Quake 4 1.1 Point Release
wto, 28 marzec 2006 23:27:00 | Autor: Lukin | Quake 3 Arena
Aktualizacja: id Software i Acticvision wsztrzymały rozpowszechnianie patcha z powodu problemów z kilkoma rodzajami monitorów. Część ekranów LCD (dosłownie kilka modeli o przekątnej 20") ma kłopoty z trybem szerokoekranowym w "Quake'u 4" - używanie tego trybu może nawet prowadzić do awarii sprzętu. Jak tylko problem zostanie rozwiązany (chociaż najpewniej nie jest to wina "Q4" lecz samego hardware'u) patch znów będzie można pobrać ze strony id Software. Póki co można go ściągnąć z któregoś z mirrorów, ale na wszelki wypadek lepiej nie włączać opcji "widescreen".
Po miesiącach oczekiwań nareszcie jest: gruntowna łata do "Quake'a 4" oznaczona numerem 1.1. Jej przedsmak mieliśmy okazję zobaczyć ponad miesiąc temu, kiedy to światło dzienne ujrzał patch 1.1 beta. "Pełna" wersja to jednak nie tylko poprawki w stosunku do wersji testowej - to również kilka nowych funkcji i komend, a także zestaw dodatkowych map do trybu multiplayer. Dla amatorów SP niemiła informacja - po aktualizacji nie będą działać "save game'y" z poprzedniej wersji.
Ale wróćmy do tego, co tygrysy lubią najbardziej, czyli do trybu dla wielu graczy. Warto wymienić choćby te najważniejsze nowości, które przynosi pierwszy tzw. Point Release do "Q4". Na pewno ucieszy wszystkich fakt pojawienia się "simple itemsów". Żeby uaktywnić tę funkcję wpisujemy w konsoli g_simpleItems 1. Kolejna rzecz godna uwagi to jasne postaci, czyli popularne "brightskiny" - do pary z możliwością ustalenia wyglądu wszystkich przeciwników ta funkcja bardzo poprawia "widoczność". Żeby się nią cieszyć wystarczy w konsoli wpisać g_forcemodel model_player_marine_helmeted_bright lub g_forcemodel model_player_tactical_transfer_bright (można też używać komend g_forceMarineModel i g_forceStroggModel, by przypisać model odpowiednio Marine'som i Stroggom).
Do dyspozycji graczy oddano również w pełni sprawny system komunikacji głosowej. Konfiguracja tej opcji odbywa się za pomocą menu, które dostępne jest po wejściu na serwer. A skoro już jesteśmy przy głosie - kolejne nowości również dotyczą dźwięków. Po pierwsze: na minutę przed zakończeniem meczu zostaniemy o tym poinformowani komunikatem głosowym, po drugie: podczas meczu z włączoną opcją "weapon stay" przy "przebieganiu" przez broń, którą już posiadamy usłyszymy dźwięk informujący nas o popełnionym "błędzie", po trzecie: odgłosy "brzęczenia" railguna i lightingguna zostały zgłoszone, toteż łatwiej będzie namierzyć przeciwnika chowającego się za rogiem z tymże orężem (wyeliminowano też kilka błędów dotyczących udźwiękowienia LG), wreszcie po czwarte: jeśli stan naszego zdrowia spadnie poniżej 25 punktów odgłosy wydawane przez zawodnika będą odpowiednio bardziej dramatyczne.
Inne poprawki to m.in. umożliwienie płynnego skakania po schodach, zniesienie ograniczenia pola widzenia do 110 stopni, wyświetlanie stanu zdrowia towarzyszy z zespołu oraz dopracowanie kodu gry dla potrzeb posiadaczy procesorów dwu-rdzeniowych.
Na koniec najważniejsza według mnie sprawa: auto-download. Point Release umożliwia bezstresowe korzystanie ze wszystkich serwerów "Q4", nawet z tych korzystających z map i modów, których sami nie posiadamy. Przede wszystkim jeśli dana mapa nie jest używana przez serwer w chwili połączenia to nie będziemy zmuszeni jej posiadać, natomiast w przypadku braku mapy (czy też jakiegokolwiek innego dodatku) aktualnie używanego przez serwer "Quake" automatycznie pobierze wymagane pliki (korzystając z protokołu http) przed dołączeniem do gry. Wydawałoby się, że to taka oczywista sprawa, a musieliśmy czekać na nią tyle miesięcy. A'propos oczekiwania - chodzą słuchy, że "Quake 4" w polskiej wersji językowej jednak się ukażę.
Żarty na bok. Pozostały jeszcze do omówienia wspomniane już wcześniej nowe mapy:
Outpatient - q3dm10
Mapa wygląda jak labolatoria medyczne Stroggów: dominują szare barwy, dużo bieli i czerni. Tu i ówdzie miga jakieś światło. Układem mapa przypomina trochę "The Edge" i "Campground" - na pierwszy rzut oka jest duża, ale w sumie wszędzie jest blisko. Dzięki temu nadaje się zarówno do FFA i TDM jak i do 1v1.
Skeleton Crew- q4dm11
Kolejna mapa "uniwersalna": można na niej pograć w Team Deathmatch, Free For All oraz 1v1. Mapa przypomina "Lost Fleet" - dużo zaokrąglęń, ten sam zestaw tekstur, ten sam styl. Podobny układ przedmiotów (tylko jedna kamizelka). W sieci pojawiła się już wersja "pro" tejże mapki, link do downloadu można znaleźć tutaj.
