ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

PM na ql?

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-07-09 17:58:39

Cytat z posta - autor: 4lko

> Nic nie daje wiecej celnosci sensu stricte - chodzi tylko o kwestie postrzegania, a im wiekszy kontrast tym lepiej owy model widac. Ale jak nie widzisz, to nie celujesz nes pa ? ;p
Lepiej ? Wybacz ale to już jest subiektywne, kto jak lepiej widzi i gdzie jest ta granica twojego kontrastu, która powoduje, że człowiek widzi lepiej. I niestety póki nie pokażesz w jaki sposób szary model(nie ma enemycolors) na jasnym tle jest lepszy od zielonego to dyskusja nie ma sensu. Bo człowiek ludzkie oko wychwyci nawet drobną różnice a różnica między tłem i modelem jest daleko daleko poza granicą, gdzie ludzkie oko miałoby problemy z zarejestrowaniem ruchu itp

Cytat z posta - autor: Chooyyer

> Ten człowiek jest naprawdę chory :D
I kto to @#$% mówi Radioactive ??? Bardzo się cieszę, że kierujesz we mnie takie epitety, przynajmniej szybko się pożegnamy :icon_biggrin: Tak więc jeb się pacanie i nie odzywaj się do mnie nigdy więcej.

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-07-09 18:03:48

AL|EN napisał:
> Tak więc jeb się pacanie i nie odzywaj się do mnie nigdy więcej.
Teksty rodem z przedszkola :-D

=)

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-07-09 18:05:44

A twoje "jedz moje gówno" to co niby jest ? Na wyzwiska Chooya nie mrugnełeś nawet bo usmiech masz od ucha do ucha jak lecą na mnie takie teksty co ?

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

4lko

Od: 2004-01-24

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-07-09 18:07:10

AL|EN napisał:
> Cytat z posta - autor: 4lko
>
> > Nic nie daje wiecej celnosci sensu stricte - chodzi tylko o kwestie postrzegania, a im wiekszy kontrast tym lepiej owy model widac. Ale jak nie widzisz, to nie celujesz nes pa ? ;p
>
>
> Lepiej ? Wybacz ale to już jest subiektywne, kto jak lepiej widzi i gdzie jest ta granica twojego kontrastu, która powoduje, że człowiek widzi lepiej. I niestety póki nie pokażesz w jaki sposób szary model(nie ma enemycolors) na jasnym tle jest lepszy od zielonego to dyskusja nie ma sensu. Bo człowiek ludzkie oko wychwyci nawet drobną różnice a różnica między tłem i modelem jest daleko daleko poza granicą, gdzie ludzkie oko miałoby problemy z zarejestrowaniem ruchu itp
To zastanow sie dlaczego wszystkie znaki ostrzegawcze sa koloru czerwonego albo zoltego. Tak samo kamizelki robotnicze to kolory zwykle zolte i pomaranczowe. Niebezpieczni wiezniowie to samo. Jakby progracze nad takimi rzeczami mysleli to zolnierze w iraku by pewnie biegali w rozowych mundurach.

Whaddya mean I ain't kind ? Just not your kind.

Our 'hit'? This is our 'hit'. This next song's our 'hit'. You won't hear this next song anywhere but in your goddamned car, at home, or on this fucking stage, and that's the way it should be.

Choooy

Od: 2008-09-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-07-09 18:08:50

To jest najlepsze forum we Wszechświecie :D

Ni Chooyah!

4lko

Od: 2004-01-24

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-07-09 18:09:42

Chooyyer napisał:
> To jest najlepsze forum we Wszechświecie :D
nie ? :D

Whaddya mean I ain't kind ? Just not your kind.

Our 'hit'? This is our 'hit'. This next song's our 'hit'. You won't hear this next song anywhere but in your goddamned car, at home, or on this fucking stage, and that's the way it should be.

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-07-09 18:24:11

4lko ale ty znowu podajesz sytuację tło vs widoczność rzecz na tym tle. Przecież nie neguje tego że po przekroczeniu pewnej granicy kontrastu lepiej coś widać. Nie zgadzam się tylko z tym, że Quake bez enemycolors jest przed tą granicą i dopiero użycie enemymodel pozwala na widzenie modelu z takim kontrastem jaki jest potrzebny oku do lepszego celowania. Dla mnie tło + model to jest wystarczająca granica dla oka, co pokazano w przeszłości. Gdyby kiedyś walono po 25% z RG a teraz 75% to można byłoby powiedzieć że rzeczywiście enemymodels dają przewagę ale tak nie jest. Tak, dla oka lepszy kontrast = lepiej widzisz ale jak powiedziałem uważam, że w Quake ten kontrast jest zapewniony bez enemycolors i tyle.

