Mapping na orgu
śro, 10 lipiec 2002 23:37:42 | Autor: Rozz | Quake 3 Arena
Już sporo osób się mnie pytało dlaczego nie ma u nas żadnego Radianta. Dziś spróbowałem sobie na to pytanie odpowiedzieć i nie znalazłem sensownego wytłumaczenia :)
Jako zadośćuczynienie wgrałem obydwa Radianty i od dziś każdy początkujący mapper może wybierać między GTK Radiantem i Q3Radiantem. Co do różnic między nimi to proszę pana RedDot'a żeby w komentarzu Wam naświetlił co nieco sytuację. Ja wiem tylko tyle że ten drugi jest id a pierwszy z trzeciej ręki, co nie znaczy że gorszy.
Przypominam jeszcze o konkursie na przeróbkę dm17 - szczegóły na boardzie w dziale Polish Custom Map Zone.
Obydwa pliki w ostatnich wersjach znajdziecie w dziale Pliki/Map Making.
RedDot | 2002-07-11 05:56:28
No cóż, Q3Radiant to narzędzie, które wyewoluowało z narzędzia używanego przez id do tworzenia map, które przychodzą z Q3. Oczywiście ostatni Q3Radiant nie ma wiele wspólnego z orginałem - wprowadzono bardzo wiele poprawek i ulepszeń. I to jest tyle co mogę na temat tego edytora szybko powiedzieć.
GtkRadiant to narzędzie, które powstało na bazie kodu orginalego Q3Radianta, ale zostało również portowane na inne systemy - np. Linux. Tutaj różnica jest widoczn od razu, jak sama nazwa mówi pracujemy z GTKradiantem, a więc interface jest zrobiony na bazie widgetow Gtk i moim zdaniem jest zdecydowanie bardziej przejrzysty. Oprócz tego jest tu kilka (sporo) patentów, których nie znajdziemy w Q3Radiancie, które są bardzo pomocne.
Dodatkowych różnic między tymi edytorami jest więcej, np. klawiszologia, ale prawda jest taka, że to co można zrobić w jednym to można i w drugim - być może większym nakładem sił.
Ja osobiście używam GtkRadianta - jest rozwijany zdecydowanie dynamicznej. W tej chwili obsługuje wszystkie mody do q3 + RTCW. Oczywiście można nim rónież robić mapy do innych gier na bazie silnika id, a dodatkowo jego instalacja jest jakby troche prostsza.
Proponuję, aby każdy zobaczył oba edytory i wybrał ten, który mu bardziej odpowiada i oczywiście powodzenia w mapowaniu!
#616645
Sil2100 | 2002-07-11 09:20:47
GtkRadiant zawsze byl programem lepszej jakosci niz Q3Radiant IMHO, poniewaz ostatnimi czasy nie bylo zadnych nowych wersji Q3R, a sam program sprawial mi nieraz tysiace problemow...
PCMZ soon...;]
#616649
Rozz | 2002-07-11 10:09:37
OMG Sil zyje :)
#616650
StaryOrgowicz_9 | 2002-07-11 12:25:25
Patrząc na niektóre podstawowe mapy z q3 to aż trudno sobie wyobrazić że udało im sie cos takiego stworzyć przy pomocy zwykłego radianta ;p
#616653
Requiem | 2002-07-11 14:21:40
Ja osobiscie do tworzenia map uzywam GTKradianta, poniewaz bardzo mi sie podoba w nim to, ze mozna ogladac "efekty" w widoku, za pomocą myszki (tak jakby sterowanie myszką jest podobne do grania w grze), czego niestety nie moge powiedziec o Q3Radiancie. Tam trzeba chodzic klawiszami, a myszka (w widoku oczywiscie) mozna czasem burdel zrobić. Q3Radianta uzywam za to do komplikowania mapy, bo jak komplikuje mapke za pomocą GTKradianta, to czesto brakuje w grze jakis tekstur, lub woda/lawa/niebo czy teksturki no_draw wyglądają jak zwykle sciany, po ktorych mozna chodzic...
#616655
*M4STER* | 2002-07-11 21:48:59
yyy latwo jest zrobvic mape do q3??:P
(znaczy sie czy w dzien bym zrobil :PPPP)
hcyba nie ale warto zapytac
kto pyta nie błądzi :PP keke
#616665
StaryOrgowicz_9 | 2002-07-12 01:30:24
mape da sie zrobić nawet w 5 minut, tylko bój sie boga jak ją dasz później np. takiemu Sil`owi do recenzji :)
#616674
Zaloguj się by dodać komentarz.