John Carmack odchodzi z ID Software
sob, 23 listopad 2013 00:35:00 | Autor: OriPL | Quake Live
John Carmack, legendarny programista i współtwórca gier Doom i Quake na dobre opuścił studio id Software, które założył w 1991 roku.
Tim Willits, Dyrektor ID Software:
> John Carmack, który coraz bardziej skupiał się na rzeczach nie związanych z tworzeniem gier, postanowił zrezygnować ze studia.
John pracował nad id Tech 5 i technologia dla aktutalnie tworzonych gier w ID jest skończona, jego odejście nie będzie miało wpływu na aktualne projekty. Jesteśmy szcześtliwi że posiadamy wspaniałą grupę programistów w ID którzy współpracowali z John'em i podtrzymają tradycje ID w tworzeniu świetnych gier przy wsparciu najnowszej technologi. Wieloletni współpracownicy John'a życzą mu wszystkiego dobrego!
John Carmack:
> Chciałem pozostać technicznym doradcą dla ID, ale po prostu nie wyszło.
Tak będzie najlepiej, Podzielone skupienie było wyzwaniem.
Probably for the best, as the divided focus was challenging".
Po odejściu, John Carmack w pełnym skupieniu będzie mógł rozwijać projekt "Oculus Rift", czyli okulary do rozszerzonej rzeczywistości w firmie Oculus VR.
Xsi | 2013-11-23 11:01:35
Cos mi sie wydaje ze id długo nie pociągnie :<
#767125
majki | 2013-11-23 11:29:50
Id umarło lata temu - bo id to nie tylko Carmack był.
Odpowiedź na komentarz:#767125
#767126
^M^ | 2013-11-23 11:48:51
to już jest koniec, nie ma już nic
#767127
H1ghlander | 2013-11-23 13:08:07
Ja i tak mam wrazenie, ze to wina jakis Betheda czy innych Zenimaxow, nastawienia na SP gry i konsole...
Kiedys moze wroci, zrobi kickstartera z gra o nazwie Qwack i bedzie win ;)
#767128
Mariano | 2013-11-23 16:32:07
Legenda idzie na emeryturę.
#767131
OriPL | 2013-11-23 17:27:28
Nie na emeryturę tylko pracować nad innymi projektami :)
Zaczął się interesować bardzo Hardware i teraz w to idzie.
Odpowiedź na komentarz:#767131
#767132
Mariano | 2013-11-23 19:52:46
Lepiej jakby został i pracował nad Quake V a nie przy tych dziwacznych goglach. :|
Odpowiedź na komentarz:#767132
#767136
OriPL | 2013-11-23 20:05:03
Może i lepiej? A może gorzej? Myślę że Betsheda i Zenimax wymusiliby na IDs by nowy Quake był słaby (Czy też tylko na konsole i Single Player)...
Poza tym ja kurcze jakoś nie widzę tej gry z super efektami, teksturami mega hd, na co pozwala ich ID Tech 5 ;p
Odpowiedź na komentarz:#767136
#767137
Vymmiatacz | 2013-11-23 19:15:08
Może to i dobrze? Spoczęli na laurach i dali się wyprzedzić różnym KrajEndżinom, FrostBajtom...
#767134
H1ghlander | 2013-11-23 19:18:11
Przeciez im kazali robic konsolowe SP gry jak np. Rage... dla mnie Betsheda czy Zenimax chcieli ich wykorzystac do lipnych projektow.
swoja droga mozna bylo wycisnac z tego dobra gre MP:
www.youtube.com/watch?v=yERibixxcEs
cryengine w multi za to nigdy sie ni sprawdzil. A pozostale gry mimo, z ewysoka technologia jak BF3/4 to i tak są miałkie.
Taka prawda, ze Carmack zrobilby swoje studio, naobiecywal na kickstarterze jakiego to super fpsa nie zrobi i ludzie by rzucali kasą w monitor.
Odpowiedź na komentarz:#767134
#767135
r3v.DOOMer | 2013-11-23 20:56:32
Genialne rozwiązania i silniki. Dopóki iD było "małą" firemką pracującą na siebie. Potem wkradła się obca kasa i wszystko zaczęło się krzaczyć.
To nie robienie SP było złe (bo przecież są genialne gry, w których MP w zasadzie nie istnieje, choćby Stalker), ale po prostu robienie kiepskich gier. Fajerwerki graficzne w D3 budziły szacunek, ale zupełnie nie pasowały do tytułu. SP w Q4 nie był zły, ale na siłę wciśnięty multi rzucał złe światło na całość. QL mogą traktować jako poligon doświadczalny i oby wyciągali z tego nauki, bo nawet królowie muszą w końcu się zmieniać.
#767138
4lko | 2013-11-24 12:00:58
Koniec pewnej epoki, ale to dobry krok. Armadillo narazie stoi, a Oculus ma potencjal, szczegolnie z Carmackiem na pokladzie full-time. Mam cicha nadzieje, ze jego keynote nie wypadnie z Qconu.
#767139
vfj | 2013-11-24 13:58:56
nom, zwłaszcza to było świetne ;D www.youtube.com/watch?v=P6UKhR0T6cs
Odpowiedź na komentarz:#767139
#767140
weteran2000 | 2013-11-25 15:02:31
grałem w gry id software produkowane od 1990 do 2005 wtedy liczył sie dopracowany produkt a nie bajerandzka grafika dzisiaj robi sie grafike żeby wszyscy kupowali nowe komputery i posiadali szybkie łącza internetowe inaczej nie można grać gdy włączy sie gre to wyskakują błędy żeby zainstalować net framework vc redistributable i directx za takie g...wno wielu ludzi woli piracić gry zamiast kupić mi podobał sie doom 1 i 2 i quake 2 ze względu na klimat grywalność ogromne giwery ciała zabitych nie znikały tylko leżały w hektolitrach krwi i wszechobecne rogate głowy demonów na ścianach to było coś dziś takich gier nie ma bo młode pokolenia ludzi mają słabą psychike i są podatni na dziwne myśli po takich grach
#767152
Zaloguj się by dodać komentarz.