ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

nowy player

sebqus

Gravatar

Od: 2007-04-30

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-04-30 22:36:45

witam wszystkich gralem 4 lata w csa 1.6 postanowilem zaprzestac grania w ta gre i zaczac grac w q3
albo i 4 ( jak kupie)
Prosze was o wypisanie mi jakie aktualnie musze sciagnac pacze do gry
I napisanie mi jak powinienem cfg sobie zrobic jak mam athlot 2500+ 512MB ram 1.84Ghz
mx 518

i prosze mi wytlumaczyc jak sie robi streafy itd w q3 albo podaniu mi linqow do tych tematow .

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-04-30 22:41:35

klik

Tu powinno cos byc :)

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-04-30 22:44:56

Aby zacząć grać potrzebujesz:
• q3 1.11 (to zapewne masz)

pr 1.32

CPMa 1.40 + mappack

OSP 1.03

pr to patch, cpma i osp to najpopularniejsze modyfikacje pod q3. roznica polega na tym, ze cpma jest ciagle rozwijana, a osp zaprzestano rozwijac pare lat temu. mody te wrzucasz do glownego katalogu z gra, a mapy po rozpakowaniu do baseq3. polecam takze lekture ABC Gry w sieci oraz Biblii Q3. zanim zadasz pytanie awsze najpierw użyj opcji szukaj, bo na 90% to pytanie już kiedyś padło i została na nie udzielona odpowiedź. co do configa to na takim sprzecie nie bedziesz mial problemow z gra. najlatwiej przejrzyj sobie confy polskich graczy, wybierz cos dla siebie i poprzerabiaj wedle uznania.
a tak wogóle to witamy i życzymy przyjemności z gry :)

sebqus

Gravatar

Od: 2007-04-30

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-04-30 22:54:27

hehe a mam jeszcze pytanie bo ja w csie bylem pro jumperem skakalem na kz 2 lata w sumie
umialem long jumps bhopa wszystko co sie dalo

i pytam czy latwiej w q3 jest robic streafy jak w csie 1.6

no i jak sie to robi

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-04-30 22:57:12

Nie grałem nigdy w CSa, więc nie mam porównania. Trudno opisowo wytłumaczyć, jak się robi strafey. W uproszczeniu polega to na tym, że poruszasz się skacząc przy czym na zmiane wciskasz strzałki w lewo i w prawo. Najlepiej to zapytaj o to trickerów, może oni lepiej to wytłumaczą.

eng

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-04-30 23:26:34

To sa dwie rozne gry i dwie rozne fizyki.

W cs praktycznie rzadko wykorzystujesz skok, w q3 musisz skakac co chwile aby uzyskac wieksza predkosc. Standardowo gdy biegniesz masz 320 jednostek klejkowych :) a np zeby doskoczyc do raila na dm6 potrzebujesz uzyskac z dwoch skokow juz 720.

Mapy sa tak zrobione, aby wykorzystac przewaznie podwojny skok aby doleciec do danego celu.
Tak to sobie wymyslili programisci z id software.

Obejrzyj sobie jakis dobry polski film trickowy to przekonasz sie ocb.
Hf

Okręt mój płynie dalej, gdzieś tam...

» yt

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-04-30 23:28:00

"zeby doskoczyc do raila na dm6 potrzebujesz uzyskac z dwoch skokow juz 720."
BULLSHIT! 550 jak juz, panie eng[](//htmlarea/images/smiles/2.gif)

^ ^

eng

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-04-30 23:30:59

Szczegol ;p

Okręt mój płynie dalej, gdzieś tam...

» yt

sebqus

Gravatar

Od: 2007-04-30

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-04-30 23:34:04

hehe a ja jeszcze sie chcialem spytac czy sa jakies takie filmiki odrazu z wytlumaczeniem jak sie robi trik
tz spowolnienie z boku klawiaturka i co wciskac

i jeszcze sie zapytam czy te pacze do q3 to all na raz zainstalowac i gdzie ??do folderu q3
czy jak sorki ze ja taki ciemny :D ale o csie wiem wszystko a o q3 nic ;(

a i czy q3 jest trudniejszy skillowo czy szybko skill z csa przejdzie mi na q3

wiem ze sa to 2 inne gry

pf jak ktos by byl tak mily to by napisal na gg 6945549 i help for me tz/bysmy na tsie czy ventrilo
pogadali na temat q3 i jak mam sobie radzic morze jakies lekcje

