ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Tekstury, shadery i modele

Requiem

180

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-03-03 15:38:58

Zakładam nowy wątek na prośby z [WIP]. Poprzedni - Esela był nastawiony wyłącznie na problemy (co widac po pierwszym poście). Ten - na [white][b]wszystko, co związane z teksturami, shaderami i modelami[/b][/color]. A co to znaczy? Mozecie tutaj prezentować własne/znalezione ciekawe tekstury czy shadery. Watek służy także rozwiazywaniu problemów z nimi związanych.

Quake 3 Maps: 2002 | 2004 | 2006 (moje archiwalne strony)

facebook

samurai

Gravatar

Od: 2004-03-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-03-03 17:58:54

Jak zrobić aby tekstura nie rozmazywała się na łuku po którejś ze stron? Jak biorę CTRL + SHIFT + N to zmienia się wprawdzie układ tekstury ale nigdy nie jest tak ze na łuku w kształcie połowy litery C (bevel) wszedzie tekstura jest tak samo ładna. pomocy

NecrosiS

Unholy trinity

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-03-03 18:34:38

natural zamiast cap [s albo shift+s]
Czytał Lucjan Szołański

dAde

3311

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-03-03 22:10:23

Nawiązując do tego, że można by w tym temacie wstawiać linki do textur... to może ktoś zaproponuje jakiś ciekawy, skuteczny i przejrzysty sposób na prezentowanie takich rzeczy? Żeby potem było podobnie i ładnie :).

Zwykłe linki do stron? Linki do downloadów? Razem z kilkoma obrazkami?

szaky

2599

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-03-03 22:40:31

> ak zrobić aby tekstura nie rozmazywała się na łuku po którejś ze stron? Jak biorę CTRL + SHIFT + N to zmienia się wprawdzie układ tekstury ale nigdy nie jest tak ze na łuku w kształcie połowy litery C (bevel) wszedzie tekstura jest tak samo ładna. pomocy

Necro - nie zamiast - bo w wiekszosci przypadkow cap selection tez jest potrzebne tylko razem z.

Daj najliej Ctrl + N, jak jeszcze nie pomoze to ctrl+shift+n. Wciskaj dopoki sie nie wyrowna. Zwykle z 2-3 razy.
dAde - hmmm... Najlepiej linki, z ewentualnie jakims obrazkiem.

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-03-04 09:27:38

Ktoś ma może linki do textur których można użyć na płynącą wode (wodospad, woda spływająca po ścianie itp.)

oraz taki ulatniający się gaz jakiego użył NecrosiS w necro5?? Wcale nie łatwo takie znaleść.

dAde

3311

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-03-04 14:48:23

Parę możesz wziać z Necro5 :D:D:D. Jeśli chodzi o wodę to jest na Reqbath, na nowej mapce GlassMana, której recka jest na ORGu w newsach (autorstwa Szakali :). Bardzo zajefajny wodospad był na Grindill 2.0 - mapce Quaker-X`a - www.planetquake.com/quakerx/ - ładniejszego z tego co kojarzę nigdy nie widziałem :D.

Lukin

852

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-03-10 21:17:40

> > ak zrobić aby tekstura nie rozmazywała się na łuku po którejś ze stron? Jak biorę CTRL + SHIFT + N to zmienia się wprawdzie układ tekstury ale nigdy nie jest tak ze na łuku w kształcie połowy litery C (bevel) wszedzie tekstura jest tak samo ładna. pomocy
>
>
>
>
> Necro - nie zamiast - bo w wiekszosci przypadkow cap selection tez jest potrzebne tylko razem z.
>
> Daj najliej Ctrl + N, jak jeszcze nie pomoze to ctrl+shift+n. Wciskaj dopoki sie nie wyrowna. Zwykle z 2-3 razy.

Głupio mi trochę ciągle Cię poprawiać Szakal, ale według mnie trzeba zrobić metodą podaną przez Necro. Tak jak samurai zauważył: mimo wciskania CTRL+SHIFT+N tekstura jest wykrzywiona cały czas - ja też tak mam, jedyne wyjście to wciśniećie przycisku \"natural\" w \"surface inspectorze\".

Requiem

180

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-03-10 22:16:22

SHIFT + S i dopasowac teksture identycznie jak w przypadku samego \"S\"

Quake 3 Maps: 2002 | 2004 | 2006 (moje archiwalne strony)

facebook

dAde

3311

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-03-13 14:57:37

Mam pytanie. Wiadomo, że dobre używanie hintów jeszcze lepiej wpływa na liczbę fpsów w grze. Ale czy są jakieś skutki uboczne? Bo teoretycznie można by naszpikować całą mapkę siatką z tej textury i tym samym gigantycznie zwiększyć flow, no ale to drobne przegięcie :P i czy ma to jakieś konsenkwencje techniczne? Albo ustawienie zbyt wielu hintów w jednym miejscu, gdy się przecinają, nakładają... Sam nigdy się z czymś takim nie spotkałem, ale może...

