ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Quake Live - Grudzień - Rotacja map

pon, 02 grudzień 2013 22:38:00 | Autor: OriPL | Quake Live

Quake Live News Logo (Przeźroczyste)

Pierwszego Poniedziałka każdego miesiąca, zostaje zmieniona standardowa pula map.

W tym miesiącu (Grudzień 2013):

Data rozpoczęcia: 2 grudzień 2013
Data zakończenia: 6 Styczeń 2014

Lista Map

Black Cathedral
Brimstone Abbey
Camper Crossings (CTF)
Campgrounds
Canned Heat
Corrosion
Dismemberment
Eye to Eye
Foolish Legacy
Fuse
Hell's Gate Redux
Infinity (CTF)
Inner Sanctums (CTF)
Japanese Castles (CTF)
Longest Yard
Proving Grounds
Silence
Sinister
Space CTF (CTF)
Spillway
Stronghold (CTF)
Terminal Heights
Theatre of Pain
Three Story
Trinity
Vortex Portal (CTF)

majki | 2013-12-03 11:14:27

Japsy są - jest impreza.

OriPL | 2013-12-03 12:36:21

Miesiąc Campy :D ostroo

bfr_aka_pablonzo | 2013-12-03 16:46:21

Niech dadzą wreszcie jakieś dobre mapy TDM, to mój ulubiony typ gry a przez te zjebane rotacje, TDM zabili całkowicie.

Mariano | 2013-12-03 17:05:56

TDM na serwerach publicznych umarł już w 2009 roku, więc w sumie nic nowego. Zawsze możesz wejść na tdmpickup.eu i pograć w dobrym towarzystwie. Codziennie jest granych kilkadziesiąt pickupów.

Odpowiedź na komentarz:#767490

#767491

Xsi | 2013-12-03 18:49:16

Ale to nie zmienia faktu ze mapy na ktorych kaza mi tam grac są chujowe i nie ma szans zagrania np. na ospdm5 albo cpm4. W dupie mam takie granie ...

Odpowiedź na komentarz:#767491

#767493

Mariano | 2013-12-03 19:01:24

Jak ktoś jest konserwatywnym betonem i boi się grać nowe mapy, to już jego problem. :(

Odpowiedź na komentarz:#767493

#767494

Xsi | 2013-12-03 19:13:23

pff takimi samymi betonami są ci ktorzy boją się grać stare mapy i tłuką ciągle na okrągło 5 nowych, a w szczegolnosci hidden fortres 24h/7 ...

Odpowiedź na komentarz:#767494

#767495

OriPL | 2013-12-03 19:56:00

Według mnie właśnie fajne jest to że się nowe mapy pokazują, przynajmniej nie oglądamy na okrągło tego samego (nie mówię tylko o TDM).

Kto mówi że boi się grać stare mapy? ja bym raczej powiedział "Ile można"...

Odpowiedź na komentarz:#767495

#767496

Xsi | 2013-12-03 20:22:30

Tu nie chodzi o to ile mozna tylko o to zeby kazdy grał co chce. Niedosc ze na publikach nie ma wszystkich map to na jedynym pickupowym kanale wymuszają na tobie co masz grac. Nie ma dziwne że tdm umarł.

Odpowiedź na komentarz:#767496

#767497

OriPL | 2013-12-03 20:23:38

Przecież tak jest wszędzie ;o

Odpowiedź na komentarz:#767497

#767498

Mariano | 2013-12-03 20:44:23

Pickupy są odwiedzane przez wiele betonów, którzy wybierają dm20, ale nie przesadzajmy, bo inne mapy też można pograć. Jak bot mi wylosuje map pick, to zazwyczaj wybieram Terminaria, Limbus albo Tornado i mam wyjebane, że ktoś płacze, bo mu się mapa nie podoba. Zależy z kim się gra. :D

Odpowiedź na komentarz:#767497

#767499

Xsi | 2013-12-03 20:56:14

Jak cie wylosuje to tak, mi sie to raczej rzadko zdarza wiec na okraglo musze grac to durne dm20.

