Mapy... Polskie mapy...
pią, 28 maj 2004 13:08:50 | Autor: szaky | Quake 3 Arena
Niektórzy z was, mogli ostatnio odczuwać pewien zastój z newsami o mapach, wogóle z map-makingiem. Na świecie jakoś zatrzymało się na konkursie BG, u nas jednak - po dość dłuższym czasie 'ciszy' - pojawiają się trzy nowe levele. Wszystkie na wysokim poziomie - pod względem grywalności - jak i layoutu.
Pierwsza z map - autorstwa dAde - w całości wykonana za pomoca celshadingu. Styl ten to nic innego jak zrobienie z typowo realistycznej mapy - levelu jakby wyjętego z komiksu czy kreskówki. Jednobarwne textury z paka EvilLaira - ecel textures, czarne, wyraziste otoczki bloków prezentują się ciekawie. Zaletą stylu jaki wybrał dAde jest też wysoka widoczność. Nie ma problemu aby zobaczyć zielonego czy czerwonego tankjra - i to bez znaczenia czy picmip 0 czy 8. Pod wzgledem graficznym mapa wykonana jak wspomnialam - dobrze. Jest pare drobnych bledow - jednak jako, że jest to wersja beta - nie będe wypisywać tutaj. Wspomnieć warto o nieco niskim poziomie fps jak na niewielką mapkę oraz nieoclipowanych lampkach - o które bardzo łatwo zaczepić.
Grywalnosc na poziomie - glownie mapa nadaje sie na 1v1/ffa - dwu poziomowa konstrukcja - itemy dopasowane typowo pod duela. W górnej partii levelu można znaleźć MH, na dole zaś są 2 YA. Jedno YA wydaje mi sie momentami za blisko 100hp - dwa skoki i mamy to i to. Zabrakło RA - autor postawił na układ 2x żółta zbroja i MH pomiędzy - jednak te odległości między itemami chyba są nieco nierówne. Areny i korytarze sa dość rozległe jak na duelową mapę - dominujacą bronią wydaje sie byc tutaj rail - choć to tylko spostrzeżenie pod oblookaniu konstrukcji -jednak raila tutaj nie ma - więc zdobywanie fragów to nie będzie samo celowanie na co większych arenach. Bronie rozmieszczone dobrze - wszystko jest na swoim miejscu. Wracając jeszcze do tych rozległych miejsc - mapa na pierwszy rzut oka wydaje się być levelem przeznaczonym pod fizykę promode - lamki, trimy pomagające wskoczyć w trudno dostępne miejsca, czy poprostu przyspieszające rozgrywkę - jednak jak na cpma - to rozmiary pomieszczeń są jednak za duże - ale na vq3 - nie ma żadnych zastrzeżeń.
Ogólnie mówiąc - kolejna produkcja dAde, stojąca na wysokim poziomie. Grywalność bardzo dobra, podobnie jak i wygląd.
.:[ Download ]:.
Teraz przyszła kolej na mapkę NecrosiS'a - 8 już jego oficjalnie wydaną tu mapę. Podobnie jak poprzednio mapka duelowa - tym razem jednak mniejsza - i tu już zdecydowanie widać - tzw. only promode. Wyróżnić możemy właściwie dwie areny - jedna w centrum - gdzie głównie będzie toczyćsię walka, oraz druga arena, mniejsza - właściwie nieco bardziej rozbudowane pomieszczenie, oraz korytarze, tunele, gdzie możemy uzupełnić poziom amunicji czy hp. Jak już o itemach - mapa pod tym wzgledem - wykonana bardzo dobrze - gra jest zrównoważona - każdy pilnuje swojej części mapy. Na górze, w jednym końcu mapy - RA - na dole, schowane - po przeciwnej stronie mapy - MH. W centrum możemy uzupełnić poziom armora za pomocą YA i GA. Do układu broni też trudno mieć zastrzeżenia - wszystko leży tam - gdzie być powinno. Możnaby było rozważyć położenie raila gdzieś wyżej - ale wydaje mi się zbędne. Dobrze jest.