NecrosiS

Unholy trinity

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-03-13 20:06:06

jednym ze skotkow ubocznych na pewno bedzie dluzsza kompilacja bo wiecej potrali sie porobi . A w czasie gry to nie wiem ... ale zamiast pakowac ich w cholere gdzie kolwiek to lepiej postawic w przemyslanym i dobrym miejscu :P
dobre tutki :

fps.brainerd.net/hintbrushes.htm

lunaran.fragland.net/lsite.php?content=hints
Teraz moja prosba .. jak znacie jakies mapki ze sniegiem [szczegolnie z ladnymi textorkami owego] lub sity to podajcie .
Czytał Lucjan Szołajski

szaky

2599

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-03-13 21:04:36

www.ivydene1.co.uk/offs/frostbyte.zipProject frostbyte - o ile pamietam byl snieg, ale srednio wykonany. - 9mb
Jeszcze byla jakas mapa dONKEY\'a, wiem ze byl tam shader padajacego sniegu, ale i na podloze lezal...

www.planetquake.com/lvl/download.asp?ftp=fplanet&id=1655&zip=dk_eotlNone Yet by dONKEY - 5mb
Ostatni uplad na lvl tez zawieral jakas osniezona mape. Podziemna jaskinia byla cala w sniegu, pelno sopli na sklepieniu...

www.planetquake.com/lvl/download.asp?ftp=fplanet&id=1677&zip=yog3dm6The Big Chill by Yogi - 11mb

dAde

3311

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-03-13 21:08:54

Nie wstawiam hintów bezmyślnie :P tylko jak to ująłeś w przemyślanych miejscach. Chodziło mi tylko o skutki uboczne, no ale wydłużenie kompilacji nie jest takie straszne, bo tego się można było spodziewać.
Kurde, widziałem całkiem miły śnieg na pewnej mapce, jak sobie przypomnę jakieś szczegóły, która to mapka, albo coś co pomogłoby ją znaleźć, to napiszę. Sam kilka miesięcy temu próbowałem takowy zrobić, ale różnie to wychodziło niestety...
[i]edit:[/i]
Hehe, gdy pisałem to jeszcze posta Szakalki nie było. A mapkę, o którą mi chodziło właśnie wymieniła - \"None Yet\" dONKEYa.

NecrosiS

Unholy trinity

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-03-14 16:38:59

thx

zaraz oblukam obie mapki
edit :hmm jakies kiepskie te snigi :| Widzialem kiedys na mapce z ra3 wypas snieg i lud i chyba bede zmuszony ssac calego paka i szukac |
Czytał Lucjan Szołajski

Lukin

852

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-03-14 20:30:26

dAde - jak zbyt gęsto porozstawiasz hinty to mogą pojawić się problemy z dźwiękiem, np. koleś weźmie kamizelkę stojąc tuż przed Tobą, a Ty tego nie usłyszysz.

EseL

8092

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-03-19 13:27:35

A co powiecie na to:

server2.davegh.com/blade2/010826/mot027.jpg
k***a! ręcznie malowane i skanowane textury!!!!!!!!

NOT MY PRESIDENT !

Requiem

180

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-03-19 16:31:47

wypas, ale dawaj obrazki w rozdzialce 600x400 MAX!
w innych wypadkach podawaj jedynie link, bo forum rozwala.

Quake 3 Maps: 2002 | 2004 | 2006 (moje archiwalne strony)

facebook

EseL

8092

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-03-19 17:27:20

chcę sobie zassać nowego radianta, właściwie czym się różnią:

gtkradiant - q3radiant - qeradiant ???

NOT MY PRESIDENT !

dAde

3311

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-03-19 19:09:23

Ściągaj gtkRadianta. Poręczniejszy, większe możliwości poruszania się w 3D, różne pierdoły - ulepszenia, które umilają życie. Wbudowany q3map2 i łatwa zmiana na nowe wersje kompilatora. Coś jeszcze? :P

NecrosiS

Unholy trinity

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-03-23 13:41:25

czemu krzyczysz ;D

chcialem popytac troche o maxie [3dsmaxie] ale na boardzie nie ma to sensu :D

samurai

Gravatar

Od: 2004-03-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-03-24 17:21:12

Mam problem. Wstawiłem model twarzy ale na mapie jest pokryta białą teksturą. Jest to ta twarz z: \"models/mapobjects/wallhead/femhead.md3\". Jakie tekstury mam do niej dograć do pliku pk3 lub coś innego co dograć do tego pliku i w jaki katalog to wsadzić, by odczytywało tą twarz?

szaky

2599

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-03-24 19:42:49

Wstaw plik wallhead.md3 ( nie jest konieczny, ale mozesz), oraz to najwazniejsze - shader - models.shader - ten kto nie bawi sie mapami moze tego nie widziec.

Texture tej twarzy masz w pak0.pk3 w katalogu models/mapobjects/wallhead - hmm... ale jako ze jest w paku glownym to w twoim jest raczej zbedna - ale wrzuc na wszelki wypadek.

NecrosiS

Unholy trinity

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-03-25 17:02:30

esel masz moze wtyczke do maxa odczytująca modele [lub mapki] z q3 ?

przyda mi sie :P

tylko nie piszcie STFW bo nie mam czasu na szperanie po www :|

EseL

8092

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-03-25 18:52:42

Tempest czyta md3 (nie sprawdzałem co z texturowaniem...) ; pliki map? Nie mam czasu grzebać w sieci za ciebie :-D

mam tylko w drugą stronę.....

Z postu Lukina wnioskuję że można to robić programikiem\"leet\"

www.bpeers.com/software/leet/

NOT MY PRESIDENT !

Lukin

852

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-03-26 00:47:17

samurai - tekstura do femhead.md3 jest w mapmedia.pk3 i jeśli poprawnie zainstalowałeś radianta nie musisz nigdzie grzebać, żeby ci się wyświetlała. Sprawdź czy inne modele też mają dziwne tekstury na sobie, bo to może być błąd w edytorze.