spoon, podlinkuj proszę jakieś źródło na poparcie swojej tezy. Mi też się wydaje, że to rj był bugiem, a nie sj. Ale ja nie mam czasu szukać poparcia tego w necie, przynajmniej nie do niedzieli ;x
AL|EN napisał:
> Mav’ napisał:_
>
>
> > Słuchaj, to że Tobie się nie podoba, to wcale nie znaczy że cały system jest zły. Ten system jest po prostu inny. To prawda, jest uproszczony i jest newbies friendly. Ale kto powiedział, że bycie łatwym do ogarnięcia to wada? Pele kiedyś zapytany o sukces piłki nożnej odrzekł: każdy dobry sport musi być łatwy do cieszenia się nim na niskim poziomie i piekielnie trudny jeśli chodzi o osiągnięcie w nim mistrzostwa. A według Ciebie wszystko ma być na maksa zamotane i skomplikowane, bo inaczej jest do dupy? No proszę Cię ;x
>
>
> No i właśnie tu jest cały problem: jeżeli nie widzisz o ile lepszy dla maperów i graczy jest system armorów ze zróżnicowanym stopniem ochrony no to co ja poradę ? System armorów promode nbie jest ani na maxa zamotany ani skomplikowany. Wiem, że vq3 to "inny" system ale zapytajcie siebie: gdyby panowie z id powiedzieli "ok robimy 3 zbroje: 50%,66%,75%" i na tej podstawie robili by mapy TO CZY W JAKIKOLWIEK SPOSÓB UJĘŁO BY TO GRZE ? Absolutnie nie a wręcz przeciwnie: gra zyskała by na głębi i właśnie o to tu się rozchodzi. Szachy zamiast warcabów.
hahaha, właśnie szachy doskonale obrazują to jak nie zrozumiałeś tego co chcę powiedzieć :DDD grałem w nie kilka ładnych lat, jeździłem na zawody i teraz słuchaj:
Szachy są bardzo prostą grą. Pionek rusza się o jedno pole w przód i bije o jedno pole na ukos. Goniec rusza się i bije po przekątnych. Wieża po liniach i tak dalej. Proste, prawda? Bardzo. Ale te wszystkie figury w analizie bardziej dogłębnej już nie są takie oczywiste. A kiedy dojdzie do ich KOMBINACJI razem oraz ich interakcji z figurami i pionkami przeciwnika, to już jest rzecz dla najtęższych umysłów tego świata. Tak samo jest z Quake'iem 3/Live. Te proste schematy u podstaw rozgrywki typu: dość łatwa do opanowania fizyka, system armour'ów, siła poszczególnych broni łatwa do oszacowania i tak dalej, to wszystko są właśnie szachy! A czy inny system armour'ów mógłby zepsuć grę? Oczywiście! Jak Ci mówiłem, to tylko jedna z bardzo wielu części składowych gry. Odniesienie do szachów: co by było, gdyby nagle wprowadzić bicie skoczka nie tylko po literze L, ale również, załóżmy, na ukos o dwa pola od niego? To by była diametralna zmiana wszystkiego w tej grze, co opracowywano przez jakieś 400 lat. Wracając do Quake'a: teraz wszystkie jego elementy współgrają bez problemu. Po co psuć coś, co jest w opinii większości "pr0'sów" najlepszą grą FPS 1v1?
Poza tym, nie wmawiaj nigdy ludziom, że: "A najlepszy przykład ? TDM ! Zbroja w TDM daje całe gówno. RED ARMOR toż to z samej nazwy powinno siać panike, że ktoś kto ma RA to już może rozwalić powiedzmy z 4 kolesi. A w vq3 wystarczy, ze DWÓCH zacznie strzelać z MG i papa i to jest zjebane na maxa. W promode jak masz RA+RL to na TDM rozpierdolisz kupę typa i nie zginiesz od byle MG. Nie mówię, że system armorów jest do dupy tylko to, że gra nic by nie straciła a wręcz zyskała zakładając oczywiście, że mapy byłyby dostosowane. I nadal Q3 byłby tą najlepszą grą 1v1 w historii FPS'ow." to coś złego. Bo nie jest. To jest właśnie, w odczuciu zarówno moim jak i bardzo wielu innych osób, DUŻO lepsze zbalansowanie rozgrywki.
Być może mj miał rację mówiąc, że Tobie pewnych rzeczy przetłumaczyć się nie da.