ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Timenudge

nie, 15 grudzień 2002 01:26:31 | Autor: Rozz | Quake 3 Arena

Na pewno większość z Was zna komendę cl_timenduge, która ustawiona z wartością ujemną całkiem przyjemnie pomagała redukować laga poprzez pewnego rodzaju cofnięcie się w czasie. Właśnie - pomagała. Przeglądałem changelog cpma w którym znajduje się taka linia:

add: enable TN (up to -50) removed by id secretly over a year ago - gg placebos

Sprawdziłem w baseq3 - faktycznie, wpisanie wartości dodatniej nie wywołuje już sztucznego laga, a wpisanie ujemnej nie zmienia nic. Użycie już -20 w dawnych czasach dawało widoczne rezultaty. Tak więc zgodnie z tym co napisał arQon jechaliśmy przez ponad rok na placebo :) Jak widać id nie zamieszcza wszystkich dokonanych zmian w changelogach point release'ów co skutecznie wprowadza wszystkich graczy w błąd.

Szczerze powiedziawszy miałem swojego czasu pewne podejrzenia do tej komendy bo po prostu nie mogłem zaobserwować zmian przy jej używaniu. No ale byłem na 100% pewny że to ja jestem ślepy albo robię coś nie tak.

Jednak nie mam pewności co do osp. Otóż również nie obserwuję w osp zmian w grze po ustawieniu timenudge, jednak na zmianę wartości reaguje lagometr - na wartość ujemną reaguje żółtymi spike'ami ponad linią serwera, na dodatnią niebieskim zaburzeniem poniżej. Istnieją też głosowalne komendy server_timenudge_max i server_timenudge_min.

Tak więc chyba możemy spokojnie wymazać linię cl_timenudge z naszych configów bo jak się okazuje daje ona mniej więcej tyle co cg_jabłko 1 :P

Spróbuję zapostować pytanie w tej sprawie na boardzie osp - może się czegoś dowiemy.

hanti | 2002-12-15 02:06:42

wiec napewno timenudge zmienia duzo u mnie wyglada to tak ze im wiecej na - tym mniej plynnie sie spectuje goscie potrafia przeskakiwac ale... jak sie gra to z raila pieknie wchodzi wszystko (ale rowniez jakby modele plynnie nie chodzily) jesli walne na + lub 0 ro normalnie plywa q3 zadnych przeskokow jest spx ale za to gorzej wchodzi lg rg ssg wiec napewno nie dziala tak jak cg_jablko 1 !!

Sh1eldeR | 2002-12-15 02:07:07

No to niezle jajca. Ja niedawno sie wnerwilem ze z LG po necie musze celowac przed wroga, wiec zmniejszylem sobie nudge (zwiekszylem wartosc ujemna) dla shafta i jednoczesnie zostawilem taka jaka byla wczesniej dla innych broni.
Najlepsza rzecz: POMOGLO, strzela mi sie lepiej :DDDDDDD

Chaos | 2002-12-15 02:43:23

mnie tam sie tez wydaje ze to dzial .. wale obok ludkow z raila i trafiam :D i spawara lepiej chodzi
tylko ze nie dzial w takim stopniu jak kiedys

hanti | 2002-12-15 04:23:52

moze to samosugestia ? :D i nam sie tak zdaje tylko ? :D nie jednak chyba nie.... :/

Gravatar

kino | 2002-12-15 04:46:25

to jakis walek

Gravatar

TomB | 2002-12-15 06:27:13

To jakiś koszmar.!!! Jakieś dziwne rzeczy,a może to rzecz?Mimo wszystko i tak dziwna rzecz.Rzecz musi być dziwna żeby była rzeczą.To cos i tak jest dziwne jak na rzecz.
To Q3A

Gravatar

esi | 2002-12-15 08:57:03

na ra3 timenudge dziala-pare dni temu jakims cudem udalo mi sie ustawic nudge -20 na toya -roznica byla kolosalna

MaxDamage | 2002-12-15 10:22:56

Turniej w jeleniej moj mecz z salomonem na t2 , /exec max , /ready FIGHT!

Spaw wlazi jak pojebany na koniec meczy 15 - 3 dla mnie 43% shafta...

