Słów kilka o xerpie
Parę dni temu redaktor Esreality Boy "crack" Peterson podjął się poruszenia tematu ostatnio modnej komendy "cg_XerpClients". Jego przemyślenia oscylują wokół za i przeciw, tego dla niektórych czita, dla niektórych "wyrównywacza" szans. Warto nadmienić, że komenda ta została stworzona z myślą o tzw. HPB (high ping bastard's), czyli graczach którym wysoki ping uniemożliwia skuteczne celowanie głównie z broni o promieniu ciągłbym jak lg czy mg. Ciekawe jest użycie przez autora porównanie tej komendy do dopingu w znaczeniu pozytywnym. Chodzi o zwiększenie możliwości psycho-motorycznych poprzez stosowanie różnych LEGALNYCH środków wspomagających, czyli krótko mówiąc xerp jest takim właśnie legalnym środkiem. W mojej opinii najbardziej znaczące w całym artykule jest zdanie przedostatnie:
"Some people say that CQ3 should become the standard, but vice versa, we would bury VQ3 with that..."
Resztę pozostawiam do przemyślenia Wam. Zdaje sobie sprawę, że jest to temat, który może się ciągnąć w nieskończoność. Myślę, że lektura artykułu crack'a pozwoli spojrzeć na to z innego punktu (warto też poczytać komentarze graczy, których jest już ponad 250). Warto również przeczytać wcześniejszy artykuł autorstwa ix, pod którym to swoją opinię wyraziło już 600 graczy.
Where do you want to xerp today?
Źródło:ESR
pu1 | 2008-03-19 09:30:10
skoro /god jest zablokowany a /cg_XerpClients nie to chyba można z niego korzystać:P ale tak serio, to trzeba zgodzić się ze słowami umieszczonymi w jednym z komentów : Any command you use to improve visual ability or make things easier for yourself gives you a clear advantage over someone who doesn't. Should we ban picmip/drawgun/forcemodels/weapon binds/vertex lighting/etc?
#741975
kaliberr44 | 2008-03-19 11:29:40
Chciałem to samo zacytować :P
To chyba dobrze, że jest komenda która umieszcza wizualnie enemymodel w hitboxie który będzie w następnym kserpolowanym snapszocie po stronie serva. Bo wtedy strzelając tam gdzie widzimy, rzeczywiście trafiamy.
#741981
yac | 2008-03-19 16:05:02
Problem z xerpem jest taki, że jednym pomaga, drugim utrudnia, a u jeszcze innych nie zmienia nic w celowaniu.
picmip, vertex light u każdego daje taki sam efekt, więc porównanie nietrafione. Dla mnie xerp powinien być "forced 0"
#742003
pu1 | 2008-03-19 16:29:02
w takim razie jeżeli nie "działa" wszystkim, powinien być zbanowany, proste, nie wiem gdzie problem leży
#742007
kaliberr44 | 2008-03-19 16:52:49
Yac - w jaki sposób Ci nie działa, w twoim kwaku - to co jest inna metoda odpowiedzialna za extrapolacje? Przyjmuje inne wartości i daje różne wyniki? Bo jakoś z ciężko mi sobie to wyobrazić.
#742009
yac | 2008-03-19 18:09:47
FuriaK - nie jestem programistą i nie wiem czym różne efekty tej komendy są spowodowane. Przypuszczam, że może mieć to związek z rodzajem łącza danego użytkownika i koneksje z innymi komendami.
U mnie w każdym razie załączenie xerpa na 1 powoduje drganie modeli z bardzo dużą częstotliwością (znacznie większa niz klasyczny warp) i utrudnia mi to celowanie.
#742016
bht | 2008-03-19 18:38:01
yac cl_timenudge 0 i po problemie;)
#742019
kaliberr44 | 2008-03-19 19:14:42
Na cl_timenudge "0" też warpią (jeśli ma się cg_nudge "-[wartość pingu]").
A warpią dlatego, że pokazują każde możliwe położenie modelu z predykcji, a nie tylko jedno (które może być nie właściwe).
Ogólnie to na pewno nie jest czit, to tak jakby mówić, że osoba która ma o 30ms mniejszy ping jest cziterem w stosunku do tej z gorszym pingiem.
Xerp u możliwa rzeczywistą reprezentacje modelu w stosunku do hitboxa - więc jak takie coś może być czitem?
#742021
nergal | 2008-03-19 19:16:43
sam nie uzywam xerpa ale roznica u niektorych osob jest ogromna...
#742022
move | 2008-03-19 19:35:24
dalem sie namowic do przetestowania tego... zludne wrazenie, tu i tu mam marne LG 30%, wiec dla mnie bez roznicy - tyle ze na wlaczonym xerpie lepiej sie gra za granica, a na polskich nie ma znaczenia - modele tylko przerywaja... lipa i tyle.
#742024
Zaloguj się by dodać komentarz.