Jak już wyżej napisałam - mapa jest dedykowana pod promode - nie mogło, więc zabraknąć promodowych trików, jakiś detali ułatwiających poruszanie się pod tą fizyką. Do takich możemy zaliczyć liczne ozdoby, lekko wystające ze ściany, sporo ukośnych powierzchni, sporą liczbę teleportów - ułożonych w układ typowy w cpm, ciasne, kręte korytarze. Właściwie spora część schodów zastąpiona jest jakimiś podporami dzięki którymi możemy dostać się wyżej - co zdecydowanie zwiększa dynamikę rozgrywki - gra staje się ciekawsza. Wszystko umocowane jest tak, że nawet osoba nie mająca styku z pm - poradzi sobie aby się poruszać.
Warto wspomnieć o wyglądzie - wykonana w całości z textur Lunarana - takie brązowo-zielone klimaty. Całość przedstawia jakąś bazę. Ciemnawe oświetlenie, nadaje mapce dobry klimat. Mogłoby się wydawać, że przykładowo niebieskie światła niepasują - jednak wszystko jest zgrane tak, że nic nie rzuca się w oczy. Spora liczba detali, światełek, trimów, wgłębień - ale mimo tego, fps na bardzo dobrym poziomie. Trochę brakuje tylko wykończenia levelu od góry - jakieś niebo czy coś - ale trzeba wspomnieć, że jest to wersja beta.
Podsumowując - kolejna bardzo dobra mapa autora - trudno się do czegoś przyczepić.
.:[ Download ]:.
I ostatnia na dziś mapa - kolejna autorstwa dAde. Przeznaczona na wspomniany we wstępie konkurs BG - wczoraj znalazła się na naszym serwisie. Tym razem nie celshading - a rzadko spotykany styl... Jasne ściany, kostka na podłogach. Miejscami da się dostrzec jakieś płaskorzeźby, malowidła naścienne... Do tego dochodzi ładne oświetlenie. Większa część mapy zacieniona - mimo, że jej większość znajduje się pod gołym niebem. Jednak slybox nawet ten szary zwykle oświetla równomiernie całą mapę jednolitym jasnym światłem. Jednak tu światło jest takie szare, ciemne - tylko w niektórych miejscach spod sufitowych trimów padają jasne promienie. Ciekawie wyglądają lampy, ciemne - a dają niebiesko-zielone światło - które wydawaćby się mogło, że niebędzie pasować do szarych klimatów - jednak tu wygląda bardzo ładnie. Ożywia trochę otoczenie - nie jest takie jednolite, nie zlewa się nic. Model przeciwnika powinien być dobrze widoczny bez względu na kolor enemymodelu i wysokość picmipa.
Konstrukcja levelu - jak w poprzednich przypadkach sprzyja grze duelowej - nie licząc niewielkiej podziemnej częsci - dwupoziomowa mapa z jedną główną areną w centrum i dwoma mniejszymi - na bocznych częsciach levelu. Itemplacement na dobrym poziomie. Po jednej RA i MH w przeciwnych końcach mapy. Wydaje mi się, że miejscami jest nieco mało apteczek. Dziwić może też nieco położenie sg... Na samej górze, trudno dostrzeganla półka - a item raczej powinien być gdzieś niżej i łatwo dostępny. Tam na góre to miejsce idealne jak na raila - choć do umiejscowienia tej broni nie mam zastrzeżeń.
Level przeznaczony na fizykę vq3 - szersze korytarze, nieco bardziej rozległe pomieszczenia, brak charakterystycznych elementów jak pochyłe bloki-detale ułatwiające poruszanie się - ale na vq3 gwarantuje dobrą i szybką rozgrywkę.
.:[ Download ]:.
scr4t | 2004-05-28 13:29:53
link w pierwszej mapce skopany
#667014
NecrosiS | 2004-05-28 13:42:24
nie moge sie zdecydowac z wyborem sky'a :]
#667015
dAde | 2004-05-28 13:58:45
autor postawił na układ 2x żółta zbroja i MH pomiędzy
Przecież jest jeszcze green armor.
dominujacą bronią wydaje sie byc tutaj rail
Przecież na tej mapce nie ma raila :|.
mapa na pierwszy rzut oka wydaje się być levelem przeznaczonym pod fizykę promode
Mapka jest pod ProModa.
