Zmierzch renesansu?
sob, 30 grudzień 2006 14:53:01 | Autor: MisieX | Quake 3 Arena
Wbrew temu, co niedawno napisał Raul, przyszłość Quaka 3 może malować się w bardzo ciemnych barwach. Niestety jest wielce prawdopodobne, że rok 2007 będzie ostatnim dla szeroko pojętego gamingu, związanego z trzecią częścią wstrząsu. Na pewno zastanawiacie się, co skłoniło mnie do takich przemyśleń? Już pędzę z odpowiedzią.
Jakiś czas temu, organizatorzy ligi CPL zaprezentowali swój projekt, o mrocznej nazwie "Severity". Jest to nic innego, jak autorska gra FPS, której współtwórcą ma być nie kto inny jak id Software © oraz John Romero, jeden z założycieli id, oraz twórca takich gier jak Wolfenstein 3D, Doom czy Quake (okrył się złą sławą po produkcji bardzo mizernej Daikatany, ale to już nie było w barwach id Software).
Severity będzie grą multiplayer, dostępną zarówno na komputery PC jak i konsole. Ponieważ od początku będzie tworzona z myślą o CPL, więc ma zawierać wszelkie udogodnienia związane z prowadzeniem profesjonalnych rozgrywek oraz ich śledzeniem (zaawansowany system przekazywania wyników i spectowania).
Jeżeli finalizacja projektu Severity dojdzie do skutku, to niewątpliwie będzie to oficjalna gra FPS ligi CPL od roku 2008 (o ile zostanie dotrzymany termin), zarówno dla trybu 1v1 jak i TDM (czyżby CS`owcy też mieli ucierpieć?).
Powyższe fakty w połączeniu z ostatnimi doniesieniami z ESWC o nieprzywróceniu Quake 3, nie wróżą świetlanej przyszłości najpopularniejszemu mimo wszystko "gwoździowi". Pozostaje modlić się, że tym razem duet id Software i John Romero nie stanie na wysokości zadania.
Strona projektu Severity (na razie nieaktywna)
źródło: CPL
RauL | 2006-12-30 15:21:16
ja tam obstaje przy swoim. conajwyzej bedzie to kolejny Painkiller czy Warsow, którym ludzie zachłysną się na parę miesięcy, po czym wrócą na stare smieci.
#734462
THRAWN | 2006-12-30 16:29:29
ta gra będzie dopiero w 2008 roku bez przesady ;] Wg. mnie troszke przesadzone z tym tytułem : "Zmierzch renesansu?"
#734471
RauL | 2006-12-30 16:35:57
ta...
#734472
MisieX | 2006-12-30 16:55:47
No przed końcem 2007 ma być gotowa. Ja bym tego nie bagatelizował ;p
#734473
Julek | 2006-12-30 17:36:31
Pożyjemy zobaczymy, a może gierka będzie na tyle dobra by zdetronizować Q3
Ale szczerze wątpię.
#734474
[M]aniek | 2006-12-30 18:47:46
Zainteresowalo mnie to :)
#734484
THRAWN | 2006-12-30 19:01:48
czuje ze nie qygra z q3 , z q4 raczej. Powód ? TDM , CTF , i genialnie zbalansowane bronie :)
PS:
18:59:49 | +mc4: tylko q3 wrocilo i juz news o severity
18:59:52 | +mc4: wth?
18:59:53 | +mc4: :S
Coracja to racja , skupiajmy sie na Q3 :)
#734486
MateoMartinezz | 2006-12-30 20:02:04
szkoda tylko że w sieci nie można znaleźć na razie żadnych screenów lub informacji na ten temat - jedyne co jest to wywiad z J.Romero
#734492
lukmen_ | 2006-12-30 22:29:45
painkillera robilo PCF inaczej techland, marka poza chromem niedoswiadczona, zwlaszcza jesli chodzi o tryb sieciowy, pozatym to produkcja pol profesjonalna z niskim budzetem :S
warsow to gra amatorska, bez odpowiedniego zaplecza finansowego, co jest bardzo istotne.
id software to ponad 15 letnia marka z licznymi tytulami, bardzo doświadczona pod względem marketingu jak i odpowiedniej budowy multi :) Z Q4 który ma prawo się nie podobać, przez wielu zostal oceniony krytycznie, mimo wszystko zdominował główne turnieje.
Imo - ludzie beda w to grac, chocby dla kasy :) Gry nie zepsuja, choc klimatem moze odstawac od wstrzasow, tryb sieciowy bedzie perfekcyjny, latki beda porzadne, no i jesli odpowiednio szybko dodadza go do listy gier CPL to szybko zaznajomi sobie fanatykow :p
#734505
Lukin | 2007-01-01 13:18:18
Gwoli ścisłości:
1) gra nie będzie gotowa przed końcem 2007 (na koniec 2007 zapowiedziano pierwsze publiczne prezentacje, ale jeszcze nie gotowy produkt);
2) john romero nie bierze udziału w produkcji gry (wiem, że to bez sensu, ale on tylko zapowiedział "s") - za całość odpowiedzialny jest tom mustaine (kiedys w ritual);
3) gra będzie na silniku quake'a 3 (przynajmniej ta część odpowiedzialna za kod sieciowy, etc.);
4) angel munoz stwierdził, że "severity" nie oznacza wykluczenia dotychczasowych gier z cpl (q3 i cs), a nawet, ze ciagle rozglada sie za nowymi platformami.
5) więcej info
lukmen_ >> pcf nie ma nic wspolnego z techlandem, a budzet painkillera raczej do skromnych nie nalezal.
#734547
Zaloguj się by dodać komentarz.