ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Radiant.

[BR]MKM

Od: 2003-06-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-17 16:58:10

OK zasysam, mam nadzieje że mi sie niebedzie znowu zacinał a jak sie zatnie to chyba niębędzie map mojego wykonania :)

[BR]MKM

Od: 2003-06-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-18 13:03:01

Ehh ściągniołem sobie starszą wersje programu, zainstalowałem ją i gdy uruchamiam, To włancza mi sę takie coś:
Radiant - Clean Registry?

Found the file

D:/GTK Radiant/quake3.game/radiant-game.pid

This indicates that Radiant failed to load the last time it was run.

Choose YES to clean Radiant\'s registry settings and shut down Radiant.

WARNING: Preferences will be lost if you hoose YES

I [b] YES[/b] I I [b] NO[/b] I

Dobra daje teraz [b] YES[/b]

i uruchamia mi się kolejne okienko z napisem:
Cleaned Registry settinds, hoose OK to close Radiant.

The next time runs it will use deafault settings.

Wciskam OK i wszystko sę ładnie wyłancza.
Heh nieumiem angielskiego a słownika niemam :] Pmużcie bo chyba skonam :(

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-18 17:34:05

Trwardziel z ciebie!!
wywal ten plik - ew przenieś go w inne miejsce i zobacz co będzie...
nowszy radziant umieścił ci klucze w rejestrze systemowym...

oczywiście zanim zainstalowałeś starszą wersję odistalowałeś nowszą.. prawda?

a jeśli nie to spróbuj odinstalować nowszą

a jeśli nadal nic to odinstaluj obie (panel sterowania>dodaj usuń programy)

a potem (ciężko bedzie...) >start >uruchom >(wpisujesz recznie)REGEDIT

odpali ci się edytor rejestru, (otrożnie! UWAŻAJ CO ROBISZ) i teraz przeglądając pokolei usuwasz wszystkie klucze od radianta

mam nadzieję że nie będziesz musiał....

NOT MY PRESIDENT !

[BR]MKM

Od: 2003-06-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-19 23:01:09

HEH wlazłem w regedit i usunołem cos z photoshopa :) <--człowiek uczy się na własnych błędach.

Co do kluczy do radianta to nieznalazłem żadnych. A i niewim co to za plik ew, niznalazłem takiego. Niema jakiegoś innego sposobu? A gdybym zrobił formata a puźniej sicągną radianta starszą wersje i zainstalował normalnie, czy chodziło by to tak jak by miało chodzić?

Albo czy jest coś co mudłbym zrobić oprucz tego co mi napisałeś wyżej bo aj jestem troche cienki jeżeli chodzi o informatykę.

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-06-26 22:01:33

Potrzebna pomoc!
Mam dość dużą mape, składającą się z wielu brushy... podczas kompilacji wyskakuje błąd:
************ ERROR ************

MAX_MAP_LEAFFACES
Co jest źle? Jak usunąć tego buga?

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-06-28 12:19:12

Kurde, głupi błąd. Mapka jest za duża. Teoretycznie (no i praktycznie, bo bez tego nie byłoby błędu) osiągnąłeś maksymalną liczbę \"leaffaces\" na mapie (zasadniczo za dużo jest \"leafs\'ów\" - analogicznie - tak samo jak za dużo czasami jest brushy - albo brushsides\'ów). No więc trzeba to wywalić. Tylko kurcze nie wiem co jest leafem :|. LoL
Masz jeszcze wartości maksymalne do poszczególnych \"bajerków\" - ograniczenia ilościowe kompilatora:
MAX_MAP_AREAS 256

MAX_MAP_BRUSHES 8192

MAX_MAP_BRUSHSIDES 65536

MAX_MAP_EDGES 128000

MAX_MAP_ENTITIES 2048

MAX_MAP_FACES 65536

MAX_MAP_LEAFS 65536

MAX_MAP_LEAFBRUSHES 65536

MAX_MAP_LEAFFACES 65536

MAX_MAP_MODELS 1024

MAX_MAP_NODES 65536

MAX_MAP_PLANES 65536

MAX_MAP_SURFEDGES 256000

MAX_SUPERVERTS 512

MAX_SWITCHED_LIGHTS 32

MAX_MAP_TEXTURES 1024

MAX_MAP_VERTS 65536
A robiłeś \"detailed brush\'e\"? Może to coś z tym. Albo z modelami - za dużo? Stawiam na którąś z tych opcji, ale więcej na razie nie jestem w stanie pomóc.
[b]EDIT:[/b]

