Quake 4 1.4 Beta Patch !
Właśnie światłu dziennemu ukazała się najnowsza łatka przeznaczona do Quake 4, oznaczona numerkiem 1.4. Jest to narazie jeszcze wersja Beta,
co oznacza, że może być niestabilna. Nowa łatka niesie ze sobą szereg
zmian, takich jak poprawiony kod sieciowy, zoptymalizowany dźwięk, wprowadzenie większego balansu miedzy broniami, czy wreszcie długo oczekiwane Q4TV! (Odpowiednik doskonale wszystkim znanego GTV). Zachęcam do updatowania i beta testowania. SyncError (pracownik id Software) prosi o zgłaszanie wszystkich błędów na maila q4bugs@idsoftware.com. Pozatym warto zaznaczyć, że po zainstalowaniu nowej łatki nasze stare demka i save nie będą już kompatybilne z grą. Jeżeli pojawi się tylko jakiś konwerter do tych plików poinformuje Was o tym!
**Najważniejsze zmiany:
**
Q4TV - pozwalające setkom graczy obserwować pojedynki. Serwery Q4TV będą widoczne w przeglądarce gry.
**
**
si_fps - nowa komenda serwera, pozwalająca ustawić maksymalną ilość generowanych klatek na sekundę, którą można osiągnąć na danym serwerze.
Poprawiony netcode - nowe komendy klienta, oraz optymalniejsze wykorzystanie przepustowości łącza.
Autodownload protokołem http - ułatwienie konfiguracji pozawalającej na pobieranie z serwera dodatkowych plików.
Rozbudowane menu - wiele opcji, wcześniej dostępnych jedynie z poziomu konsoli, znalazło swoje miejsce w GUI.
"Zbalansowany" Railgun - 90 zamiast 100 obrażeń. 25 max ammo zamiast 50. Początkowe ammo 5 zamiast 10.
Dokładniejszy hitbox - dziesięciościenny (prawa strona obrazka) zamiast sześciościennego (lewa strona obrazka), zapewniający większą precyzję przy przeliczaniu otrzymanych obrażeń, oraz dodatkowo utrudniający trafienie precyzyjną bronią, typu railgun (ścięte krawędzie).
Precyzyjniejszy ShotGun, zmodyfikowany NapalmGun - rozstrzał ShotGuna znacznie zmniejszono (dolna część obrazka) w porównaniu z poprzednimi wersjami (górna część obrazka). NapalmGun zadaje teraz mniej obrażeń przy bezpośrednim trafieniu, a więcej, przy wejściu przeciwnika w płomienie po pocisku.
System rozdzielający dźwięk na dwa osobne kanały - imitacja lewego i prawego ucha dla rozwiązań stereo. Zmodyfikowany kod dźwiękowy działa jedynie w multiplayer.
Info:
**
* Lista najważniejszych zmian
* Obsługa Q4TV - mini tutorial
Download [230 MB]:
**
* Windows
PlanetQuake4.net
Amped eSports
Levitation
sn-q4pickp
Gotfrag
SlashQuit
edvpd.de
- Linux
- SDK
źródło: www.esreality.com www.idsoftware.com
**
**
olek | 2007-02-08 11:36:39
warto dodać, ze w koncu pojawila sie komenda warunkujaca maxymalna liczbe fps - si_fps, ktora jednak jest w pelni zalezna od tego, jaka maksymalna ilosc ramek na sekunde ustawil administrator serwera!
zwiekszono sile razenia shotguna kosztem dmg railguna do 90 hp, nailgun z kolei zmienil wyglad na podobny do chainguna z q2. z broni, zwiekszono jeszcze predkostrzelnosc hyperblastera
z ciekawszych rzeczy - zmniejszono ikonki simpleitems, ktore teraz siedza przyklejone do ziemi, co bardzo ulatwia gre :-)
#735758
Radioactive | 2007-02-08 12:11:33
zasssysam..zobaczymy...moze jednak warto bedzie zakupic oryginal i poszpilac..moze teraz scena tdm w pl sie rozwinie..taka mam nadzieje..bo moim zdaniem teamplay w q4 jest swietny!!!!!
