LvL - upload map
nie, 15 sierpień 2004 01:12:20 | Autor: szaky | Quake 3 Arena
Dziś LvL zaprezentowało nam 7 mapek. Niestety jakość większości z nich nie jest zbyt dobra. Poza 2-3 mapami - reszta najwyżej na średnim poziomie. Nie warto się również sugerować kolejnością na wyżej wymienionym serwisie - zresztą od jakiegoś czasu chyba już nie ma reguły, że levele uporządkowane są od najlepszego do najgorszego. Nie pozostaje teraz nic innego, jak zachęcić do ściągania...
PhobosBase1 - Prohecy Of Doom by Shub-Niggurath [22 mb]
Pamiętacie może mapki Oberon2 czy Deimos? Ciekawie zrobione levele - przedstawiające księżycowe bazy autorstwa Shub-Niggurath... Teraz na lvl pojawiła się kolejna mapa z tej serii (jeśli można nazwać to serią). Tym razem znajdziemy się na Phobosie - jednym z księżyców Marsa.
Nie jest to level przeznaczony do grania - konstrukcja to raczej układ korytarzy i pomieszczeń niż areny na których mogła by się toczyć walka.
Rzeczą dla której warto ściągnąć mapę jest jej grafika.
Jak wspomniałam przedstawiona jest baza na Phobosie... Do tego mamy wrażenie, jakby przed paroma minutami stało się tu coś złego. Wszędzie ślady krwi - na podłogach, ścianach... Gdzieś przy drzwiach model zombie nabity na pal... Pod nim czerwona kałuża... W kabinach przeznaczonych dla ludzi to samo - powywracane meble... Szkielet siedzący przy kompie... W łazience to samo... Kałuża krwi, prowadząca do wyjścia... Powłanczane alarmy, nagle gasnące światła... Efektownie wyglądające cienie... Uruchomione komputery... Na jednym z nich możemy dostrzec screen z radianta - z tworzenia mapy... Na ścianach rozwieszone plakaty z... nagimi kobietami... Wszystko prezentuje się świetnie od strony graficznej... Duże podobieństwo do Doom'a 3 - niestety - jeszcze nie miałam okazji zobaczyć tej gry i pewnie nie prędko będe miała, więc porównać nie mogę...
Trudno więc odmówić mapce ładnego wyglądu - ale coś za coś - fps miejscami spada nawet do 5-10...
Level niestety nie został zoptymalizowany. Sm areaportal w drzwiach poprawiłby stan klatek na sekundę... Jedyny skutek uboczny - drzwi nie mogły by być szklane. Hinty są - ale tylko w niektórych miejscach...
Podsumowując - mimo 22mb - warto ją ściągnąć - może nie dostaniemy grywalnego levelu - ale za to jest co oglądać.
Dziwi mnie troche jej pozycja na lvl - ostatnie miejsce - a powinna zająć zdecydowanie wyższe... Może nie mam gustu, ale jest napewno lepsza od następnej - platformówki...
.:[ Download
Oingo Boingo by heXum [0.75 mb]
Tym razem mapka w stylu platform. Konstrukcja jest prosta. Jedna platforma na samym dole - na ktorej znajdziemy 2 jumppady - jeden na polożona nieco wyżej półkę - drugi na przeciwny koniec levelu.Tam nastepnie znajdziemy wyrzutnie do platformy położonej najwyżej.
Tak więc, konstrukcja nie jest zbyt rozbudowana - najlepszym trybem gry będzie 1v1, a także ffa - do 3-4 graczy.
Układ platform jako tako nadawał się do gry - itemplacement - przeciwnie... Jeśli chodzi o próbę gry 1v1 - ani jednej zbroi - czy to RA czy YA. Kolejna sprawa - brak MH. W ogóle brak itemów, o które toczyła by się walka.