Od pewnego czasu mam głupiego buga w Radiancie. Otóż przy włączonej opcji \"Enable BSP Monitoring\" (chyba każdy ma to włączone) normalnie proces odbywa się w trzech fazach - każde otwiera się w oddzielnym okienku, po tym jak poprzednie się skończy. U mnie to wygląda trochę inaczej :D. Otwiera się ten pierwszy proces - podstawowy BSP i już w trakcie jego działania otwiera się drugie okienko - to od VIS\'a i tam dochodzi do momentu, w którym pokazuje tylko błąd, że nie ma pliku .bsp (co jest logiczne, bo przecież jeszcze się nie skończył I proces). Tylko nie wiem czemu w taki sposób te okienka się otwierają. Help me?

Mam gtkRadianta 1.3.12, q3map2 2.5.14 i Windows2000 (ostatnio zmieniłem na 2k i to chyba od tego czasu tak się dzieje, ale nie jestem pewien, nie pamiętam :P; wcześniej na XP było OK, więc to może wina Winshita; w każdym razie liczę na pomoc).

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-28 12:47:40

Polecam lekturę plików:

C:\Program Files\GtkRadiant-1.4\Q3Rad_Manual
trochę to porąbane jest, ale można się dowiedzieć co to są leafsy...

no cóż - jak jest ich za dużo to musisz zrobić mniej - wg mnie mapkę trzeba obhintować lub zmienić jej kształt - tak by zmiejszyć ilość widzialnych elementów dla dowolnego punktu, spróbuj zastanowić się gdzie masz takie miejsce w którym widzisz najwięcej bruszy...
Dade>>>

Spróbuj q3map2Build - fajny program do kompilacji, możesz tam włączyć \"pause\" - kompilacja dochodzi do końca etapu np vis i prosi cię o kopnięcie dalej...

NOT MY PRESIDENT !

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-07-09 16:07:47

Jeśli jeszcze nie wiecie, to Ydnar udostępnił kolejną wersję kompilatora, mamy już q3map2 2.5.15. Lista zmian in english:
- New: q3map_rgbGen, q3map_rgbMod or q3map_colorGen, q3map_colorMod

  • New: q3map_alphaGen const (like q3map_alphaMod set)

  • New: q3map_noVertexLight to suppress overwriting of vertex rgb

  • q3map_backShader now works again, can be used instead of

q3map_cloneShader + q3map_invert on the target shader

  • q3map_alphaMod volume brushes in func_group entities will now only

affect that entity\'s surfaces

  • q3map_clipModel now works on trans/nonsolid shaders, allowing

simplified clipping surfaces in models

  • Fixed bug in alphaMod code where only the first vertex was being

modded (thanks Ratty)

  • Vis exits instead of crashing with divide-by-zero when there are

no portals on simple box maps

  • All of a surface\'s lightmaps must be solid or not solid, fixing

ST coord problem with non-Raven games using lightstyles

  • Reverted a change in the meta code which was causing lightmap coord

overflows and ugly self-shadowing errors on surface boundaries

  • Any use of lightstyles automatically sets -nocollapse to reduce

total shader counts

  • Tenebrae lightmap size changed to 512x512 Download:

www.shaderlab.com/q3map2/2.5/q3map_2.5.15_win32_x86.zipWin32

www.shaderlab.com/q3map2/2.5/q3map_2.5.15_linux_x86.tar.gzLinux x86
Proponuję też odwiedzić tego topica na SplashDamage - www.splashdamage.com/index.php?name=pnPHPbb2&amp;file=viewtopic&amp;t=8916&amp;sid=190ac5e2fd80c8a38485ded6829d0cdf

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-07-22 10:28:02

help me if You can i\'m feeling down ..
oto i problem :
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/img/junk/bug_01.jpg[/img]
jak widziecie znikly flary...
zamiast nich gdy się poruszę jest to :
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/img/junk/bug_02.jpg[/img]
Zaczyna mne to powoli wqrwiac .. Dzieje sie tylko tak gdy jest ustawione autoSprite

[na lightmapie bo na vertexie jest ok] natomiast gdy zmienie w shadreq na autoSprite2 jest juz ok .. tylko ze na 2jce byc nie moze bo wygląda nienaturalnie :P

Pozatym za kazdym razem w kąpilacji mam entytieLeaked ...

