Wywiad z Tony Ray z PB
pon, 05 sierpień 2002 14:30:21 | Autor: Rozz | Quake 3 Arena
Planetquake3.net ma także wywiad z Tony'm Ray'em - jednym z członków ekipy EvenBalance. Tony mówi, że team EB podpisał kontrakt z id na implementację PB. Id dostarcza kodu źródłowego, ale całą pracę wykonują EB. Do zaimplementowania PB w RTCW ekipa potrzebowała kilku miesięcy, ale teraz praca powinna iść znacznie szybciej, jako że q3 i RTCW to bardzo podobne gry. PunkBuster dla q3 nie będzie się różnił od tego dla RTCW - różnice będą wynikały jedynie z samej natury tych gier. Tony mówi też ile czasu będzie potrzebne na zablokowanie nowego cheatu. Jeśli będzie to wariacja poprzedniego cheatu, który już został zablokowany w PB, to uaktualnienie systemu powinno zabrać nie więcej jak kilka dni. Raz EB wypuścili uaktualnienie w czasie walk klanowych w cs - było to bardzo dobre posunięcie - na jednym z serwerów cały klan został zdemaskowany za używanie cheatów. Jeśli cheat będzie nowy, to czas ten może być nieco dłuższy. Ale EB nigdy nie będzie podawać momentu aktualizacji systemu - tak więc każdy ryzykuje grając z nowym cheatem - może być w każdej chwili zdemaskowany.
PB nie będzie ingerował w paki pk3 - zapewnia Tony. Czyli będzie można bez problemu używać modyfikowanych paków z własnymi modelami czy dźwiękami. Cheaty w pakach będzie można wykryć dzięki mechanizmowi zdalnego screenshotowania - admin będzie mógł wykonać screen ekranu dowolnego gracza i zobaczyć jakich ustawień wizualnych on używa.
Tony mówi, że obecnie 75% serwerów RTCW i 100% serwerów ligowych ma włączony PB. Włączenie PB nie jest obowiązkowe - wybór zostanie pozostawiony adminom.
Jak działa PB - po wejściu na serwer czas reakcji systemu może trwać nawet kilka minut. Po wykryciu cheatu zostaje podniesiony alarm, gracz dostaje kicka a do wszystkich pozostałych graczy idzie wiadomość mówiąca z jakiego powodu gracz został wyrzucony z serwera. Jak się okazuje, gracz może zostać również wyrzucony za nielegalne komendy, "name spamming" czy fragowanie członków swojej drużyny.
Tony nie zna numeru nowego PR'a, ale mówi, że oprócz integracji z PB będzie on zawierał także inne poprawki - jakie, nie wiadomo. Nowy PR nie będzie kompatybilny z 1.31 - żeby połączyć się z serwerem stojącym na nowym PR trzeba będzie się w niego wyposażyć.
StaryOrgowicz_3 | 2002-08-05 14:46:40
"Jak się okazuje, gracz może zostać również wyrzucony za (...) fragowanie członków swojej drużyny. "
Jako czołowy krajowy teammatekiller (kiedy już zdecyduję zagrać TDM, co na szczęście dla biorących q3 serio zdarza się rzadko) wnoszę kategoryczny protest. ;)
Automatyczne kikanie (czy zawieszanie na rozgrywkę) w kamperstrajku ma może sens, tam każda "śmierć" ma duże znaczenie. Ale przy grze, gdzie następuje sto i i więcej fragów...? Mam nadzieję, że to jakoś sensownie będzie zorganizowane i nie będzie działało automatycznie, albo będzie można ustawić jakiś próg. Będzie?
#617452
massif | 2002-08-05 15:26:13
teraz tylko poczekac az kazdy a nie tylko admin bedzie mogl wziasc tego screenshota i bedzie cacy. tylko ze logika mi cos podpowiada ze owa procedura bedzie "testowanych" troszku lagowala ;). chyba ze ktos sie naprawde przylozy do kodu.