Odpowiedź na komentarz:#767499

#767500

Mariano | 2013-12-03 21:11:27

Według statystyk ostatni raz grałeś w marcu, może warto wrócić i zobaczyć czy się coś poprawiło? Wydaje mi się, że dm20 jest już grane rzadziej niż dawniej. :)

Odpowiedź na komentarz:#767500

#767501

Xsi | 2013-12-03 21:56:17

Może i tak zrobie, nie wykluczam.

Odpowiedź na komentarz:#767501

#767503

Mariano | 2013-12-03 22:42:34

Mapa osp5 została niedawno usunięta z listy map, podobnie jak świeża i nowa arcane citadel. Nie wiem jakimi kryteriami kieruje się Lam przy doborze mapek, ale nie obraziłbym się gdyby to dm20 zniknęło na jakiś czas. :D

Odpowiedź na komentarz:#767503

#767505

aiken | 2013-12-03 18:13:31

To prawda, jedyny sensowny TDM to tylko przez IRCa na pickupach.

Odpowiedź na komentarz:#767490

#767492

Gravatar

Cwirkov | 2013-12-03 21:19:36

Nic nie pobije czasow cpm4 ospdm5 i w szczegolnosci dla mnie, legendarnej ospdm6. To byla mapa. Co tam gralismy mecze to jest historia. Te nowe nigdy nie beda tak dobre. I zmienianie map co chwile do niczego nie prowadzi i ja wcale sie nie dziwie, ze jest jak jest. OSPDM6 !!!!!!!!!!!!!!

Odpowiedź na komentarz:#767492

#767502

aiken | 2013-12-04 11:16:26

Według mnie to dobrze, że są nowe mapy, ale to już jest kwestia tego, że jak ktoś nie gra na bieżąco to czuje opór przed powrotem do gry, bo musi się uczyć wielu nowych map. Moim zdaniem takie Purgatory niczym nie ustępuje klasykom typo osp6 i osp5. Może nawet jest ciekawsza, bo są 2 powery.

Odpowiedź na komentarz:#767502

#767516

bfr_aka_pablonzo | 2013-12-04 16:46:08

Nowy mapy są okej, przykład jaki podajesz, czyli Purgatory również jest okej, na prawdę dobra mapa. Ale większość to gnioty jak np. Focal Point. Gdyby robili więcej dobrych map i były często wrzucane do standardowej rotacji, było by dużo lepiej. Ale jak wiemy ID rządzi się swoimi regułami i zamiast ożywiać grę, która jest teraz na prawdę na topie, zabija ją. Poprzez słabą rotację map(większość ludzi ma darmowe konta), słabe oferty pakietowe. Powinni wymyślić wiele różnych pakietów (np na sam typ gry TDM, CTF). Miałem pro i premium długo czasu, i co z tego? Niewiele, ponieważ większość gier odbywa się na "darmowych" serwerach, a żeby pograć na premium to pół godziny po mapie musisz latać żeby ludzie się zeszli.

Odpowiedź na komentarz:#767516

#767521

Mariano | 2013-12-04 16:52:04

Problem jest też z trybami gry premium, których serwery stoją puste. Sugerowałem na #quakelive.focus aby udostępnili pozostałe tryby dla graczy non premium, bo aktualnie są martwe a granie samplerów na jednej mapie nie jest rozwiązaniem. Odpowiedź brzmiała tak: [@sponge] giving away stuff for free has no positive effect on premium subscriptions

Odpowiedź na komentarz:#767521

#767523

aiken | 2013-12-04 18:06:50

No generalnie im się nie dziwię, że mają podejście biznesowe. O to w tym chodzi, gra ma zarabiać na siebie. Pamiętam, że kiedyś policzyłem chyba w pierwszym roku po wprowadzeniu premium ile mogli zarobić kasy na subskrypcjach. Wziałem liczbę osób, które ma jakiegoś tam najprostszego awarda premium. Następnie oszacowałem ile mniej więcej osób i przez jaki czas pracowało nad projektem razy średnia pensja programisty w USA.

