Kontrreformacja
wto, 13 kwiecień 2004 17:12:07 | Autor: bryan | Quake 3 Arena
Dzisiaj nastąpiła (bądź nastąpi do wieczora) zmiana w działaniu kilku serwerów TDM vq3, mianowicie TOYA, FF, MIB i TSK. Jak zapewne niektórzy pamiętają jakiś czas temu na MIB wyłączona została nasza 'polska' mapa , czyli pro-q3dm6 - było to niewygodne dla grających ligi oraz spotkania klanowe, ale skutecznie wprowadziło "nowe" mapy do codziennej gry. Ponieważ nie ma sensu blokować - co by nie mówić - bardzo dobrej mapy, na wyżej wymienionych serwerach wprowadzono zapomniany od czasów 1.17 wynalazek, czyli automatyczną rotację map. Lista maprotate przedstawia się następująco:
- pro-q3dm6 (dostępna standardowo w q3)
- q3dm7 (dostępna standardowo w q3)
- q3dm14tmp (download z ClanBase)
- ospdm5 (dostępna standardowo w OSP)
- ospdm6 (dostępna standardowo w OSP)
- cpm4 (download z ClanBase)
- q3dm15rc3 (download z ClanBase)
Jak widać nic specjalnie nowego, ot mapy grane standardowo we wszystkich niemal ligach. Taka dziwna, jakby mogło się z początku wydawać, zmiana ma za zadanie zredukowanie gadek tego typu (tutaj przytocze cyctat z jednego z komentarzy): "nie znam tej mapy", "co to za mapa?", "eee nie znam nie gram na niej", "chyba nie mam tej mapy". Nie ma co ukrywać, że cpm4,q3dm14 i ospdm15 należą do map trudnych, ale czy nie ma sensu podjąć wyzwania ? Oczywiście nie zmienimy w ten sposób mentalności graczy, ale może chociaż troche ich ucywilizujemy ? Zapraszam do dyskusji w komentarzach pod newsem, oraz do przejrzenia opinii dopisanych pod SOTD
**Mam nadzieję, że po rozmowie z adminami serwerów mm, upc, dialog i kilku innych zgodzą się oni również na wprowadzenie takiej zmiany.
NecrosiS | 2004-04-13 17:24:44
good id
kazdy krok w strone poprawy sytuacji jest jak najbardzej na miejscu :]
#679056
gumaphobos | 2004-04-13 17:29:16
ja uwazam pomysl za zajebiscie trafny bo robi sie ze polska to mapperzy
#679057
eng | 2004-04-13 17:29:48
To jest doslownie parodia - co sie teraz dzieje , only dm6 , osp5 nielicznie i czasami o6 ! Zalosc.
#679059
sYnth|Bubu | 2004-04-13 17:32:10
Teraz bedziemy ownowac za granica nie tylko na pro6 :D
#679060
n4rf | 2004-04-13 17:35:41
bardzo dobry pomysl
#679063
wuder | 2004-04-13 17:59:02
wszyscy będą zadowoleni :]]]
#679072
lecho | 2004-04-13 18:01:32
cpm4 wcale nie jest trudna, jedyne co trzeba robic, to play more promode :#
#679077
MateoMartinezz | 2004-04-13 18:06:30
genialny pomysł, moje modły zostały wysłuchane, teraz tylko prosić o włączenie konkretnych nastepnych mapek do loop'a.
Może co jakiś czas admini poszczególnych serwerów chcieliby robić u nas głosowanie, nad zmianami mapek w obiegu serwera?
#679078
MateoMartinezz | 2004-04-13 18:07:32
Lecho - dajcie newsa na esporcie, dobrze by było aby więcej osób się o tym dowiedziało :D
#679079
tysik | 2004-04-13 18:16:31
bardzo dobry pomysl - naprawde big + dla pomyslodawców :-) ale takie pytanie - czy votowanie bedzie juz zupelnie wylaczone?
#679082
Nikon | 2004-04-13 18:21:21
wypierdolcie z map cyklu osp5 ta mapa smierdzi noobami i kampieniem z csa :D nigdy nie polubie tej pojebanej mapy w vq3 jej wersja promodowa 5a jest o 10000000000000000000000 razy lepsza i nie ma raila bez ktorego nooby nie umieja sie obejsc co widac na cpm4
#679083
lecho | 2004-04-13 18:25:33
popieram nikona, ospdm5a bije na glowie ospdm5 - jest wiecej dynamiki, nie ma kampienia na pol mapy z raila i generalnie jest gdzie pograc bo to w sumie duza mapa a na "railowej" wersji jak sie nubsy ustawia z rg na szczycie to nie ma jak sie ruszyc....
