>
> Na slabszych kompach (hi Demonku i oczywiscie moj ;q) w dwoch miejscach moze zwalniac, ale juz nic na to nie poradze, zrobiony Full vis, caulki wszedzie gdzie sie tylko dalo i to co mozna bylo (oczywiscie w miare rozsadku) na Detail (mam na mysli glownie 2 pomieszczenie, miedzy drzwiami) jakies pomysly, uwagi, bardzo chetnie przyjme. =;cccp
>
Ale o najwazniejszym w mapce ktora zawiera drzwi (func_door) oczywiscie zapomniales... Areaportale - wstawiasz je pomiedzy drzwi... Dzieki temu bez problemu mozna by bylo osiagnac 125 fps wszedzie. No ale... Nie wtracam sie.
Nawet bez caulkowania by wtedy przeszlo - tak, aby miec te 125 fps (bsp+meta robia swoje).
Jeśli chcesz wiedziec jak to zrobic... to czytaj...
Robisz brush rozmiarow drzwi - z textury common/areaportal. Tak grubosci.. Mniejwiecej 4u. Nie jest wazna jego grubosc - tylko to, aby byl on cienszy od samego brusha tych drzwi. Musisz ulokowac go tak samo jak drzwi - tak jakby wsrodku - nie moze sie ’pokrywac’ z textura drzwi (przeswit powstaje, lub zanik brusha) - tylko... Poprostu w srodku - zmniejsz sobie siatke i wstaw go tak, jak chcesz. Kompilujez normalnie. A oto rezultat...
Przed:
screen
I po...
screen
(’Malenka’ roznice widac, yeah?)
Btw. Degenerate plane widze ze tez sie nie chcialo poprawiac, mimo ze to jedno klikniecie myszka... (brush cleanup, takie 2 strzalki zielona i niebieska na menu).
Szczerze mowiac po dekompilacji konstrukcja jest .... dziwna, prznajmniej skaly... Mam na mysli te na scianach/podlogach, nie pojedyncze kladki/pady. Ten sam efekt mozna byloby osiagnac mniejszym nakladem ’kosztow’... Phongshading, jakies shadery co wiaze sie takze z wieksza liczba fps; mniej brushy = mniej polygonow = wiecej fps. Shader tez ma wplyw na fps, ale w zdecydowanie mniejszym stopniu jak kontrukcja.
Hintowanie tez wykonane w nieprawidlowy sposob. Nie wiem jak ci tu wyjasnic.. Hinty nie wstawiasz w np. otwory, drzwi... Tak jak masz na mapie.. Nie bede robila screena bo plik map masz, to chyba widzisz.
Hinty powinno sie wstawiac tak... :
screen
Szczerze mowiac, poza caulkami optymalizacja zrobiona na odwal (jak nie masz pojecia, to to samo... powinienes poszukac jakiegos tutorialu/ew. zapytac sie - ale w ostatecznosci). Sorry.
Grywalnosc - no tu nawet niezle. Troche momentami mogles zrobic bardziej overjumpoodporne tricki... Np. ten na starcie. Jest tak, ze musisz robic wolny start, a duzo przyspieszac na koniec - poprostu albo masz over, albo jestes za wolny.
Grafika - ladna, klimatyczna, trafia mi w gust... takie... piekielne klimaty, lawa, szkielety i te sprawy... GJ.