ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Radiant.

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-08 22:50:45

Zakładam ten temat, bo mam ostatnio głupie problemy z komputerem i gtkRadiantem, no ale może pomoże także innym. Nazwa tematu na tyle ogólna, że można tu zgłaszać chyba wszystko i nie zakładać nowych tematów ;P. No dobra, do rzeczy.
Do czego służy opcja w gtkRadiancie "Preferences --> BSP Monitoring --> Enable BSP Process Monitoring"? Przy włączonym waliło mi się kompilowanie i wyskakiwały błędy (chociaż zawsze miałem zaznaczone, a błędy pojawiły się właśnie przy ostatniej mapce), których naprawdę do końca nie rozumiałem i niestety nie potrafię zacytować. Natomiast po odznaczeniu proces kompilacji przebiega tak jak w Q3Radiancie ze zwykłym q3map`em - kompilacja otwiera się w jednym okienku, bez podziałów na vis... i jest podzielona jakby na 3 etapy oddzielona tylko pustymi linijkami. Zupełnie jak w Q3Radiancie.

Więc co to jest?
Druga sprawa. Podczas kompilacji (z zaznaczoną powyższą opcją) wywalało mi takie cosik przy visie:
[i]--- Vis ---

saveprt = true

Loading D:/Gry/Quake III Arena/baseq3/maps/q3dade4.bsp

Loading D:/Gry/Quake III Arena/baseq3/maps/q3dade4.prt

3547 portalclusters

12054 numportals

12790 numfaces

24108 active portals

2482 hint portals

visdatasize:1589064
--- BasePortalVis (24108) ---

0...1...2...3...4...5...6...7...8...9... (246)

11 average number of passages per leaf

386 MB required passage memory
--- CreatePassages (24108) ---

0...1...2...3...4...5...6...7...************ ERROR ************

safe_malloc failed on allocation of 3024 bytes[/i]
No i nie mam pojęcia co to jest i czemu to jest. Pojawiało się zarówno przy samym -light -lemom, jak i kombinacjami z -fast i -filter.

Przy tym błędzie wywalało także okienko windowsowe o błędzie. Po kliknięciu wszędzie na OK otwierało się trzecie okienko kompilacji i proces kończył się normalnie (z tym, że vis skończony nie był).
Nie wiem już co się dzieje. Nie wiem czy to wina Windowsa czy może Radianta czy może mojego kompa. W dodatku dzisiaj posypał mi się mój RAM i teraz siedzę na 256 Dimach...
Na koniec jeszcze jedno pytanie. Jest jakiś parametr do kompilatora, który wyostrzałby textury? Ponieważ na mapce, którą teraz robię są one dość słabej jakości. Wydaje mi się, że nic takiego nie ma, no ale wolę być pewien.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-08 23:23:19

Pierwsze to daje tylko ta roznice, ze masz podglad na przebieg kompilacji. Jak sam zauwazyles - po odznaczeniu widac tak jak przy zwyklym q3map\'ie - w 1 oknie, bez tych wszystkich liczen. Jak zaznaczysz to ci monitoruje, masz podglad co w danym momencie robi kompilator - widzisz jakie liczenia, ile do konca, itd...
A z ta pamiecia... Sproboj wylaczyc tez wszystkie programy dzialajace w tle, zabierajace pamiec... Na innych mapach tez tak masz? Problem dotyczy pamieci - albo w systemie, albo z pamiecia ci sie cos rozwalilo, jesli uruchomienie bez wszystkich zbednych programow, i -lomem - i jest tak samo...
A parametru chyba nie ma, sprawdzalam tez w readme przy kompilatorze, itd... ale nic... Celshading, wiele sposobow oswietlania, dekompilacje, ale o wyostrzaniu nic nie widzialam.

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-09 00:23:56

[i]

visdatasize:1589064

...

386 MB required passage memory

....

************ ERROR ************

safe_malloc failed on allocation of 3024 bytes

[/i]
Widać z tego, że masz dosyć skomplikowaną mapkę i/lub problemy z pamięcią RAM. Pozmieniaj wszystkie ozdoby na mapie na \"detail brush\", to chyba jedyne co można z tym zrobić bez zakupów w sklepie komputerowym.

