Przyszłość gier komputerowych.
Ostatnio wszyscy zachwycają się takimi tytułami jak Crysis, Unreal Tournament 3 czy Call of Duty 4: Modern Warfare.
Wszystkie te gry wyróżnia zapierająca dech w piersi grafika, której
enginy mają tak wysokie wymagania, że w momencie premiery, nie istniał
sprzęt pozwalający wycisnąc z nich maximum możliwości przy zachowaniu
wysokiego FPS; a pomyśleć, że wszystko to jest już przeszłością.
Chcielibyście zobaczyć, jak będą wyglądały gry przyszłości? Czym będzie
mógł się pochwalić Quake 5? Zapraszam...
Wspomniane tytuły niedługo będą już "tylko" przeciętniakami. Już teraz w produkcji są takie PFSy jak np. FarCry 2, oparty na zupełnie nowym enginie - Dunia. Pierwsze trailery dosłownie zapierają dech w piersi, a sami producenci krytykowani są przez społecznośc za to, że chcą wydać grę również na konsole, ponieważ... w momencie premiery będą one już przestarzałe i z trudem udźwigną takie zżerające zasoby monstrum, więc gra na PS3 czy XBoxie nie będzie po prostu tak ładna... jak na przyszłych PC.
Jednak to nie nie nadchodząca premira FarCry 2 zachęciła mnie do napisania tego newsa. Sprawiło to demo firmy nVidia, które prezentuje jak mogłyby wyglądać gry jeszcze następnych generacji (przypuszczalnie np. następny tytuł z serii Quake, następca Quake Live).
Odkryty przeze mnie filmik prezentuje jak w czasie rzeczywistym renderowany jest model ludzkiej głowy. Oznacza to, że teoretycznie takie renderowanie mogłoby odbywać się w trakcie gry! Sami popatrzcie:
KLIK
Do renderowania użyto najsilniejszej obecnie karty na rynku - GeForce 8800 Ultra. Oczywiście od razu zadajemy sobie pytanie, a co z obliczeniami dotyczącymi reszty środowiska albo całej fizyki gry? Przecież wtedy na pewno nie udałoby się uzyskać więcej niż 1 FPS (jeśli nie mniej). No ale od czego jest tryb SLI lub Quad SLI? Poza tym już teraz na horyzoncie jest kolejna seria kart GeForce, oznaczona numerkiem 9, ze swoim pierwszym modelem 9800 GX2, który ukazać może się nawet już pod koniec lutego. A kto wie, co przyniesie przyszłość, skoro już teraz dwie karty graficzne nowej generacji złączone w SLI sprawiają, że płyta główna wydaje się śmiesznie mała...
Oczywiście zawsze można pójść w drugą stronę, i zamiast coraz lepszych gier, zmodyfikować swoje stanowisko pracy. Jeśli nie całe, to przynajmniej monitor ;)
tath | 2008-01-11 00:26:25
te karty wygladaja jak czolgi >_>
#739267
MateoMartinezz | 2008-01-11 09:11:43
wow - filmik wymiata
#739268
Ramizerus | 2008-01-11 11:32:41
Jedna taka Karta Graficzna jak na rysunku :) kosztuje jedyne 2200 zl wiec powodzenia w skladaniu kompa mazen mysle ze wystarczy jedyne 10 tys zl :D
#739277
Lukin | 2008-01-11 19:36:02
Eeee tam... FarCry2/Dunia wcale takiego rewelacyjnego renderera nie posiada - a rosnące drzewa to raczej ciekawostka niż rewolucja. Poza tym:
a) Crysis i UT3 to komercyjne porażki
b) następców Xboxa 360 i PS3 na horyzoncie nie widać
c) nowy GeForce to po prostu dwa 'stare' GeForce'y
d) Vista i DX10 to niewypał
e) mniej-więcej takie modele głowy jak ta z filmiku są już w Crysisie, czy w UT3
f) Epic sprzedało dużo licencji na Unreal Engine 3
Z powyższego wynika moja prognoza: w ciągu najbliższych paru lat czeka nas stagnacja w dziedzinie grafiki komputerowej, mniej-więcej na poziomie Unreal Engine 3/COD4. Id Tech 5 (czyli Rage i ew. Quake 5) będzie pewnego rodzaju przełomem (MegaTexture), ale nie będzie też jakoś niesamowicie wciskał w fotel - w końcu pisany jest na ten sam sprzęt co reszta towarzystwa (czyli Xbox 360 i PS3). Więcej o tym silniku naprodukowałem tutaj: www.maposfera.org/node/480
#739297
Vymmiatacz | 2008-01-11 21:59:29
Gry idą w chorym kierunku. Najnowszym kłejkom i anrilom nie pomoże grafika, bo to nie ona stanowi o ich sile.
Zamiast postawić na grywalność, ładuje się parę w grafikę.
#739302
Zaloguj się by dodać komentarz.