ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Nowe levele...

wto, 06 kwiecień 2004 12:21:29 | Autor: szaky | Quake 3 Arena

Jak możemy przeczytać na map-center - dONKEY kilka dni temu wydał najnowszą mapę do ctf zatytułowaną Hell's Teeth.
Level jest niewielkich rozmiarów, niezbyt rozbudowany - więc łatwo zapamiętać jego konstrukcję, najlepsze, najszybsze drogi z bazy do bazy. Trudno powiedzieć ilu poziomowa jest mapa - duża ilość platform, pojedyńczych półek do których prowadzą jumppady. Bez ich liczenia można wyróżnić dwa piętra - na głównej arenie. Mimo takiej budowy mapę nie trudno zapamiętać. Walka toczyć się głównie będzie w środkowej arenie, oraz w bazach - jako że są dość rozległe, sporo miejsc gdzie można uciec, i zaatakować z zaskoczenia. Układ broni wydaje się być wporządku - wszystko właściwie na swoim miejscu, tam gdzie być powinno w danej sytuacji. Zdziwił mnie nieco brak powerupów, MH oraz RA. Tylko dwie żółte zbroje na głównej arenie, położone na osobnych półkach - jak na grę teamową wydaje mi się nieco za mało. Nawet na 1v1 było by za mało. Do konstrukcji trudno się przyczepić, gra się dobrze - może troche za dużo jumppadów w dolnej części głównej areny - nieco spowalniają grę. W bazach jumppady rozmieszczone raczej dobrze, choć jeden wyrzyca nas prosto na ścianę korytarza prowadzącego do wejścia na środek mapy. Bardzo łatwo wpaść tam do mgły - a to kończy się śmiercią.
Jeśli chodzi o graficzną stronę mapy - ta jest ładna. Styl... hmnmm... nie da się tego zakwalifikować do gothic czy base... Takie ściany z cegieł, miejscami odpadający tynk, pozdzierana farba w korytarzach prowadzących do baz... Można dostrzec jakieś rury, również zniszczone, stare, z odpadającą farbą... Detali na mapie jest nie wiele, więc nie ma co narzekać na poziom fps - nie zauważyłam większych spadków klatek w danych miejscach - nawet na średniej jakości kompie nie powinien być problem ze stałą wartością 125. Nie jest to mapa, w której autor stawiał wyłącznie na wygląd - mapa jest ładna, wykonana bezbłędnie, jednak nie przeszkadza to w grze. Przy wysokim picmipie textury będą jednolite, a dobre oclipowanie sprawa, że nie ma wielu miejsc gdzie przypadkowo można się zatrzymać. Jedyną rzeczą jaka mi się w layoucie levelu nie spodobała to duże zróżnicowanie kolorów - bazy jasne, bez większych zaznaczeń barwy teamu - korytarze jaskrawo czerwone/niebieskie - centrum zaś jasne, z żółtą mgłą, takie nieco gotyckie... Lepiej by wyglądało jak autor by to nieco ujednolicił... Nie podoba mi się takie oświetlenie, dobranie kolorów... Mogła by być nieco ciemniejsza, momentami wydaje mi się, że jest troche za jasno. Patrząc na zakończenia górne ścian - wydaje się być takie jakieś puste... Ostry kąt, brak trimu i od razu skybox, to wygląda nieco dziwnie... Skybox za to ładny, choć światło jakie emituje jest nieco za jaskrawe, a prawie prostopadłe promienie do powierzchni platform sprawia, że praktycznie nie ma cieni, a oświetlenie wygląda jak wspomagane ambientem.
Podsumowując, to nawet niezła mapa. Znajdzie się pare uciążliwych błędów czy niedoróbek, ale gra się ciekawie - polecam zobaczyć.

.:[ Download ]:.

