> Matchmaking dla kilku tysięcy graczy niema żadnego sensu...
Mnie tego nie tłumacz:D
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
> Matchmaking dla kilku tysięcy graczy niema żadnego sensu...
Mnie tego nie tłumacz:D
A moim zdaniem ma znaczenie jesli ktos celuje w wieksza liczbe graczy. To przede wszystkim. Daliby system rang itp. to juz by ludzie grali o pietruszke itp. No i jednak 5 pierwszych meczy mogloby by byc kwalifikujacych, i przede wszystkim osoby co dopiero zaczely dobrze by trafialy do totalnego noob bracket niz byly mordowane.
Gralem w csgo bez matchmakingu i gra nie byla zbyt popularna... a jak sie teraz ladnie rozrosla.
MM to po inwestycja w przyszlosc, pewnie nawet maja do tego gotowe algorytmy ale to szczegol...
Ale moze nooby sie nie kapną, ze nie ma MM. W kazdym razie jak juz wrzucili loadouty to mogli dac jakies rangi. "YOU ARE NOW RANKED SILVER" o yeah, hehe
www.pcgamer.com/2014/09/23/reflex-bunny-hops-onto-kickstarter-seeks-funding-for-arena-fps-action/ jak pokazali sie w pcgamerze to bardzo dobrze, moze sie wiecej rozprzestrzeni, jakies totalne ciastka itp.
Z tym, ze o tym bylo trzeba myslec jak sie QL ukazywal a nie teraz :)
www.twitch.tv/entik/b/571546825
www.twitch.tv/sihdw3w/c/5169148
www.twitch.tv/entik/b/571153303
www.twitch.tv/entik/b/571260449
www.twitch.tv/justnvc/b/557740951
www.twitch.tv/justnvc/b/557748852
www.twitch.tv/fjoggs/b/570900388
www.twitch.tv/fjoggs/b/570909078
www.twitch.tv/fjoggs/b/571131266
www.twitch.tv/voogamer/b/571160202
www.twitch.tv/voogamer/b/571330237
www.youtube.com/watch?v=G4vEqqG-SRo
Rangi w grze bez antyczita, to samobójstwo. :D
...byliśmy młodzi gniewni, ale czas nas zmienił
teraz jesteśmy starsi i naprawdę wkurwieni...
Mnie tylko zastanawia, jak oni planują się utrzymać po wydaniu gry. Przecież to będzie wymagać całej infrastruktury, którą teraz utrzymują subskrypcje w przypadku QL. Ponadto - UT4 za rogiem jest.
Może być mało miejsca na Steam po tym jak do QL dojdzie UT4.
Dlatego taki wysoki 'goal' ta kasa niby nie jest tylko na development ale takze co potem.
Ogladalem troche streamow z Reflex i wedlug mnie to ta gra juz wyglada leppiej od Quake.
Engine jest zajebisty, plynny, ze masakra.
prasa:
www.kotaku.com.au/2014/09/the-world-needs-this-australian-made-arena-shooter/
www.destructoid.com/reflex-is-a-new-challenger-in-twitch-fps-gaming-281478.phtml
www.pcgamer.com/2014/09/23/reflex-bunny-hops-onto-kickstarter-seeks-funding-for-arena-fps-action/
www.rockpapershotgun.com/2014/09/23/reflex-kickstarter/
@majki: Jakiej kuźwa infrastruktury? Serwer centralny zbierający statystyki oraz rankingi i strona www to nie są jakieś ogromne koszty.
...byliśmy młodzi gniewni, ale czas nas zmienił
teraz jesteśmy starsi i naprawdę wkurwieni...
No ale jak matchmaking to będą musieli kupic trochę dedykow na swiecie.
Z tym, ze obecnie 1 porządny dedyk jest w stanie udzwignac bardzo wiele takich 'serwerow gier', zwłaszcza do duela.
(co mnie wlasnie denerwuje w QL, mogliby rownie dobrze podwoić liczbe serwerow, przecież taki serwer odpali się na kalkulatorze matematycznym :P )
@mariano
W domu nie utrzymasz chmury serwerów. Chyba, że wierzysz, że ludzie będą sami serwery stawiać. To nie lata 90te.
Reflex nie wygląda jeszcze lepiej niż Quake, bo levele to kwadraty ;D Ale renderer jest milion razy lepszy, to oczywiste jest. Trzymajmy kciuki.
