Q4: X-Battle nie pozostaje w tyle.
nie, 13 listopad 2005 14:40:55 | Autor: Lukin | Quake 3 Arena
Jako, że Q4MAX dostał potężnego kopa konkurencyjny mod X-Battle musi nadrabiać straty. Właśnie ukazała się wersja 0.05 tegoż moda. Co się zmieniło od ostatniej wersji? Oto lista:
* Granaty są jasne, ale wyglądają jak granaty, nie race.
* Brightskiny są rozjaśnianie bardziej cywilizowaną metodą - teraz bardziej przypominają te z "Q3" niż z "Painkillera".
* Model "corpse" ma teraz swojego brightskina (ten model używany jest tylko w DM i 1v1).
* Dźwięk machineguna został stłumiony. Aż o 10db.
* Giwery mają efekt poświaty, dzięki czemu są lepiej widoczne.
* Armor shardy są teraz zielone - przypominają te z "Q3".
* Dodano komendę hud_weaponvisible. Dla wartości 0 wskaźnik broni nie jest pokazywany, dla 1 - pojawia się po podniesieniu giwery, dla 2 - jest widoczny caly czas.
* Dodano komendę hud_weaponswitch, która odpowiada za położenie wskaźnika broni w zależności od wartości: 0 - lewa, 1 - środek, 2 - prawa strona ekranu.
* Dodano komendy hud_ammovisible i hud_ammobar, które mają takie same właściwości jak (odpowiednio) hud_weaponvisible i hud_weaponswitch, tyle że odpowiadają za wskaźnik amunicji. Ustawianie wartości 2 dla hud_ammovisible jest dozwolone, ale niezalecane - pojawiają się przekłamania.
* Pojawiła się komenda hud_barstyle. Dzięki niej można przestawiać wygląd HUDa ze standardowego (0) na taki w stylu CPMA (1).
Jako, że nie pojawił się jeszcze SDK do "Q4" nowe komendy nie są w stu procentach dopracowane. Przede wszystkim autorzy moda nie mogli przypisać ich standardowych wartości toteż do paczki z X-Battle dołączony jest plik autoexec.cfg. Trzeba uważać żeby nie nadpisać swojego!
Plik z modyfikacją jest do pobrania stąd.
Jak widać wszystko idzie w dobrym kierunku i już niedługo "Q4" będzie tak fukcjonalny jak jego starszy brat. Sympatykom "Quake'a 4" pozostał jednak twardy orzech do zgryzienia: który mod (X-Battle czy Q4MAX) będzie standardem. Na który się nastawiać? Na ten moment przewagę ma X-Battle bowiem został zaakceptowany przez ClanBase i wygląda na to, że pierwsze turnieje będą rozgrywane właśnie na nim. Przewaga XB stopniała jednak po ostatnich roszadach personalnych w szeregach konkurencji. Dzięki arQonowi Q4MAX ma duże szanse stać się po prostu lepszą modyfikacją. Oczywiście dla graczy najlepszym rozwiązaniem byłoby połączenie obu ekip. Co na to sami twórcy? Oto cytat ze strony Q4MAX mówiący co nieco o sytuacji między obiema stronami:
"Zdajemy sobie sprawę, że jesteśmy konkurencją dla ekipy X-Battle i rozumiemy, że dla społeczności najbardziej opłacalnym wyjściem byłoby połączenie obu zespołów. Początkowo staraliśmy się to właśnie zrobić, aczkolwiek, po poważnych rozmowach i wielu kompromisach z naszej strony wciąż nie jesteśmy w stanie uzgodnić uczciwej umowy. Dlatego zdecydowaliśmy się pozostać osobnym zespołem. Patrząc na talenty, które przygarneliśmy odczuwamy pewność, że jesteśmy w stanie służyć scenie lepiej niż ktokolwiek inny, nawet nie współpracując z ekipą X-Battle."
Cóż, trochę to przypomina sytuację polityczną w naszym kraju. Na szczęście różnice między obydwoma modami nie wydają się na tyle duże, żeby podzielić scenę - nie powinno być więc sytuacji, że ktoś potrafi grać na X-Battle, a nie idzie mu na Q4MAX i vice versa.
soil | 2005-11-13 15:04:18
moim zdaniem scena tak czy siak się podzieli. Juz widac w q4max oznaki cpm (na przyklad green armor), pozatym arqon jest przeciez z teamu cpma jak wszyscy wiedza takze mysle ze jak wyjdzie SDK q4 to zmienia fizyke na cpm.
Natomiast xbattle jak widze bedzie funkconowal jako Vq4 :)
Anyways, good job biczyz :>:>
P.s. PIERWSZY ^^
#729103
b4lb1n | 2005-11-13 15:16:51
no w sumie to masz racje scena sie podzielić może ...
ale i tak wszyscy będą grać w cpma bo ja tak chce żebym miał z kim grać :PPPPPPP
#729106
Zaloguj się by dodać komentarz.