dav1d_aka_latuch

Gravatar

Od: 2005-12-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-01 00:02:17

tu masz opisane i dema masz - kliknij tutaj

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-01 00:05:20

"a i czy q3 jest trudniejszy skillowo czy szybko skill z csa przejdzie mi na q3"
Na napewno to jest in plus, że grałeś już w jakiś FPP. Z Q3 najwięszy problem dla nowych graczy, jest to, że znaczna część sceny to gracze, którzy grają już od bardzo dawna i ciężko jest z nimi rywalizować. Jeżeli interesują Cię tricki to polecam defraga. Chłopcy z PTC Cię wtajemniczą, a jeżeli interesuje Cię rozgrywka 1v1 to CPMa. Czy może TDM (4v4). Pozostaje Ci jeszcze decyzja jaką fizykę chcesz wybrać. vq3 (sztywno, może nie aż tak jak w CSie, ale sztywno) czy promode, tj. większa kontrola, szybsza rozgrywka itp.

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-01 00:08:16

"zeby doskoczyc do raila na dm6 potrzebujesz uzyskac z dwoch skokow juz 720"

A ja pomyślałem w tym momencie: HEREZJA! :). 720 to nie wiem czy pod promodem da radę w 2 skokach osiągnąć, pod vq3 to niemozliwe nawet dla bota.

Sebqus - najpierw spenetruj tą stronę: http://www.quake.net.pl/.. Raul napisał Ci co masz robić, no ale ok: instalujesz quaka (powiedzmy, że w kat ’C:/kuejk’), następnie instalujesz patcha 1.32 w trakcie instalacji podając ścieżkę do q3 (jak wyżej), a potem kolejno mody (otwierasz pak z modem w winzipie albo winrarze, dajesz unpack (ważne, żeby wypakowało Ci te pliki razem z całą strunkturą katalogów, czyli jak były zapakowane w katalogach, powinny być tak też rozpakowane) - przy rozpakowywaniu wskazujesz również katalog ’C:/kuejk’), jeśli myślisz o grze na fragi to mody CPMA 1.40 i OSP 1.03a to podstawa, a jeśli chcesz dię podszkolić w trickach to instaluj defraga (mod dostępny na stronie podanej wyżej), po szczegóły zapraszamy na forum trickerskie: http://www.quake.net.pl/board/?action=topic&fid=53. No to z podstaw to chyba tyle :P

A co do samych tricków: q3 to gra jedyna w swoim rodzaju pod tym względem: niemal nieograniczone możliwości, masa bugów zaimpletowanych (chyba świadomie) przez twórców gry, a dzięki małemu modowi (3 Mb) zwanemu defrag, można wykonywać tricki na milion sposobów (no dobra, za dużo tej wazeliny :) - tak naprawdę ten mod dodaje masę możliwości i udogodnień dla trickerów: od możliwości ścigania się na czas po specjalnie zaprojektowanych mapach (których na dzień dzisiejszy jest grubo ponad 3400 i ciągle przybywa!), po freestyle na ogromnych mapach stworzonych tylko do tego celu, co z możliwościami edycji i defragowych kamer daje nieograniczone mozliwości dla trickerów i twórców filmów z wszystkich modów q3... Taak, to chyba w skrócie tyle, podsumowując:

q3 to gra unikalna pod względem zarówno tricków jak i gry na fragi: i tu i tu dojście do jako takiego skilla zajmuje lata, ale satysfakcji z tego płynącej nie da się z niczym porównać... Zresztą, spójrz na niektórych - grają w tą grę 8 lat i jeszcze im się nie znudziło...

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

bryan

Od: 2002-07-25

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-01 00:24:28

Dział ABC Gry w Sieci na naszej stronie powstal wlasnie po to, aby takich pytan nie bylo.
http://quake.net.pl/?page=wsieci

odi profanum vulgus et arceo

sebqus

Gravatar

Od: 2007-04-30

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-01 06:33:17

hehe dzb za pomoc omg 8 lat ;/ i jak ja dam rade grac :D z takimi ;) ale juz gralem z typem co gral 4 lata
i wcale taki dobry nie byl moze tam skakac potrafil itd i dobry z rakiet ale takto to dalo sie z nim grac