#679084
PeterSchiff | 2004-04-13 18:28:39
teee, ale jednego nie przewidzieliscie :) jak sie p1zd3czki odzwyczaja od dm6 i pokochaja ospdm15rc3 to so bedzie??:PPPPPP
#679085
sYnth|baal | 2004-04-13 18:44:22
ospdm5 jest specyficzna i nie rozumie was poprostu jak nie umiecie sobie poradzić z dobrym clanem to to was irytuje bo jak ugrzęzną na tym railu quadzie i welku czy ra to zależy od clanów to chuja mozecie zrobić i te noooby jadą was jak szmaty i macie potem net -30 a co powiecie na dm14tmp mapa dla noskilli gdzie styka rl boze takie gadanie jest bezsensowne dobry pomysł z tymi rotacjami ciekawe tylko czy votowanie zostaje bo odp nie uslyszałem bry?
teraz dużo ludzi będzie musiało wysilić sie i stracić te 8 mega na te mapy:P
#679088
unnzor | 2004-04-13 18:47:38
yeah, roxor :D widac ile czasu potrzebowala polska aby ustawic cos co jest na wiekszosci serverach w europie (swiecie?) ..
#679089
sYnth|Bubu | 2004-04-13 18:58:51
dm14tmp to jest zajebista mapa gdzie skill nie odgrywa takiego znaczenia :P jak myslenie . Ta mapa wymaga duzo kombinowania.
#679066
[M]aniek | 2004-04-13 19:01:27
votowanie zostanie jak jest
#679090
PYTON | 2004-04-13 19:01:27
brajan zapomniales o respawn 1 ! :P
#679091
ATi | 2004-04-13 19:03:48
Genialny pomysł.. koniec z jednomapowcami. A co do dm6 to jest poprostu gr8 mapa :P, a jaki niby problem z ospdm5?? Kampienie na railu?? E tam :P
#679092
bryan | 2004-04-13 19:03:53
nie do konca - votelimit zostanie wprowadzony , zeby sobie ktos nie floodowal z callvotem.
#679093
n4rf | 2004-04-13 19:24:03
ok, a co z serwerami duelowymi i mapa pro6 ?
#679096
kood | 2004-04-13 19:31:04
sytuacja sprzed chwili :o
mapa dm7.. koniec, xxx vote dm6. (%#!!#)
po mapie dm6, dm14.. pan xxx: nie umiem tu :(
zalosc.
#679097
amir | 2004-04-13 19:38:07
genialna mysl
#679099
qju22 | 2004-04-13 19:53:19
juz widze co bedzie sie dzialo 19 minuta gry i map restart na dm6.
#679101
Panplayer1 | 2004-04-13 19:57:04
Wepchnijcie tam jeszcze q3dm8 czy q3dm11. Prawdopodobnie bardzo malo ludzi zna te mapki ale sa naprawde przyjemne. Pamietam jakis mecz z ODC 2v2 juz nie pamietam kto na dm8. Pamietam tez tekst akira - 'Nie znam tej mapy" -_-' (olbo kogo tam, nie pamietam dobrze).
#679103
pepz | 2004-04-13 20:01:02
aaa to by bylo przegiecie ;p. Ja mysle ze jak ktos spotka sie z taka sytuacja to powinien dac vota, ale na kicka temu co nadmiernie votuje zmiane mapy, badz tak jak w przypadku opisanym przez aaa votuje map restart.
edit. Locote - te dwie mapy sie raczej nie nadaja do 4on4
#679104
ugiler | 2004-04-13 20:41:17
Bardzo dobry pomysł. Lecz kompletne wyrzucenie mapy pro-dm6 było by nieporozumieniem, przeciez na tych serverach nadal będą prowadzone ligii, w których przecież jest ta mapa. A przeciez raz na jakiś czas teraz na dm6 też można zagrać, nie mówie to o tym że jak teraz nostop :P
Co do map dm8 i dm11, to ta pierwsza mapa była grana na początku quaka3 (4v4 i 2v2). A co do dm11 to raczej chybiony pomysł, dwa powerupy w jednym miejscu itd, moze jakby klan tmp nią zmienił?
