Timenudge
nie, 15 grudzień 2002 01:26:31 | Autor: Rozz | Quake 3 Arena
Na pewno większość z Was zna komendę cl_timenduge, która ustawiona z wartością ujemną całkiem przyjemnie pomagała redukować laga poprzez pewnego rodzaju cofnięcie się w czasie. Właśnie - pomagała. Przeglądałem changelog cpma w którym znajduje się taka linia:
add: enable TN (up to -50) removed by id secretly over a year ago - gg placebos
Sprawdziłem w baseq3 - faktycznie, wpisanie wartości dodatniej nie wywołuje już sztucznego laga, a wpisanie ujemnej nie zmienia nic. Użycie już -20 w dawnych czasach dawało widoczne rezultaty. Tak więc zgodnie z tym co napisał arQon jechaliśmy przez ponad rok na placebo :) Jak widać id nie zamieszcza wszystkich dokonanych zmian w changelogach point release'ów co skutecznie wprowadza wszystkich graczy w błąd.
Szczerze powiedziawszy miałem swojego czasu pewne podejrzenia do tej komendy bo po prostu nie mogłem zaobserwować zmian przy jej używaniu. No ale byłem na 100% pewny że to ja jestem ślepy albo robię coś nie tak.
Jednak nie mam pewności co do osp. Otóż również nie obserwuję w osp zmian w grze po ustawieniu timenudge, jednak na zmianę wartości reaguje lagometr - na wartość ujemną reaguje żółtymi spike'ami ponad linią serwera, na dodatnią niebieskim zaburzeniem poniżej. Istnieją też głosowalne komendy server_timenudge_max i server_timenudge_min.
Tak więc chyba możemy spokojnie wymazać linię cl_timenudge z naszych configów bo jak się okazuje daje ona mniej więcej tyle co cg_jabłko 1 :P
Spróbuję zapostować pytanie w tej sprawie na boardzie osp - może się czegoś dowiemy.
hanti | 2002-12-15 02:06:42
wiec napewno timenudge zmienia duzo u mnie wyglada to tak ze im wiecej na - tym mniej plynnie sie spectuje goscie potrafia przeskakiwac ale... jak sie gra to z raila pieknie wchodzi wszystko (ale rowniez jakby modele plynnie nie chodzily) jesli walne na + lub 0 ro normalnie plywa q3 zadnych przeskokow jest spx ale za to gorzej wchodzi lg rg ssg wiec napewno nie dziala tak jak cg_jablko 1 !!
#626956
Sh1eldeR | 2002-12-15 02:07:07
No to niezle jajca. Ja niedawno sie wnerwilem ze z LG po necie musze celowac przed wroga, wiec zmniejszylem sobie nudge (zwiekszylem wartosc ujemna) dla shafta i jednoczesnie zostawilem taka jaka byla wczesniej dla innych broni.
Najlepsza rzecz: POMOGLO, strzela mi sie lepiej :DDDDDDD
#626957
Chaos | 2002-12-15 02:43:23
mnie tam sie tez wydaje ze to dzial .. wale obok ludkow z raila i trafiam :D i spawara lepiej chodzi
tylko ze nie dzial w takim stopniu jak kiedys
#626958
hanti | 2002-12-15 04:23:52
moze to samosugestia ? :D i nam sie tak zdaje tylko ? :D nie jednak chyba nie.... :/
#626960
kino | 2002-12-15 04:46:25
to jakis walek
#626961
TomB | 2002-12-15 06:27:13
To jakiś koszmar.!!! Jakieś dziwne rzeczy,a może to rzecz?Mimo wszystko i tak dziwna rzecz.Rzecz musi być dziwna żeby była rzeczą.To cos i tak jest dziwne jak na rzecz.
To Q3A
#626962
esi | 2002-12-15 08:57:03
na ra3 timenudge dziala-pare dni temu jakims cudem udalo mi sie ustawic nudge -20 na toya -roznica byla kolosalna
#626963
MaxDamage | 2002-12-15 10:22:56
Turniej w jeleniej moj mecz z salomonem na t2 , /exec max , /ready FIGHT!