Wyszło, że nie ma bata, żeby to zarobiło na siebie. Może 1/20 kosztów produkcji to była, a koszty ciągle rosną. 2 etaty + dzierżawa serwerów. Jeśli gra nie padnie to może jakoś wycyrklują, że za 10-20lat im się zwróci :).

Odpowiedź na komentarz:#767523

#767526

4lko | 2013-12-04 18:47:31

A ja sie im dziwie. Bo f2p juz sie mocno jawil na horyzoncie przy starcie tej gry. Ci natomiast postanowili wprowadzic niemal obligatoryjny model premium w ponad 10 letniej grze. To jest jakies grube nieporozumienie. Ponadto mowimy o grze gorszej pod kazdym wzgledem od oryginalu, z mniejsza iloscia contentu i w dodatku platnego, choc wczesniej byl za darmo/grosze.
Malo tego - to jest bardzo wymagajacy tytul na poczatku i zamiast zachecic ludzi, matolki na starcie stawiaja mur w postaci "gieb money albo nie graj".

To jest absolutne przeciwienstwo podejscia "marketingowego" o ile dobrze rozumiem co chcesz powiedziec. Ta gra miala potencjal na siebie zarobic, a tym sposobem juz jest martwa od startu tylko jeszcze o tym nie wie. Smiem twierdzic, ze QL jest jednym z powodow ubicia arena shootera jako gatunku i zrobil wiecej krzywdy niz dobrego.

Z tego co pisze Mariano, ludzie od QL dalej zyja w jakims swoim wyimaginowanym swiecie. Ktory wyglada jak ten sprzed 10 lat.

Odpowiedź na komentarz:#767526

#767527

Mariano | 2013-12-04 20:08:30

Właśnie też nad tym ubolewam, ale jednak nadal gram jak wiele innych osób. Wynika to z braku innych alternatywnych strzelanek popularniejszych niż Quake Live. Nie jestem targetem dla firm produkujących gry w stylu CS, CoD czy BF i tak już pozostanie, amen.

Odpowiedź na komentarz:#767527

#767531

OriPL | 2013-12-04 23:49:01

Z jednej strony masz racje, a z drugiej nie...
Jeżeli dostał byś wszystko za free to po co to kupować... i w tym momencie gra przestaje na siebie zarabiać...

W tym momencie ludzie kupują premium/pro bo bez tego nie da się zwyczajnie grać. Problem w tym że wiele ludzi przez to ucieka... (Tak było przed wprowadzeniem rotacji, nikt praktycznie nie mial Pro/Premium, chyba że Clan Leader'owie)

Rotacje map są o tyle fajne że nie gra się na publicach ciągle tego samego... a jednocześnie o tyle głupie że:
1. Jest ich mało
2. Są czasami niedopasowane do trybów

Gdyby zrobili tak jak jest teraz tylko zwiększyli pule map i pozwolili votować na nie na serwerach to by było epicko!
Bo np. na serwerach postawionych przez pro graczy ale w trybie Non Premium gra się fajnie bo gra się to co ludzie chcą a nie to co wypadnie w losowaniu 3 map...

Edit: Co najgorsze... Quake Live TEORETYCZNIE jest Free2Play... a w PRAKTYCE jest abonamentów-ką...

Odpowiedź na komentarz:#767527

#767543

Gravatar

H1ghlander | 2013-12-05 00:22:11

imo powinni zmniejszyc ceny o polowe, to pewnie mieliby na tym wieksza kase.

Wersja pro jest imo bardzo droga. Za taka kase mozna kupic mnostwo... nowych gier w ciagu roku. Dla porownania. Do tego lipne promocje. Chcialem upgradnac do pro... i mam placic 30$? No lekka przesada.

W chwili obecnej, noob taki jak ja to nie ma praktycznie z kim grac, zwyczajnie nie ma ludzi na moim poziomie czy nowych. Do tego fake accounts. W tej chwili nowi gracze na wejsciu w duelu dostaja ostro i czesto nie wracaja juz...

