Da się jakoś wyłączyć dźwięki announcera na ctfie? Wkurwia mnie to niesamowicie kiedy nie słyszę co się koło mnie dzieje tylko, że zajebali mi flagę albo ktoś ją odzyskał. Wystarczy mi do tego hud i konsola i też wiem co się dzieje z flagami.
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Da się jakoś wyłączyć dźwięki announcera na ctfie? Wkurwia mnie to niesamowicie kiedy nie słyszę co się koło mnie dzieje tylko, że zajebali mi flagę albo ktoś ją odzyskał. Wystarczy mi do tego hud i konsola i też wiem co się dzieje z flagami.
Ni Chooyah!
hm... słuchajcie - jaka jest różnica pomiędzy cl_packetdup "1" a "2"?
tylko bez bicia jak już było bo oddam z bani ;)
nie palę ... ale za to piję i używam :D
jarq. napisał:
> hm... słuchajcie - jaka jest różnica pomiędzy cl_packetdup "1" a "2"?
> tylko bez bicia jak już było bo oddam z bani ;)
W ql nie testowałem różnych wartości tej komendy, ale podejrzewam, że jej działanie nic a nic się nie zmieniło, bo byłaby po prostu usunięta albo zmiany w jej działaniu zostałyby wyraźnie zaznaczone w changelogu. Tak więc cl_packetdup to umyślne opuszczanie pewnych pakietów przez Twojego klienta. Dzięki temu użytkownicy o słabszych łączach mają dużo większą szansę na zachowanie płynnej gry, za cenę utraty płynności modelu przeciwnika. cl_packetdup 0 nie upuszcza żadnego pakietu, 1 (iirc wartość domyślna) opuszcza jakieś tam małe ilości pakietów i modele odrobinę żabkują (zauważalne raczej tylko dla wprawnego oka), 2 opuszcza więcej pakietów (chociaż cały czas są to bardzo małe wartości w porównaniu do tego co gra normalnie wysyła) i modele już wyraźniej żabkują.
Tyle teorii. W praktyce wygląda to tak, że nie polecam cl_packetdup 0. Wtedy ciężej utrzymać stały ping, choć w dobie neostrady, kablówek, etc to nie ma zbyt wielkiego znaczenia. Mi po prostu źle się grało jeśli model był mega-płynny. Jak lekko klatkował, łatwiej było mi skupić wzrok na tym co było istotne w trakcie długich meczów, kiedy zaczynałem być zmęczony lub znużony. Podejrzewam, iż wynika to z tego że ludzkie oko od razu skupia się w realnym świecie na ruchu, czyli do czegoś przeciwstawnego do 90% rzeczy które nas otaczają, czyli do rzeczy nieruchomych. A skoro cały obraz w Quake'u zawsze w ruchu pozostaje, nasze oko automatycznie swoją uwagę skupia na rzeczach do tego ruchu przciwstawnych, czyli do obiektów które klatkują.
Afaik av3k w swoim wczesnym confie z q3 miał 2, chociaż głowy za to nie dam. Ja polecam zdecydowanie 1 i każdą inną wartość oceniam bardzo negatywnie. Jeżeli macie słabe łącza or sth, można eksperymentować 2, które i tak jest dużo lepsze od 0.
Jezu Mav ale żeś napierdolił i napaplał. Komenga cl_packetdup topo prostu ilość zdublowanych pakietów które wysyła Quake. Albo ma sie to na 1 jak sie ma normalne łącze, na 2 jak występują straty pakietów(czerwone kreski na lagometerze) albo na 0 jak sie jest na LAN'ie/ma sie ping <15 i czyściuteńki lagometer. To wszystko co ta komenda robi i nie jest ona odpowiedzialna za jakiekolwiek "klatkowanie" modelu lol
www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM
:D:D:D
Dzięki mav_ za próbę pomocy a al|en za konkrety :)
Po cichu gdzieś tam myślałem podobnie i byłem blisko prawdy - niestety moje łącze (neo 1mb nie dzielone) jest tak zrypane i nieprzewidywalne, że już przestałem być pewny czy "2" różni się czymkolwiek od "1" czy od "0" - raz jest wyśmienicie innym razem nie mogę z niczego trafić i często rakietę wystrzeloną jakiś czas temu widzę dopiero na swojej twarzy :) (o szybszych broniach nie wspomne) - plasma np kompletnie nieużywalna - chyba se odbinduje w ogóle :).
