Wyścig pokoju
śro, 02 listopad 2005 11:29:49 | Autor: bryan | Quake 3 Arena
Dodatek Quake3:Team Arena nie przyjął się zbyt dobrze, mimo wprowadzenia bardzo urozmaiconych trybów rozgrywki, świetnie przygotowanych pod nie map, oraz nowych broni. Scena Q3 nie była gotowa na takie zmiany. Zadecywała o tym prawdopodobnie bardzo niska popularność rozgrywek CTF (w stosunku np. do tradycyjnego TDM). W Quake4 zaczynamy wszystko od początku. Scena dopiero się kształtuje, więc może tym razem CTF zaskarbi sobie serca większej rzeszy graczy. Po co ten wywód? Przygotowywałem pole do ogłoszenia, iż trwają prace nad modem o bardzo swojsko brzmiącej nazwie - Quake4:Arena. Mod ten rozbudowywać będzie grę o nowe tryby i rozszerzać będzie te podstawowe. Z tradycyjnych trybów planowane są oczywiście DM, TDM, Tourney, CTF i OSP'owy Freeze Tag. Rzeczami, z którymi mieliśmy się już okazję zapoznać w dodatku do trzech gwoździ są natomiast tryby Last Man Standing, One-Flag-CTF, Harvester i OverLoad. Poza typowymi trybami Quake'owymi dostaniemy również zapożyczenie z UT, mianowicie "Bombing run". Pomysłem, który budzi jednak kontrowersje jest propozycja autorów na wprowadzenie tzw. mutatorów (również określenie z UT). Główny problem polega na tym, że może to doprowadzić do destandaryzacji rozgrywek, z jaką mieliśmy doczynienia za czasów q3. Jako przykłady mutatorów podano "dodges" i "double jumps". Pozostaje nam pytanie, czy pierwszy ukaże się ten dodatek, czy może programiści spod znaku miksera wezmą się ostro do pracy i po raz kolejny zmonopolizują rynek turniejowy ? Zapowiada się wyrównany wyścig jeśli chodzi o mody turniejowe i oby najlepiej wyszli na tym gracze.
SpOOnman | 2005-11-02 12:32:15
Jak dla mnie to populizm ;) Koledzy wiele obiecuja, a narazie napewno nic nie robia, bo nie ma SDK. Swietnie, ze chca tyle napisac, ale ciekawe czy im sie uda. Po co pisac jakies harvestery, jezeli to kompletnie chybiony pomysl?
Moim zdaniem wygraja polaczone sily Q4MAX i Q4BattleModa. OSP nie powstanie, bo grupa juz nie istnieje.
#728277
pat | 2005-11-02 13:00:49
ja tam czekam na OSP tylko :D
#728280
SpOOnman | 2005-11-02 13:09:11
To sie nie doczekasz :D
#728283
1|LaM4 | 2005-11-02 15:14:51
imo wydaje mi sie ze jak tylko sie ukaze sdk do q4 to przeniesienie osp z q3 bedzie tylko kwestia czasu.
i raczej nie wazne tutaj bedzie to czy nie ma juz ekipy osp czy jest, podejzewam ze pujdzie inicjatywa i jakos sprawa zostanie załatwiona.
ofkors moge sie mylic :)
mozliwe ze przerabianie osp na q4 nie bedzie potrzebne bo inne mody beda rownie doskonale co wersja z q3.
#728320
SpOOnman | 2005-11-02 15:59:18
Smiesza mnie takie posty :D Moze tak byc, ale moge sie mylic. Mysle, ze to latwe i szybkie, ale tak naprawde to nie wiem. No przeczytaj sam siebie!
Tego sie nie przenosi kopiuj-wklej. Po pierwsze nie masz kodu OSP dostepnego. Po drugie to zupelnie inna platforma, inne SDK, inny silnik itd. "Jakos" sie tego nie zalatwi. Tym bardziej, ze nie ma ludzi do tego z OSP.
Co najwyzej - i tak bedzie - ludzie napisza innego moda, ktory zawieral bedzie najlepsze rzeczy z OSP i UTComp.
#728336
Vymmiatacz | 2005-11-02 16:05:11
Widzę, że gra coraz bardziej zmierza w kierunku UT... z kolei gracze np ut2k4 narzekają, że gra stała się podobna do q3... OMG, co ci ludzie z raven zrobili :/
#728338
cerfes | 2005-11-03 09:02:41
zacznę grać w q4 jak wyjdzie promode :D
#728428
Zaloguj się by dodać komentarz.