścił na xsreality bardzo długi post, w którym uwzględniając szereg różnych czynników stara się obliczyć średni czas reakcji w grze komputerowej, potrzebny do zdobycia fraga na przeciwniku, który nagle pojawia się przed oczami (przy założeniu gry aka instagib). Tomcat wyróżnia 10 czynników, które wpływają na nasz czas reakcji:

  1. Snaps - komenda określająca ilość snapshotów na sekundę (stanów gry) przyjmowanych przez klienta; domyślna wartość 20 oznacza, że mamy automatycznie opóźnienie 50ms.
  2. Ping - opóźnienie wynikające z fizycznej odległości między klientem i serwerem i jakości połączenia.
  3. Fps - 100 fps oznacza, że między klatkami występuje opóźnienie równe 10ms.
  4. Czas reakcji człowieka - waha się w granicach 200-300ms, zaawansowani gracze mogą go obniżyć poniżej 200ms.
  5. Osprzętowanie - mouse dpi, mouse fps, sensitivity, rozdzielczość ekranu, rodzaj podkładki pod mysz - zachodzą tu różne zależności.
  6. Odświeżanie portu myszy - USB 125Hz, co daje 8ms opóźnienia.
  7. Cl_maxpackets - domyślne 30 na sekkundę może oznaczać 33ms opóźnienia.
  8. Fps serwera.

Na podstawie tych założeń Tomcat obliczył, że w najgorszym wypadku (gra na lanie, 160ms czas reakcji) czas potrzebny na zdobycie fraga wyniesie 396ms, a średnio 336ms. Czas ten przy pingu 80 i wyższym czasie reakcji wzrośnie do ponad 0.5 sekundy.
Na czas zdobywania fraga w 77% składa się czas reakcji człowieka, dopiero w pozostałych 23% warunki techniczne, stąd największe pole do popisu stwarza zmniejszanie czasu reakcji człowieka, co można osiągnąć przez doświadczenie.

*M4STER* | 2002-06-26 18:14:57

Rail rulezZ
raill roX :D

ortho | 2002-06-26 22:28:36

ale nie rozumiem ten czas reakcji to jest na zasadzie -widze strzelam czy na zasadzie najechalem celownikiem-strzelam
?

Gravatar

StaryOrgowicz_2 | 2002-06-26 23:18:37

Wydaje mi się, że na zasadzie "widzę, zaczynam działać". Bo później dodaje do tego opóźnienie wynikające z pracy sprzętu (rozdzielczość myszy, etc.). BTW: Ile macie w tym teście na czas reakcji? Mi się waha między 170 a 180ms. Czyli nienajgorzej jak na amatora :)

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek - 92 pkt
  2. Requiem - 50 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 10 pkt
  4. Szczawson +5 - 5 pkt
  5. psych!cal - 4 pkt
  6. bfr_aka_pablonzo - 3 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 55