Ale to nie od tego bo powywalalem kilka nascie az przestal wyskaiwac bug i nadal dzieję sie ta magia :D

Wywalilem tez foghull bo z tym to jeszcze glopsze rzeczy sie dzialy :P
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/img/junk/bug_03.jpg[/img]
Ma ktos jakies pomysly ?

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-07-22 11:09:28

Ciężko powiedzieć, ponieważ na I i III screenie nic nie widzę :D. Ciemno bardzo.

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-07-22 11:23:25

glownie chodzi o to ze na pierwszym znikly flary otaczające lampki a zamist nich pojawilo sie to cos na screenie 2gim

n 3ci nie patrz bo on pokazuje zle zastosowanego foghulla :D

farplanedist byl na 1024 a fog na 1000 mimo to obraz zanikal znacznie wczesniej :D

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-07-23 10:35:16

Konsola nie pokazuje ci żadnych komunikatów o błędach? Może coś o sprite\'ach? Widziałem podobne efekty gdy na mapę wrzuciłem za dużo sprite\'ów (całe pole trawy [17]).

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-07-23 10:43:19

wywalilem model alchemika i dziala :]

moze to od cienia jaki rzucal albo od jego samego .. niewiem :]

wiem ze gdy go niema mapka smiga jak powinna

tylko ze teraz jest gorzej bo zostalem bez modelu :/
owszem duzo tych spritow ale gdy zostawilem 2 nadal bylo tak samo :/
To i tak ze znalazlem buga bo juz mnie cholera brala :] Wyobraz sobie czekac godzine na to co zmnieniles po czym obczaic ze to nic nie dalo i znowu zmieniasz i czekasz i zmieniasz i czekasz i tak 3 cale dni ... zaczynam siwiec :]

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-07-23 13:13:02

flary - w shaderze masz sort 16?
screen1 - na pierwszy rzut oka - masz zbyt skomplikowane materiały, gdzieś o tym czytałem, przy skomplikowanych shaderach (trzy, cztery textury itp) każdy pixel jest przeliczany kilka razy, plus np mgiełka, plus lightmapa od lampek, plus lightmapa od bumpa... - i klops. Ponoć ogranicza to liczba potoków renderujących karty graficznej

Sądzę tak po \"przedzierającej się\" przez wszytko texturze witraża, ale mogę się mylić

Lukin - olałeś moje szkło?

NOT MY PRESIDENT !

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-07-23 13:54:02

Wysłałem Ci maila parę dni temu. Nic nie doszło? To powtórzę jeszce raz :) U mnie nic nie znika. To może być wina Twojego sprzętu, bo innego wyjaśnienia nie widzę. Sprawdzałem shader, wydaje się w porządku, u mnie na mapach wygląda dobrze.

Udostępnij pliki, które mi wysłałeś wszystkim, może ktoś znajdzie rozwiązanie. Ja nie potrafię :(

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-07-23 14:53:21

Może widziałeś podobny shader?

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-07-23 14:59:27

> screen1 - na pierwszy rzut oka - masz zbyt skomplikowane materiały, gdzieś o tym czytałem, przy skomplikowanych shaderach (trzy, cztery textury itp) każdy pixel jest przeliczany kilka razy, plus np mgiełka, plus lightmapa od lampek, plus lightmapa od bumpa... - i klops. Ponoć ogranicza to liczba potoków renderujących karty graficznej

no tak tylko ze wszesniej wszytko dzialalo a caly czas uzywam tych samych materialow...
pozatym bug pokazuje sie tylko i wylącznie gdy cos rzuca alpha shadow w tym takim sporym korytarzyku ..