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

4lko

Od: 2004-01-24

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-07-09 18:47:23

Tu nie chodzi nawet o celowanie. Bo zdroworozsadkowo - jezeli juz cos widzisz, to bedziesz to okiem sledzil, takze jak mowie tu sie nie rozchodzi o kwestie aima bezposrednio. Chodzi o moment w ktorym masz sytuacje "zauwaze" badz "nie zauwaze". A ze mapy nie sa cale biale, to kolory w skrajnych przypadkach robia roznice.

W ogole to nie jest kwestia kuaka czy gier w ogole - tak dziala oko i juz. U kazdego nieco inaczej, ale probujecie tutaj wywracac nauke do gory nogami. Jezeli ktos mi chce wmowic, ze jest inaczej to moze tez wracac do teorii heliocentrycznej. Jak duzy ma to wplyw na gre tego nie oceniam, ale miec musi chocby @#$% na chuju stanal.

Ja nie bede robil testow wydajnosciowych graczy zeby udowodnic cos co jest powszechnie wiadome od dziesiecioleci. Natomiast zobaczylibysmy co by sie stalo gdyby id stwierdzilo ze wywala ta opcje. Nie bez powodu ogromna wiekszosc gra na jaskrawych keelach/tankachJr.

Whaddya mean I ain't kind ? Just not your kind.

Our 'hit'? This is our 'hit'. This next song's our 'hit'. You won't hear this next song anywhere but in your goddamned car, at home, or on this fucking stage, and that's the way it should be.

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-07-09 19:04:05

Jakby zabrano enemycolors i wszystkie modele blue/red to każdy strzelałby po pewnym czasie tak samo, tak jak to było w Q2 i tu nie trzeba nic gdybać bo to już było i można przywołać ten argument. No co innego by się stało ? Av3k/Cypher/Toxij/Strenx strzelali by gorzej ? Nie bo w przeszłości gracze już pokazywali, że kontrast w Quake jest na odpowiednim poziomie, który zapewnia dobre celowanie. To jest już po prostu wystarczający kontrast. I ja też nie muszę badań na ten temat robić bo to przecież pokazali najlepsi aimerzy QW/Q2/C-S/Innych gier. Póki zachowany jest odpowiedni kontrast to jego zwiększenie poprzez enemycolors już ci nic nie da.

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-07-09 19:09:12

AL|EN napisał:
> No co innego by się stało ? Av3k/Cypher/Toxij/Strenx strzelali by gorzej ? Nie
Jakbym Kubicy dał kwadratowe koła to jeździłby wolniej? Nie

też sobie mogę tak pisać ;-)

=)

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-07-09 20:06:10

Standardowy wygląd modeli w Quake to jest kwadratowe koło dla Kubicy. To jest takie same koło. Grano już na takim i najlepsi gracze mieli taki sam aim jak dzisiejsi wymiatacze Q3. Gdyby defaultowe modele stapiały by się z tłem tak, że ledwo ledwo dałoby się je dostrzeć to ok ale tak nie jest - są one wystarczająca dobrze widoczne. Chcesz mi powiedzieć, że Neo i społka mają gorszego aima od graczy kłejka ? No jak oni tak celują bez tych enemymodels no ?

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-07-09 20:16:17

AL|EN napisał:
> Standardowy wygląd modeli w Quake to jest kwadratowe koło dla Kubicy. To jest takie same koło. Grano już na takim i najlepsi gracze mieli taki sam aim jak dzisiejsi wymiatacze Q3. Gdyby defaultowe modele stapiały by się z tłem tak, że ledwo ledwo dałoby się je dostrzeć to ok ale tak nie jest - są one wystarczająca dobrze widoczne. Chcesz mi powiedzieć, że Neo i społka mają gorszego aima od graczy kłejka ? No jak oni tak celują bez tych enemymodels no ?
Co mi tu @#$% aiming dwóch gier porównujesz :-D

=)

attyla7

Od: 2009-12-31

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2010-07-09 20:30:47

A mi się wydaje że jak by nie można było zmieniać modeli i ich koloru w QL to każdy brał by ten najmniejszy (jakiegoś bones'a czy coś) żeby mieć równe szanse z przeciwnikiem. Sprowadza się to do logicznego wniosku że celność u wszystkich (pr0 czy nie pr0) była by trochę niższa niż na keelu bright. Więc pytanie jest jedno: albo wszyscy mamy gorszą celność przy modelu bones albo trochę wyższą przy Keelu ;)

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-07-09 20:50:20

Udajesz głupiego?

=)

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-07-09 20:52:20

Racja: tak robiono w Q2: wybierano model dziołchy bo był mniejszy a tam trafiało się w model a nie w hitboxa. I jak zmniejszasz model to będziesz miał mniejszą celnosć przez sam fakt, że szans na trafienie masz mniej bo model np znika szybciej za scianą.