Jak gram z wysokim picmip to dla mnie już wygląda lepiej :D
Ogolnie podoba mnie się, ze kolorki mapy (te jaskrawe elementy) obecnie sugerują, ze można zrobić jakiegoś double jumpa czy cos. Może to ficzer edytora.
Ale przecież z gothic/space designiem ta gra będzie wygladac swietnie.
Mimo, ze rakieta wygląda jak pindol :D to tekstury na niej są bardzo dokładne.
@majki: Jakie lata 90siąte? Człowieku zobacz na aktualnie grane fpsy (zwłaszcza te od Valve) i ogarnij co piszesz. Większość z nich daje dostęp do serwerów dedykowanych i są one stawiane przez firmy albo osoby prywatne. Nic nie wskazuje na to, żeby nagle komuś odechciało się hostować a to, że mamy 2014 rok nie znaczy, że nagle nikt nie postawi sieci serwerów.
Quake Live poległ właśnie na tym, że nie dawał dostępu do serwera dedykowanego i gracze byli skazani na tę garstkę lokalizacji z czego na niektórych kontynentach jest już w ogóle totalna bieda, przez co wiele osób nie miało i nadal niema warunków do gry.
Matchmaking to osobna sprawa. Poza tym w trybie 1v1 nie wymagałby on osobnej sieci serwerów do działania o ile community postawiłoby odpowiednią ich liczbę.
...byliśmy młodzi gniewni, ale czas nas zmienił
teraz jesteśmy starsi i naprawdę wkurwieni...
Wyglada na to, ze Reflex będzi emial oryginalnego announcera z Quake?
www.reddit.com/r/QuakeLive/comments/2h61jv/i_just_got_the_game_on_steam_is_there_a_way_to/ckpsty9
tylerrobb: Go do voice work for Reflex ;) That would be awesome.
Xian01: I'm not opposed to this. Would even do it for free. I would greatly appreciate it if someone could help getting me in touch with the team. Thanks again for all your support ! (Wipes tear from eye)
fleabitten/newborn: Hi Xian01! We'd love to work with you -- our plans are to let players choose their own announcers and I'm sure you would be a very popular choice! I'll send you a PM with our contact info 3 seconds after I post this.
Xian01: ... and replied. Looking forward to discussing this via email. Cheers!
Jeśli obecne tempo wpłat się utrzyma do samego końca,
www.kicktraq.com/projects/191095869/reflex/
To Reflex polegnie sfinansowany w 44%.
@mariano
Czyli co, cały multik/mmo na konsolach nie ma prawa istnieć, bo chmura nie zastąpi dedyków? :DDD
Nie wiem czy "Quake poległ" jak piszesz, ale jakoś ta gra musi zarabiać. A że wielu ludzi w tej grze ustawia brak tekstur i zielone roboty to model z CSGO/TF2 odpada, bo wszelką customizację można wyłączyć.
Brak dedyków = pełna kontrola nad serwerami i to jest dobre, przynajmniej nie ma gówna w stylu Xonotic/Warsow/etc. Plus nie ma takich akcji jak ostatnio w Urban Terror gdzie odkryli, że niektóre serwery celowo wciskają mapy ze złośliwym kodem.
I nie wiem czy
> nie dawał dostępu do serwera dedykowanego i gracze byli skazani na tę garstkę lokalizacji z czego na niektórych kontynentach jest już w ogóle totalna bieda
Może po prostu nie ma zainteresowania Quake? Infrastruktura kosztuje i stawianie jej dla 3 Nigeryjczyków jest bez sensu wydatkiem.
Mariano, ale koszty to nie tylko www i serwer/y (co faktycznie nie jest drogie). Obsługa techniczna, wydawanie łatek, współpraca z prasą, pozyskiwanie sponsorów na turnieje czy wciśnięcie gry na jakiś turniej (pomijam już materiały reklamowe) wymaga ludzi, często wysoko wykwalifikowanych, którzy nie będą pracować za darmo. A jak już się ich zatrudnia, to potrzebna jest księgowość. Itd., itp.:)
Oczywiście można to robić po godzinach (vide Black Mesa) i w wolontariacie, ale jak długo?
Albo jednorazowa sprzedaż gry, albo abonament, albo konta premium, albo jeszcze coś innego. Bo z reklam to się zbyt długo nie pociągnie.