Mind the Gap - q4ctf6
Uważni fani "Q4" zwrócili na pewno uwagę na to, że mapa "Tremors" wydana w "Quakemas Packu" miała numer 7, natomiast ostatnia mapa do ctf dostępna w grze nosiła numer 5. "Mind the Gap" wypełnia tę lukę. Tak zresztą wskazywałby tytuł ("Uważaj na dziurę") - ma on jednak związek nie tylko z tym przeoczeniem, ale także z budową poziomu. Przy obu bazach są umieszczone przepaści, w których "wizyta" kończy się śmiercią.
Double Edged - q4ctf8
Znudzeni "The Edge"? Mapa, która pojawiła się w "Quake'u 2" jest chyba rekordzistką pod względem ilości remake'ów. Niestety Raven i id uparli się, żeby ją wyeksploatować maksymalnie. W ten sposób doczekaliśmy się kolejnej inkarnacji tejże mapy, tym razem przeznaczonej dla trybu ctf.
Do patcha dołączono również wspomniany już "Quakemas Mappack" oraz wszystkie standardowe mapy do trybu multiplayer zoptymalizowane pod względem "r_lightDetailLevel" (niestety nie tak "wydajnie" jak w amatorskich przeróbkach).
Na sam finał: meritum sprawy, czyli pliki:
DOWNLOAD (Windows, 120MB)
Mirrory:
DOWNLOAD (Linux, 115MB)
Mirrory:
P.S. Q4MAX 0.73 (działający z patchem 1.1) jest do pobrania spod linków podanych na tej stronie.
P.S.2 Wersja beta nowego X-battle jest dostępna tutaj.
r00kie | 2006-03-29 00:22:21
No ładnie :))...A czy Mody typu q4max będą z tym działać??
#732779
sYnth|Bubu | 2006-03-29 00:53:03
Teraz Lukina czeka nwes o battle i q4maxie nowym. Czytalem miedzy wierszami ale chyba nowe mody (oba) dzialaja z tym pr. : >
#732781
THRAWN | 2006-03-29 08:20:18
moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego ten news sie pojawil..potem zniknol na 1 dzin i znowu sie pojawil :>
btw. GJ
#732782
Hakan | 2006-03-29 08:56:23
You must download this file from www.idsoftware.com.
#732784
Vymmiatacz | 2006-03-29 11:53:38
To znaczy, że jest to kompleksowa poprawka, wszystkie poprzednie, starsze można wywalić z dysku...?
#732785
ATi | 2006-03-29 12:41:04
to jakas sciema ?
Na stronie id jest dalej 1.0.4 o.O
szukalem na googlach i nie ma ;>
Jak ktos ma to niech zapoda linka jakiego ;Q
#732786
Mani | 2006-03-29 15:18:47
Tego nie ma na www.idsoftware.com/
:/
#732788
xarion | 2006-03-29 15:28:24
ftp://ukftp.multiplay.co.uk/pub/games/fps/quake4/patches/win32/Quake4_1_1_Patch.exe
tu mozna pobrac nowego patcha do q4
#732789
aimowy | 2006-03-29 15:57:23
Wow...
Co za nowosci! Tu sa simpleitemy! Nawet allowdownload jest! Do tego gracz "kwiczy" jak ma malo hp! No nie moge... Co za rewolucyjne zmiany... Ja chyba nie pojmuje tego... Wszystko to bylo wczesniej, czy pozniej w q3, wiec dlaczego w q4 nie bylo od poczatku...? I tak bedzie w kolko. Wyjdzie quake 5 i w ktoryms tam patchu podglosza rg i lg, zeby slychac bylo...
#732790
Vymmiatacz | 2006-03-29 16:12:20
Jak wyjdzie Q5, to nie będzie w nim pukawek, dopiero po pół roku pojawi się patch, który doda jakieś guny :D
#732791
jarq. | 2006-03-29 16:37:22
cos kombinują ... wczoraj sciągałem patcha ze stronki ID - dzis juz go nie ma :) ...
#732792
sYnth|Bubu | 2006-03-29 19:00:54
Pierdolona reklama wladcy pierscieni ; /
#732793
Mani | 2006-03-29 19:57:25
Ten Wladca Pierscieni to nawet fajna gra :]
#732794
KaszaWspraju | 2006-03-30 01:41:24
Quake4 patch 1.1 wycofany
id Software wycofał patch 1.1 do Quake 4 z uwagi na problemy z obsługą rozdzielczości widescreen (16:10), która może nawet uszkodzić monitor (dotyczy w szczególności monitorów, które takiej rozdzielczości nie obsługują). Jeśli zdążyłeś już zainstalować tę łatkę, zalecane jest nie uruchamianie trybu widescreen w grze lub zablokowanie go z poziomu sterowników. Wkrótce ma pojawić się nowa wersja patcha.
tak jest napisane na jednym z serwisow
#732796
jarq. | 2006-03-30 17:35:57
kochamy cię quejku czwarty :P ...
#732806
d4rq000z | 2006-03-30 23:37:34
QUAKE 4 TO SHIT, NISZCZY MONITORY !!!
#732816
Vymmiatacz | 2006-03-31 00:00:01
Q3 niszczył psychikę, więc to nie taki problem :)
#732817
dav1d_aka_latuch | 2006-04-01 13:35:50
dobrze ze wyszedl ten patch bo mnie @#$% zaczynal strzelac jak wchodzilem na serva i pisalo ze nie mam plikow a tu jest auto download :D jak narazie poczekam az rozwiążą ten problem i odrazu sciagam tego patcha
#732839
Zaloguj się by dodać komentarz.