Polska idzie za światem i niech grają na mapach co gra się w europie/świecie. A tam nie grają raczej dm11, dm8 czy customów. Jeszcze chciałem powiedzieć, a raczej zaproponować "zaszczepienie" w polsce nowej mapki, jest to mapa q3dm12tmp - często grana za oceanem w prawie wszystkich ligach, w Europie troche rzadziej...
q3dm12tmp - jest to przeriobiona mapka dm12 w genialny sposób do tdm, wkońcu przez klan tmp, dzięki któremu mamy wspaniałą dm14tmp i pro-dm6, bo pro-q3dm6 to nic innego jak q3dm6tmp, która w TDM niczym się nierózni, tylko w 1v1 dodany megas za apteczek50 i RA zamiast jednego YA, dobra troche odbiegłem od tematu :),
Mapka dm12 - 2powerupy-quad&bs, nie ma raila, zresztą co bende mówił zapraszam do ściągania
#679111
finsek | 2004-04-13 20:57:16
gj Bry i inni Admini nareszcie Polska nauczy sie grac na tych egzotycznych moznaby powiedziec mapach:>
#679121
zik | 2004-04-13 21:33:05
heh, kiedys za dawnych czasow jeszcze NomaD razem z adminami innych serwerow zrobili podobnie... ale i tak nic z tego nie wyszlo bo kiedy dochodzilo do jakiejs "nietypowej" mapy ludzie poprostu wychodzili z serwerow. imo tutaj tez bedzie podobnie. No ale zobaczymy
#679367
kaboom | 2004-04-13 21:39:50
no to niech uciekają na kilka podrzędnych serverów gdzie bedzie dostepny vote prodm6 only :DDDD, na głównycgh serverach zostanie tylko czołówka i będzie looz :)
wg mnie dobry pomysł
a jeśli chodzi o dm12 to ona jest torche .....hmmmm dziwna
#679369
bryan | 2004-04-13 21:40:28
dziwna dziwna ale rownie grywalna.
#679370
pat | 2004-04-13 21:55:24
yeah z tych nieznam tylko dm15-costam
#679371
bfr_aka_pablonzo | 2004-04-13 22:56:08
zrobione.
#679380
Sh1eldeR | 2004-04-13 22:57:57
ja mam zamiar tak robic - wylazic kiedy bedzie chamska (wg mnie) mapa. W sumie dla mnie to tylko problem ta rotacja map i jestem temu przeciwny (jak widac wiekszosc graczy mowi inaczej bo przeciez serwy ustawiane sa pod graczy a nie na odwrot, oh well). Niektore mapy lubie znacznie bardziej od innych, sa tez takie ktorych nie lubie lub na ktorych grac nie moge ze wzgledu na 35 fps :((((
do bani wynalazek, sux sux sux, pozostaje miec nadzieje ze dialog pozostanie "lamerski" podobnie jak zachodnioeuropejskie "lamerskie" serwery klasy dailyrush czy barrysworld :)
imo krok w zla strone, serwy beda czesciej swiecily pustkami. Moze gdybym mial z 2 gigaherce i z 96MB na grafie wiecej to mowilbym inaczej ......
#679382
gr. | 2004-04-13 23:01:04
hahahahahahahahah =d wesolo ciekawe co powie prokuczydeemszesc-plebs :D
ps. mnie to i tak nie obchodzi nie gram po necie ;]
#679383
cih | 2004-04-13 23:23:47
a wg mnie to pro-q3dm6 juz dawno powinni wycofac, bo sie az zygrac chce jak wchodze na jakikolwiek serwer, a tam 100 razy pod rzad tylko pro6, pro6, pro6...... i pro6 i pro6. sux!!
#679387
Sh1eldeR | 2004-04-13 23:29:10
hmm lecho nubsy? jak taki nubs jak ty sie ustawi z rg na szczycie na osp5 to i tak dam sobie rade. to ze ty masz problem z nubsami to nie wina mapy ;). Osp5 jest super, z tym railem i quadem i wcale nie ma na niej jednej taktyki (weak czy RA? shaft czy mega?) i ogolnie to jedna z najbardziej klasycznych map tdm, poza tym nie jest tak latwa do zalockowania przez "podjarany" pickup jak dm7 (zbierze sie na RA 4 kolesi ktorym nagle sie wyda ze sa z ic i sa super zgrani, a ja mam w teamie trzech jelopow - dla mnie trening stracony bo na to ra wchodze raz na dwie minuty jesli tylko sam wywalcze quada).
