ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



PDM03 !

sob, 15 październik 2005 14:49:15 | Autor: szaky | Quake 3 Arena

W końcu światło dzienne (a kto tam gra nocą.. nocne) ujrzał kolejny nasz mappak Polish Defrag Mappack 03 - czyli znany chyba większości defragerom PDM.
Skończenie tego zajęło nam ponad rok, tak więc przepraszam, że zmuszeni byliście, aby tyle na to czekać - bo to jakaś tapetka się pojawiła, a to ciągłe, niekończące się pytania - a jak postęp z PDM? przewijające się przez serwery, fora ... heh.
Przechodząc do mapek - mamy dziewięć wysokiej jakości, grywalnych, ładnych leveli.
Skład z poprzednich paków troszkę nam się zmienił... Paru mapperów ubyło, paru też mamy nowych ... gorat, v!c, NemiX, Progner, ImOoR. Poza tym w paku zobaczymy mapki eMka, dAde, RuSHeRa, T4m8uryn0.
Pak przestał być w końcu vq3 only - znalazło się także kilka map dla tych co wolą movement w troszkę szybszym wydaniu.
Przechodząc do samych leveli, poniżej wszystkie w miarę szczegółowo opisane, screenshoty/tapety ..


PDM03_M: Na pierwszą linię idzie mapka eMka. Efektownie ozdobione pomieszczenie, ciekawie wyglądający brushwork - robi wrażenie. Jednocześnie ogromne przestrzenie .. i jeden mały gracz w środku... Przykład jak za pomocą może 4-5 textur można stworzyć bardzo ładny, odetalowany i grywalny level.
Poziom trudności nieznacznie wzrósł w porównaniu z poprzednimi, pakowymi mapkami autora. Zaraz po starcie przyjdzie nam się zmierzyć z rakietnicą ... Wspinaczka po wysokiej ścianie, wprost na platformę z mówiącym sporo napisem Next.
Tym sposobem znaleźliśmy się w kolejnym pomieszczeniu, gdzie już czeka na nas granatnik... Niezbyt wysoka przeszkoda, którą musimy pokonać za jego pomocą... Jednak to dopiero połowa - znów chwytamy rakietę, mały kombos do wykonania, aby dostać się do padów.. Do dużego tunelu prowadzącego w dół... Powoli zbliżamy się do końca, przeskakując kolejne pady, wykonując kolejną kombinację przy pomocy granatnika i rakiety... Do mety droga już prosta - krótka plasma do góry - trochę rakiety przy efektownie wyglądających kolumienkach... Jedna z nich, największa - to na nią musimy trafić, aby zakończyć run na tej mapce...


PDM03_ImOoR: Teraz lekka zmiana klimatu. Dostajemy się do opuszczonego zamczyska, właściwie już ruin tego zamku... Szary, obrośnięty mchem kamień, spękane mury... Ogromne przepaści, osuwiska... Gdzieniegdzie jakieś wystające skałki, które ułatwią nam przeskoczenie ich...
Zarwany kamienny most, zniszczone ściany, zza których widać tylko skałę... Dwa kamienne gargoyle strzegące przejścia dalej... Znów skakanie, właściwie to wewnątrz rozpadliny... Niewielkie okienka, z których ledwo co pada światło..
Wyjście na zewnątrz w dalszej części runa, nie da zbyt wiele, ogromne zamczysko rzuca cień na całą okolicę... Po obu stronach murka, prowadzącego do zamku ostatnie ślady obecności ludzkiej... Flagi, lekko falujące na wietrze. W dalszej części zamku, jeszcze bardziej zniszczona posadzka ... Pozostałości drewnianego mostu... Pod nim tylko ciemność ... Im bardziej zbliżamy się do wyjścia, tym więcej zniszczeń... Kolumny zapadające się pod własnym ciężarem... Jednak po długim runie, w końcu dobiegliśmy do wyjścia - otwarta, rozległa przestrzeń, trawa, naturalne skały... Szare, pochmurne niebo nad nami - ale dobrnęliśmy jakoś do końca. Jak wynika z opisu, level tylko i wyłącznie na strafe - poćwiczymy bieganie po kładkach - niekoniecznie padach, ułożonych w prostej linii... Trochę kontroli, zakręcania, movementu.. W bardzo efektownym wydaniu.