Ok więc ustawię sobie na "2" - pytanie tylko czy przy maxpackets "125" czy "63"?? (choć i tak pewnie nie ma reguły w przypadku mojego specyficznego łącza...)
nie palę ... ale za to piję i używam :D
Elo. Ja także nie mam kofortu jeżeli chodzi o łącze.Od roku posiadam radiówkę, ale o dziwo źle to to nie chodzi.Jak na odległość od komina ok 10km w linii prostej, pingi mam całkiem znośne.Walczyłam o przeniesienie neo, ale nie ma takiej możliwości z przyczyn technicznych.Tepsa nie będzie kopać rowów.
packetdup 1
maxpackets 110
rate 25000
snaps 30
Myślę, że te ustawienia są sprawdzone i lg dobrze trzyma fason ;)
Zainstaluj sobie na próbę cfos speed, może odczujesz jakąś poprawę.
Pozdrawiam.
Istnieje komenda na wyłączenie muzyki? W ustawieniach ql mam music volume na 0.0
w cfg
set s_volume "0.75"
set s_musicvolume "0"
set s_doppler "1"
set s_ambient "1"
Ale i tak muzyka nadal gra Oo :/
Nick w QL- RazorBMW_PL
just play 4 fun!
s_ambient 0 i muzyka zniknie ;s jaki bug czy cus to jest
It has been precisely 12 days, 11 hours, 35 minutes, and 12,4 seconds since something good last happened.
podczepię się do posta lamy.
mam pewien problem z odnalezieniem pliku w którym QL zapisuje default'y
muzyka mi ciągle napierdziela a w configach mam:
> // SOUND
>
>
> // +++++
>
>
> set s_volume "0.75"
>
>
> set s_musicvolume "0"
>
>
> set s_doppler "0"
>
>
> set s_ambient "0"
>
>
> set cg_chatbeep "0"
>
>
> set cg_teamchatbeep "1"
czegoś brakuje? i który plik odpowiada za defaulty? help.
ze swojego doswiadczenia polecam sprawdzic ustawienia: najpierw na stronie ql (menu game settings->game settings) oraz juz po wejsciu na serwer (escape->game settings). u mnie o dziwo ustawienia muzyki byly niezalezne w tych miejscach
no surrender, no retreat
ramm napisał:
> podczepię się do posta lamy.
>
>
> mam pewien problem z odnalezieniem pliku w którym QL zapisuje default'y
>
>
> muzyka mi ciągle napierdziela a w configach mam:
>
> > // SOUND
> >
> > // +++++
> >
> > set s_volume "0.75"
> >
> > set s_musicvolume "0"
> >
> > set s_doppler "0"
> >
> > set s_ambient "0"
> >
> > set cg_chatbeep "0"
> >
> > set cg_teamchatbeep "1"
>
>
>
>
> czegoś brakuje? i który plik odpowiada za defaulty? help.
o ile dobrze pamiętam, w q3 defaulty były w pak0.pk3, więc jeżeli w ql jest tak samo to sobie ich nie obejrzysz :)
wszystko masz dobrze, ale nawet ziomkom z ESL nonstop conf się resetował i za każdym włączeniem gry trzeba było wpisywać s_ambient 0 i/lub s_musicvolume 0
I znów rozwiązaniem jest qzconfig oraz repconfig tylko do odczytu i dopisanie do nich execa "prawidłowego" cfg.
Ni Chooyah!
Chooy napisał:
> I znów rozwiązaniem jest qzconfig oraz repconfig tylko do odczytu i dopisanie do nich execa "prawidłowego" cfg.
THIS.
=)
Mav’ napisał:_
> ramm napisał:
>
>
> > podczepię się do posta lamy.
> >
> >
> > mam pewien problem z odnalezieniem pliku w którym QL zapisuje default'y
> >
> >
> > muzyka mi ciągle napierdziela a w configach mam:
> >
> > > // SOUND
> > >
> > > // +++++
> > >
> > > set s_volume "0.75"
> > >
> > > set s_musicvolume "0"
> > >
> > > set s_doppler "0"
> > >
> > > set s_ambient "0"
> > >
> > > set cg_chatbeep "0"
> > >
> > > set cg_teamchatbeep "1"
> >
> >
> >
> >
> > czegoś brakuje? i który plik odpowiada za defaulty? help.
>
>
> o ile dobrze pamiętam, w q3 defaulty były w pak0.pk3, więc jeżeli w ql jest tak samo to sobie ich nie obejrzysz :)
Mav jakis rozzkojarzony jestes :D, za default odpowiadal plik q3config.cfg, paki same w sobie zawieraja tylko tekstury/modele/shadery itp ;), w ql trzeba brac pod uwage te pliki, ktore wypisal chooy
Xsi napisał:
> Mav’ napisał:_
>
>
> > ramm napisał:
> >
> >
> > > podczepię się do posta lamy.
> > >
> > >
> > > mam pewien problem z odnalezieniem pliku w którym QL zapisuje default'y
> > >
> > >
> > > muzyka mi ciągle napierdziela a w configach mam:
> > >
> > > > // SOUND
> > > >
> > > > // +++++
> > > >
> > > > set s_volume "0.75"
> > > >
> > > > set s_musicvolume "0"
> > > >
> > > > set s_doppler "0"
> > > >
> > > > set s_ambient "0"
> > > >
> > > > set cg_chatbeep "0"
> > > >
> > > > set cg_teamchatbeep "1"
> > >
> > >
> > >
> > >
> > > czegoś brakuje? i który plik odpowiada za defaulty? help.
