Quake II GWT Port - Q2 w przeglądarce!
sob, 03 kwiecień 2010 21:56:01 | Autor: Wujek_Bogdan | Inne
Quake II GWT Port - Q2 w przeglądarce!
Quake 2 nie trzeba nikomu przedstawiać. Gra w przeglądarce też niczym zaskakującym w dzisiejszych czasach nie jest (mowa oczywiście o Quake Live), wielu z was pewnie czytając nagłówek zastanawia się więc, po co w ogóle ten nius.
Sposób w jaki działa Quake II GWT Port mocno różni się jednak od Quake Live. QL wymaga dodatkowego pluginu dla przeglądarki (obecnie Internet Explorer oraz Firefox), gra owszem startuje z poziomu przeglądarki, ale działa jako niezależna aplikacja. Quake II GWT Port natomiast działa bez instalacji dodatkowych pluginów. Korzystając z dobrodziejstw HTML5 takich jak m.in. element Canvas, działa "napędzana" wyłącznie silnikiem przeglądarki. Engine Quake 2 przepisany został w JavaScript, a w zasadzie przekonwertowany z Jake2 dzięki . Quake II stał się dzięki temu w 100% aplikacją webową.
Aby uruchomić Quake II GWT Port potrzebna jest nowoczesna przeglądarka obsługująca elementy powstającego standardu HTML5, oraz akcelerację grafiki WebGL np.: Chromium, Google Chrome, Safari, lub inna wykorzystująca silnik Webkit.
źródło: osnews.pl
strona projektu: http://code.google.com/p/quake2-gwt-port/
AL|EN | 2010-04-04 00:02:50
O lol !
#755500
wash | 2010-04-04 00:39:55
moją przygode z quake zaczełem wlasnie od quake 2 ! ciekawe to, lubie stare gry
#755501
avalon | 2010-04-04 02:22:17
Pamietam jak gralem q2 na ps multiplayer z kumplami to byla zabawa :>
#755502
Garbol | 2010-04-04 11:09:14
moze q3 zrobia w przegladarce wrzuca te wszystkie mapy i zrobia user friendly i ludzie wroca do q3 :(
#755503
attyla7 | 2010-04-04 14:42:09
To dopiero projekt czy można już zagrać?
#755504
Wujek_Bogdan | 2010-04-04 16:12:55
To dopiero projekt (a w zasadzie pokaz możliwości google web toolkit), ale można zagrać. Tutaj jest opis jak skompilować i uruchomić: code.google.com/p/quake2-gwt-port/wiki/BuildingAndRunning
#755506
r3v.DOOMer | 2010-04-04 17:42:45
Dodałbym, że bardzo wczesny projekt. Dopóki nie będzie można tego uruchomić na zasadzie zainstalowania wtyczki pobranej ze strony i wklepania adresu w przeglądarce, która automatycznie dossie wymagane elementy, będzie w to grała garstka ludzi, którzy odpalą to wyłącznie dla sprawdzenia strony technicznej.
Druga sprawa - to kolejny pomysł od Google, co mi osobiście każe podchodzić do tego projektu z dużą ostrożnością.
#755508
Wujek_Bogdan | 2010-04-04 18:46:09
@r3v.DOOMer
chodzi właśnie o to, żeby gra była niezależna od systemu/przeglądarki/itd.
HTML5 to szkic standardu i nie jest wymysłem Google. Jeśli aplikacje będą projektowane zgodnie z założeniami standardu wtyczki nie będą potrzebne. Niestety proces wdrożenia standardu trwa bardzo długo, co z resztą widać po obecnych przeglądarkach i ich udziale procentowym w runku. Nadal około połowa użytkowników korzysta z IE (w tym całkiem spory procent stanowi IE6+IE7, którym na prawde WIELE brakuje - zobacz np test zgodności ACID2 oraz ACID3 pod tymi przeglądarkami)
Ten projekt pokazuje jak bardzo przestarzałe oprogramowanie, wciąż używane przez wielu użytkowników hamuje rozwój aplikacji webowych. Jest to raczej pokaz możliwości niż aplikacja, która ma znaleźć jakieś praktyczne zastosowanie, więc nie spodziewajmy się, że kiedykolwiek pojawi się finalna publicznie dostępna wersja.
zbaczając z tematu: dzięki HTML5 możemy na przykład oglądać filmy z youtube bez instalacji dodatkowej wtyczki (w typ przypadku flasha) www.youtube.com/html5 . Takie rozwiązania pozwalają uniezależnić aplikacje od platformy sprzętowej. Taka aplikacja zadziała zarówno na maku, linuksie, windowsie jak również urządzeniach mobilnych działających na procesorach w zupełnie innej niż x86 architekturze np. ARM.
#755509
barslo | 2010-04-05 00:45:15
A czy da się to pod windą włączyć?
#755512
sparky | 2010-04-05 09:49:45
raczej tak
#755513
Zaloguj się by dodać komentarz.