sebqus

Gravatar

Od: 2007-04-30

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-01 09:23:58

Q3 1.11 win-x86 Nov 24 1999
----- FS_Startup -----
Current search path:
D:Quake III Arenaaseq3pak8.pk3 (9 files)
D:Quake III Arenaaseq3pak7.pk3 (4 files)
D:Quake III Arenaaseq3pak6.pk3 (64 files)
D:Quake III Arenaaseq3pak5.pk3 (7 files)
D:Quake III Arenaaseq3pak4.pk3 (272 files)
D:Quake III Arenaaseq3pak3.pk3 (4 files)
D:Quake III Arenaaseq3pak2.pk3 (148 files)
D:Quake III Arenaaseq3pak1.pk3 (26 files)
D:Quake III Arenaaseq3pak0.pk3 (3539 files)
D:Quake III Arena/baseq3

execing default.cfg
execing q3config.cfg
couldn’t exec autoexec.cfg
...detecting CPU, found Intel Pentium III

------- Input Initialization -------
Initializing DirectInput...
Couldn’t set DI coop level
Falling back to Win32 mouse support...

Joystick is not active.

----- Client Initialization -----

----- Initializing Renderer ----

----- Client Initialization Complete -----
--- Common Initialization Complete ---
Winsock Initialized
Opening IP socket: localhost:27960
Hostname: sebek
IP: 85.222.7.111
Working directory: D:Quake III Arena
----- R_Init -----
Initializing OpenGL subsystem
...initializing QGL
...calling LoadLibrary( ’C:WINDOWSsystem32opengl32.dll’ ): succeeded
...setting mode 3: 640 480 FS
...using desktop display depth of 32
...calling CDS: ok
...registered window class
...created window@0,0 (640x480)
Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 32, 24, 8 )
...53 PFDs found
...hardware acceleration found
...PIXELFORMAT 5 selected
...creating GL context: succeeded
...making context current: succeeded
Initializing OpenGL extensions
...using GL_S3_s3tc
...using GL_EXT_texture_env_add
...using WGL_EXT_swap_control
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array
...WGL_3DFX_gamma_control not found

GL_VENDOR: ATI Technologies Inc.
GL_RENDERER: RADEON 9600 x86/MMX/3DNow!/SSE
GL_VERSION: 1.5.4332 WinXP Release
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_multitexture GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_compiled_vertex_array GL_S3_s3tc GL_ARB_depth_texture GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_multisample GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_point_parameters GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_shadow GL_ARB_shadow_ambient GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_blend GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_element_array GL_ATI_envmap_bumpmap GL_ATI_fragment_shader GL_ATI_map_object_buffer GL_ATI_separate_stencil GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_ATI_vertex_array_object GL_ATI_vertex_attrib_array_object GL_ATI_vertex_streams GL_ATIX_texture_env_combine3 GL_ATIX_texture_env_r
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 2048
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 8

PIXELFORMAT: color(32-bits) Z(24-bit) stencil(8-bits)
MODE: 3, 640 x 480 fullscreen hz:60
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU: Intel Pentium III
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
picmip: 1
texture bits: 0
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: enabled
compressed textures: enabled
Initializing Shaders
...loading ’scripts/lightningnew.shader’
...loading ’scripts/explode1.shader’
...loading ’scripts/gfx.shader’
...loading ’scripts/tim.shader’
...loading ’scripts/base.shader’
...loading ’scripts/base_button.shader’
...loading ’scripts/base_floor.shader’
...loading ’scripts/base_light.shader’
...loading ’scripts/base_object.shader’
...loading ’scripts/base_support.shader’
...loading ’scripts/base_trim.shader’
...loading ’scripts/base_wall.shader’
...loading ’scripts/common.shader’
...loading ’scripts/ctf.shader’
...loading ’scripts/eerie.shader’
...loading ’scripts/gothic_block.shader’
...loading ’scripts/gothic_floor.shader’
...loading ’scripts/gothic_light.shader’
...loading ’scripts/gothic_trim.shader’
...loading ’scripts/gothic_wall.shader’
...loading ’scripts/hell.shader’
...loading ’scripts/liquid.shader’
...loading ’scripts/menu.shader’
...loading ’scripts/models.shader’
...loading ’scripts/organics.shader’
...loading ’scripts/sfx.shader’
...loading ’scripts/shrine.shader’
...loading ’scripts/skin.shader’
...loading ’scripts/sky.shader’
...loading ’scripts/test.shader’
----- finished R_Init -----

------- sound initialization -------
Initializing DirectSound

locked hardware. ok

----- Sound Info -----
sound system is muted
1 stereo
32768 samples
16 samplebits
1 submission_chunk
22050 speed
0xf9d8060 dma buffer
Forcing all sounds to 8 bit

No background file.

