Q4MAX idzie do przodu
nie, 13 listopad 2005 13:04:46 | Autor: Lukin | Quake 3 Arena
Wygląda na to, że dla "Quake'a 4" modem, który zastąpi OSP będzie Q4MAX. Już słyszę ten jęk zawodu porównywalny tylko z tym, który wydali z siebie niektórzy użytkownicy ORGa widząc ostatnią zmianę grafiki ;P
No, ale prawda jest taka, że grafika musi się jeszcze zmienić, a pierwsze wersje Q4MAX zraziły wiele osób. Beznadziejne "brightskiny", spadki fps i tym podobne atrakcje miały być gwoździem do trumny "Zmaksymilizowanego Quake'a 4". Dlaczego więc piszę, że ów produkt ma stać się wkrótce standardem? Odpowiedź jest prosta: drużyna twórców zbogaciła się o kilka bardzo cennych osób. Głównym programistą całego przedsięwzięcia stał się arQon, natomiast szefem działu map - Swelt. Obu panów nie muszę chyba przedstawiać? To oni byli odpowiedzialni za ProMode pod "Q3", a początki kariery arQona to również współpraca przy OSP. Co by nie mówić o największym dziele tego jegomościa (CPMa) był to kawał sprawnie napisanego kodu, natomiast mapki Swelta po prostu rządziły pod względem grywalności.
To nie koniec przedstawiania nowego składu. Fani "Painkillera" z pewnością pamiętają modyfikację "PK++". W Polsce budziła przez jakiś czas kontrowersje z uwagi na pewne zapożyczenia z prac naszych rodaków, ale ostatecznie przyjęła się i u nas. Miała też jeden bardzo fajny "bajer", a mianowicie narzędzie do automatycznej aktualizacji. Człowiek odpowiedzialny za tę funkcję, Blowfish, również dołączył do ekipy Q4MAX. To oczywiście oznacza, że i ten mod będzie można aktualizować bez uruchamiania przeglądarki internetowej.
Pozostali członkowie ekipy to Preatorian, Alba, zr0 i Hemostick. Ksywki mniej znane, ale zapewne wkrótce się to zmieni. Dzisiaj na uwagę zasługuje postać ostatniego z wymienionych, czyli Hemosticka. Jest on odpowiedzialny za oprawę wizualną moda. Na razie zajął się "brightskinami" - po pierwszym rzucie oka muszę powiedzieć, że facet odwalił kawał dobrej roboty.
Jakby obok tych personalnych rewelacji pojawiła się informacja o ukazaniu się nowej wersji Q4MAXa, oznaczonej numerem 0.5. O tym jak wyglądają m.in. nowe "jasne skóry" można osobiście przekonać się pobierając ten plik. Gdyby ktoś miał ochotę od razu sprawdzić jak sprawuje się wspomniane wcześniej narzędzie do automatycznej aktualizacji powinien ściągnąć i wrzucić do katalogu Q4 to cudo: Q4MaxUpdater.
Jeszcze zapodam wyciąg z changeloga bo cosik krótki ten mój pierwszy niusior tutaj ;P
* Nowy HUD
* Nowe brightskiny
* Usunięte forcemodels
* Naprawione błędy w menu
* Naprawione rozmaite błędy powodujące zwiechy z "overloadem"
* Posprzątane pliki z GUI
* Przytłumiony dźwięk machineguna
* Naprawiony błąd pobierania przez "Q4" złych plików graficznych
* Steamfish Auto Updater
Znane błędy
* Demka nagrane w zwykłym "Q4" nie mogą być odtwarzane w "Q4MAX"
* Nie pojawia się informacja o podnoszeniu amunicji gdy używa się innej bronii z liczbą pocisków równą 0
* Nie pojawia się informacja o podnoszeniu amunicji gdy podnosi się pociski do bronii nieaktywnej
Ja też nie wiem o co chodzi w dwóch ostatnich punktach :P Jak widać trochę błędów jeszcze jest, na pewno przed twórcami długa droga (to dopiero wersja 0.5), ale myślę, że taka ekipa jest wręcz skazana za sukces. No i zważywszy na fakt, że SDK do "Quake'a 4" jeszcze się nie ukazał to co udało się osiągnąć autorom Q4MAX to i tak sporo.
Aha, gwoli ścisłości. Q4MAX rozpoczął swoją karierę pod patronatem klanu Fnatic, ale obecni twórcy odcinają się od tego mariażu. Jest to decyzja zrozumiała (czy ktoś chciałby grać przeciwko Vo0 na "jego" modzie?) i ze wszech miar słuszna. Zwolennicy teorii spiskowych będą dowodzić, że klan "fanatyków" cały czas macza paluchy w Q4MAXie bowiem wszystkie pliki modyfikacji leżą u nich na serwerze, ale autorzy moda zapewniają, że hosting użyczony przez klan to "związek bez zobowiązań" i swoją robotę będą wykonywać zupełnie niezależnie. I oby tak było!
[pogo] | 2005-11-13 13:11:44
wyglada extra ale co z tego jak CB zatwierdzil xbattle :/
#729087
b4lb1n | 2005-11-13 13:14:50
nie wiem czy to problem z moim kompem czy cosik , ale niestety nie jestem w stanie uruchomić (tak aby działał i sie wyświetliła strona) żadnego linka, który zostaw wstawiony w tekście ... :(
#729088
aimowy | 2005-11-13 13:16:36
Bo sa zle wstawione :A
#729089
b4lb1n | 2005-11-13 13:18:18
aaaa bug :P
cos jak q4 :DDDDDDDd
ide zrobie patcha dla niego :FFFF :D:D :)))))
#729090
aimowy | 2005-11-13 13:25:44
Juz ok.
#729091
r00kie | 2005-11-13 13:32:28
Nadal się nic nie otwiera!!!!!!
Nadal nic :/
#729092
aimowy | 2005-11-13 13:35:00
Odśwież?
#729093
Loko | 2005-11-13 13:40:10
Jeszcze w Clanbase mogą zmienić zdanie jak q4max będzie znacząco lepszy niż X-Battle. W dziale download dodałem instalator/updater q4maxa
#729094
Lukin | 2005-11-13 13:40:13
ORG jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiesz, co ci sie trafi.
#729095
sYnth|Bubu | 2005-11-13 13:45:00
Nowa czcionka :P Nowe mozliwosci : >
#729096
k3m | 2005-11-13 15:21:57
gj/gl :p
#729107
SpOOnman | 2005-11-13 19:02:58
Przydalaby sie przeciwstawna do arQona postac. Kodowac to on potrafi, ale jest prze-mega-uparty i ma zadarty nosek. Jak nie bedzie obok kogos ludzkiego, to moze sie okazac ze to nie Q4Max mod tylko mod arQona ktory zrobi co chce.
#729126
b4lb1n | 2005-11-13 23:13:04
czyli ma sie rozumiećzrobi CPMa :P :DDDDDDDD
O TAK :PPPPPPP
#729149
Krew_z_szafy | 2005-11-14 16:09:39
mam 20 fps... jeeeeeeeee ;-))
#729194
Zaloguj się by dodać komentarz.