Spaw wlazi jak pojebany na koniec meczy 15 - 3 dla mnie 43% shafta...
Tylko ze to moj cfg netowy i salo sprawdza - nudge -20 - zapomnialem o tym wiec nie mogla to byc sugestia bo bylem pewiem ze mam wylaczony nudge!
powtorka meczu na nudge 0 - ledwo 30 spawa i przegrana kilkoma fragami... Tak wiec nudge dziala i to mocno.
#626964
Sith | 2002-12-15 10:36:09
(nudge, snaps, rate) to potezna kombinacja :) w tzw "skakniu" na mapach czyli pojawianiu sie to tu to tam ja to po swojemu nazwyam "kanguzeniem" bo ludzie skacza jak kangury :) tzn ich ruch nie jest plynny :) i ciezko takiego przeciwnika trafic :]
#626965
Shadow | 2002-12-15 10:59:18
Im dłużej tu siedze to nowych rzeczy sie dowiaduje =:-]P Ciekawe czy mi to pomoze w grze po necie. Zaraz pójdziemy i sie przekonamy.
#626966
akir | 2002-12-15 11:53:16
heh, ja tak samo jak rozz od kilku miesiecy bawie sie tym nudgem i nie widze zadnej roznicy miedzy -20 a +20...
Max a na ciebie zadzialala psychika, grales na nugde -20 i osiagnales taki wynik, i jak wlaczyles 0 to podswiadomie wiedziales ze tak dobrze juz nie bedziesz mogl trafic.. i nie trafiales :P
#626968
Yacek | 2002-12-15 12:18:38
taaa zgadzam sie z akirem.... po prostu placebo dziala niezle na psyche ;)
#626969
SL4VE | 2002-12-15 12:58:40
po prostu zawsze gdy musisz powtarzac mecz to sie bardziej denerwujesz :).
#626970
nita | 2002-12-15 13:11:47
max trzeba bylo wlonczyc nudge 20 i mu to powiedziec wtedy by przejebal :> psychika to niezla bron :P
#626971
acidRA3in | 2002-12-15 13:13:31
Hmmm komentarz esiego wydaję się trochę dziwnym, bo o ile mnie pamięć nie myli w RA3 komenda tajmniudż NIGDY nie działała wiec raczej malo prawdopodobne żeby nagle w cudowny sposób zadziałała... Osobiście kiedyś to testowałem i nie odczułem absolutnie żadnej różnicy w jakości połączenia. Owszem na osp lagometer zachowuje się różnie w zależności od ustawień tn ale poświęciłem na testy na osp zbyt mało czasu by się autorytatywnie wypowiadać jaka wartość daje jaki efekt.
#626972
frag | 2002-12-15 14:52:07
No masz Acid racje na ra niegdy przenigdy timenudge nie działał....a najsmiesniejsze jest to ze pwenien kolo z elity vq3 jak dostal to mi wrzucal ze przegral tylko bo timenudge na ra3 nie dziala ale lol :>
#626976
nita | 2002-12-15 14:57:08
kazdy powod jest dobry :> jak np ze jadlem jogurt :>
#626977
davep | 2002-12-15 16:11:14
nie wierze w to :b
jak by mi ktos wylaczyl TimeNudge czyli dal rowne zero i wylaczyl lagometr zebym nie widzial calego wykresu to i tak bym sie kapnal, najlatwiej zauwazyc roznice na LG inne bronie imo nie maja wiekszej roznicy czy TN - 20 czy 0, no moze jeszcze MG i RG, ale do tych broni da sie przyzwyczaic, LG poprostu jest mocniejszy na TN= -20 mowie oczywiscie o OSP
#626981
kino | 2002-12-15 16:20:03
dokladnie
wystarczy sobie wlaczyc nudga nawet z botami i odrazu widac roznice w spawie
#626982
Zaloguj się by dodać komentarz.