PS. Wczesniej bawilem sie w CSy, CoDy, ET itp. (Quaki, UT to byly czasy gdy internetu nie mialem :P ) za bardzo mnie nie obchodzi, ze dostaje w tylek. Nie te lata. Ale wiekszosc sie tym przejmuje. Obecnie nie mam juz czasu na zabawe w klany itp. Do quake nie potrzebuje teamu, tylko przeciwnikow, tych troche brak. I Quake byloby dla mnie zbawienny. Znudzily mnie sie modern shootery. A lubie rywalizacje i competitive.

Odpowiedź na komentarz:#767543

#767544

Mariano | 2013-12-05 00:51:33

Konto pro kosztuje w przeliczeniu wg. dzisiejszego kursu nbp niecałe 150zł rocznie. Teraz powiedz mi jak dużo nowych gier kupisz za taką kwotę gdy większość nowości kosztuje 100-130zł ? Napisałeś "mnóstwo" i dlatego trochę mnie to rozbawiło. :D

Odpowiedź na komentarz:#767544

#767545

Gravatar

H1ghlander | 2013-12-05 07:14:02

Popatrz sobie na steam sales, GMG. humblebundle, cdp.pl. Gry indie. Wszędzie tam kupisz o wiele nowsze gry niz QL czy Q3. QL to tak naprawde gra z 99r. Niedawno mozna bylo kupic za 1-5$ battlefield 3 w humblebundle.

Licząc wyprzedaże (bo nie ma co porownywac do premier AAA gier) to pewnie za taką kwotę kupisz z 10 gier. Całkiem sporo. Za to na QL nie ma prawie żadnych promo. Dla casuala, ktory gra w inne gry to wychodzi drogo.

Odpowiedź na komentarz:#767545

#767546

OriPL | 2013-12-05 10:13:21

Dokładnie, jak za odgrzewany kotlet to i tak dużo.

Odpowiedź na komentarz:#767546

#767548

Xsi | 2013-12-05 10:59:09

Płacisz głównie za możliwość stawiania serwerów. Wcześniej za czasów q3 też ktoś musiał zapłacić za serwer publiczny, chyba że miał zasoby na zrobienie tego za darmo. W bfach, codach jest teraz podobnie, tyle że serwery można wynająć tylko u autoryzowanych firm hostingowych. Fakt jest taki, że koszty wynajęcia trzeba ponosić samemu, więc to nie jest do końca tak że się kupi grę i żadnych kosztów więcej się nie ponosi.

Gdyby id pobierało jednorazową opłatę za założenie konta a później pozwalało abonamentowo wynajmować serwery publiczne to myślę że scena wyglądałaby trochę inaczej. Znając życie to tego nie zmienią i gra zdechnie za jakiś czas. Mam nadzieję, że wtedy chociaż udostępnią pliki serwerowe dla wszystkich zamiast skasować cały projekt.

Odpowiedź na komentarz:#767546

#767550

Gravatar

H1ghlander | 2013-12-05 11:06:48

Tylko, ze serwery Quake to jeden porządny dedyk pewnie udźwignie takich z 30 albo i więcej ;)

Miałem kiedyś dedyka, to miałem z 8 serwerow CoD4 i wykorzystywało to ułamek mocy tego kompa ;] fakt faktem to było chyba 400 zł/msc

PS. tak, tez mam nadzieje, ze udostepnia pliki zamiast udupic projekt.

Odpowiedź na komentarz:#767550

#767551

Mariano | 2013-12-05 12:46:56

Minigierek albo starych gier na wyprzedaży możesz sobie kupić sporo, ale pisałeś o nowych grach a nie o "nowszych niż quake live" a to jest różnica i tutaj 150zł nie starcza na wiele. Zresztą nie trzeba nawet 150zł tylko połowa tej kwoty na konto premium co jest sumą naprawdę niewielką w skali roku.

Rozumiem, że w kraju bieda i nie każdy ma dobrze płatną pracę, ale nie przesadzajmy. Więcej pewnie wydajesz na wódkę i giety, więc nie rób scen. :D

Wiadomo ich podejście do gry i graczy nie jest zbyt dobre, ale nic już na to nie poradzimy.

