ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Quake 4 1.4.2 Final Patch !

wto, 19 czerwiec 2007 01:44:01 | Autor: AL|EN | Quake 4

Właśnie ukazała się najnowsza łatka przeznaczona do Quake 4, oznaczona numerkiem 1.4.2. Jest ona zwieńczeniem dwóch poprzednich wersji Beta, które wprowadzały wile zmian i usprawnień. Nowa łatka poprawia m.i. kod fizyki, drobne zmiany w kodzie sieciowym, poprawiony dźwięk i jeszcze parę innych. Poza tym warto zaznaczyć, że po zainstalowaniu nowej łatki nasze stare demka nie będą już kompatybilne z grą.

Download:

Pełny Patch

UPGRADE z 1.3 do 1.4 Patch


(267 MB)

(66.1 MB)

(274 MB)

(72.9 MB)

Changelog:
 

1.4.2 Point Release :
* player lean, player models lean in the direction of movement

use g_playerLean to scale or disable the effect (client side)
* fix wallhugging on ramps

fix also makes ramps slightly faster
* horizontal speed fully maintained when crouch sliding and hitting a ramp

previous version had a little dip

1.4.1 had a bug that caused a sharp speed drop (this is also fixed)
* RG ammo box 10->7
* si_fps limited to 90fps for q4mp/, now declared in gamecode so mods can change their max
* predict weapon changes for the local client. more responsive on high ping

(can be turned off with net_clientPredictWeaponSwitch 0)
* revert the projectile code to 1.4.0, not trying to predict projectiles anymore

the prediction code of 1.4.1 can be enabled with g_predictProjectiles 1 (client side)

(was causing too many bad artifacts)
* reworked the hit sounds / hit feedback propagation. fixed skipping problems
* change network demo extension to include the protocol number

for Quake 4 1.4.2, the extension is .ndmo85
* fix network demos not setting the si_fps value properly
* fix client prediction being irregular when connected to a TV repeater
* added r_skipSky for a cheap black sky
* fix a crash in single player (sound related)
* fix several SMP-related crashes
* fix a crash in autodownload server
* hud_showSpeed cvar (shows current horizontal speed)
* hud_showInput cvar (shows the input state to learn how to make particular moves)
* hud_InputPosition, alters where the showInput feedback is displayed
* hud_InputColor, alters the highlight color of the showInput feedback
* s_useOcclusion no longer cheat protected (can be changed by network clients now)
* no gauntlet spinup time, damage is immediate now
* bse_rateLimit defaults to 3, showing all shotgun pellet impacts
* added g_nailTrail, g_grenadeTrail, g_rocketTrail, g_railTrail, g_napalmTrail to disable weapon trails
* updated reference netdemo included for performance tests: id_perftest.ndmo85

Zachęcam wszystkich do jak najszybszego uaktualnienia.

extrim | 2007-06-19 08:58:18

słabe te newsy

razer | 2007-06-19 09:05:20

nosz nareszcie ilez mozna było czekać ;) teraz bede czekal na 1.51 =D

^M^ | 2007-06-19 10:00:27

ostatnie zdanie popraw Alien ;)

AL|EN | 2007-06-19 14:14:32

"słabe te newsy" - pewnie miałem tu napisać A4 i 5MB grafiki wstawić ?

extrim | 2007-06-19 15:11:20

nie hrhr

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek -1 - 91 pkt
  2. Requiem -1 - 49 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 9 pkt
  4. Szczawson - 5 pkt
  5. gr. - 5 pkt
  6. psych!cal - 4 pkt
  7. bfr_aka_pablonzo -1 - 2 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 55