Następny minus układu itemów - bronie. Dwa raile, na nisko położonych półkach. Na środkowej... granatnik (ciekawe do czego on na tego typu mapie... hm?) i po przeciwnej stronie rakietnica. Najwyższa platforma - kolejna rakieta i... shotgun... Na samym dole ammo, pare shardów... Po rogach rozmieszczone +50hp.
Layout - tu nieco lepiej. level utrzymany w klimatach base, wykonany przy użyciu standardowych textur. Nic nowego, ciekawego - ale zaletą jest dość staranne wykonanie. Może nie ma jakiś widocznych szczegółów, detali - lecz wszystko wykonane w miare bezbłędnie. Rury dookoła półek, pod podłogą - ukryte w szkle, jakieś kolumny podtrzymujące najwyższą platformę. Wygląda nawet ciekawie - choć nie imponująco. Bywały lepsze mapy przy użyciu tych textur...
Czy warto ściągać - mały rozmiar - niby wychodzi na plus... Ale grywalność levelu, raczej standardowy wygląd... Jak ktoś chce - niech ściąga - ja nie polecam.
.:[ Download
Myxomatosis by mIKE [7 mb]
Piąta pozycja na lvl. Tym razem otrzymujemy połączenie nieco bardziej grywalnej konstrukcji z całkiem niezłym wyglądem.
Mimo trzyarenowej konstrukcji, sporych pomieszczeń mapa nadawać się będzie głownie na 1v1 oraz ffa. Dlaczego tak mimo rozmiaru? Jej budowa jest dość prosta, łatwa do zapamiętania. Płynne połączenia aren, brak zbędnych korytarzy... Dwie po bokach, główne atrium znajduje się w centrum mapy...
Item placement - w zależności od uruchomionego trybu gry - układ itemów będzie różny. Tak więc, jeśli level odpalimy w trybie tournament - brak będzie powerupów. Reszta pozostanie bez zmian. Brak tylko itemu o który będzie się toczyć walka... Na dwie boczne areny przypada jedna żółta zbroja... Bronie wszystkie na swoim miejscu... Szkoda tylko, że brak jest RA/MH - które zapewniło by nieco bardziej zrównoważoną grę 1v1. Tak pozostaje tylko ffa, ewentualnie tdm - choć w tym trybie istnieje problem podobny co w duelu - itemy... Walka toczy się tu o spawnujące się losowo quad i regeneration - ale ani RA, ani MH... Dwie YA na przykładowo 4 osoby? Pozostaje tylko deathmatch...
Layout mapki - bardzo ładne wykonanie. Styl base, wykonany przy użyciu texturespaków Sock'a i Evil Lair'a. Mimo użyciu dwóch paków - całość połączona dość dobrze. Spora ilość detali - zwisające kable, jakieś ekrany na ścianach, barierki, rury... W paru miejscach coś na styl generatorów prądu. Pod podłogą wiatrak. Całość prezentuje się bardzo dobrze. Nie ma się do czego przyczepić, brak rzucających się w oczy błędów, fps także na dobrym poziomie. Szkoda, że troche itemplacement nieprzemyślany - inaczej level byłby bardziej grywalny... A tak - nadaje się tylko do ffa Boty grają dobrze - jedyny problem to, że nie korzystają z wind.
Mimo to polecam ściągnąć - 7mb - trochę sporo - ale w zamian dostajemy ciekawie zrobiony level, dobry na parę meczów z botem czy znajomymi z lanu.
.:[ Download
Brains War by Tymon [1.5 mb]
Znana zapewne tym, którzy interesują się trochę twórczością polskich mapperów. Stojąca na wysokim poziomie, turniejowa mapka TymoN'a.
Szybka, nieskomplikowana konstrukcja. Jej wielkość, oraz rozkład itemów świadczy, że jest to mapa do gry 1v1... Ale... Jak włączymy tryb tdm to... itemy zostaną zamienione tak - aby mapa nadawała się do gry teamowej - znajdziemy wtedy RA zamiast YA, MH oraz quada. Dolny poziom to głównie pomieszczenia, połączone ze sobą przejściami... W górnej partii, też parę przejść pomiędzy arenami. Wszysztko prezentuje się bardzo dobrze.
