ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Słów kilka o xerpie

śro, 19 marzec 2008 08:34:01 | Autor: Irae | Inne

Parę dni temu redaktor Esreality Boy "crack" Peterson podjął się poruszenia tematu ostatnio modnej komendy "cg_XerpClients". Jego przemyślenia oscylują wokół za i przeciw, tego dla niektórych czita, dla niektórych "wyrównywacza" szans. Warto nadmienić, że komenda ta została stworzona z myślą o tzw. HPB (high ping bastard's), czyli graczach którym wysoki ping uniemożliwia skuteczne celowanie głównie z broni o promieniu ciągłbym jak lg czy mg. Ciekawe jest użycie przez autora porównanie tej komendy do dopingu w znaczeniu pozytywnym. Chodzi o zwiększenie możliwości psycho-motorycznych poprzez stosowanie różnych LEGALNYCH środków wspomagających, czyli krótko mówiąc xerp jest takim właśnie legalnym środkiem. W mojej opinii najbardziej znaczące w całym artykule jest zdanie przedostatnie:

"Some people say that CQ3 should become the standard, but vice versa, we would bury VQ3 with that..."

Resztę pozostawiam do przemyślenia Wam. Zdaje sobie sprawę, że jest to temat, który może się ciągnąć w nieskończoność. Myślę, że lektura artykułu crack'a pozwoli spojrzeć na to z innego punktu (warto też poczytać komentarze graczy, których jest już ponad 250).  Warto również przeczytać wcześniejszy artykuł autorstwa ix, pod którym to swoją opinię wyraziło już 600 graczy.
Where do you want to xerp today?

Źródło:ESR

pu1 | 2008-03-19 09:30:10

skoro /god jest zablokowany a /cg_XerpClients nie to chyba można z niego korzystać:P ale tak serio, to trzeba zgodzić się ze słowami umieszczonymi w jednym z komentów : Any command you use to improve visual ability or make things easier for yourself gives you a clear advantage over someone who doesn't. Should we ban picmip/drawgun/forcemodels/weapon binds/vertex lighting/etc?

kaliberr44 | 2008-03-19 11:29:40

Chciałem to samo zacytować :P

To chyba dobrze, że jest komenda która umieszcza wizualnie enemymodel w hitboxie który będzie w następnym kserpolowanym snapszocie po stronie serva. Bo wtedy strzelając tam gdzie widzimy, rzeczywiście trafiamy.

yac | 2008-03-19 16:05:02

Problem z xerpem jest taki, że jednym pomaga, drugim utrudnia, a u jeszcze innych nie zmienia nic w celowaniu.

picmip, vertex light u każdego daje taki sam efekt, więc porównanie nietrafione. Dla mnie xerp powinien być "forced 0"

pu1 | 2008-03-19 16:29:02

w takim razie jeżeli nie "działa" wszystkim, powinien być zbanowany, proste, nie wiem gdzie problem leży

kaliberr44 | 2008-03-19 16:52:49

Yac - w jaki sposób Ci nie działa, w twoim kwaku - to co jest inna metoda odpowiedzialna za extrapolacje? Przyjmuje inne wartości i daje różne wyniki? Bo jakoś z ciężko mi sobie to wyobrazić.

yac | 2008-03-19 18:09:47

FuriaK - nie jestem programistą i nie wiem czym różne efekty tej komendy są spowodowane. Przypuszczam, że może mieć to związek z rodzajem łącza danego użytkownika i koneksje z innymi komendami.

U mnie w każdym razie załączenie xerpa na 1 powoduje drganie modeli z bardzo dużą częstotliwością (znacznie większa niz klasyczny warp) i utrudnia mi to celowanie.

bht | 2008-03-19 18:38:01

yac cl_timenudge 0 i po problemie;)

kaliberr44 | 2008-03-19 19:14:42

Na cl_timenudge "0" też warpią (jeśli ma się cg_nudge "-[wartość pingu]").
A warpią dlatego, że pokazują każde możliwe położenie modelu z predykcji, a nie tylko jedno (które może być nie właściwe).

Ogólnie to na pewno nie jest czit, to tak jakby mówić, że osoba która ma o 30ms mniejszy ping jest cziterem w stosunku do tej z gorszym pingiem.

Xerp u możliwa rzeczywistą reprezentacje modelu w stosunku do hitboxa - więc jak takie coś może być czitem?

nergal | 2008-03-19 19:16:43

sam nie uzywam xerpa ale roznica u niektorych osob jest ogromna...

move | 2008-03-19 19:35:24

dalem sie namowic do przetestowania tego... zludne wrazenie, tu i tu mam marne LG 30%, wiec dla mnie bez roznicy - tyle ze na wlaczonym xerpie lepiej sie gra za granica, a na polskich nie ma znaczenia - modele tylko przerywaja... lipa i tyle.

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  4. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  5. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  6. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  7. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  8. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  9. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  11. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  13. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening
  14. Requiem zaktualizował post: Na wieczór podzielę się z Wami moim nowym filmem - nagrałem kulisy ... / [FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL
  15. 247_QL napisał post: @bfr_aka_pablonzo: wszystko jasne. Jaki masz tam NICK? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. Requiem zaktualizował newsa: Quake Live Instagib Pickup 3v3 - dołącz do gry!
  4. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  6. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  7. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  8. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  9. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  10. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  11. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  13. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  14. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek - 83 pkt
  2. Requiem -1 - 28 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 21 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo - 7 pkt
  5. MucieK - 6 pkt
  6. bit - 2 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 54