Nowe levele...
wto, 06 kwiecień 2004 12:21:29 | Autor: szaky | Quake 3 Arena
Jak możemy przeczytać na map-center - dONKEY kilka dni temu wydał najnowszą mapę do ctf zatytułowaną Hell's Teeth.
Level jest niewielkich rozmiarów, niezbyt rozbudowany - więc łatwo zapamiętać jego konstrukcję, najlepsze, najszybsze drogi z bazy do bazy. Trudno powiedzieć ilu poziomowa jest mapa - duża ilość platform, pojedyńczych półek do których prowadzą jumppady. Bez ich liczenia można wyróżnić dwa piętra - na głównej arenie. Mimo takiej budowy mapę nie trudno zapamiętać. Walka toczyć się głównie będzie w środkowej arenie, oraz w bazach - jako że są dość rozległe, sporo miejsc gdzie można uciec, i zaatakować z zaskoczenia. Układ broni wydaje się być wporządku - wszystko właściwie na swoim miejscu, tam gdzie być powinno w danej sytuacji. Zdziwił mnie nieco brak powerupów, MH oraz RA. Tylko dwie żółte zbroje na głównej arenie, położone na osobnych półkach - jak na grę teamową wydaje mi się nieco za mało. Nawet na 1v1 było by za mało. Do konstrukcji trudno się przyczepić, gra się dobrze - może troche za dużo jumppadów w dolnej części głównej areny - nieco spowalniają grę. W bazach jumppady rozmieszczone raczej dobrze, choć jeden wyrzyca nas prosto na ścianę korytarza prowadzącego do wejścia na środek mapy. Bardzo łatwo wpaść tam do mgły - a to kończy się śmiercią.
Jeśli chodzi o graficzną stronę mapy - ta jest ładna. Styl... hmnmm... nie da się tego zakwalifikować do gothic czy base... Takie ściany z cegieł, miejscami odpadający tynk, pozdzierana farba w korytarzach prowadzących do baz... Można dostrzec jakieś rury, również zniszczone, stare, z odpadającą farbą... Detali na mapie jest nie wiele, więc nie ma co narzekać na poziom fps - nie zauważyłam większych spadków klatek w danych miejscach - nawet na średniej jakości kompie nie powinien być problem ze stałą wartością 125. Nie jest to mapa, w której autor stawiał wyłącznie na wygląd - mapa jest ładna, wykonana bezbłędnie, jednak nie przeszkadza to w grze. Przy wysokim picmipie textury będą jednolite, a dobre oclipowanie sprawa, że nie ma wielu miejsc gdzie przypadkowo można się zatrzymać. Jedyną rzeczą jaka mi się w layoucie levelu nie spodobała to duże zróżnicowanie kolorów - bazy jasne, bez większych zaznaczeń barwy teamu - korytarze jaskrawo czerwone/niebieskie - centrum zaś jasne, z żółtą mgłą, takie nieco gotyckie... Lepiej by wyglądało jak autor by to nieco ujednolicił... Nie podoba mi się takie oświetlenie, dobranie kolorów... Mogła by być nieco ciemniejsza, momentami wydaje mi się, że jest troche za jasno. Patrząc na zakończenia górne ścian - wydaje się być takie jakieś puste... Ostry kąt, brak trimu i od razu skybox, to wygląda nieco dziwnie... Skybox za to ładny, choć światło jakie emituje jest nieco za jaskrawe, a prawie prostopadłe promienie do powierzchni platform sprawia, że praktycznie nie ma cieni, a oświetlenie wygląda jak wspomagane ambientem.
Podsumowując, to nawet niezła mapa. Znajdzie się pare uciążliwych błędów czy niedoróbek, ale gra się ciekawie - polecam zobaczyć.
.:[ Download ]:.
I jeszcze taka mała informacja na zakończenie. Jeden z polskich mapperów - NecrosiS - wydał nową mapkę, oznaczoną numerem 7. Level przeznaczony do gry tdm/ffa.
Co zainteresuje pewnie niektórych graczy - przykładowo jedna z aren - z quadem - jest bardzo podobna budową do dm6. Cale szczęście, że dalsza część mapy to jej nie przypomina ;) Konstrukcja jest dość rozbudowana. Wyróżnić możemy dwie, ważniejsze areny - połączone bezspośrednio ze sobą, oraz dwa poziomy - znajdujące się na lądzie - oraz najniższa część mapy - wypełniona wodą. W rogach, czy na dolnym piętrze, możemy znaleźć miejsca, wyrwy w podłodze, którymi da się wejść do podziemnego basenu. Kolejną ciekawostką są aż trzy sekrety ukryte na mapie - miejsc ich jednak nie zdradzę, poszukajcie sami.
Strona graficzna mapy jest bardzo ładna - mimo, że już dość stary, znany styl, to da się zauważyć, że da się i z tych textur zrobić coś ciekawego. Miły, gotycki, piekielny klimat. Łańcuchy, dużo krwistej mgły, pochodnie... - robią dobre wrażenie. O błędach nie warto tu wspominać - parę się znajdzie - ale od wymieniania błędów, zalet czy wad mapy jest BetaCorner - do którego zapraszam.
psychic_pl | 2004-04-06 13:07:53
spoko ta pierwsza mapka
#678453
MateoMartinezz | 2004-04-06 15:49:05
Necros - mapka jest naprawdę niezła :d
#678485
^M^ | 2004-04-06 17:32:16
... i mi chodzi jakies 10-20 fps miejscami :D. No ale nic to ;-). Druga pewnie zassam, tylko kiedy ja to posprawdzam? :q Wkurza mnie jeszcze jedna rzecz - brak/niedzialajace pliki .arena. Wrzuce powiedzmy 50 map i wez tu pamietaj co wpisac, nawet przez 'podglad' z uzyciem komendy /path. Wtedy mapa lezy i czeka do wiosny, az kiedys ja odkopie ;P...
BTW: Tak ogolnie to znowu gibki news :-).
#678499
Qelo | 2004-04-06 19:20:17
2 spox a 1 nie zobacze bo sie nieda sciagnac (www.wp.pl Kto to robił????)
#678514
Vymmiatacz | 2004-04-06 19:22:04
No niedobrze... żeby coś ściągnąć z Map-center trzeba się rejestrować, a podany link nie działa.
#678515
dAde | 2004-04-06 21:18:05
Mapka dOKNEYa IMO słaba. Nawet niczego sobie projekt, ale koniecznie do poprawy. Za to wykonanie leży i na tym koniec ;P.
A co do mapki Necro :D, hehe, to już coś tam w BC skrobałem, jest spoko, ale denerwuje mnie, bo cały czas nie mogę się do MH za posągiem dostać, a już nie mam pomysłów... ;)
#678533
szaky | 2004-04-07 18:46:19
ehh... nawt dac linka nie umiem ;/
a na map-center nie trzeba sie rejestrowac by sciagac - jest link ze strony autora......
#678592
^M^ | 2004-04-07 22:19:45
(chcialem dac edit do mojego poprzedniego komentarza to dalej kasuj, dobra, spoko :q.......)
#678529
cih | 2004-04-09 09:19:05
emek sie zakrecil ;}}
#678726
Zaloguj się by dodać komentarz.