Wykonanie przy użyciu egipskich textur z paka Sock'a - wielu pewnie już się znudził ten pak... Ostatnio widzimy go dość często.
Może nie ma zbyt dużo detali, nie wyróżnia się (egipskich map było już pełno), ale wykonanie jest staranne, bezbłędne. Wykorzystany został ten szary zestaw textur, co w stylu egipt jest troche rzadkie, z tych żółtych zostało zrobione tylko parę trimów.
Ogólnie mówiąc - niezła mapka, warto ściągać.
.:[ Download
Lust Spite & Malice by Richard Tompkin [1.7 mb]
Hmm... Kolejna mapka nadająca się do ffa/duel - z czego bardziej to pierwsze. Trzyarenowa konstrukcja - jednak nieco bardziej złożona niż w Myxomatosis. Mniejsza płynność gry - będąc na najwyższym piętrze, nie widzimy co się dzieje na dole - wejście za pomocą jumppada/schodów - zejście przez zerwaną kratę... Innego połączenia nie ma. Dolna i środkowa część rozwiązana nieco lepiej - bardziej otwarta, gra jest płynniejsza. W tym miejscu głównie będzie się skupiać walka. Wyprawa na górę będzie się ograniczać do zebrania itemów - gdyż te zostały rozmieszczone głównie tam... Na najwyższym piętrze rl, gl, rg oraz YA. Na dole natomiast pg, lg, sg i RA. Koło teleportu pod schodami znajduje się quad. Jeśli to o niego w ffa ma się toczyć walka - powinien się znaleźć trochę bardziej w centrum mapy...
Strona graficzna levelu - prezentuje się o wiele lepiej niż jego grywalność. Mimo użycia standardowych textur - wygląda całkiem ładnie. Styl - gotyk. Żółto-pomarańczowe oświetlenie, lawa pod podłogą, gotyckie artefakty - pentagramy, szkielety, pochodnie... Krata spod której da się dostrzec płynącą lawę - wygląda ładnie. Przez okna widać drzewa, ładny skybox - choć według mnie - nie pasujący do klimatu mapy... Jasny, przedstawiający zachodzące słońce na tle brzegu morza. Miejscami trochę za jasno - dwie pochodnie w korytarzu - a wygląda jakby to było pomieszczenie pod gołym niebem. Trochę też nie pasują teleporty... Standardowe, dostępne wraz z radiantem.
Podsumowując - niezła mapka - grywalność na średnim poziomie, nieco lepiej z wyglądem. Rozmiar - nie całe 2mb - można ściągać - pobiegać, pograć z botem - nie jest źle. Jeśli chodzi o pozycje na lvl - trzecia - choć nie jest lepsza od ts_t6 - znalazła się wyżej. Ale już chyba większość z nas przyzwyczaiła się do braku kolejności map recenzowanych na lvl...
.:[ Download
Onlsaught by on-X [2.57 mb]
Teraz przyszła kolej na level ctf. Znowu może zdziwić pozycja na lvl - ale to już pozostawie bez komentarza. Prosta, symetryczna budowa. Dwa poziomy - na dole znajduje się flaga - stojąc przy niej widzimy trzy przejścia - nie ważne który wybierzemy - wszystkie kończą się w tym samym miejscu, czyli koło pomieszczenia z regen. Potem już pare skoków i jesteśmy w centrum. Przy bocznych wejściach, przy arenie z flagą - znajdują się dwa jumppady pozwalające się dostać na górę. Układ itemów - standardowy jak na level ctf - na każdą bazę przypada MH, regen, 2x YA, poszczególne bronie. Wspólny item w centrum - haste. Bronie wszystkie na miejscu, choć trochę nie pasuje ten rail na dole w rogu - lepiej by pasowała plasma/lg. Rl mogło by być wyżej, nad flaga... Chyba było by nieco lepiej.