Poza tym warto skorzystać z popdowiedzi Szakali, tj. pozamykać wszystkie programy w tle. Kiedyś miałem podobny problem i pomogło dopiero uruchomienie kompa w trybie awaryjnym (broń Boże przed manipulowaniem priorytetami programów - próbowałem coś z tym działać, ale kończyło się tym samym błędem + zawieszeniem systemu).

Nie wiem po co ci -saveprt, to też można sobie darować (chociaż to raczej nie przez to jest ten błąd). Wszystkie przełączniki w fazie -light nie mają z tym nic wspólnego, założe się że \"BSP Monitoring\" też nie (po prostu bez \"Enable BSP Process Monitoring\" nie poinformował o błędzie).
PS. Do przyszłego tygodnia raczej nie będę tu zaglądał więc już dziś życzę wszystkim radosnych świąt.

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-16 15:27:29

Dobra, teraz inna kwestia - prefabs.

Jak się robi prefaba nawet z custom textur i potem eksportuje/zapisuje jako prefaba, to nie potrzebuje on tych dodatkowych textur, ponieważ ma to jakby w sobie, prawda? A jeśli jest taka sytuacja - \"model\", który robimy i potem będziemy chcieli eksportować do prefaba korzysta z nowych skryptów i textur (które ten shader wykorzystuje), to czy po zapisaniu do tego formatu potrzebne są te skrypty?
Inna sprawa - jakie macie sposoby na podniesienie fps? Jeśli hinty, to czy macie jakieś bardziej zaawansowane techniki? Ponadto, Lukin napisał, żeby bardziej skomplikowane elementy przerabiać na \"detail brush\". Do tego caulkowanie mapki. Coś jeszcze? Bo sobie na razie nic nie przypominam, a bardzo zależy mi na zwiększeniu liczny klatek na mapce.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-16 18:41:51

W drzwi wstawianie areaportali, choc na twojej mapie nie bylo takich... Hmmm... caulk to napewno, details tez... Sam uklad mapy musi byc poprawny...

Lookasz na r_showtris 1, r_lockpvs 1 (chyba taka komenda to byla), i patrzysz co zabiera najwiecej fps (najwiecej polygonow), co tu dohintowac, co moze jakos zoptymalizowac...

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-16 19:27:08

Tylko drzwi jako \"func_door\" czy także drzwi - przejścia?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-16 20:14:18

Tylko w drzwi func_door... Wstawienie areaportala w przescie, spowoduje, ze bedzie efekt leaka... Poprostu blokuje, ze to co za portalem nie jest generowane przez engine, wiec jest dziura...

W przejscia to cluser portale sie wstawia, ale na fps, optymalizacje to raczej nie ma wplywu... Cos do bspc to bylo .

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-16 21:02:56

Cluster portale są - owszem - do bspc do optymalizacij, a raczej poprawy gry botów. Podczas robienia aas`a program dzieli mapkę na obszary - \"clustery\". Podczas tego procesu pojawia się wiadomość jaką \"powierzchnię\" ma każdy z nich. Dzięki wstawianiu cluster portali można wielkość tych obszarów modyfikowaći bociki grają lepiej. Obszary powinny być w miarę równe, jakoś tak to było ;).

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-20 16:39:03

Ekhm, ja tu sie zglosze, bo piznac mozna przez te archiwum, Brick musi jakos usprawnic te wyszukiwanie (chociazby brakuje wyszukiwania w danym subforum) :E... anyway...
Wiec tak. Czy ktos uzywa Radianta na karcie ATI? Aktualnie posiadam model Radeon9200 (no coz - biedny jestem :D) no i tu maly klops...
Probowalem juz roznych sterownikow, takze \'nieoficjalnych\' z roznymi tam tweak\'erami i dupa. Problem polega mianowicie na neipoprawnym wysweitlaniu poszczegolnych elementow w oknie \'edycji\', czyli w tych \'trzech rzutach\' (no jesus, jak to sie profesjonalnie nazywa? :D).
Zaznaczam sobie opcje \'fix`a\' dla kart ATI wlasnie - bez tego nie wyswietlaja mi sie brushe w podgladzie 3d. Jednak po tym nie widac lukow, ani zadnych krzywych w obszarze roboczym :<. Z deczka to jest upierdliwe, gdyz by znalezc co trzeba czasami sie trzeba niezle najezdzic :-\.
Moze ktos mial/ma ten sam problem? Wiem, ze \'troche\' zaplatalem, jak cos przetlumacze to lopatologicznie [27]

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-20 16:58:07

Miałem i mam nadal podobny problem na matroxie - dodatkowo w widoku z góry niezależnie od ustawień zawsze widzę entities jako kolorowe kwadraty - a lubię robić pionowe mapki.... możesz sobie wyobrazić jak to wygląda pod koniec pracy nad mapką....

pytałem już o sterowniki dedykowane pod radianta - nikt nic nie wie, używam opcji ATI bo działa najszybciej

... fachowo to to się nazywa \"rzutnia\" - odmienia się np \"w tych rzutniach\"

;oD

NOT MY PRESIDENT !