dm14 - bubu pewnie ze tobie pasuje skoro nie wymaga skilla ;). Rzeczywiscie tutaj RL daje duza przewage i troche zwalnia z myslenia i dobrego strzelania (trzeba byc tylko ostroznym i walic po naroznikach :d ) ale jesli ktos ma dobre ssg lub po prostu mysli i wykombinuje jakas pulapke to i innymi bronmi sobie poradzi, poza tym niemal nigdy sie nie zdarza zeby OBA RLe byly w rekach wroga
pdm6 to natomiast super mapka jesli chodzi o cwiczenie aimu. Jak zmniejsze sobie sensitivity to wlaze na dm6 sprawdzic czy jestem w stanie sie obrocic i celnie strzelac kiedy z osmiu stron mnie atakuje dwudziestu kolesi naraz ;)
dm12 r0xxxxx a tmp to nie oznacza ze opracowywal to klan tmp (=rosyjski Temperamental), mapy tmp wprowadzil afaik amerykanski klan Abuse (a| -teraz promode only). Tylko na dm12 boje sie o moj wykozaczony sprzet, zeby dal mi dwucyfrowa liczbe klatek na sekunde :D
Za brakiem raila nie przepadam (to tradycyjna bron q2 i q3 wyrozniajaca ja sposrod innych gierek) ale cpm4 jest fajowe, chociaz momentami odruchowo wciskam klawisz pod ktorym mam "vstr weapRG" :))))
#679389
marm4n | 2004-04-13 23:31:20
jak znam zycie to zapaleni gracze kochajacy dm6 po rotacyjnej zmianie mapy dadz callvote dm6 i znof dm6 wiec to nie jest rozwiazanie
zeby ten system dzialal tak ze po zagraniu dm6 trzeba zagrac inna i nie mozna zavotowac w kolejnym meczu a po 2 juz mozna to byl by jakis skutek ...
#679390
bryan | 2004-04-13 23:52:16
vote_limit jest wprowadzony , nie bedzie floodow z votowaniem przynajmniej. Niestety zrobic tak jak mowisz nie ma mozliwosci.
**DIALOG juz ma ustawiona rotacje (TDM)
#679393
Panplayer1 | 2004-04-14 08:34:17
No tak, zem zapomnial o dm12 :o Gram tam czasami ale tylko ffa :o Swietna mapa, co do dm11 to jest troche gorsza ale dm12 ale wersja tmp moze poprawic te bledy (tak jak w przypadku dm12).
#679429
StaryOrgowicz_14 | 2004-04-14 10:22:36
TOYA done
#679433
furi | 2004-04-14 12:09:05
Sprawdzaliscie czy ta rotacja dziala po 1 vocie?:D
#679553
bfr_aka_pablonzo | 2004-04-14 13:09:45
jesli ludze beda votowac po pare raz to zostana wprowadzone vote_limit "1" , "2" i sie skonczy votowanie. moim zdaniem to bardzo dobre bo mozna na uczyc sie grac na innych tez mapach niz p6 (moja ulubiona :P), ale tez chcialbym pograc na innych mapach, ale zazwyczaj jest tak, ze jak przejdzie vota na inna to wiekszosc robi /disconnect. :/ mi osobiscie bardzo podoba sie rotacja. HF ! :P
#679561
ugiler | 2004-04-14 13:23:48
Sh1eldeR - ja zawsze myślałem ze mapki z seri "tmp" zrobił klan tmp, ale cóż myliłem się :P
a co do mapy dm11 - to niestety nie ma jej w wersji tmp, jest tylko dm6, dm7, dm8, dm12, dm13, dm14 :)
#679564
kaboom | 2004-04-14 14:03:02
shr wypij kilkanaście piwek mniej i możesz sobie bez problemu kupic gf2, któa da ci te upragnione 125 fps na każdej mapie
#679571
SL4VE | 2004-04-14 14:19:42
kaboom, co do shr to napisze Ci tyle. On ma gf2 :D. Sprawa z jego kompem jest na tyle dziwna, że mając sprzęt o 200 Mhz (Procek) wolniejszy od mojego poprzedniego, na którym ja wyciągałem 125 fps na każdej mapie, on wyciąga 30-40 fps. Nie raz siedzieliśmy nad tym po pare godzin i nie mogliśmy za nic w świecie naprawić.
Mi tam ta rotacja szczerze mówiąc wisi i powiewa. Fpsy wszędzie mam, a i tak rzadko kiedy mam czas na więcej niż 1-2 mecze z rzędu, wiec mi to nic nie zmieni. Grając jeden mecz na tydzień na osp15 i tak się tej mapy dobrze nie naucze - szczegółnie, że za dwa tygodnie znikam.
#679577
Zaloguj się by dodać komentarz.