Layout - jak w poprzednio opisywanej mapie - gotyk, wykonany za pomocą textur ID. Jednak wygląda gorzej. Niepotrzebnie pomieszane zostało z base. Pomieszczenia szerokie, jasne, nieefektowne oświetlenie... Całość wygląda nieciekawie, wtórnie...
Ogólnie mówiąc - średni level... I grywalność, i wygląd... 2.5mb - nie wiele - ostateczną ocenę pozostawiam wam.
.:[ Download
Aerowalk [Hubster's Remix II] by The Preacher (conversion by the Hubster) [2.92 mb]
Ostatnia, dziś recenzowana mapa - zajęła pierwsze miejsce tego uploadu lvl. Tym razem mamy do czynienia z konwersją znanej chyba każdemu mapki Hubster'a hub3aeroq3. Jaka jest hub3aeroq3 - chyba każdy wie. Mapka przeznaczona do gry 1v1 najlepiej na promode. Duża ilość teleportów, schodów, ciasne korytarze, wertykalna konstrukcja nie czynią jej zbyt grywalnej na vq3 - za to szybką, płynną na fizyce cpm. Wertykalna konstrukcja - jedna arena, aż trzy poziomy - na tej fizyce sprawdza się doskonale.
Zmiany zaszły głównie w layoucie levelu. Zamiast szaro-niebieskiego gotyku mamy teraz brązowe texturki z paku Lunaran'a. Zamiast ciemnych niebieskich chmur mamy jasny skybox, przedstawiający góry. Czy wygląda lepiej? Kwestia gustu - mi się bardziej podoba ta - chyba dlatego, że standardowy gotyk już dawno mi się znudził.
W konstrukcji nie zaszły zmiany. Drobne poprawki nastąpiły w itemplacemencie. YA zostało przesunięte bliżej MH - a za kolumną gdzie było w oryginale pojawiło się pare shardów. Obok rl - tej przy MH też dodano trochę +5armor. Zmienione zostalo także polozenie ammo do niektorych broni. Polecam ściągnąć - wszystkim fanom twórczości Hubster'a oraz graczom promode.
.:[ Download
El-Mo | 2004-08-15 02:10:54
Na nowym Aerowalku zaszły zmiany w rozmieszczeniu item-ów, drobne ale zaszły =P No i możnaby dodać że upodobniono ją bardziej troche do orginału =]
#691274
szaky | 2004-08-15 04:00:25
Oops... Thx El-Mo... Wlaczylam obie mapki, porownalam, rzeczywiscie. Sorry za blad. Cos mi z ta iloscia shardow nie pasowalo... Jeszcze raz thx za info.
Zrobilam edit..
#691275
prz3kus | 2004-08-15 04:53:56
nie ma to jak przeczytac kawałek lektury a 5 rano
ps. ide spac
#691277
Rafał | 2004-08-15 09:07:33
@#$% :(
ja chciałem zrobić newsa o tym :( ale po formacie zgubiłem adres do LVL.I znów musze czekac na okazje ;)
A co do map nieoglądąłem ale ciekawi pierwsza mapka ;)
#691282
^M^ | 2004-08-15 09:28:09
...nie no w 3 du`py owned na max, tego brakowalo :))
ed: jak zwykle praca w nocy widze ;b.
BTW:
| idioten?
|
V
#691284
bryan | 2004-08-15 10:40:18
szakalka ;*
#691287
^M^ | 2004-08-15 20:38:40
bez jaj - ta pierwsza mapa to po prostu doom3 pod q3 ;-).
#691356
Requiem | 2004-08-15 23:14:01
wrocilem /tymczasowo/ z wakacji i widze, ze upload lvl :D
#691365
qelo.pk3 | 2004-08-16 13:18:09
phobosbase wymiata
#691390
ren | 2004-08-16 17:35:43
woow platwormówka jest zajebista!!!!
#691414
Vymmiatacz | 2004-08-17 00:05:48
Chylę czoło przed gościem, który zrobił bazę księżycową. Skill.
#691446
Zaloguj się by dodać komentarz.