@majki: Ale tak jest od początku, takie założenia sobie obrali, że sami sfinansują serwery na całym świecie. Oczywiście nie do końca. Takie lokalizacje jak DE, NL, UK są sponsorowane przez i3d.net odkąd wyszedł QL w zamkniętej becie. Nie zmienia to jednak faktu, że nie będzie hajsu, to projekt zostanie zamknięty.
...byliśmy młodzi gniewni, ale czas nas zmienił
teraz jesteśmy starsi i naprawdę wkurwieni...
Tak Wam szczerze powiem ze wkurw...mnie takie pierdzielenie bez sensu na temat polityki gry w jaka sie gra, istnieje ona dosyc dlugo i nadal bedzie istniec. I tego bede zawsze pewny ze beda ludzie grac w Q3A, z reszta nadal graja ludzie w Q3A i w QL :)) i zawsze beda. Bo pewne rzeczy sie nigdy nie zmieniaja.
A takie biadolenie to bez sensu, bo gadacie o czyms co tak naprawde istnieje bo gra jest na etapie finansowania i nie wiadomo czy im sie to uda, imo im sie nie uda :)
Wyjdzie to czy sie uda im zebrac kase na kicku czy nie.
Za duzo pracy juz zainwestowano w produkcje enginu. Newborn nawet ostatnio mowil w wywiadzie... ze jesli mozesz to skorzystaj z gotowych rozwiazan bo to naprawde ciezka praca ;) @#$% by mnie jasny strzelil jakbym sie tyle napracowal i nawet tego nie wydal.
Wkurw... mnie Twoje pierdolenie bez sensu, gdy przerasta Cie nawet ustawienie myszki. Nie interesuje Cie to, to po co sie wypowiadasz? No super, ze 15 osob bedzie wiecznie grac w Q. Naprawde super. Na steam juz mamy spadek o polowe graczy w stosunku do zeszlego weekendu.
A ja chce reflexa i cpma. Nie QL bez grama krwi.
W interesie graczy arena shooterow jest praktycznie supportowac kazdy projekt. A najlepiej zeby wydawca jakis stwierdil, ze moze rzucic kasa by cos takiego zrobic.
Ja do teraz nie wiem, po co oni robią własny silnik, jak UnrealEngine4 jest pod ręką z dostępem do kodu źródłowego i możliwością modyfikacji go praktycznie bez ograniczeń.
A widziales jak działa UT3 i alpha UT4? Co prawda widziałem modyfikacje ze strafe jumpami, ale to nie jest to. To nie jest Quakowe po prostu.
Widziales jak płynnie wygląda Reflex?
Mysle, ze wlasnie dlatego zdecydowali się na swój silnik.
z kolei od id tech4 chyba nie ma co z tego korzystać...
UE4 to nie ten sam silnik co UE3, a silnik to nie to samo co gra. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tu masz przykład pierwszy z brzegu, zrobiony na szybko przez jakiegoś randoma z internetów - wyobraź sobie, co może osiągnąć zawodowiec w UE4:
www.youtube.com/watch?v=OiZs6hfoNCk
Kwestia wykodzenia sposobu poruszania się. I UE4 nie ma problemu ze 125 fps i więcej.
Tu masz strafe'y w poprzednim UE3:
www.youtube.com/watch?v=7GPP8RIN6nI
ok, ale ja gralem w UT4 pre alpha i po prostu nie widze tam quake'a. awet po modyfikacjach.
A mouse input jest najbardziej shitowy na tym enginie.
To nie jest kwestia tylko poruszania.
A co można osiagnac tego nie wiesza ni Ty ani ja.
Ale cpma na tym engine slabo widze.
A poza tym przecież fizyka jest zawarta w enginie.
Jak UT4 to będzie finalna gra to już w ogole daleko temu będzie do Quake ;)
I jak pisałem w engine jest zawarta fizyka.
Ten cały UT4 będzie raczej robić za kolejne rozbudowane demo technologiczne. Pokaz możliwości silnika i tradycyjnie podobnie jak poprzednie jego edycje, ten też będzie licencjonowany razem z kompletem narzędzi przez różne studia na świecie. Nie oczekiwałbym jakiejś epickiej gry w kolejnej jego odsłonie, tylko raczej kolejnego shootera, który szybko się znudzi i zatrzyma przy sobie na dłużej jedynie małą garstkę zatwardziałych wyznawców.
...byliśmy młodzi gniewni, ale czas nas zmienił
teraz jesteśmy starsi i naprawdę wkurwieni...