PDM03_gorat: Na mapce gorata przeniesiemy się do fabryki... Zniszczonej, opuszczonej fabryki. Ledwo działające na resztkach prądu lampki nie rozświetlają pomieszczeń.. Panuje półmrok... Przed nami widać krawędzie zerwanego pomostu, na który trzeba się dostać. Główne przejście zamknięte - pozostaje więc skakanie po małych, ciasnych tunelach, kanałach, magazynach, gdzie co krok potykamy się o skrzynię czy nawet lampach zawieszonych nad sufitem. Kanałami wentylacyjnymi wyjdziemy na otwartą przestrzeń, gdzie prosta droga wiedzie do głównego reaktora ... Jednak droga wiedzie dalej ... Kolejnym kanałem dostaniemy się do takiego jakby labiryntu.. Zamknięte pomieszczenia, dużo dróg... Jednak jak w końcu trafimy do odpowiednich drzwi... Prosta droga do opuszczenia fabryki, do mety.


PDM03_Progner: Na parę runów teraz przeniesiemy się do Egiptu... Jeden z takich leveli, autorstwa Prognera. Dedykowany głównie pod CPM - ale nie znaczy to, że na Vq3 gra się gorzej.
Ciekawe, nowatorskie pomysły i rozwiązania. Podczas gry będziemy musieli wykazać się nie tylko movementem, ale i celnością z.. LG - w niewielkie, umieszczone w ścianach, podłogach a nawet i na suficie buttony.
Większość to jednak movement - omijanie jakichś przeszkód. Bronie inne niż spawara to tylko tak, dla urozmaicenia. W środkowej części runa będziemy mogli się wspomóc plasmagunem - dalej niewielka część na potrenowanie kombosów rl+bounce.
Otoczenie, grafika - jak wspomniałam - jest to Egipt - dość jaskrawożółte oświetlenie, brak jakichś typowo egipskich detali, mumii, krzyżów Ankh, itd. sprawia, że mapka ma specyficzny, nie kojarzący się ze starożytnym Egiptem klimat.


PDM03_RuSHeR: Kolejna egipska mapka, jaka znajduje się w naszym paku. Także początkowo była tworzona z myślą - level na promode - jednak ostatecznie mamy ciekawy, grywalny level na obie fizyki.
Tym razem jednak dłuższa, trochę bardziej skompilowana. Zaczniemy w efektownie wyglądającym miejscu - otoczeni przez egipskie mury, co jakiś czas natkniemy się na jakiś sarkofag z mumią na rogu. W końcu docieramy do krat, które otworzą się, po zabraniu BattleSuita - gdyż teraz będzie trochę skakania z użyciem broni. Na początek jednak trzeba otworzyć kratę na dole, poprzez wciśnięcie przycisku i zebranie wspomnianych broni. Znajdziemy się w bardzo efektownej, egipskiej komnacie, wypełnionej wodą... Dostać się musimy do kolejnych drzwi, za którymi zaczną się pułapki, winda.. Potem ściany będą chciały zmiażdżyć przebiegającego gracza... Jumppad do kładek pod sufitem, po paru padach czeka nas multirj... Znów wydostajemy się na otwartą przestrzeń... Parę skoków i prosta droga do mety...


