Wysyp map na LVL
pon, 30 kwiecień 2007 15:02:01 | Autor: MateoMartinezz | Quake 3 Arena
Wybaczcie opóźnienie, lecz powodowany natłokiem zajęć nie zwróciłem uwagi na dość spory wysyp map w serwisie LVL. Nie zabierając Waszego cennego czasu szybciutko podaję co ciekawsze propozycje.
Na pierwszy strzał idzie:
• Map Center's 1st Turtle Speed Map Pack - czyli znana Wam wszystkim paczka z kilkunadtoma mapkami znanych autorów - Myth, Akuma, Amph i innych. Wybaczcie, nie wkleję screenów, ale zapewniam że warto ściągnąć - paczka o wadze 50 Mb.
• The Strange House, autorstwa Anphetamine - ciekawy, "zamkowy level", rozkład itemów nie jest idealny, lecz pobiegać można. Mapka do FFA lub TDM, w grupie do 8 graczy.
• Jul18 - autorstwa Julka. Szybka turniejowa mapka to rozgrywek dla max 3 graczy. Level posiada aż 3 teleporty, zatem będą się zdażać częste telefragi :). Z broni mamy dostępny RL, plasmę, shotgun oraz spawarę. Całośc uzupełnia zestaw amunicji oraz RA.
• Subdm8 - autorstwa Subst. Moim zdaniem najfajniejszy level w całym kwietniowym spuście LVL. Gotyckie teksturki, wygląd przypominający mapkę Dismembert, szybka rozgrywka, głownie duelowa, oraz jasny rozkład pomieszczeń. Dostępne bronie to: spaw, RL, plasma, shotgun plus zbroje, MH i pełen komplet amunicji. Szczerze polecam.
• Projectile Vomiting - Stjartmunnen. Mapka typu space, robiona pod kątem Geocomp (czyli minimalna ilość tekstur). Jak dla mnie wiocha, w dodatku z kaszą. Kombinacja RG+MG sprawdza się tylko w klasyku DM17, a tutaj to po prostu żal.pl. Tak czy tak, Wam to ocenić czy jest OK.
• Claustrophobic Edge - autorstwa sst13 - mała turniejówka w stylu QW. Dotyczy to tekstur, układu, i szybkiego gameplay'u. Level sam w sobie mnie nie zachwycił, lecz nie jest też do końca zły. Większośc popularnych broni jest dostępna. Od Was zależy czy jest sens trzymać ją dłużej na HDD.
• SubDM1 - autorstwa Subst. Zdecydowanie najlepsza mapka prezentowana w tym rzucie. Solidna robota przy layoucie, świetny rozkład itemów, dobry gameplay. Jak dla mnie ocena 8/10. Bomba, na duela i małe FFA. Teksturowe podobieństwo do nieśmiertelnej pro-q3dm6. Naprawdę serdecznie polecam.
Życzę wszystkim miłego grania
RauL | 2007-04-30 19:11:13
Przemo jak zwykle, solidny news! gj!
#737213
Orbb | 2007-05-01 15:30:44
Subdm8 nie prawda że ta mapa jest najlepsza pozatym Julek zrobił najlepszą mapę!
#737222
Vymmiatacz | 2007-05-01 15:54:22
Ten Projectile Vomiting zawiera klasyczne błędy tego typu map - cholernie łatwo spaść poza mapę, i łatwo dostępny Rail, co wypacza całą grę. Reszta map ok, zaskoczył mnie ten "zamek" - to zwalnia do 40FPS nawet na podkręconym Core2Duo + 7900GTO + 2GB RAM !!
#737223
Julek | 2007-05-01 23:02:08
"Przemo jak zwykle, solidny news! gj!"
tak właśnie tyle że na mojej mapie są 3 teleporty a nie 4 :/
#737227
MateoMartinezz | 2007-05-02 09:35:10
Przepraszam Julek, zwykły błąd przy pisaniu - juz poprawiłem
Tak w ogóle - lubię nowe customy - a Wy? Chcecie więcej newsów o nowych mapkach?
