ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Puchar ESL - finał

sob, 11 czerwiec 2005 17:47:47 | Autor: gr. | Quake 3 Arena


Puchar 4on4 CPMA jest już historią, wczoraj późnym wieczorem poznaliśmy triumfatora pierwszej jego edycji. Udział w rozgrywkach brało tylko osiem klanów, lecz pomimo tego nie obyło się bez sporej ilości walkowerów, co zawsze psuje widowisko i nieco obniża rangę rozgrywek, wszak jaką satysfakcję ma drużyna, która pokonuje swoich przeciwników poprzez w/o? Ale miałem nie o tym, bo przecież należy skupić się na finałowym spotkaniu, a zainteresowanych przebiegiem całego pucharu odsyłam na podserwis ORG ProMode.

  • Droga do finału:

Dioxide:

lamma correction:

  • vs seXi [ 2:0 ] [ 217:44 @ cpm4a ] [ w/o @ cpm18r ]
  • vs fhn [ 2:0 ] [ 214:55 @ cpm18r ] [ 197:52 @ cpm4a ]
  • vs cgx [ 2:0 ] [ 99:89 @ cpm26 ] [ 184:63 @ cpm4a ]

Spotkanie było bym bardziej ciekawe, że przedtem oba klany nie zetknęły się ze sobą. Czas wreszcie na opis finałowych map - zaczynamy:

Lineup:

:: Dioxide: asic, mess, player1, zik

:: lamma correction: b4rt, Jon4thaN, marv, scoop

  • cpm4a
    Mapa wybrana przez lc - bardzo ciekawa, obfitująca w masę emocji i przede wszystkim wyrównana. Przez pierwsze 3-4 minuty dobiegały do graczy i widzów na GTV niemal nie ustające komunikaty o przejęciu prowadzenia raz przez jedną, raz przez drugą drużynę. Quady w pierwszej połowie meczu zgarniał głównie zik, jednak jego quadruny nie były na tyle skuteczne i dwutlenkom mimo przewagi w zebranych quadach nie udało się wypracować sobie przewagi nad rywalami. Różnica pomiędzy teamami oscylowała nadal w okolicach 3-4 fragów. Sytuacja zmieniła się dopiero w około ósmej minucie, gdy z powodu laga marva nastąpiła dłuższa przerwa w grze. Po niej w graczy dx wstąpił e-sportowy gniew. Zaraz po wznowieniu meczu zik zgarnął quada i popisał się kilkufragową zdobyczą na próbujących się ukrywać przeciwnikach. To samo powtórzył parę minut później mess i na półmetku mapy Dioxide prowadzili pewnie różnicą mniej więcej dwudziestu fragów. I gdy na GTV widzowie spekulowali już o "gg", tę staje powiększającą się przewagę skutecznie zablokował marv zgarniając ósmego quada. Gdy kolejny power-up zdobył jego kolega z klanu, b4rt - przewaga stopniała na tyle by myśleć jeszcze o odwróceniu losów meczu. Na trzy minuty przed końcem obie drużyny dzieliło jakieś 7-8 fragów ciągle na korzyść dx. Sama koncówka tej mapy przypominała rzeźnię FFA, a fragowe prowadzenie zmieniało się w przedziale 8-20 fragów. Graczom lc nie udało się dogonić uciekającym im cały mecz rywalom, gdyż nie dali rady zdobyć quadów w końcówce meczu, nadomiar złego ostatni z nich pojawił się na dwie sekundy przed "syreną" oznaczającą koniec spotkania. Tytuł MotM na tej mapie należy się zikowi. Był najlepiej sobie radzącym graczem, zgarnął najwięcej quadów i mimo niezbyt wysokiego NETu, wymordował najwięcej robotów i to pozwoliło jego drużynie cieszyć się z prowadzenia w finale. Czas na drugą mapę:

