Kwaak3 - czyli Quake 3 dla Androida
pon, 01 marzec 2010 09:25:01 | Autor: Wujek_Bogdan | Quake 3 Arena
Kwaak3 - czyli Quake 3 dla Androida
Nieco ponad rok temu pisałem na temat portu Quake 3 na Symbiana. Dzięki temu, że kod źródłowy Quake 3 od dawna jest dostępny, programiści mają spore pole do popisu. Kwaak3 to kolejny port Q3, tym razem na coraz popularniejszy system operacyjny dla urządzeń mobilnych z procesorami ARM Google Android. Port dla Androida nie został napisany od podstaw. Jako bazy autor projektu użył kodu ioquake3 dla Nokii N900.
W chwili obecnej w Kwaak3 mamy dostęp do:
obsługi audio
obsługa sieci
urządzeń wejściowych: klawiatura, ekran dotykowy, oraz trackball
renderingu 3D OpenGL
wspieranych sprzętowo obliczeń zmiennoprzecinkowych
gra używa zoptymalizowanych dla ARM bibliotek libcgamearm.so, libqaarm.so, libuiarm.so
Wydajnością niestety Kwaak3 nie zachwyca. Na telefonie HTC G1 osiąga około 10fps. Na nowszych telefonach z Androidem jest nieco lepiej. Benchmark został wykonany na standardowych ustawieniach w rozdzielczości 854x480 dla Milestone oraz 480x320 dla Hero.
Milestone (ARMv5)
Milestone (Neon)
HTC Hero
Bez audio
22.0 fps
25.4 fps
14.5 fps
Audio
14.7 fps
20.0 fps
11.5 fps
Prace nad Kwaak3 nadal trwają. W najbliższej przyszłości planowane są poprawki odnośnie wydajności audio, renderingu 3d, oraz lepszego wsparcia dla urządzeń wejściowych.
Aby zainstalować Kwaak3 należy:
Pobrać plik kwaak3.apk i zainstalować go na telefonie. (Wymagany jest Android 1.6, lub nowszy)
Utworzyć katalog quake3 w głównym katalogu, oraz baseq3 w katalogu quake3
Skopiować plik pak0.pk3 z płyty Quake3 (może być też z wersji demo) do quake3/baseq3
pobrać Quake3 1.32 point release i skopiować pak1-pak8.pk3 do quake3/baseq3
Uruchomić grę :)
źródło: osnews.pl
strona projektu: code.google.com/p/kwaak3/
As!c | 2010-03-01 13:14:33
taki sprzet moze sprawdzic sie tylko do przegladania demek, co mi by wystarczało. jak jakis minisprzecik okielzna ql to bede zachwycona!!!
www.youtube.com/watch?v=g64n3DylJfQ
#754608
kurczakwcieście | 2010-03-01 16:35:54
duzo osob raczej nie posiada tego androida
#754616
kreska_ | 2010-03-01 17:02:35
osobiście gram na wykladach w QL/q3 na eee pc 10' -daje rade.
#754617
srakal1ty | 2010-03-01 19:43:41
Fps-ów wyciąga tyle co u mnie na starym kompie z Celeronem 566, itd :D
#754620
Wujek_Bogdan | 2010-03-01 21:03:46
to coś słabo na tym celeronie ciągnie ;)
u mnie na amdk62 333mhz + voodoo1 + 64sdram ciągnęło około 25fps w timedemo1, a po kombinacjachz konfigiem magiczne 42fps!
wtedy więcej siedziałem nad konfigiem niż nad samą grą.... i chyba zostało mi to do dziś;)
ale o ile dobrze pamiętam w timedemo1 na 1.17 wyniki były lepsze niż w nowym timedemo 1.32
#754622
r3v.DOOMer | 2010-03-01 21:22:18
Podobne wyniki miałem na staaarym kompie z prockiem 188MHz:) AMD K6, 8Mb grafa i chyba 512 Ramu...
Ta gimnastyka z włożeniem Q3 na ten gadżet, to chyba tylko po to aby udowodnić, że sie da.
#754628
aiken | 2010-03-01 22:20:15
"amdk62 333mhz"
tez to mialem :D, do tego Rive TNT :)
#754633
Wujek_Bogdan | 2010-03-01 22:58:59
na tnt to już było około 50-60fps, podobnie (a nawet lepiej) na voodoo2.
a teraz jak komuś spadnie poniżej 125fps tragedia, koniec świata i grać się nie da ;)
#754635
baseone | 2010-03-02 21:49:56
na nokiach omnii ipodach itp etc tez odpalaja a jakos newsy sie nie pokazuja.
#754662
Wujek_Bogdan | 2010-03-08 09:22:05
nie chodzi o model telefonu tylko o system operacyjny. nius o quake na symbiana był jakiś rok temu. ipod chyba ominąłem (a może pisałem i itouch?) a ten nius jest o systemie Android.
#754960
Zaloguj się by dodać komentarz.