Odpowiedź na komentarz:#767546

#767552

Gravatar

H1ghlander | 2013-12-05 12:59:39

Za bardzo skróciłem swoje myśli. Ale Quake jest zwyczajnie bardzo stary. I inne nowsze gry kupisz dużo taniej.
BF3, Natural Selection 2, Dead Island, Dark Souls, csgo, chivalry, wszystko tanio i z 1 wyprzedaży. Nie nazwałbym tego starymi grami.

Ja nie patrze przez pryzmat siebie. Bo mnie akurat najzwyczajniej stać. Więc, bez takich uwag proszę. Nie robie scen. Ale mysle tez o innych i dlaczego QL ma mało graczy. I uważam, ze w dużej części przez to.

Przykro mi ale każda gra potrzebuje casuali. Może komuś się wydawać, że Quake to najlepsza gra ever. Ale wielu tak zwyczajnie nie myśli. Ani nawet nie wykorzysta tego pro ani premium w ciągu roku.

Wielu przyzwyczailo się do modelu f2p z dota2 czy lol, w porównaniu do tego to QL jest straszliwie drogi. Bo na dote nie wydalem nic.

inna sprawa to imo jakiś lepszy skill system i brak matchmakingu najlepiej ranked i unranked.
QL nie zdycha tylko dlatego, ze jest dla większości za trudny. imo brak features i jest za drogi.

PS. mam premium i wczoraj nawet za bardzo wolnego serwera nie moglem znaleźć, bo jest ich mało. A co dopiero przeciwnika co mnie nie rozjebie do 0. Gra umiera glownie z powodu złych decyzji.

Odpowiedź na komentarz:#767552

#767553

Mariano | 2013-12-05 15:39:10

Masz rację i ja zdaję sobie z tego sprawę. Osobiście zakup pro traktują jak zapłatę za wynajem serwerów, bo cenowo wyszło by podobnie. Nawet jest wygodniej, bo w firmie hostingowej płacisz za jedną lokalizację a tutaj możesz stawiać w dowolnej z dostępnych przez cały rok.

Z pewnością mogę się tutaj przychylić do opinii znajomego, który niema nic przeciwko płaceniu, ale stwierdził, że póki co dodają za mało map oraz innego contentu, więc nie będzie marnować kasy.

Odpowiedź na komentarz:#767553

#767555

aiken | 2013-12-05 15:42:55

Daj link do profilu, zobaczymy na ilu mapach grał. Okaże się, że połowy nawet nie włączą. To też taki typowy argument bez pokrycia. W q3 było mnóstwo map, a i tak 80% dueli odbywało się na ztn, a 80% TDM na dm6. Prawda jest taka, że ludzie niechętnie uczą się nowych map i zwykle jeśli jakiś większy turniej nie ma danej mapy w puli to nikt się nad nią nie pochyli.

Odpowiedź na komentarz:#767555

#767557

aiken | 2013-12-05 15:39:54

Moim zdaniem każdy kto chce więcej pograć w QL-a powinien mieć przynajmniej Premium. Nie jest to duża kasa biorąc pod uwagę czas rozrywki ile to Ci daje. Kupując nową grę w sklepie może i jest nowocześniejsza, ale kosztuje dajmy na to tyle co Premium na rok, ale zagrasz w nią 2 tygodnie, przejdziesz raz i pójdzie w kąt.

Model abonamentowy ma swoje uzasadnienie. Narzekają głównie starzy wyjadacze, którzy chcą zagrać raz na jakiś czas, bo im szkoda kasy, mimo iż już 7 lat praktycznie za darmo w to grali. Większość sceny Q3 przez cały czas jej świetności jechała na lewych kluczach. Stąd taki opór materii. Konto Premium to 3 bilety do kina, na każdym 1.5h filmy i 0.5h reklam, więc o czym my mówimy?

Casuale czy newbie też nie powinni narzekać. Wersja "demo" daje i tak dużo możliwości, więc jeśli ktoś ma pokochać grę to i tak zrobi. Szczerze wątpię, że jakby ID zrobiło nową wersje QL-a z super grafiką, efektami, matchmaking, gtv, a gra nadal byłaby tak skillowa to że i tak nie odniesie to sukcesu takiego jak sobie to wszyscy wyobrażamy. Może 2 razy większa byłaby scena, ale to wciąż niewiele. Potrzeba skoku przynajmniej 10x/20x żeby gra miała szansę wrócić do mainstreamu.

