Pora umierać...
śro, 06 lipiec 2005 21:53:48 | Autor: dAde | Quake 3 Arena
Dawno nie było tej ikonki przy newsie, pora to zmienić.
Pamiętacie mapę Q3Shw12 - Pora umierać autorstwa ShadoWa, która opuściła jego rączki jakieś 3 lata temu? Jakiś czas temu kolega po fachu ShadoW, poczęstował publiczność nowiutką, lśniącą i pachnącą wersją swojego starego levelu. Oto mamy przed oczyma - Q3Shw19 - Time to die - remix.
Wśród ostatnich map i "map", które się na naszym rodzimym rynku ukazywały ta właśnie się wyróżnia. W oczy rzuca się świetne wykonanie. Piękne textury Socka czy Rosnach'a w równie dobrym wykorzystaniu robią wrażenie, które pozostaje w pamięci, a level chce się oglądać i do niego wracać. Cieszy oko duża spora, ale nie przesadzona ilość detali i klimat jaki całość tworzy. Niestety autor nie wystrzegł się kilku błędów, ale nie są one nawet duże, nie przeszkadzają w grze i jak najbardziej można mu to wybaczyć ;).
Jako że sam nie szukałem różnic w pierwowzorze, a wersji nowej, pozwolę sobie zacytować ShadoWa i uczynić z tego preludium do kawałeczku o grywalności:
Trochę ją również przebudowałem i zmieniłem rozmieszczenie przedmiotów. Zamiast 2xYa, teraz jest po jednej żółtej i czerwonej zbroi. [...] Mapka jest przeznaczona do gry 1v1 Cpm, starałem się aby było na niej możliwe wykonanie jak największej ilości trików, a gra była szybka i komfortowa ;). Po przebudowie można bardzo ładnie się rozpędzać, ścieżki ruchu opracowane są na podstawach okręgów (w większości), jeśli chodzi o triki - każdy znajdzie i wymyśli tyle ile tylko będzie w stanie :).
Dorzucę od siebie, że gra się przyjemnie, ale... Mapka jak na 1v1 pod CPMA jest zbyt rozległa i ogólnie duża, i to mogę chyba potraktować jako największą wadę. Trzeba się sporo naskakać, aby dotrzeć z jednego miejsca w inne. Patrząc na to z drugiej strony, daje to większą szansę na ucieczkę przed przeciwnikiem, który depcze nam po piętach. Szukając błędów na siłę, z pewnością znalazłoby się parę rzeczy, które można by poprawić w layoucie czy item placemencie (ten respawn w pokoju z RA do wywalenia! ;), aby gra dawała jeszcze większą satysfakcję i przyjemność. Nie popadajmy jednak w skrajności - jest bardzo fajnie, gra się dobrze, a to się liczy.
Podsumowując - dobrze, że ShadoW wypuścił tego remixa, może ruszy to trochę zastój jaki zapanował w polskim Q3 mappingu. Bierzcie przykład z kolegi i róbcie dobre mapy!
Na sam koniec dwa screenki na zachętę i linki.
Mapkę możemy ściągnąć tutaj - Q3Shw19 Download
Mapkę komentujemy tutaj - Q3Shw19 w Beta Corner
fhantom | 2005-07-06 22:23:10
popraw linki ;)
#721424
dAde | 2005-07-06 23:11:52
Łups ;). Dzięki.
#721429
fhantom | 2005-07-07 08:48:49
we właściwej treści newsa również ;)
np
#721450
gr. | 2005-07-07 10:00:05
ja swoje "ale" wypowiedzialem potajemnie do odpowiedniej osoby ktora mam nadzieje poprawi to i owo:p
a tak w ogole czy ktos zrobi lepsza custom mape od pro-q3dm6 czekam na to xD
#721466
ShadoW_86 | 2005-07-09 13:53:42
Wow. Dzięi za tego newsa!:) No proszę, nie spodziewałem się czegoś takiego...
#721640
Zaloguj się by dodać komentarz.