Platforma CPL już znana !
wto, 15 listopad 2005 19:31:33 | Autor: bryan | Quake 3 Arena
Trwa bitwa. Tym razem poza areną. Jej wynik będzie miał jednak wielkie znaczenie dla graczy. Zwłaszcza graczy q4. Bitwa pomiędzy grupami developerów X-Battle i Q4MAX. Z dniem dzisiejszym przewagę zyskuje jednak Q4MAX, a zasadnicze powody są dwa. Pierwszy to znany już od dłuższego czasu skład tej ekipy , czyli osoby bardzo dobrze znane, których same nicki tworzą już na początku bardzo dobrą markę produktu:
- arQon - główny programista, znany nam głównie z prac przy CPMA dla Q3, oraz OSP. Dosyć intensywnie pracował również nad Painkillerem. Lepszego lidera zespół chyba nie mógł sobie wyobrazić.
- Blowfish - również programista, samodzielnie stworzył PK++ dla Painkillera bez SDK :-) Równie mocne wsparcie dla teamu jak wymieniony wyżej arQon.
- Swelt & Teddy - główni mapperzy - znani przede wszystkim z map do CPMA i OSP, teraz tworzą levele do q4 (czego owoce możemu już podziwiać w TDMowych przeróbkach podstawowych map q4)
Taki zespół daje niemal pewność, że finalny produkt (do którego jeszcze niestety daleko) będzie wyokiej klasy, w pełni funkcjonalnym i pozbawionym błędów programem. Developerzy, którzy są na tym rynku "pewniakami", oraz wykonane przy modzie do tej pory prace skłoniły organizację Cyberathlete Professional League do użycia Q4MAX podczas swojego 1on1 World Tour Cup ! Podczas kwalifikacji CPL do wygrania będzie - bagatela - 30000$. Gdy idzie o takie pieniądze nie ma wątpliwości, że używać trzeba oprogramowania z najwyższej półki.
Yeltzyn | 2005-11-15 19:36:18
Smiesznie bedzie jak rhea podlaczy sie pod X-Battle :)
#729254
gr. | 2005-11-16 00:10:04
racja ^^
#729269
Hakan | 2005-11-16 08:58:31
Yeltzyn - nie bedzie smiesznie, wyjdzie temu tylko na dobre. arQon i rhea tworzac CPMA i OSP scisle ze soba wspolpracowali, dzielac sie dokonaniami / pomyslami. A to calemu Q4 moze wyjsc tylko na dobre - po co, na przyklad tworzyc brightskiny osobno dla kazdego z modow skoro teamy moga sie dogadac i uzyc tych samych.
Zreszta arQ pisze o tym na ESR Open Mod Content for Q4 - a call to arms
#729277
SpOOnman | 2005-11-16 09:03:37
Zobaczymy. Q4MAX tak jak OSP bedzie closed-source. A arQon monopolista na Q4MAXa. Rhea juz wypadl ze sceny i nie bedzie sie tym zajmowal.
Ja to widze w ciemnych barwach znajac arQ. Ale ciekawi mnie, czy sam arQon bedzie dzielil sie tworczoscia tak jak to opisal w swoim arcie :)
#729278
[fhn]SLAYER | 2005-11-16 10:25:45
nie ma sie z czego cieszyc ze arQon pracuje nad q4max :> za jakis czas zmieni tak jak w cpma fizyke i podstawowe zasady :> i pozamiatane HWDA!! (ten koles ma .... w glowie zrobi tak jak mu bedzie pasowalo)
#729283
Hakan | 2005-11-16 11:17:57
Piszac, ze wymieniali sie miedzy soba mialem na mysli - miedzy soba - byli glownymi koderami obu projektow i jako oni "wspolpracowali".
Kod CPMA tez nie jest ujawniony ale np. w defragu czy w osp jakos sie znalazl...
#729284
davep | 2005-11-16 14:45:53
nie znam blowfisha ani painkillera ale podobno niezle zje*al mod PK++ bodajze. A pamieta ktos jeszcze jaki miodny mielismy mod CPM ? Od kad arqon zaczal tworzyc CPMA, zaczelo sie wszystko rowniez ladnie je*ac. Ja ogolnie widze to kiepsko. Odnosze wrazenie ze chlopaki nie robia tego dla graczy, tylko tak jak im sie podoba i im wygodnie (ew. jak i za co im CPL zaplaci?)- no a my...coz, gramy na tym co nam daja bo innego wyjscia nie ma :{
#729303
Yeltzyn | 2005-11-17 09:23:28
Jeszcze się taki nie urodził, co by każdemu dogodził.
Ja osobiście cenie arQona za umiejętności developerskie i za to, że tworzył moda "By gamers for gamers", nic z tego nie miał, a chciało mu się.
#729347
Zaloguj się by dodać komentarz.