Odpowiedź na komentarz:#767553

#767556

Gravatar

H1ghlander | 2013-12-05 15:55:26

Ja nie mam problemu by płacić. Bo QL to jako tako jedyna gra, do której wracam, żeby lepiej grac musiałbym więcej grac, nie do końca już znajduje na to czas. Nigdy nie miałem w niej za bardzo doświadczenia w Q, szczególnie duelowaniu. Wiec, nie dziwie się, ze dostaję po tyłku. Ja nie żałuję premium, bo to wykorzystam. Bez premium nie wyobrażam sobie grac w QL. Ale na Pro byłoby mi już troche szkoda. imo w porowaniu do innych tytulow jest to drogo i blokuje dużą część graczy.

Jeśli chodzi o samą trudność to moim zdaniem jednak matchmaking rozwiazalby tę sprawę i wygoda. A obecny skill system tier 1-4 to raczej lipa. A tak to click "play" automatycznie dobiera nam człowieka po jakims przeliczniku skilla. Wtedy noob może grac z noobem i jest ok.

Odpowiedź na komentarz:#767556

#767559

aiken | 2013-12-05 17:13:49

Od tego jest QLRanks tylko samemu trzeba patrzeć do kogo się wchodzi. Te tiery to co jakiś czas zapominam, że coś takiego w ogóle istnieje. Ja od dawna jestem w 13-stym :))

Odpowiedź na komentarz:#767559

#767561

Gravatar

H1ghlander | 2013-12-05 17:27:15

Ok, ale zrozum, ze teraz ludzie są leniwi i nie chce im sie. Ma byc "play" i koniec. nie wymagaj wiele po nowej generacji graczy.

A obecnie to 99% jest wyżej w rankingu ode mnie, wiec niemilo dla nowego gracza ;] QLprism pomaga odnosnie qlranks, ciekawe jak to bedzie w standalone. Ja sobie poradzę, mi chodzi o to co by się przydalo by gra zyskala na popularnosci, co jednak może byc juz za pozno.

Poza tym obecnie nawet mmorpgi odchodzą od abonamentu. To dla kogoś z zewnątrz abonament w QL to "kwiatek".

Odpowiedź na komentarz:#767561

#767562

4lko | 2013-12-05 19:10:29

No wlasnie o to mi chodzi. Ta gra powinna byc f2p. Jak placic, to za jakies kosmetyczne pierdoly. To juz nie jest nawet pay2win tylko zwykle pay2play. Nie mozna powiedziec, ze gra nie zarabialaby na siebie bo masz multum przykladow gdzie formula f2p przynosi krocie tworcom. Zamiast kombinowac jak przelozyc ten model do arena shootera, Ci debile dalej mysla kategoriami "sprzedanych kopii".

To jest na dzien dzisiejszy kilkunastoletnia gra, z zajebiscie wysokim progiem wejscia. Do tego ubozsza od poprzedniczki. Dolozenie do tego wlasciwie obligatoryjnych oplat to totalny strzal w stope i nie ma chuja we wsi, zeby odniosla sukces.

Odpowiedź na komentarz:#767543

#767563

aiken | 2013-12-05 20:08:03

Przed wprowadzeniem Premium miałeś f2p i jakoś wcale większa pula graczów (graczy?) nie była. Ilość rozgrywanych miesięcznie dueli nawet wzrosła jakoś tak niedawno jeśli wierzyć statsom, które ktoś podał na ESR.

Odpowiedź na komentarz:#767563

#767564

Gravatar

H1ghlander | 2013-12-05 20:25:51

może dreamhackowy hype?

Odpowiedź na komentarz:#767564

#767567

4lko | 2013-12-05 20:37:21

No moze i wzrosla? Ale wzrost z "caly *uj" do "gienek wszedl na serwer, slij statsy na esr" to nie sa liczby.