PDM03_T4m8uryn0: Przyszła kolej na mapkę Tamba. Ostatni level w paku wykonany przy użyciu popularnych textur Sock'a. Jednak na pierwszy rzut oka, tej egipskości wcale tu nie widać. Może przez kolorowy skybox, który nadaje mapce takie egzotyczne, orientalne klimaty? Całość jest bowiem w takich różowych, purpurowych barwach w połączeniu z pomarańczowo-szarymi texturami. Nadaje to świeżości grafice, nie jest to taki Egipt, do jakiego większość nas przyzwyczaiła.
Jak już wspomniałam, jest skybox, jest więc to mapka typu takiej platformówki - skakanie z kładki na kładkę - w tym wypadku - z użyciem rakietnicy. Na samym początku dostajemy Battlesuit - nie musimy się martwić o zbieranie apteczek czy zbroi. Przeszkody standardowe, jumppad + rakieta, pionowe, poziome skoki z rozbiegiem.. Bez rozbiegu... Niedaleko mety trafimy nawet na skocznie. Stamtąd trochę wspinaczki pod górę, rocketjump z rozbiegu, aż trafimy do takiego otwartego z każdej strony pomieszczenia, zawieszonego w przestrzeni, w którym to właśnie znajduje się koniec.


PDM03_vic: Skoro jesteśmy przy platformówkach - warto zatrzymać się na dłużej przy mapce v!c`a. Bez wątpliwości najdłuższy, najbardziej skomplikowany level w paku.
Przyjdzie zmierzyć się nam tu prawie ze wszystkim co dotyczy posługiwania się rakietnicą i plasmą, oraz w niewielkiej ilości strafą. Z kładki na kładkę, ze ściany na ścianę... Część na rakietnicę to przeważnie platformy - mniejsze, większe - skakanie z jednej na drugą. Plasma - wspinaczki, głównie rozpędzanie się po poziomych ścianach - choć innych przeszkód również nie zabraknie.
Będąc na samej górze będziemy musieli przelecieć dość daleką drogę, na sam dół... Za pomocą plasmy, quada i haste - dostaniemy się długim tunelem - znów na górę... Tam już prosta droga do końca. Zakręcony level, na początku trochę łatwo się zgubić - ale poziom trudności poszczególnych tricków nie jest zbyt wygórowany, prawie każda część ma teleport - więc nie ma tego, że spadniemy i zaczynamy od początku.
Design jest prosty - jednobarwne textury, sporo za to detali - typu kolorowe szkła - które zresztą efektownie oświetlają mapkę. Skybox sprawia, że mamy wrażenie, że całość dzieje się gdzieś w przestrzeni, jednak niedaleko od ziemi.


PDM03_dAde: Zostańmy jeszcze przy platformach.. Również mapka autorstwa dAde do takich należy - jednak całkowite przeciwieństwo poprzedniczki.
Level jest krótki, niezbyt skomplikowany - ot taki na parę szybkich, przyjemnych runów.
Trochę strafy, trochę elementów na bronie. Proste triki w przeważającej części na rakietę. To jakiś rocketjump do góry, odbijanie się od ścianek, od padów. Nie zabraknie też plasmy, choć w niewielkiej ilości - do przebycia ledwie mały fragment po łuku i trochę wspinaczki w połączeniu z granatknikiem.
Całość w ciekawej oprawie graficznej - efektownie wyglądający skybox.. Nadaje mapce ciekawy klimat... Chmury, gdzieś w oddali widać gwiazdy, słońce, planety... Na tym tle zawieszone platformy... Całość dość kontrastowa do jasnego skyboxu - ale całość wygląda bardzo efektownie.


PDM03_NemiX: Na sam koniec została mapka NemiX'a. Jeśli chodzi o graficzną stronę levelu - wiele przedstawiać nie trzeba, mieliście okazję zobaczyć screeny z tej mapki, parę dni temu - na SOTW; teraz nawet fragment mapki jest w naszym logo... Celshading, gładkie textury - do tego błękitne, równomierne oświetlenie. Taki trochę kreskówkowy wygląd - zresztą taki efekt daje wspomniany celshading.
Również prosta mapka, na której do mety będziemy musieli się dostać używając broni.
Trochę plasmy, trochę rakiety... Brak jakiś wymyślnych trików w większości przypadków - proste wspinaczki do góry. Parę ciekawych rozwiązań na proste triki - chociażby ten jumppad + plasmaclimb, do którego dostajemy się po strzeleniu w przycisk. Niewysoki poziom trudności sprawia, że gra jest przyjemna, szybka.