#617453
StaryOrgowicz_225 | 2002-08-05 18:27:50
massif, jesli screenshot bedzie wykonywany w wysokiej rozdzielczosci, np. 640x480, to jakby sie oni do kodu nie przelozyli to niestety BEDZIE lagowalo. Trzeba jakos te kilobajty przepchac i tu naprawde niewiele sie da zoptymalizowac, wlasciwie niczego sie nie da zoptymalizowac, mozna najwyzej robic screenshoty w nizszej rozdzielczosci - 320x240 to cztery razy mniej kb do przeslania z klienta na serw! - i koniecznie zastosowac jakis algorytm kompresji, dla bitmap pakowanie zwyklym glupim zipem da lepiej niz dziesieciokrotne zmniejszenie rozmiarow, mozna tez uzywac screenshotow nie bmp czy tga, tylko jpg. Tak czy siak, lag 'powinien' byc widoczny :[ (jak robisz screenshota to mimo ze przez siec nic nie wysylasz, troche zawsze chrupnie).
YEAHHHHHHHHHH! WRESZCIE ZALATWIA TYCH PIEPRZONYCH TEAMKILLEROW!!!!!!!!!!!!!!! Bitchslayre z 519 sie nie ucieszy, w finale KIT jego quadrun polegal na zabiciu dwoch kolesi ze swojego teamu ;-).
Tylko kurna znacznie bardziej wnerwia mnie jak mnie ktos w 'tdm' (ffa...) trafi dla zabawy railem. On fraga nie straci, mi zostaje 5 hp i rowniez 5 sekund zycia :>. I net leci w dol.
Z drugiej strony, szczegolnie na lagu, zdarzaja sie przypadkowe teamkille. Kiedys na dm6 slyszalem ze tluka sie na RLu, sam stalem na kladce RL naprzeciwko raila. Mialem PG i niewiele healthow, wolalem sie tam nie ladowac. Co chwila widzialem pysk wroga, moj teammate w ogole sie nie wychylal i moglem sie tylko domyslec ze tam jest (bo ten koles z przeciwnej druzyny chyba sam w siebie nie strzelal?!). Balem sie walnac seryjke z PG bo - znajac moje szczescie - wrog nagle by sie schowal, a wyszedlby moj kumpel i stracilby z 80hp. Po paru sekundach mowie 'a kij, strzelam'. Wystrzelilem JEDNEGO cellsa. Wrog zniknal, wychylil sie moj, '' - ZABILEM GO! Jednym pieprzonym cellsem!!!
Nie mowie juz o granatach. Moge ich uzywac tylko gdy jestem absolutnie pewien ze w promieniu 20 metrow nie ma nikogo z mojej druzyny. Sami nachodza na granaty! A wrogow za cholere trafic nie moge. Jak puszcze granata 'zabezpieczajacego', np. gdzies do LG na dm6 czy do MH na osp5, to od razu wiem czym to sie skonczy. Akurat moj kumpel z teamu bedzie czekal na itemsa i dostanie prosto miedzy oczy, naturalnie bedzie mial 100hp lub mniej - tyle zebym mogl go zabic... YEAH
Btw, slawek - widzialem cie jak grales pare dni temu i chyba nikogo zes nie zabil ze swojego teamu! Oj, wychodzisz z formy d00d :)
#617462
Rozz | 2002-08-06 01:27:03
Taaak, tutaj dziala klasyczne prawo Murphy'ego - swojego zawsze trafisz, ale przeciwnika nigdy :)
#617498
massif | 2002-08-06 01:53:57
shielder, no wlasnie niekoniecznie musi byc widoczny... np. PB zmniejszalby na czas operacji rate, kompresowal screena i wysylal go z pewnym opoznieniem [poswiecajac na to jakis tam maly procent bandwidth]
#617500
StaryOrgowicz_3 | 2002-08-06 09:01:19
"Btw, slawek - widzialem cie jak grales pare dni temu i chyba nikogo zes nie zabil ze swojego teamu! Oj, wychodzisz z formy d00d :)"
To nie znaczy, że się nie starałem. Mam po prostu słabego "cela".
:D
#617502
log | 2002-08-06 21:42:50
lol.. no niezle..
ale przeciez w konfiguracji serwera mozna ustalic ilosc zabic w swojej druzynie.. :)
#617541
Zaloguj się by dodać komentarz.