> >
> >
> > o ile dobrze pamiętam, w q3 defaulty były w pak0.pk3, więc jeżeli w ql jest tak samo to sobie ich nie obejrzysz :)
>
>
> Mav jakis rozzkojarzony jestes :D, za default odpowiadal plik q3config.cfg, paki same w sobie zawieraja tylko tekstury/modele/shadery itp ;), w ql trzeba brac pod uwage te pliki, ktore wypisal chooy
Zdaje się, że ramm zadał pytanie o plik, w którym były zapisane ustawienie defaultowe, a q3config.cfg to po prostu plik konfiguracyjny gry, nie plik zawierający domyślne ustawienia tego pliku :) A w pak0.pk3 można znaleźć bardzo wiele configów, popatrz dokładnie :)
No tak Mav masz rację są tam configi, ale za to co "masz w grze" odpowiada q3config, który leży luzem w baseq3 :D No co za człowiek :D
Ni Chooyah!
Mav’ napisał:_
> w q3 defaulty były w pak0.pk3, więc jeżeli w ql jest tak samo to sobie ich nie obejrzysz :)
...NJEPRAFDA! quakelivehud.blogspot.com/2009/05/images.html :))
mises.org / marksdailyapple.com
Mav’ napisał:_
> Xsi napisał:
>
>
> > Mav’ napisał:_
> >
> >
> > > ramm napisał:
> > >
> > >
> > > > podczepię się do posta lamy.
> > > >
> > > >
> > > > mam pewien problem z odnalezieniem pliku w którym QL zapisuje default'y
> > > >
> > > >
> > > > muzyka mi ciągle napierdziela a w configach mam:
> > > >
> > > > > // SOUND
> > > > >
> > > > > // +++++
> > > > >
> > > > > set s_volume "0.75"
> > > > >
> > > > > set s_musicvolume "0"
> > > > >
> > > > > set s_doppler "0"
> > > > >
> > > > > set s_ambient "0"
> > > > >
> > > > > set cg_chatbeep "0"
> > > > >
> > > > > set cg_teamchatbeep "1"
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > czegoś brakuje? i który plik odpowiada za defaulty? help.
> > >
> > >
> > > o ile dobrze pamiętam, w q3 defaulty były w pak0.pk3, więc jeżeli w ql jest tak samo to sobie ich nie obejrzysz :)
> >
> >
> > Mav jakis rozzkojarzony jestes :D, za default odpowiadal plik q3config.cfg, paki same w sobie zawieraja tylko tekstury/modele/shadery itp ;), w ql trzeba brac pod uwage te pliki, ktore wypisal chooy
>
>
> Zdaje się, że ramm zadał pytanie o plik, w którym były zapisane ustawienie defaultowe, a q3config.cfg to po prostu plik konfiguracyjny gry, nie plik zawierający domyślne ustawienia tego pliku :) A w pak0.pk3 można znaleźć bardzo wiele configów, popatrz dokładnie :)
Chodzi o qzconfig.cfg i repconfig.cfg a nie o default.cfg w pak0.pk3 bo tam QL zapisze, że s_musicvolume ma być na 0
I nie set lecz seta - różnica taka, że set nie zapisze ci nic do qzconfig.cfg
www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM
Dobra niewazne, nawet jesli chodzilo o jakis plik z paka, to i tak go nie ruszy bo paki sa szyfrowane a o ile da sie z nich cos odczytac, to zmienic juz raczej napewno nie :)
Xsi napisał:
> Dobra niewazne, nawet jesli chodzilo o jakis plik z paka, to i tak go nie ruszy bo paki sa szyfrowane a o ile da sie z nich cos odczytac, to zmienic juz raczej napewno nie :)
no przecież dokładnie to napisałem :))
wczytanie CFG jeszcze raz rozwiązuje problem.
Niemniej jednak i to jest dosyć uciążliwe - skoro może być prościej?
QL nie zapisuje w żadnym z configów ani w qzconfig.cfg ani w repconfig.cfg prawie żadnych wartości związanych z odtwarzaniem muzyki (w pierwszym s_musicvolume "0", w tym drugim jest tylko s_ambient "0")
Pytanie moje, może źle skonstruowałem. Chodzi mi o plik, folder, config w którym QL zapisuje domyślne ustawienia. Jeżeli to są dwa wyżej wymienione pliki to nie w tym problem - bo tam wartości są poprawnie wpisane. Domniemam, że w innym pliku jest problem.
zmiana w cfg set na seta nie zmienia postaci rzeczy.