Cytat z posta - autor: CEFO bloodpa1nt

> Cytat z posta - autor: AL|EN
> > Standardowy wygląd modeli w Quake to jest kwadratowe koło dla Kubicy. To jest takie same koło. Grano już na takim i najlepsi gracze mieli taki sam aim jak dzisiejsi wymiatacze Q3. Gdyby defaultowe modele stapiały by się z tłem tak, że ledwo ledwo dałoby się je dostrzeć to ok ale tak nie jest - są one wystarczająca dobrze widoczne. Chcesz mi powiedzieć, że Neo i społka mają gorszego aima od graczy kłejka ? No jak oni tak celują bez tych enemymodels no ?
>
>
> Co mi tu @#$% aiming dwóch gier porównujesz :-D
Blodpa1nt: a nie mogę ? Tło, przeciwnik, ognia !

EDIT: Ty żałosny dzieciaku. Editem chcesz się bawić na forum ? Idz na samosia.pl.

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-07-09 20:57:03

AL|EN napisał:
> EDIT: Ty żałosny dzieciaku. Editem chcesz się bawić na forum ? Idz na samosia.pl.
No ja nie wiem, ale ostatni edytowany post w temacie to "Napisany: 9.07.2010 20:06 | Edytowany: 9.07.2010 20:09 przez AL|EN", później nic ciekawego nie widzę (bynajmniej nie mojego) :-D

=)

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-07-09 21:04:54

Słuchaj blodpa1nt, cytowany tekst jest twojego autorstwa , potem go skasowałeś i napisałeś nowego posta a ja w tym czasie już miałem ciebie zacytowanego. I akurat to się tak bardzo ciekawie złożyło, lub nieciekawie jak kto woli.

Pierwszy post: 9.07.2010 20:16 - link

Drugi post: Napisany: 9.07.2010 20:50

Tak wiec sorry, rzeczywiście nie bawisz się editem, to ten zjebany silnik forum, nie dał mi informacji, że napisany jest nowy post i czy przed odpisaniem nie zechce zerknąć na niego - to powszechna funkcja z którą napewno się spotkaliście. Jeszcze jeden argument za zmianą silnika forum :icon_smile:

Już mi się nie chce odpisywać na ten temat bo widzę ze skończyły ci się argumenty i już przechodzić do obelg.

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-07-09 21:11:13

Nie usunąłem w tym temacie żadnego posta. Jesteś nadzwyczaj jebnięty, poważnie ;/

=)

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-07-09 21:14:23

Jesteś kłamliwym chamem po prostu. I jak teraz mnie oskarżysz o wstawianie narysowanych w paincie obrazków to odrazu wyciągamy logi z bazy żeby wszystkim pokazać jaki z ciebie kłamliwy @#$%.

Pierwszy post: 9.07.2010 20:16 - link

Drugi post: Napisany: 9.07.2010 20:50

I nie próbój usuwać/edytować tego posta bo poza screenem też będzie w bazie.

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Choooy

Od: 2008-09-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-07-09 21:17:16

:D:D:D:D:D @#$% alien polizei odcinek 756329091 :D

Ni Chooyah!

ins1d1um

Od: 2007-09-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-07-09 21:21:03

To tak do tych kolorów:

Eksperyment Pawłowa
Podpowiem kolor to też rodzaj bodźca, którego się uczymy a po pewnym czasie staje się nawykiem. Więc nie ma różnicy jaki używamy, czy to jest różowy, zielony czy szary, ale jak wspominał AL|EN problem leży w kontraście. Z tego wynika że po pewnym czasie korzystając z tego samego koloru dla botów, stajemy się mniej czuli na ten kolor (albo nadwrażliwi - zdaje nam się że jest wszędzie lub go nigdzie nie ma, dlatego np. sygnalizacja świetlna ma 3 kolory, proste? ).
Czyli tu nie o oko chodzi a raczej o mózg człowieka.

PS
Zaciemniona mapa, w qwaku jest taka?
bo jeśli dobrze pamiętam to boty są renderowane, a mapa teksturowana z elementami renderowanymi jak jakieś ammo, czy pochodnie, więc intensywność koloru bota nie zależy od jasności mapy(oczywiście mowa o ustawieniach defaultowych)

=================================================
Cholera jasna skoczyłem po piwo i fajki a tu się ch*je sypią w temacie :].

Choooy

Od: 2008-09-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-07-09 21:23:39

No i wreszcie ktoś to przedstawił w odpowiedni sposób. Brawo ins1de.

Ni Chooyah!

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-07-09 21:32:17

AL|E napisał:
> Pierwszy post: 9.07.2010 20:16 - link
>
> Drugi post: Napisany: 9.07.2010 20:50
Ty debilu :D przecież ten zalinkowany post jest dalej :-DDD

=)

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-07-09 21:35:03

Przeczytaj regulamin serwisu przed dodaniem następnego posta tego typu.

=)

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-07-09 21:36:50

RAGE KUWA !

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM