ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Radiant.

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-08-14 19:46:11

Nie wiem czy było, ale wydaje mi się, że jest to spowodowane przesunięciem tekstur na łuku. Tak jak tekstury na brushu przesuwasz za pomocą surface inspectora (po wciśnięciu \"s\") tak te na łuku przesuwasz w menu Patch Properties. Zaznacz daną ściane łuku. Wciśnij shift + s. Następnie możesz przesuwać teksture za pomocą vertical shift step i horizontal shift step. Musisz poprostu dopasować je do tych na brushach obok :]

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-08-14 20:22:54

Zaznacz luk, ctrl+N - aby znaturalizowalo textury.

I teraz dopasowywujesz albo recznie (shift+kursor) albo textury scian za pomoca surface inspector (S).

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-14 20:49:36

shift+s :D

m!thil

Od: 2003-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-15 20:12:11

Niesetety zadna z porad nie pomogla dopiero zmiana texury zniwelowala to ...

Nie wiem co to moglo byc, ale w radiancie to mi ta texture nawet jako troche jasniejsza pokazywalo .. :|

gorat

Od: 2004-02-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-15 21:43:29

Tekstury krzywych zawsze są w radiancie jaśniejsze, o ile pamiętam.
edit: Jeszcze jeden post, a będę stałym bywalcem bez nabijania... Jednak można![35]

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

pluskff4

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2004-08-19 02:00:52

bylo zaznaczyc razem bok łuku i sciane stykajaca sie z nim ,wtedy nalozyc od nowa texture ;]

a co do jasnosci textur to gorat ma racje ;] po kompilacji dopiero wszystko ladnie bedzie wygladalo

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-08-23 19:08:35

> Do tych co maja problemy z kartami ATI w radiancie...
>
> Nie zaznaczajcie tego Ati bug costam. Jak jest [b]odznaczone[/b] to wszystko ladnie wyswietla na widoku 2d...
>
> Od paru dni posiadam wlasnie karte tej firmy - zadnych problemow z edycja map, z wyswietlaniem entities na widoku i 2d i 3d. Jak zaznacze ten ati bug #jakisnumer - jest zle - czyli na widoku 2d widac tylko kwadrat/prostokat jednolitego koloru i ani to zaznaczyc, ani nic.
>
> Wer. radianta 1.4.0, win xp, sterowniki poki co te, dolaczane do karty.

Jeszcze wroce do tego... dzis zassalem 1.5.0 i o dziwo chyba poki co dziala jak trzeba (!). Lol. Do tego wreszcie przemysleli jakos to wszystko i rozmiar 4 mb wyszedl :f.
ed: no ok, ale jak tam teraz cos edytowac, czy cokolwiek :DDDD.
ed2: cos wcisnalem i juz chyba dziala :asd
ed3: klawiszologia pozmieniana jak cholera, nie moge sie doczytac jak zaznaczyc dowolna czesc (bok) brusha, lol :f

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-08-23 20:37:02

LoL, nie zwracałem wcześniej na to uwagi (zaznaczanie części brusha), ale nie mogę teraz tego znaleźć...

Poza tym program bardzo mi się podoba. Działa o wiele szybciej niż wersja, której wcześniej używałem (1.3.12). Jest miut, a jak ktoś wie jak zaznaczać pojedyncze ściany to niech napisze :D.

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-08-23 20:40:52

noo... tylko szybko, bo wene mam i chyba z 50% nowego projektu may zrobilem i nie wiem co dalej - poki czje moc chcialbym zaczac troche wygladu :DDD.
No i rzeczywiscie bardziej gibki jest (szczegolnie ta szybkosc, chociazbywyswietla praktycznie cala mape i w ogole nie zwalnia, przy czym w starszych wersjach jak sie zwiekszylo dystans to cielo jak jacie cholender o_O - wiecie co mam na mysli :f), czekalbym teraz na binarki pod linucha :F.
ed: thx :* :D.

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-08-23 21:04:43

Zanaczasz normalnie brusha, potem klikasz \"f\" na klawiaturce. Następnie [SHIFT] + LMB na któryś z zielonych kwadracików na brushu - w zależności, którą ścianę ma zaznaczyć.
[i]Dzięki Lukin :)[/i]

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-24 09:34:57

!,5 - jest naprawdę niezły, nawet na moim upirdliwym Matroxie nie mam wreszcie problemów z wyświetlaniem modeli i świateł punktowych

Chodzi znacznie szybciej! Jeszcze sobie zassę DirectX nowego...

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-25 18:31:38

mnie sie nie podoba - nie moge zaznaczyc kilku faceow jednoczesnie...

z jednoge skroto zrobily sie 3

Pozatym do d3 jest zupelnie nie przydatny -to naco ten support dla ozdoby :] ?

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-25 18:41:02

No fakt, skróty inne - trudno się odzwyczaić od starych - stabilny, szybszy - tylko tyle.

W D3 nie grzebałem jeszcze i niemam...

NOT MY PRESIDENT !

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-09-22 15:56:10

Hmm... no skroty inne, juz wiem jak bok brusha zaznaczyc, ale jest jakis sposob podobny do tego z 1.4 i wczesniejszych wersji? Bo chociazby chcem tone brushy z tylu ocaulkowac (czy jak to sie mowi :b) no i wtedy jest problem - klikac na te zasryane kwadraciki po kolei, czy jak [24]
W sumie moge i 1.4.0 uzyc, ale wtedy jak otwieram mape spod 1.5.0 to niektore brushe calkiem wyparowuja o_O.
ed: i sry, ze ja tu prawie tylko z pytaniami :D.