I jeszcze taka mała informacja na zakończenie. Jeden z polskich mapperów - NecrosiS - wydał nową mapkę, oznaczoną numerem 7. Level przeznaczony do gry tdm/ffa.
Co zainteresuje pewnie niektórych graczy - przykładowo jedna z aren - z quadem - jest bardzo podobna budową do dm6. Cale szczęście, że dalsza część mapy to jej nie przypomina ;) Konstrukcja jest dość rozbudowana. Wyróżnić możemy dwie, ważniejsze areny - połączone bezspośrednio ze sobą, oraz dwa poziomy - znajdujące się na lądzie - oraz najniższa część mapy - wypełniona wodą. W rogach, czy na dolnym piętrze, możemy znaleźć miejsca, wyrwy w podłodze, którymi da się wejść do podziemnego basenu. Kolejną ciekawostką są aż trzy sekrety ukryte na mapie - miejsc ich jednak nie zdradzę, poszukajcie sami.
Strona graficzna mapy jest bardzo ładna - mimo, że już dość stary, znany styl, to da się zauważyć, że da się i z tych textur zrobić coś ciekawego. Miły, gotycki, piekielny klimat. Łańcuchy, dużo krwistej mgły, pochodnie... - robią dobre wrażenie. O błędach nie warto tu wspominać - parę się znajdzie - ale od wymieniania błędów, zalet czy wad mapy jest BetaCorner - do którego zapraszam.

psychic_pl | 2004-04-06 13:07:53

spoko ta pierwsza mapka

MateoMartinezz | 2004-04-06 15:49:05

Necros - mapka jest naprawdę niezła :d

^M^ | 2004-04-06 17:32:16

... i mi chodzi jakies 10-20 fps miejscami :D. No ale nic to ;-). Druga pewnie zassam, tylko kiedy ja to posprawdzam? :q Wkurza mnie jeszcze jedna rzecz - brak/niedzialajace pliki .arena. Wrzuce powiedzmy 50 map i wez tu pamietaj co wpisac, nawet przez 'podglad' z uzyciem komendy /path. Wtedy mapa lezy i czeka do wiosny, az kiedys ja odkopie ;P...

BTW: Tak ogolnie to znowu gibki news :-).

Qelo | 2004-04-06 19:20:17

2 spox a 1 nie zobacze bo sie nieda sciagnac (www.wp.pl Kto to robił????)

Vymmiatacz | 2004-04-06 19:22:04

No niedobrze... żeby coś ściągnąć z Map-center trzeba się rejestrować, a podany link nie działa.

dAde | 2004-04-06 21:18:05

Mapka dOKNEYa IMO słaba. Nawet niczego sobie projekt, ale koniecznie do poprawy. Za to wykonanie leży i na tym koniec ;P.

A co do mapki Necro :D, hehe, to już coś tam w BC skrobałem, jest spoko, ale denerwuje mnie, bo cały czas nie mogę się do MH za posągiem dostać, a już nie mam pomysłów... ;)

szaky | 2004-04-07 18:46:19

ehh... nawt dac linka nie umiem ;/
a na map-center nie trzeba sie rejestrowac by sciagac - jest link ze strony autora......

^M^ | 2004-04-07 22:19:45

(chcialem dac edit do mojego poprzedniego komentarza to dalej kasuj, dobra, spoko :q.......)

cih | 2004-04-09 09:19:05

emek sie zakrecil ;}}

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  4. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  5. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  6. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  7. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  8. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  9. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  11. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  13. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening
  14. Requiem zaktualizował post: Na wieczór podzielę się z Wami moim nowym filmem - nagrałem kulisy ... / [FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL
  15. 247_QL napisał post: @bfr_aka_pablonzo: wszystko jasne. Jaki masz tam NICK? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. Requiem zaktualizował newsa: Quake Live Instagib Pickup 3v3 - dołącz do gry!
  4. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  6. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  7. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  8. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  9. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  10. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  11. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  13. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  14. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek -1 - 80 pkt
  2. Requiem - 26 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 21 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo -1 - 6 pkt
  5. MucieK - 5 pkt
  6. bit - 1 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 54