  • ospdm5a
    Tutaj strzelanina jeszcze się dobrze nie zaczęła a już została zatrzymana, bowiem po zaledwie kilku sekundach pauzy potrzebował player1, aby uporać się z lagiem. Mapa podobna nieco do poprzedniczki z racji braku zdecydowanego lidera przez cały czas gry. Quady w tym meczu zgarniane były jakby proporcjonalnie dla obu drużyn (pierwszy dla dx, drugi dla lc, następne dwa dla lc, kolejna para dla dx i później znów lc etc.), co wpłynęło na pewno na stabilność wyniku. Od początku mapy przemawiał do wszystkich uprzejmy komentator id, zdający relacje o tym kto aktualnie jest na prowadzeniu. Pomimo tego, że lamy zebrały dwa kolejne power-upy, to na prowadzenie po jakimś czasie wysunęła się drużyna dx, na tyle skutecznie, że na chwilę mieliśmy spokój z ów komentatorem. Dopiero trzeci zebrany quad pozwolił graczom lc wyrównać stan meczu. Późniejszy plan powiększenia przewagi nad rywalami marva został wykonany połowicznie, bo co prawda uprzedził rywali przed zgarnięciem niebieskiej powłoki, jednak sekundkę później został zlikwidowany przez niezadowolone z kradzieży dwutlenki. Zwrot akcji nastąpił tuż po piątym quadzie na krótko przywdzianym przez messa - przewaga dx nieznacznie wzrosła do siedmiu fragów, a po kolejnym zgarniętym przez zika, obie drużyny dzieliła niemal dwudziestofragowa przepaść. Choć nie minęła nawet połowa meczu miałem wrażenie, że będzie już 2:0 i będzie potrzeba rozegrania kolejnego bo3 z racji, że dx weszło do finału z Loosers Bracket. Gracze ci znakomicie kontrolowali cała mapę i stale powiększali przewagę. W chwili gdy na półmetku mapy scoop zdobył quada, sytuacja zaczęła się powoli zmieniać. W ciągu dwóch minut lamy doprowadziły do remisu, by parę chwil później skutecznie objąć prowadzenie. Cieszyli się nim niespełna dwie minuty, dx po zgarnięciu niebieskiego obiektu pożądania zdołało ponownie wyrównać i właśnie wtedy nastąpiła przerwa w grze, ponieważ z powodu laga b4rt wyleciał z serwera. Miał chwilowe problemy z powrotem (server is full) ale niedługo po tym wszystko wróciło do normy i można było kontynuować mecz. Końcowe pięć minut meczu przebiegało nieznacznie pod dyktando graczy lc, którzy zachowywali kilkufragową przewagę nad drużyną dx. Ostatnie chwile to już obrona wyniku, ukrywanie się przez czerwonych, a z drugiej (niebieskiej) strony - rozpaczliwe ganianie po mapie i szukanie przeciwników. Mecz kończy się prawie dwudziestofragową przewagą na korzyść lamma correction. Na MotM typuję ponownie zika - gdyby cała drużyna grała tak jak on mogłoby być już po finale, a tak to szykujemy się na trzecią mapę.

  • q3dm14tmp
    Q3dm14tmp - moim zdaniem właśnie tu odbył się najciekawszy i jak się okazało ostatni mecz tego finału. Na tej mapie w odróżnieniu od poprzednich nie było żadnej "wymiany prowadzenia", przez cały mecz zdecydowanie prowadziła raz jedna, raz druga drużyna. Zaczęło się dosyć zabawnie, bo od wyniku -2:0 dla dx, a po czterdziestu sekundach było już 12:0, głównie za sprawą dobrego quadruna pl1. Przewaga stale zwiększa się, lecz sytuacja diametralnie zmienia się po tym jak marv zdobywa quada i od tej chwili w ciągu minuty dx traci swój zapas 15 fragów, mało tego lc wysuwa się na prowadzenie. Ta sytuacja ulega zmianie, gdy do akcji w piątej minucie spotkania wkracza mess ubrany w niebieskie połyskujące wdzianko i sieje spustoszenie w szeregach lam, doprowadzając do remisu. Chwilę później na ratunek przybiega b4rt z BS'em i pogrąża messa, ku uciesze swoich kompanów. Mimo tego na mapie następuje okres panowania dx. Cały czas trwa zażarta, bardzo dynamiczna walka o każdy jeden frag. Dopiero w ósmej minucie drużynie lc udaje się wyrwać prowadzenie swoim przeciwnikom, w dużej mierze za sprawą właśnie zgarniętego quada. Na półmetku dwutlenki różnił od lc zaledwie jeden frag, niemniej nie udało im się już w tym meczu zdobyć prowadzenia. Przewaga wzrastała, a lc zdobywało kolejne power-upy. Druga połowa tej mapy była znacznie bardziej spokojna, jeśli w ogóle można użyć słowa "spokojny" mówiąc o ProMode. Drużyna red zachowywała nad blue bezpieczną kilkunastofragową przewagę, którą pomimo wysiłków ze strony Dioxide, udało im się dowieźć do końca. W prawdzie zdarzały się momenty, gdzie różnica w wyniku była niwelowana do zaledwie paru punktów, jednak spokój i opanowanie lc pozwoliło im pomyślnie zakończyć to spotkanie i cieszyć się ze zdobycia najwyższego miejsca na podium w Pierwszym Pucharze ESL 4on4 CPMA. Na koniec wypada wskazać gracza zasługującego na miano MotM. Tutaj ciężko mi się jest zdecydować, gdyż wyróżniało się aż 3 graczy: Jon, zik oraz scoop. Równa gra, równa ilość fragów, jednak to Jon popisał się wysokim, jak na warunki meczowe netem i jego właśnie typuję na miejscowego MotM.

