Zakładam ten temat, bo mam ostatnio głupie problemy z komputerem i gtkRadiantem, no ale może pomoże także innym. Nazwa tematu na tyle ogólna, że można tu zgłaszać chyba wszystko i nie zakładać nowych tematów ;P. No dobra, do rzeczy.
Do czego służy opcja w gtkRadiancie "Preferences --> BSP Monitoring --> Enable BSP Process Monitoring"? Przy włączonym waliło mi się kompilowanie i wyskakiwały błędy (chociaż zawsze miałem zaznaczone, a błędy pojawiły się właśnie przy ostatniej mapce), których naprawdę do końca nie rozumiałem i niestety nie potrafię zacytować. Natomiast po odznaczeniu proces kompilacji przebiega tak jak w Q3Radiancie ze zwykłym q3map`em - kompilacja otwiera się w jednym okienku, bez podziałów na vis... i jest podzielona jakby na 3 etapy oddzielona tylko pustymi linijkami. Zupełnie jak w Q3Radiancie.
Więc co to jest?
Druga sprawa. Podczas kompilacji (z zaznaczoną powyższą opcją) wywalało mi takie cosik przy visie:
[i]--- Vis ---
saveprt = true
Loading D:/Gry/Quake III Arena/baseq3/maps/q3dade4.bsp
Loading D:/Gry/Quake III Arena/baseq3/maps/q3dade4.prt
3547 portalclusters
12054 numportals
12790 numfaces
24108 active portals
2482 hint portals
visdatasize:1589064
--- BasePortalVis (24108) ---
0...1...2...3...4...5...6...7...8...9... (246)
11 average number of passages per leaf
386 MB required passage memory
--- CreatePassages (24108) ---
0...1...2...3...4...5...6...7...************ ERROR ************
safe_malloc failed on allocation of 3024 bytes[/i]
No i nie mam pojęcia co to jest i czemu to jest. Pojawiało się zarówno przy samym -light -lemom, jak i kombinacjami z -fast i -filter.
Przy tym błędzie wywalało także okienko windowsowe o błędzie. Po kliknięciu wszędzie na OK otwierało się trzecie okienko kompilacji i proces kończył się normalnie (z tym, że vis skończony nie był).
Nie wiem już co się dzieje. Nie wiem czy to wina Windowsa czy może Radianta czy może mojego kompa. W dodatku dzisiaj posypał mi się mój RAM i teraz siedzę na 256 Dimach...
Na koniec jeszcze jedno pytanie. Jest jakiś parametr do kompilatora, który wyostrzałby textury? Ponieważ na mapce, którą teraz robię są one dość słabej jakości. Wydaje mi się, że nic takiego nie ma, no ale wolę być pewien.