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-09-24 10:14:44

Innej możliwości niż zaznaczanie kwadracików nie ma chyba ;P.
Btw. - czy ma ktoś jakiegoś plugina do [b]Gmaxa[/b], który eksportowałby projekt do pliku [b].ase[/b]? Byłbym bardzo wdzięczny.

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-09-24 10:44:00

nadal szukasz taniego/legalnego substytutu ? :]

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-09-24 15:05:47

Tak kurfa :D. Mam wprawdzie ten exporter Gmax --> .md3, ale nie chce mi się bawić z konwertowaniem ileś tam razy i przy okazji zyskiwać nowych błędów. Nie rozumiem, jak może nie być takiego exportera, skoro Gmax to jest kurcze prawie normalne 3DStudio, a w 3DSMax można standartowo zapisywać pliki .ase.

Lukin mi wprawdzie powiedział, że jest promocja na Mayę dla studentów, ale ceny i tak nie są dostosowane do mojego portfela :P. 300 euro za Complete i 500 euro za Unlimited... Poczekajcie, gdzieś miałem drobne. :D LoL

Więc widział ktoś taki plugin? Liczyłem na Alchemika, ale coś się nie odzywa na GG, ani na boardzie nie pokazuje :/.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-24 17:25:49

A co konkretnie chcesz zrobić?

NOT MY PRESIDENT !

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-09-24 18:31:06

Jestem, jestem, tylko ostatnio mam duuużo roboty...a na gg nic nie dostałem.

Dlaczego nie ma takiego pluginu do gmaxa ? Bo wtedy byłby zbyt potęznym narzędziem :p Zgodnie z licencja gmaxa mozna na nim pracować i eksportować wyłącznie za pomocą oryginalnych game packów/pluginów. Nie ma darmowych narzedzi do tworzenia pluginów, są one dostępne w wersji developerskiej ( licencja na 2 lata - 9 995 $ ). Najstarsi górale wspomnali kiedyś o jakiś skryptach/pluginach

eksportujacych do .ase, ale ja takiego nie znalazłem :\ , ale są inne ciekawe, np. konwertujace do .obj.

Jakimś wyjściem jest konwersja .md3 na .ase w Milkshape, ale tez róznie z tym bywa (poodwracane normalne i inne cyrki świata), a rozumiem, ze Ty nie masz już ochoty na takie zabawy.

Ja w każdym razie ja się poddałem i ściągnołem triala 3ds 6 i niedługo mam zamiar męczyć się na nim z [b]md5 [/b] :)
btw. Esel , jesli jeszcze nie masz to ściagnij mojo.gmaxsupport.com/Sections/Plugins.htmlten plugin do maxa - poprawiana wersja exportera md3 pop`n fresh , wpisujesz jako nazwę materiału w maxie ściezkę do textury w q3 i mozna zapomieć o remap lub dzikich konwersjach; shader działa jak należy.

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-09-24 20:46:41

> A co konkretnie chcesz zrobić?

Mapki do pewnej polskiej gry FPP :]. Do jakiej to chyba wiadomo. W każdym razie - do edytora jest dorzucony plugin do Maxa, który konwertuje z .ase do .mpk i można projekt kończyć w PainED. Mniejszy problem jest z Mayą, nawet tutoriala do niej dali co i jak, ale... trudniej dostać ten program, zakup nie wchodzi w grę, wersja PLE ma od wuja ograniczeń (tzn. jeśli chodzi o zapisywanie), praktycznie nie potrafię go obsługiwać (wiadomo, wszystkiego można się nauczyć, ale Maxa już liznąłem i coś tam kumam).

Dlatego szukałem jakiegoś legalnego, darmowego rozwiązania.
*Alchemik

Taa... nie chce mi się bawić w ciągłe konwertowanie, bo to zupełnie bez sensu. Triala Maxa6 ściągnąłeś ze strony Discreet? Jakieś ograniczenia? Ile czasu można używać?

[i].md5[/i]

Właśnie, może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć co jest takiego szczegółnego w .md5? Bo jeszcze nigdzie nie przeczytałem. Lukin mi wprawdzie wspominał, ale ja niekumaty jestem :P.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-24 21:01:02

--- SetupGrid ---

Grid size = { 80, 64, 128 }

1035405 grid points

2160 point lights

0 spotlights

14942 diffuse (area) lights

1 sun/sky lights

16590 total lights

513 culled lights
czy to się WOGÓLE skompiluje???

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-09-25 09:45:27

pewnie tak... tylko kiedy

dAde - czas ktory straciles na poszukiwanie taniego rozwiaania w zupelnosci wystarczyl by ci na opanowanie mayi w jakims tam malym stopniu :]

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-09-25 11:14:39

Postaram się pobawić Maxem, może coś z tego wyjdzie.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-27 17:33:21

\" Warning! Unknown q3map_alphaMod method: dotproduct2 \"

...kompiluje się do końca, ale co to u licha znaczy?

NOT MY PRESIDENT !

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-28 00:09:33

Zgaduję: gdzieś wrzuciłeś shader z q3map_alphaMod, a Twoja wersja kompilatora nie obsługuje alhpaModa.