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-24 13:15:30

Jeszcze fajniej, ze sobie pozwole screena az strzelic. Radiant oszalal jak postanowilem sobie wrzucic model lampy - chyba juz wszystkie opcje probowalem przestawiac i nic [27]
Nie dosc, ze beztalencie ze mnie jesli chodzi o radianta, to jeszcze ten sie buntuje - moze jakies nowe zabezpieczenie przed wypuszczaniem gniotow? :p Cos czuje, ze tego mapska do pdm03 predko nie ukoncze (dodajcie do tego jeszcze moja zawrotna predkosc ;f)
q3arena.gry.wp.pl/ptc/temp/radiant.jpgwidok 3d - lol?
Juz krzywe zostawie w spokoju - czasami sa jako bloki, czy jak to nazwac, czasami nie ma - ale bez nich sobie poradze... o_O

cih

Od: 2003-03-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-07 23:04:45

hehe to normalne emku ze takie cos sie robi w widoku 3d, jak robilem mapki kiedys tez mi sie tak robilo, ale to tylko z powodu slabego kompa (a konkretniej malej ilosci ramu)

[yellow]b[/color][white]o[/color][yellow]rn.[/color][white]ci[/color][yellow]h[/color]
piwo, piwo, piwo trzeba pic !

www.pajacyk.pl[img]http://www.pajacyk.pl/ban_pajac/zacheta400x50b.gif[/img]

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-06-08 14:31:02

768 mb to chyba nie malo na potrzeby tego dziadostwa :-\. Anyway - poki co sobie darowalem cala to robote z radiantem, nawet jeszcze na dysku nie mam. Z terenem zreszta tez... szatanskie narzedzie, brr...

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-08 16:41:53

Spróbuj tego:

prawy klawisz na pulpit, właściwości, karta..... powinieneś mieć gdzieś tam suwak opisany jako przyśpieszenie sprzętowe i założę się że jest na max, sciągaj w dół o jeden i patrz czy coś pomoże...

sprawdź też w biosie timingi dla kostek z pamięcią - może są lekko podkręcone?

to samo z prockiem - miałem taki okres że mnie ciągle łapały takie niespodzianki i okazało się że kumpel który mi składał kompa zrobił mi \"dobrze\": procek over10%, timingi minimalne - pościagałem to wszystko w dół, sandra dała 7% mniej sprawności ale się wszystko uspokoiło...
post przeklejony z WIP:

Cha! Teraz ja mam fuckup! Przy kompilacji wywala mi leak np entity 1, brush 0 - i jest to .... zwykłe światło.... ok wywalam, bsp ... i następne światło itd... wywaliłem w ten sposób wszystkie punktowe światła ale zaraza przeszła na zwykłe brusze z 6 scian! Nie rysuje mi czerwonej łamanej jak przy typowym leaku tylko wyświetla zdawkowy komunikat, przesuwam/usuawam przyczynę i za każdym razem jest to następny brush - O CO CHODZI ???

######### model 0

block size = { 1024 1024 1024 }

BSP bounds: { -1344.000000 -704.000000 -1728.000000 } { 1088.000000 896.000000 1152.000000 }

Lightgrid bounds: { 99999.000000 99999.000000 99999.000000 } { -99999.000000 -99999.000000 -99999.000000 }

--- PatchMapDrawSurfs ---

--- FaceBSP ---

2014 faces

1710 leafs

--- MakeTreePortals ---

32 tiny portals

0 bad portals

--- FilterStructuralBrushesIntoTree ---

334 structural brushes

2213 cluster references

--- FloodEntities ---

Entity 1, Brush 0: Entity leaked

0 flooded leafs

no entities in open -- no filling

MAP LEAKED

NOT MY PRESIDENT !