#735759
sYnth|Bubu | 2007-02-08 12:41:18
Reanimacja trupa :) Spoko półtora roku niemal a oni juz GTV zrobili... i inne pierdoly... eh
#735760
Shinji | 2007-02-08 12:59:24
za bardzo im sie nie spieszy :>
#735761
Lukin | 2007-02-08 13:01:17
A po ilu miesiącach od permiery Q3 było GTV?
#735763
sYnth|Bubu | 2007-02-08 14:41:52
Hmm aha to q3 nie ma? Opcji w q3 wprowadzonych tez itd itp a ci od q4 zaczynali od zera?
Nowsza wersja czegos w 99% zawiera wszystkie Sprawdzonych/przydatnych (no chyba ze w nowszej sa lepsze odpowiedniki niz te co byly w poprzedniej) rzeczy z poprzedniej + nowosci.
#735770
Radioactive | 2007-02-08 15:26:14
a mi cos nie dziala ta komenda na fps..wpisuje si_fps 125 i dalej mam 63..probowalem tesz com_tin cos tam - ta co sciaga ograniczenie fps..tesz nie dziala:/
EDIT:ok czeba bylo mape zrestartowac:D..teraz dziala:D
#735772
RauL | 2007-02-08 15:28:44
he, moze poprostu komp tylko tyle wyrabia ^^
#735773
MisieX | 2007-02-08 15:34:21
bo to jest komenda serwera, serwer musi mieć ustawione to na więcej niż 60, żebyś Ty mógł mieć więcej
#735774
Lukin | 2007-02-08 16:45:37
Bubu - a czy ja powiedziałem, że nie ma? Spytałem się ile potrwało zanim Q3 się dorobił GTV, skoro twierdzisz, że półtora roku po premierze to na takie nowości za późno?
Oczywiście fajnie byłoby gdyby ten patch ukazał sie dobre kilkanaście miesięcy temu, ale to też nie jest tak, że da się w pare dni skopiować wszystkie rozwiązania z Q3, zwłaszcza typu GTV. I trzeba też pamiętać, że większość tych wszystkich opcji w Q3 pojawiło się w OSP/CPMA, nie w vq3. Waniliowy Q4 ma teraz więcej opcji aniżeli waniliowy Q3...
#735775
sYnth|Bubu | 2007-02-08 17:23:32
No jakby nie mial ich wiecej to juz bylaby totalta katastrofa. A tak to tylko tragedia :P
#735776
AL|EN | 2007-02-08 18:14:52
Raul - gratulacje za newsa bo jest chyba najbardziej dopieszczonym newsem jaki kiedykolwiek widziałem o Quake'u ...
Chyba dam Q4 drugą szansę - 125FPS + Rail 90(boże daj im zmienić to na 80 i będzie spokój!) + Ośmiokąt :D !!! Oczywiście tak powinien wyglądać Q4 od samego początku mafafucka :D
#735778
MisieX | 2007-02-08 18:57:51
imo jeszcze mocniejsze sg i słabszy rail to kiepskie połączenie
#735780
SweepeR | 2007-02-08 20:03:02
Bubu, zawsze szybciej niz PKTV :D
#735788
Radioactive | 2007-02-08 22:21:45
wlasnie chcialem zauwazyc ze sg jest bronia latwo i wrzechdostepna..to moze teraz na takiej dm6 rail niech lezy na dole a u gory naprzeciwko mostu neich lezy sg????stanowczo zbyt potezna giwera wg mnie..zwlaszcza z quadem..to zabic idzie z palcem w oku
#735791
bryan | 2007-02-08 22:27:34
swietny news ;)
a zmiany zawarte w patchu naprawde poprawiaja komfort gry.
#735793
Zaloguj się by dodać komentarz.