#737228
Julek | 2007-05-02 15:37:40
spoko nie gniewam się :D
ja zawsze lubiałem customy i git by było jak by było więcej newsów z właśnie takimi mapkami :D
#737229
Vymmiatacz | 2007-05-02 18:33:36
Custom mapy generalnie są fajne, zawsze to coś nowego. Tyle że LvL jest aktualizowany co miesiąc... to już nie te czasy, że był co tydzień. A jeśli zamkną LvL....?
#737230
move | 2007-05-03 10:57:02
Przemo, dobrze że piszesz newsy o mapkach. Duelowe ściągam, oceniam przydatność i najlepsze uploaduje na swój serwer do 1/1, żeby ponabijać trochę ładnych fragów do filmu na mapie innej niż dm6 :D
#737232
move | 2007-05-03 11:28:00
Ok, więc tak - ściągnąłem 3 mapki, które zainteresowały mnie opisem i przeznaczeniem do modu 1/1 (oceniam pod kątem przydatności do gry z mojego punktu widzenia):
jul18 - zdecydowanie za dużo teleportów jak na dwu-poziomową mapkę, walka skupiałaby się tylko na RA, więc ten, który zdobędzie górny poziom będzie panem. Nie podoba mi się również fakt, że mapka waży aż 5MB i nikomu nie będzie się jej chciało ściągać przez komendę cl_allowdownload 1 (a przecież nie będę nikogo zmuszał do wchodzenia na orga i zasysanie mapek z newsa).
Pod względem konstrukcji i miłego wyglądu dla oka mapka jest super, ale nie pod tym kątem oceniam.
subdm1 - ta jak i następna mapka, mają jakieś dziwne tekstury. Nie sprawdzałem jej wyglądu na picmip 1, ale na 5 wygląda okropnie. Ciężko ocenić odległość przy celowaniu z rakietnicy i to co najbardziej zapadło mi w pamięć po małej przebieżce: WKURWIAJĄCE wręcz schody, które utrudniają płynne poruszanie się po mapie (tj. w q3dade12 - największy minus). Gdyby mapki customowe miały schodki typu jak na dm6, dm7, osp6 itd. itp. wszystkim grałoby się o wiele przyjemniej.
subdm8 - tak jak wyżej napisałem, dziwne tekstury i niesamowicie ciemna (nie zamierzam zmieniać configu na jedną mapę i rozjaśniać i tak bardzo wysoką gammę 2.3 w obecnej chwili). Praktycznie mogłem wziąć obydwa "suby" pod jeden mianownik, bo ocena ich jest niemalże identyczna - 0 na 10. No może 1/10 jako że dm1 jak i dm8 są malutkie (około pół mega), więc szybko można je zassać za pomocą cl_allowdownload.
Czego szukam w mapach? Jak mają one kreować zachowania graczy?
Przede wszystkim powinny spowodować, że rozgrywka będzie szybka, ciekawa, otwarta i ładna dla oka. Mapa rozkładem swoich itemów nie może zapraszać graczy do kampowania i pilnowania praktycznie jednego sektoru. Co najważniejsze jednak, mapki mają być szybko przyswajalne na co składa się to, że nie powinny posiadać więcej niż 2 teleporty. Nie powinny być po prostu skomplikowane, chodzi o to, żeby jak najszybciej poznać level i cieszyć się grą na nim.
Wzorem do naśladowania są moje 2 ulubione jak dotąd customy:
Warte polecenia są jeszcze 2 troszkę większe levele:
Te mapki sprawdziły się świetnie w grze i dlatego mam do nich sentyment.
#737234
MateoMartinezz | 2007-05-03 23:00:05
no to w takim razie przygotuję coś w moich ulubionych mapek i opiszę
#737255
Zaloguj się by dodać komentarz.