:: [ D O W N L O A D / PTC

:: [ D O W N L O A D / breakdown-hq.com

:: [ D O W N L O A D / http://www.splatterworld.com/mousepotato/

:: [ D O W N L O A D / lycos.co.uk

:: [ D O W N L O A D / 1337-kos-w33db3rg-ftp

:: [ D O W N L O A D / filefront.com

:: [ D O W N L O A D / q3a.sytesnet

Heh, to tyle - dziewięć leveli... Przy okazji chciałabym podziękować wszystkim, którzy brali udział lub/i w jakiś sposób przyczynili się do wydania paku. Trwało to długo, sporo było problemów - a to z kompilacją, a to z czasem u niektórych .. takie .. standardowe problemy, ale sprawiło, że czas produkcji się znacznie wydłużał. Jednak w końcu dobrnęliśmy do końca...
Have fun.

castor | 2005-10-15 15:20:18

o kurde, jaki dlugi news ; ] gj

Vymmiatacz | 2005-10-15 16:17:18

No i ściągnąłem sobie, co prawda z trików to ja tylko uszami ruszać umiem, ale co tam :)

EDIT: o qrcze, nie wiedziałem, że tekstura wody tak ładnie zniekształca jasne obiekty jak np. słoneczko na mapie autora Vic. To jest normalne, czy coś zostało tam zamieszane?

vic | 2005-10-15 18:06:09

akurat sie składa że tak wyszło zupełnie przypadkowo

woda to clear ripple, a niebo ma w tamtym miejscu słońce
więc tak to się złożyło, że tak fajnie wyszło... wogole starałem się dopieścić graficznie moją mape najbardziej jak się dało....
mam nadzieje ze ktos oprocz mnie w polsce bedzie umiał ją przejść

LOL

ENJOY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

^M^ | 2005-10-15 18:20:26

vic’u - czysta prowokacja :D.

Normalnie jakbym nie byl chory to bym na piwo z tej okazji poszedl, ze wreszcie to wydalismy :D. Od razu lzej na duszy :).

sYnth|Bubu | 2005-10-15 19:54:25

Respekt Szakalko za dlugosc i styl :D

gr. | 2005-10-15 22:20:22

apetyczne obrazki zachecaja do przejrzenia mapek -.-

gr. | 2005-10-15 22:47:35

Szakal jakbys chciala pozbyc sie okolo 40 bledow z newsa na PTC to przeklej sobie tekst ze strony glownej na swoj podserwis..

Gravatar

TymoN | 2005-10-16 19:50:23

Dobra robota.

MaxDamage | 2005-10-17 12:12:18

Wyjebka na maxa, dawno juz nie odpalalem q3 na defragu, a tu taka mila niespodzianka :}

szaky | 2005-10-18 00:53:28

Dzieki gr.

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  4. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  5. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  6. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  7. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  8. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  9. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  11. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  13. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening
  14. Requiem zaktualizował post: Na wieczór podzielę się z Wami moim nowym filmem - nagrałem kulisy ... / [FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL
  15. 247_QL napisał post: @bfr_aka_pablonzo: wszystko jasne. Jaki masz tam NICK? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. Requiem zaktualizował newsa: Quake Live Instagib Pickup 3v3 - dołącz do gry!
  4. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  6. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  7. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  8. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  9. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  10. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  11. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  13. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  14. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek - 83 pkt
  2. Requiem - 28 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 21 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo - 7 pkt
  5. MucieK - 5 pkt
  6. bit - 1 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 54