Najnowszy patch!
pią, 24 luty 2006 00:18:30 | Autor: MisieX | Quake 3 Arena
"(...) multiplayer is fixed :) (...)"
Ten fragment wypowiedzi id software mówi chyba sam za siebie: w końcu doczekaliśmy się porządnego patcha!
Być może łatka oznaczona numerkiem 1.1 zmieni nastawienie wielu graczy, którym mimo dość sporych pieniędzy przeznaczonych na zakup czwartego wstrząsu, nie było dane pograć np. w trybie multi-player (do nich zaliczam się i ja). Jest to wersja beta, co oznacza, że nie jest to finalna postać tego patcha. Twórcy Quake`a już zapowiedzieli, że gdy tylko okaże się, że wersja beta działa poprawnie, dodadzą do niej parę kolejnych ulepszeń (w tym cztery zupełnie nowe mapy do trybu multi-player!) i będzie ona dostępna jako oficjalny point release, który będzie można sciągnąć poprzez menu gry (w przypadku wersji beta jest to niemożliwe). Oto lista najważniejszych poprawek i modyfikacji wprowadzonych w patchu 1.1 beta:
- upragniona przez wszystkich komunikacja głosowa w trybie multi-player
- force model
- w końcu zacznie działać opcja autodownload (missing files już nie będzie przeszkodą w dołączeniu do gry)
- naprawiono system obsługi plików .pk4 na serwerze; nie trzeba posiadac już wszystkich map a jedynie aktualnie graną (missing files już na pewno przestanie przeszkadzać :)
- poszerzenie opcji związanych z głosowaniem (callvote)
- płynne strafe-jumpy na schodach
- można ustawić fov powyżej 110
- dodanie komendy pm_zoomedSlow służącej do zmiany czułości myszy przy włączonym zoomie
- Oraz wiele, wiele innych...
Zanim jednak pełen entuzjazmu zabierzesz się za ściąganie, muszę ostrzec: zainstalowanie wersji 1.1 beta oznacza, że będziesz mógł grać jedynie z innymi posiadaczami tej wersji, jedynie na serwerach do tej wersji zupdatowanych. Również save`y z single-playera utworzone na starszych patchach przestaną działać. Jeszcze jedną wadą jest fakt, że najnowszy patch nie jest kompatybilny z żadnym z modów, przynajmniej do czasu wydania najnowszego SDK, bez którego twórcy m.in. Q4Maxa nie są wstanie zmienić odpowiednio kodu swojego moda.
A oto pare linków do ściągania (plik waży 59 MB):
Dla użytkowników linuxa mam dodatkową wiadomość; po wczorajszym wydaniu patcha 1.1 (również pod linuxa), już dzisiaj wypuszczono na światło dzienne najnowszy (jeszcze lepszy) plik instalacyjny - 1.1-beta.3 - właśnie dla posiadaczy wspomnianego OS`a.
Oto linki (plik ma 79 MB):
* ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/quake4/linux/quake4-linux-1.1-beta.3.x86.run (zapisz jako...)
* Levitation Mirror
*
Ponadto powstał oficjalny formularz do zgłaszania bugów, więc nie czekaj, tylko klikaj. Od Ciebie może zależeć przyszłośc quakea 4! :)
a 4, żeby wydać swoje dzieło w wersji choć trochę mniej zbugowanej? Oto fragment wywiadu z Raven Software, pytanie dotyczyło beta testingu:
Pozostaje nam tylko liczyc na jak najszybsze ukazanie się oficjalnego point release 1.1 oraz zastanowić, co stało na przeszkodzie twórcom quake
"*Activision (the distributor for QUAKE 4) has a large Quality Assurance division and they beat the heck out of the game. We also had countless hours of our own time playing and playing the game and looking for issues (both balance and bug issues as well as a good “fun" pass.) Lastly, we had a (very) small private beta for the multiplayer side of things to check out how the game would run for the average user at home.
*"
Całość wywiadu przeprowadzonego przez portal GotFrag można przeczytać tutaj.
Na zakończenie lista pierwszych serwerów, które przeniesiono na najnowszy patch:
* 195.242.220.170:28004 0wned Hosting Public Server (Wielka Brytania)
* 195.242.220.106:28004 0wned Hosting (Wielka Brytania)
* 85.25.130.108:29000 (Niemcy)
* 212.129.163.14 (Holandia)
* 213.208.119.119:28004 - jolt.co.uk - (1.1 beta) - DM #1
* 213.208.119.119:28005 - jolt.co.uk - (1.1 beta) - DM #2 (Popular Maps)
* 213.208.119.119:28006 - jolt.co.uk - (1.1 beta) - DM #3 (Popular Maps)
* 213.208.119.120:28004 - jolt.co.uk - (1.1 beta) - CTF #1
* 213.208.119.120:28005 - jolt.co.uk - (1.1 beta) - CTF #2 (Popular Maps)
m1ru | 2006-02-24 00:48:49
przelom @#$% :D
#732224
sYnth|Bubu | 2006-02-24 03:36:10
Przelom to bedzie jak wyjdzie pelna wersja a nie beta : P
Ale i tak @#$% juz cos : D
#732223
^M^ | 2006-02-24 09:37:56
nie wiem dlaczego developerzy sprzedaja na chwile obecna produkty, praktycznie w jakiejs smiesznej wersji beta, by potem wciskac swoim klientom roznorakie patche (ktore potrafia urosnac do rozmiarow rzedu 200-300 mb, i bynajmniej tutaj nie zartuje) jako lekarstwo na razace bledy, ktore dziwnym trafem wczesniej przeoczyli.
#732225
lucas131 | 2006-02-24 16:11:17
eh a mi i tak dalej sie nie moge polaczyc do zadnego serwa choziaz mam najnowsze map packi dalej jest missifn files,
po co komenda autodownlaod skoro zaden serwer nie udostepnia sciagania lol
czekam az w jakims patchu poprawia kod sieciowy by byl podobny do q3...
#732230
MisieX | 2006-02-24 19:51:57
może nie łączyłeś sie z tymi serwerami z listy? ^^
#732234
Mav6r1ck | 2006-03-02 08:50:33
W końcu ktoś o tym nabazgrał [; . Dla mnie kolejny niewiele poprawiający patch do cienkiej gry...
#732254
Zaloguj się by dodać komentarz.