Loading dll file ui.
Failed to load dll, looking for qvm.
Loading vm file vm/ui.qvm.
VM file ui compiled to 965886 bytes of code
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
Shutting down OpenGL subsystem
...wglMakeCurrent( NULL, NULL ): success
...deleting GL context: success
...releasing DC: success
...destroying window
...resetting display
...shutting down QGL

...unloading OpenGL DLL

User Interface is version 4, expected 3

jak zainstalowalem to nie moge zagrac ;/ co jest

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-01 09:40:33

"User Interface is version 4, expected 3
*

jak zainstalowalem to nie moge zagrac ;/ co jest*"

A widzisz, pominąłeś najistotniejszy wątek mojej wypowiedzi, a mianowicie- szukaj! Ludzie przychodzą z tym problemem conajmniej raz na miesiąc. Przedwczoraj chyba nawet był temat o tym zakładany. Zobacz co otrzymał byś po wpisaniu całego komunikatu błędu w wyszukiwarce - click. Następnym razem polecam odwołania się także do własnej inicjatywy!

eng

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-01 10:29:09

Cytat z posta - autor: [n.demon](%E2%80%99?page=users&run=details&id=9724%E2%80%99)
>
> "zeby doskoczyc do raila na dm6 potrzebujesz uzyskac z dwoch skokow juz 720"
>
>
>
>
> A ja pomyślałem w tym momencie: HEREZJA! :). 720 to nie wiem czy pod promodem da radę w 2 skokach osiągnąć, pod vq3 to niemozliwe nawet dla bota.
>
>
>
>
>
>
> Sebqus - najpierw spenetruj tą stronę: http://www.quake.net.pl/.. Raul napisał Ci co masz robić, no ale ok: instalujesz quaka (powiedzmy, że w kat ’C:/kuejk’), następnie instalujesz patcha 1.32 w trakcie instalacji podając ścieżkę do q3 (jak wyżej), a potem kolejno mody (otwierasz pak z modem w winzipie albo winrarze, dajesz unpack (ważne, żeby wypakowało Ci te pliki razem z całą strunkturą katalogów, czyli jak były zapakowane w katalogach, powinny być tak też rozpakowane) - przy rozpakowywaniu wskazujesz również katalog ’C:/kuejk’), jeśli myślisz o grze na fragi to mody CPMA 1.40 i OSP 1.03a to podstawa, a jeśli chcesz dię podszkolić w trickach to instaluj defraga (mod dostępny na stronie podanej wyżej), po szczegóły zapraszamy na forum trickerskie: http://www.quake.net.pl/board/?action=topic&fid=53. No to z podstaw to chyba tyle :P
>
>
>
>
> A co do samych tricków: q3 to gra jedyna w swoim rodzaju pod tym względem: niemal nieograniczone możliwości, masa bugów zaimpletowanych (chyba świadomie) przez twórców gry, a dzięki małemu modowi (3 Mb) zwanemu defrag, można wykonywać tricki na milion sposobów (no dobra, za dużo tej wazeliny :) - tak naprawdę ten mod dodaje masę możliwości i udogodnień dla trickerów: od możliwości ścigania się na czas po specjalnie zaprojektowanych mapach (których na dzień dzisiejszy jest grubo ponad 3400 i ciągle przybywa!), po freestyle na ogromnych mapach stworzonych tylko do tego celu, co z możliwościami edycji i defragowych kamer daje nieograniczone mozliwości dla trickerów i twórców filmów z wszystkich modów q3... Taak, to chyba w skrócie tyle, podsumowując:
>
>
>
>
> q3 to gra unikalna pod względem zarówno tricków jak i gry na fragi: i tu i tu dojście do jako takiego skilla zajmuje lata, ale satysfakcji z tego płynącej nie da się z niczym porównać... Zresztą, spójrz na niektórych - grają w tą grę 8 lat i jeszcze im się nie znudziło...
>

Jezeli juz tak sie czepiamy pierdół to w gwoli scislosci panie demonie :>
Q3 test ukazal sie w pazdzierniku 1999 roku, wiec skad pan sobie wymyslil te 8 lat ? ;p
3 grudnia ukazal sie finalna edycja, a polska wersja w lutym 2000.

Pomijam kwestie kiedy powstalo osp, cpma i inne modyfikacje, na ktorych teraz sie gra...

Okręt mój płynie dalej, gdzieś tam...