over

:: 129:145 @ cpm4a | screen | demo |

:: 144:137 @ ospdm5a | screen | demo |

:: 163:144 @ q3dm14tmp | screen | demo |

  • Top 3:

1st. lamma correction

2nd. Dioxide

3rd. criogenix

Prawdę mówiąc od samego początku pucharu stawiałem na Dioxide, niemniej moje szczere gratulacje składam na ręce zwycięzców, którzy za zdobycie pierwszego miejsca otrzymują darmową domenę i półroczny hosting, jak również konta ESL Premium. Pozostałe miejsca na podium nagrodzone zostają kontami ESL Premium.
Download dem póki co z serwera ESL. Tak wiem, że bardzo lubicie ograniczenie 10kBps dlatego podmienie linki jak tylko wrzucę dema na FTP ORGa. A jeszcze jedna ciekawostka - na żadnym z MVD nie jest dostępny POV pl1 - nikt nie wie dlaczego :D.

ziel1na | 2005-06-11 18:04:31

pewnie pl1 mial zbota :PPP (no off)
dziwne to .. normalnie mozna ogladac a na demkach niema ;) ale co tam...

GG jeszcze raz [;

dinhkertal | 2005-06-11 18:30:42

lammas znowu na szczycie ;) GJ :)

RauL | 2005-06-11 18:35:32

congratulations :)

gr. | 2005-06-11 18:42:57

ej! pękło mi jubileuszowe 200 newsow gdzie gratulacje ? xD

zoom | 2005-06-11 22:36:09

good game :-)

ATi | 2005-06-11 22:50:32

jakies zboty :DDD

move | 2005-06-11 23:34:38

Mam pytanie, bo nie jestem "dzisiejszy" w scenie PM: g&p jeszcze istnieje? Jeśli tak to czemu nie zagrali i nie wygrali?:>

Gravatar

seVen | 2005-06-12 02:27:44

GG both, GJ gr, fajna liga, szkoda ze tak malo klanow i duzo w/o. g&p padlo jakies dwa lata temu jako klan grajajcy w pma, moze istnieje w innej formie (klub AA czy cos), pytaj zooma, on cos pewnie wie :P

gr. | 2005-06-12 11:00:42

hahah klub AA fajna nazwa dla jakiegos klanu :D:D

Gravatar

edix | 2005-06-12 11:02:50

"na żadnym z MVD nie jest dostępny POV pl1 - nikt nie wie dlaczego "
buhahahahh napiszcie do arQona on wam zrobi moda najlepszego na swiecie co nie moze nagrywac jednego pova : DDDDDDDD buahhahaha w 1.33 bedzie rl 99 hp i 1/2 : ))))))))))))))))))))

baxowy | 2005-06-12 11:45:52

gr oni byli juz na scenie kiedy rzadzilo cpm.

Gravatar

seVen | 2005-06-12 14:40:18

Ale kogo dokladnie masz na mysli? g&p czy klub AA? :D

forest | 2005-06-12 19:50:42

A jeszcze jedna ciekawostka - na żadnym z MVD nie jest dostępny POV pl1 - nikt nie wie dlaczego :D.

zbot - ZBANOWAC :DDDDDDDD

gr. | 2005-06-12 21:59:16

bax nie rozumiem? przeciez ja znam scene lol wiem o green and pissed tylko ze teraz sie zrzucam z tego "klubu AA" :D:D

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  4. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  5. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  6. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  7. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  8. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  9. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  11. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  13. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening
  14. Requiem zaktualizował post: Na wieczór podzielę się z Wami moim nowym filmem - nagrałem kulisy ... / [FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL
  15. 247_QL napisał post: @bfr_aka_pablonzo: wszystko jasne. Jaki masz tam NICK? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. Requiem zaktualizował newsa: Quake Live Instagib Pickup 3v3 - dołącz do gry!
  4. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  6. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  7. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  8. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  9. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  10. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  11. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  13. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  14. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek - 83 pkt
  2. Requiem - 28 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 21 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo - 7 pkt
  5. MucieK - 5 pkt
  6. bit - 1 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 54