Tylko ze to moj cfg netowy i salo sprawdza - nudge -20 - zapomnialem o tym wiec nie mogla to byc sugestia bo bylem pewiem ze mam wylaczony nudge!

powtorka meczu na nudge 0 - ledwo 30 spawa i przegrana kilkoma fragami... Tak wiec nudge dziala i to mocno.

Sith | 2002-12-15 10:36:09

(nudge, snaps, rate) to potezna kombinacja :) w tzw "skakniu" na mapach czyli pojawianiu sie to tu to tam ja to po swojemu nazwyam "kanguzeniem" bo ludzie skacza jak kangury :) tzn ich ruch nie jest plynny :) i ciezko takiego przeciwnika trafic :]

Shadow | 2002-12-15 10:59:18

Im dłużej tu siedze to nowych rzeczy sie dowiaduje =:-]P Ciekawe czy mi to pomoze w grze po necie. Zaraz pójdziemy i sie przekonamy.

akir | 2002-12-15 11:53:16

heh, ja tak samo jak rozz od kilku miesiecy bawie sie tym nudgem i nie widze zadnej roznicy miedzy -20 a +20...
Max a na ciebie zadzialala psychika, grales na nugde -20 i osiagnales taki wynik, i jak wlaczyles 0 to podswiadomie wiedziales ze tak dobrze juz nie bedziesz mogl trafic.. i nie trafiales :P

Yacek | 2002-12-15 12:18:38

taaa zgadzam sie z akirem.... po prostu placebo dziala niezle na psyche ;)

SL4VE | 2002-12-15 12:58:40

po prostu zawsze gdy musisz powtarzac mecz to sie bardziej denerwujesz :).

nita | 2002-12-15 13:11:47

max trzeba bylo wlonczyc nudge 20 i mu to powiedziec wtedy by przejebal :> psychika to niezla bron :P

acidRA3in | 2002-12-15 13:13:31

Hmmm komentarz esiego wydaję się trochę dziwnym, bo o ile mnie pamięć nie myli w RA3 komenda tajmniudż NIGDY nie działała wiec raczej malo prawdopodobne żeby nagle w cudowny sposób zadziałała... Osobiście kiedyś to testowałem i nie odczułem absolutnie żadnej różnicy w jakości połączenia. Owszem na osp lagometer zachowuje się różnie w zależności od ustawień tn ale poświęciłem na testy na osp zbyt mało czasu by się autorytatywnie wypowiadać jaka wartość daje jaki efekt.

frag | 2002-12-15 14:52:07

No masz Acid racje na ra niegdy przenigdy timenudge nie działał....a najsmiesniejsze jest to ze pwenien kolo z elity vq3 jak dostal to mi wrzucal ze przegral tylko bo timenudge na ra3 nie dziala ale lol :>

nita | 2002-12-15 14:57:08

kazdy powod jest dobry :> jak np ze jadlem jogurt :>

davep | 2002-12-15 16:11:14

nie wierze w to :b
jak by mi ktos wylaczyl TimeNudge czyli dal rowne zero i wylaczyl lagometr zebym nie widzial calego wykresu to i tak bym sie kapnal, najlatwiej zauwazyc roznice na LG inne bronie imo nie maja wiekszej roznicy czy TN - 20 czy 0, no moze jeszcze MG i RG, ale do tych broni da sie przyzwyczaic, LG poprostu jest mocniejszy na TN= -20 mowie oczywiscie o OSP

Gravatar

kino | 2002-12-15 16:20:03

dokladnie
wystarczy sobie wlaczyc nudga nawet z botami i odrazu widac roznice w spawie

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  4. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  5. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  6. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  7. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  8. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  9. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  11. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  13. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening
  14. Requiem zaktualizował post: Na wieczór podzielę się z Wami moim nowym filmem - nagrałem kulisy ... / [FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL
  15. 247_QL napisał post: @bfr_aka_pablonzo: wszystko jasne. Jaki masz tam NICK? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. Requiem zaktualizował newsa: Quake Live Instagib Pickup 3v3 - dołącz do gry!
  4. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  6. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  7. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  8. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  9. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  10. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  11. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  13. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  14. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek -2 - 81 pkt
  2. Requiem -2 - 26 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 21 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo - 7 pkt
  5. MucieK - 5 pkt
  6. bit - 1 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 54