Zmiany w udziałach w id Software
wto, 06 styczeń 2004 22:51:41 | Autor: Rozz | Quake 3 Arena
News w ramach ciekawostek. Otóż na stronie id czytamy że do udziałowców id dołączyli długoletni pracownicy firmy - Tim Willits i Todd Hollenshead. Pierwszy jest głównym programistą i autorem większości map do q2 i q3, drugi jest CEO (~dyrektor operacyjny). Oznacza to że właścicielami spółki jest już pięć osób - oprócz dotychczasowej trójki w postaci Johna Carmacka, Kevina Clouda i Adriana Carmacka.
Nie podano aczkolwiek struktury ilościowej udziałów, ale podejrzewam że JC zachował swój największy pakiet. Nowy rozkład udziałów może mieć znaczący wpływ na dalszą strategię rozwoju firmy. Przypomnijmy sobie co się stało przy wyborze nowej gry po zakończeniu prac nad q3 i Team Areną - JC chciał robić Dooma (40% udziałów), ale panowie Cloud i Carmack (po 30%) mieli wizję gry łączącej elementy rpg i fpp. Zakończyło się aferą, ponieważ po stronie JC stanęli niektórzy pracownicy, z których jeden stracił później pracę. Aczkolwiek stanęło na Doomie. Problem jednak na pewno powróci po jego ukończeniu i w tym właśnie momencie głosy Tima i Todda mogą wpłynąć na decyzję o... czymś quake'o'podobnym a nie bliżej nieokreślonej hybrydzie fpp/rpg. Ale to tylko moje domniemania, nie można zakładać że panowie Cloud i drugi Carmack są "źli" tylko dlatego że nie chcieli robić Dooma. Poczekamy, zobaczymy.
SAI4H | 2004-01-06 23:02:27
rpg + fpp to rzeczywiscie mutant :>
#668255
gemi | 2004-01-07 21:21:27
a to niby dlaczego ? :)
to bardziej rzeczywista walka i darzenie do realizmu :>
Zdobywasz doswiadczenie, celnosc, bron, coraz wieksze stopnie (powedzmy ze cos ala szeredgowy-kapral-itd.), dzieki temu masz dostep do wiekszej ilosci misji i do wiekszej swobody przy ich realizacji. Od zyklego miesa armatniego (szeregowy) po mozg calej obezacji jakis polkownik/general.
Do tego wszelakie pojazdy (np. przechodzac kurs na prawojazdy kat b mozesz smigac samochodem, a motorem, "s" czolgiem ... po samoloty, smiglowce i inne bajery :P). Cwiczac na strzelnicy zdobywasz celnosc lepsza (powiedzmy ze objawialo by sie to mniejszym "falowaniem celownika" - "pewniejsza reka"). Kilka widokow na pole walki: jestes szeregowym walczysz napolu bitwy (cos ala CoD), jestes generalem/czy tam innym zwierzchnikiem, masz widok z gory czy tez wrecz strategie. Widok ttp jak zarzadzasz jakas grupa (jestes kapitanem).
Jak dla mnie to gra marzenie. Ale sadze ze Id stac na takie cos (pare lat solidnej pracy, 2dvd z misjami i grafika, muzyka itp. i mamy gre wszech czasow).
Bo sami sobie powiedzcie co w tym jest trudnego ... Skoro byly juz strategie (red alert), skoro byly prg (fallout), jakies tpp (wszelakie tomb raidery itp), i w koncu fpp czyli domena Id.. dla mnie jak najbardziej realny pomysl do zrealizowania :>
#668380
Zaloguj się by dodać komentarz.