#666953
freak | 2004-05-28 14:00:55
O właśnie tak czułem że mi czegoś tutaj brakowało :D
#666935
dAde | 2004-05-28 14:11:01
Oczywiście nie chciałem się czepiać ;P.
Dzięki za recki :).
#666821
Panplayer1 | 2004-05-28 14:17:13
Zrobcie jakas mape co by sie dobrze gralo w stanie upalenia w klmiatach Cypress Hill :D
#666813
b.3. | 2004-05-28 14:53:43
co do zastoju to wlasnie jakos tak glucho bylo :/
mapki spoko, dade_x poza licznikiem fps, ktory ma czasem "odchyly" to mapka swietna, a ze beta, to tym bardziej
#666800
scr4t | 2004-05-28 15:15:54
dAde - nie doczytales dokladnie chyba "....wydaje sie byc tutaj rail - choć to tylko spostrzeżenie pod oblookaniu konstrukcji -jednak raila tutaj nie ma"
#666790
dAde | 2004-05-28 15:25:51
Dobra, zostawmy poprawki. News, który przeczytałeś jest poprawiony już, wcześniej było tak jak cytowałem.
Koniec tematu, komentujcie mapki!
#666785
szaky | 2004-05-28 15:26:27
to byl edit z mojej strony.
sorry za moja slepote, nie mam co sie tlumaczyc :(
#666784
dAde | 2004-05-28 15:53:27
Przecież nic się nie stało.
Komentujcie mapki! ;)
#666782
NecrosiS | 2004-05-28 15:57:31
w tym problem ze malo kogo one obchodzą :|
no troodno taki kraj :]
#666780
Tramal | 2004-05-28 16:00:24
ładnie wygląda ta pierwsza mapka, ale gorzej z grywalnością
#666775
NecrosiS | 2004-05-28 16:03:53
to sprawdz pozostale ...
#666776
Vymmiatacz | 2004-05-28 20:24:45
Mapy już widziałem, jednak poczekam na finalne :)
#666739
Alchemik | 2004-05-28 21:03:47
ślicne mapecki :)
ciekawe, kiedy moje "dzieła" będą reprezentować podobny poziom :
#666737
NemiX | 2004-05-28 23:22:32
Z tego co widze nikt nie komentował mapy NecrosiSa więc od niej zaczne.
Sam wygląd i klimat mapy przypadł mi odrazu do gustu. Wszystko tworzy spójną całość. Nie ma elementów które by nie pasowały. Mam natomiast podobne wrażenei co dAde. CIASNO TU!. W moim stylu gry (tzw. leć przed siebie i nawalaj we wszystko co się rusza z RL :]) wprowadza to troche zamieszania. Jednak im dłużej gram tym bardziej się przyzwyczajam do tej konstrkcji. Spodobała mi się dość duża ilość trkiwów pod fizykę pro moda.
Ogłólnie gites mapka. Jak kogoś interesuje postawiłem 5 :]
Teraz pora na dAde_X. Styl cartoons, jest czymś stosunkowo nowym i żadko wykorzystywanym (przynajmnie z tego co widze :P). Tym bardziej spodobała mi się mapa dAde. Wygląd jest naprawde dobry a brushwork pasuje do celshadingu.
Konstrukcja też bardzo dobra. Miodność mapy rośnie im więcej w nią gram. Dodam że ejst to jedna z nielicznych map na których GL jest dla mnie tak samo "wydajny" jak RL :]
A i jedno "ale" jumppad and GL troche za lekko wybija w góre :P
Ostatnia mapa ostatnio stała się moją ulubioną. Wygląd stoi na wyyysokim poziomie. Największe wrażenie zrobiły na mnie lampy. Bardzo dobrze pasują do otoczenia.
Konstrukcja to poprostu mistrzostwo (to chyba nie za mocne słowo). Jest tu tak wiele możliwości poruszania się i obierania różnych taktyk że można w nią grać bez przerwy.
GJ dAde&Necro... Oby tak dalej chłopaki :D
edit:lekko długie wyszło...a i tak musiałem się streszczać :]
#666718
rzu | 2004-05-29 13:39:19
mapy.. mapy polskie mapy
a na mapach pies kudłaty
kto dogoni psa kto dogoni psa..?
#666687
Zaloguj się by dodać komentarz.