[img]hosting.fpp.pl/necrosis/img/junk/n9_alchlamp_01.jpg[/img]

o tutaj ...

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-07-23 15:12:24

Necro - ładna ta mapka....

Wylistuj shader od flar (w textury,shadery,modele) na początku shadera dodaj linijkę:

textures/ttow/tt-flare1

{

sort 16 <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

qer_editorimage textures/ttow/tt-flare1.tga

surfaceparm nonsolid

surfaceparm trans

cull disable

deformVertexes autosprite

{

clampmap textures/ttow/tt-flare1.tga

blendfunc add

}

}
w ten sposób flara wyświetlana jest zawsze \"na wierzchu\",jako pierwsza - pomysł Lukina

Lukin - mimo wszystko thx, mój rozkład dnia wygląda dość podobnie do twojego...

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-07-24 13:34:15

will do officer ! [img]pclab.pl/modules/XForum/images/smilies/notworthy.gif[/img]

moze cos pomoze :D
EDIT : Nic z tego .. nadal jest bug :/

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-07-26 18:47:06

Bez mojego modelu nia ma buga, a z nim jest ? Dziwne, moja lampa ma taki sam shader jak elglight2 (rózni się tylko dodaniem nopicmip), więc to chyba nie od tego...

Może wina leży w samym modelu, nie wiem, żadnego błedu z nim związanego jeszcze nie miałem, ale sprawdzę go jeszcze.

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-07-28 12:18:25

to nie od modelu :]

spoko poradzilme sobie .. usunolme kilka [dziesiąt :P] flar kilka alpha shadows i ograniczylme sky do 25 przy surfacelight [powyzej tej liczby jakos bug powraca :D]

spoko mapka jets jush prawie gotowa .. jeszcze clipy itemy i hinty

i malutki szlif . W paku będą 2 wersje, z fog i bez .

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-08-13 01:58:33

Do tych co maja problemy z kartami ATI w radiancie...

Nie zaznaczajcie tego Ati bug costam. Jak jest [b]odznaczone[/b] to wszystko ladnie wyswietla na widoku 2d...

Od paru dni posiadam wlasnie karte tej firmy - zadnych problemow z edycja map, z wyswietlaniem entities na widoku i 2d i 3d. Jak zaznacze ten ati bug #jakisnumer - jest zle - czyli na widoku 2d widac tylko kwadrat/prostokat jednolitego koloru i ani to zaznaczyc, ani nic.

Wer. radianta 1.4.0, win xp, sterowniki poki co te, dolaczane do karty.

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-08-13 11:40:40

Eeee, probowalem, u mnie nie dziala o_O. Tzn. widok 2d mam ok, ale w 3d wtedy ni cholery nic nie ma, tylko krzywe sie dobrze wyswietlaja, a gdy zaznaczne ta opcje to mam wszystko dobrze w 3d, ale za to w 2d \'placki\' zamiast krzywych :Q. Dunno.
Chyba pod linucha sie znowu przerzuce, bo tam bez tej opcji tylko textury sa nieco... wygiete, pofalowane, czy jak to mam nazwac ;-). Ni fiem, zaczalem nowy projekt, moze cos mnie natchnie to go skoncze przed skasowaniem :D.
ed: aha, nareszcie [21] [1]

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-08-13 13:35:43

No to nie mam pojecia. U mnie jest dobrze. Wina systemu? Karty? Wersji sterownikow...

Kazdy kto ma karte ATI ma ten bug?

m!thil

Od: 2003-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-14 18:37:01

A ja mam taki problem :/ Chce zrobić ładne zaokraglone wejscie na sale i widze ze mam takie cos (zanacznone na czerwono)

[img]mms.boo.pl/shot0000.jpg[/img]
[img]mms.boo.pl/shot0001.jpg[/img]
Chyba wszyscy widza co mnie niepokoji ? Jezeli nie to wytlumacze, chodzi o to ze miedzy brushami jest taka kreska i brush ten polokragly ma troszeczke inny kolor. Zanim sie spytalem troche kombinowalem i szukalem na forum ale nawet nie wiem jak to nazwac wiec wybaczcie jezeli cos takiego bylo juz ..