[BR]MKM

Od: 2003-06-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-13 12:54:16

Ja mam nieco inny problem z GTKradiantem:

Robie jakąś bryłe, i cche żeby ona była w kaształcie okrągłego stożka a więc bo zrobieniu bryły uruchamiam zakładke Curve, po czym zaznaczam cone. Stożek mi się twoży lecz po jakichś 5 sekundach wiesza mi się Radiant, a gdy go probuje wyłonczyć, ctrl+alt+del wiesza mi się komputer... to samo dzieje mi się gdy kozystam z innych opcji curve, i gdy daje niektóre z bruszy. Niewiem czy to wada mojego sprzętu, czy tego że źle coś zainstalowałem, prosze pomużcie i powiedzcie czy coś źle robie.

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-06-13 13:47:12

Podaj jakieś info o kompie... a gry i inny stuff chodzi bez prolemu? Może to tylko sterowniki...

[BR]MKM

Od: 2003-06-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-13 17:01:26

Posiadam procesor 700megaherców, 64ramy karte 32 bitową...

w sumie moj komputer to 4 letni zabytek. Ale quake chodzi mi bardzo dobże. Raczej niemyśle żeby to była wina mojego komputera... Skoro np. Brush pojawia mi się, robie kolejne bryły no i siada. A jak robie mape to jedynie moge ją zrobić z Kwadratów prostokątów i trujkatów... czyli niezbyt wiele możliwości. A tak poaztym to niemam pojęcia jakie ten program ma wymagania :)

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-06-13 18:37:04

Well, zasadniczo to odpalałem Radianta na kompie o takiej konfiguracji - Celeron 266 Mhz, 16 MB Ram, Riva TNT2 M64 (32 MB), w sumie bez zainstalowanego kwaka - więc miałem tylko te kilka textur, które są razem z Radiantem. No ale było OK.

Hmm... co z tymi sterownikami? Jaką masz kartę graficzną? Może zbyt nowe sterowniki, które są przeznaczone do nowiutkich modeli nie za bardzo współpracują z Twoim sprzętem.

Próbowałeś przeinstalowywać Radianta?

[BR]MKM

Od: 2003-06-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-13 22:15:51

Sterowniki mam, dokładnie niewiem jakie ale są to sterowniki które otrzymałem wraz z komputerem. Miałem juz wcześniej GTKradiant ale pewnego razu musiałem robić formata <--i miałem ten sam problem co teraz ale wtedy niewiedziałem o istninu forum heh.

A więc teraz wlazłem w własciwości \"mój kompter\"

-tak jak pisałem wyżej posiadam 64 mb ram

-Karta graficzna: S3 Inc. Savage4

  • system plików 32-bitowy

-pamięć wirtualna 32 bitowy
Co do sterowników to mówie że one są dokładnie dopasowane.

Wszystkie programy graficzne takie jak 3dmax studio i photoshopy mi chodzą. Ale obawiam się że moge miec za słaby procesor do tego programu.

[BR]MKM

Od: 2003-06-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-15 16:26:47

Ale skoro uruchamia mi się gtk radiant w którym moge robić żeściany, to dlaczego tnie mi się jak robie cos w stylu ostrosłupa :(. Powinno mi wszystko chodzić, wolno bo mam wolny komputer ale powinno chodzić dobrze :( (A mam takie fajne pomysły)

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-15 17:25:37

NIE PODDAWAJ SIE!

Ps zainstaluj sobie starszego radianta ?

NOT MY PRESIDENT !

[BR]MKM

Od: 2003-06-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-16 10:54:04

hmm ok ale skąd można go ściagnąć bo na orgu niema ?

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-16 12:38:34

na q3.fpp pl jest stary 1.2.11 [moim zdaniem najlepszy] i 1.3.12

q3.fpp.pl/?pl:pages:show:1172:::

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-16 21:59:56

Pytanka związane z dzwiękiem:

1 czy można dołączyć i odtwarzac mp3 jako muzykę na mapce? (do Scorpiona była muza w mp3 więc musi się dać...)

2 jak zastąpić orginalny dzwięk drzwi innym

3 jak reguluje się promień i natężenie dzwięku (np z target_speaker)

jeszcze nie szukałem na forum, jak znajdę coś to post zniknie

NOT MY PRESIDENT !