» yt

sebqus

Gravatar

Od: 2007-04-30

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-01 11:03:20

napisal by mi ktos konfig tz tylko te kompendy itd zeby bylo all dobrze
ja mam kompa
athlon 2500+ 512MB ram 1.84ghz
myszka mx 518

bo ja sciaglem cfg graczy tych dobrych ale sa ... denne i maja opcje zle jakos grafika .. dzifna jak na minimalnych :D

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-01 11:50:56

Przesada, kliknales chociaz w te linki? Np. w linku ktory ci podalem, jest plik pdf, sciagniesz go i tam masz krok po kroku opisane jak zrobic sobie configa, kazda wazniejsza komenda jest wyjasniona. Druga sprawa to skad ktos ma wiedziec co to znaczy: "napisal by mi ktos konfig tz tylko te kompendy itd zeby bylo all dobrze"? Dla jednego dobrze to biale sciany z zielonymi przeciwnikami, a dla drugiego to full detale z ledwo widocznymi wrogami. Co do grafy, to tam w tym pliczku pdf jest tez zdaje sie wyjasnione, dlaczego ludzie graja na takiej grafie.

sebqus

Gravatar

Od: 2007-04-30

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-01 11:56:13

KLIKAM ALE NIC NIE KUMAM Z TEGO ;) NIE ZNAM TYCH OPCJI W Q3

WIEC NIE WIEM NA ILE JE USTAWIC

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-01 12:17:04

No ja rozumiem, ale popatrz. Gracze ustawiaja grafike, tak zeby jak najlepiej bylo widac przeciwnika, a jednoczesnie zeby sie przyjemnie gralo. Najczesciej oznacza to minimalne detale i zielony kolor wroga w ksztalcie tanka.

Pierwsze co musisz zrobic to ustalic czy chcesz byc graczem duelowym czy moze wolisz starcia druzynowe. Ogolnie mozna zaobserwowac pewne roznice w configach duelowcow i tdm’owcow (aby je uchwycic musisz poogladac configi jednych i drugich). W Biblii Quake 3, w rozdziale trzecim wyjasnilem dzialanie kazdej komendy, jezeli opis wyda Ci sie nie wystarczajacy, uruchamiasz gre w okienku (alt + enter), sprawdzasz rozne warianty danej wartosci. Niektore zmiany wymagaja uzycia komendy vid_restart (jezeli wymagaja, to konsola mowi o tym np. r_picmip will be changed upon restarting).

Configi kilku swego czasu najlepszych graczy:

lexer - duelowiec

toxic - uniwersalny :)

czm - uniwersalny :)

gopher - tdmowiec

cooller - uniwersalny :)

ZeRo4 - duelowiec

Zamuz - duelowiec

Po uruchomieniu configa (komenda exec nazwa, co jest zreszta opisane w Biblii Q3), nalezy najczesciej wpisac vid_restart po czym recznie zmienic r_picmip na taki jaki jest w configu (najczesciej 5), bo zdarza sie, ze q3 nie ustawia go poprawnie, po tej zmianie znowu vid_restart.

I na koniec najwazniejsze: musisz sobie sam wybrac jakie ustawienia Ci odpowiadaja.

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-01 12:20:17

T zrób tak jak Ci mówiłem. Wybierz sobie na początek konfig jakiegoś polskiego gracza i pozmieniaj wg. potrzeb.
ps. eng ja gram np. od mptestu :P
ps2. [M]aniek podał Ci linki do konfigów OSP - tutaj masz mój pod CPMa.

sebqus

Gravatar

Od: 2007-04-30

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-01 12:47:28

mam cfg avka ;) kurde dzisaj gralem na pl takim servie typ taki skilor .. ja nie wiem ja nie moge trafic nic :D ;)

sebqus

Gravatar

Od: 2007-04-30

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-01 13:03:10

ej jaka jest komenda na to zeby bostanie byly nie takie same bo ja mam caly czas all biegaja tacy sami ;/
i to jeszcze taki denny kolor ;d

a i jak ustawic bo ja mam net 2MB i sciaga mi pliki w q3 14kb /s ;/

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-01 13:11:03

Co do downloadu z poziomu q3, to zalezy on glownie od serwera, ale 14kb to i tak sie trzeba cieszyc.

Co do pierwszego pytania, jezeli zalezy Ci na innych postaciach to chyba nie masz co myslec o powaznej grze, jedynie dla zabawy, ale i tak mozna. Zatem cg_enemymodel 0, cg_forcemodel 0.