Insza inszoscia jest ze ta gra jest chujowa. Przed wprowadzeniem premium to miales bete, ktora trwala cala wiecznosc (zaznaczam raz jeszcze, ze owczesnie ten tytul mial jakies 8 lat). Juz nie pamietam dokladnie, ale kojarze ze mappool byl przez dlugi czas fest uposledzony. O funkcjonalnosci to nawet nie bede wspominal. Ile promode wprowadzali? 6 lat? No zlituj sie.
Dochodzi do tego fakt, ze nie ma praktycznie zadnych ulatwien dla nowych graczy. Bo sry, ale dodanie jakichs smiesznych tierow, mozliwosci grania z przegladarki i dodania tutoriala tak chujowego, ze ciezko ujac w slowa, to troche za malo.

Wnoszac po ich dzialaniach, to ta gra tak naprawde nie ma zdefiniowanej grupy docelowej. No bo na serwery, mappool, promode etc. mieli latami wyjebane, wiec ciezko mowic tu o celowaniu w starych wyjadaczy. Z kolei udogodnienia dla nowych to jakas smieszna kosmetyka nie warta funta klakow. I na dodatek dojebali oplaty. No prosze Cie :D

Teraz co to ma byc, standalone client? Ktory o ile dobrze czytalem, ma byc zasadniczo dedykowana przegladarka, jeszcze bez wsparcia bodaj linuxa? Czy oni sobie @#$% jaja robia? :D

Odpowiedź na komentarz:#767564

#767569

Mariano | 2013-12-05 21:03:33

Obecnie przy QL pracuje tylko dwóch gości i niema kto portować launchera na linux i mac. Mozilla i Google przyszłymi zmianami wymusili zmianę z gry przeglądarkowej na standalone i nie mają wyjścia, muszą zrobić launcher.

Statystyk o których pisze aiken nie widziałem, ale zacytuję @sponge more people playing on premium servers than ever, and start a match is up like 10-12x more players than when start a match launched

Tyle mi wiadomo co jednak nie zmienia faktu, że QL nadal jest chujowo zarządzany. :(

Odpowiedź na komentarz:#767569

#767570

Gravatar

Cwirkov | 2013-12-05 21:07:28

Tak czytam czytam i nic z tego nie wiem. "Z kolei udogodnienia dla nowych to jakas smieszna kosmetyka nie warta funta klakow. I na dodatek dojebali oplaty. No prosze Cie :D" Jakie to sa oplaty 70 PLN na rok za konto premium. Za darmo to mozna dostac po ryju na ulicy jedynie. Nie chcesz placic, nie graj - nie marudz."Insza inszoscia jest ze ta gra jest chujowa" hmmmm. Chujowa gra ktora po tylu latach nadal ma Turnieje, gdzie goscie dymaja z RPA, Australii i wogole z calego swiata. O czym Ty mowisz wogole ? Aiken juz wszystko powiedzial. Kup sobie crysis 50, za 130 czy iles tam PLN i po 2 tyg zegnam. To jest gra dla tych co graja, a nie dla tych co moze by zagrali. Jak ktos ma problem z placeniem, to juz jego sprawa. I chyba nie wie jak to dziala, jako calosc.

Odpowiedź na komentarz:#767569

#767571

Gravatar

H1ghlander | 2013-12-05 21:25:11

Ale wszyscy odchodza od czystego abonamentu, taki jest obecnie ten rynek gier. Nawet taki WoW ma cos pozmieniac. To chyba zostaje tylko eve online. A to są mmorpgi... Nie chcesz placic - nie graj, niby fair. Ale chyba wszyscy sie zgodza, ze woleliby by graczy bylo wiecej. Obecnie gry niby "esportowe" w ogole takiego czegos nie maja jak abonament. To juz sie nie sprawdza.

Dota i CSGO model to chyba obecnie jeden z najlepszych mozliwy. Ludzie kupują jakies skiny i inny syf i nie ma to wplywu na rozgrywke. Nie trzeba wydawac ani zlotowki. CSGO obecnie mozna bylo kupic za 3 euro? I na nic wiecej nie musisz wydawac. Ludzie tam kupuja skiny broni i kasa idzie m. in. na prize pool csgo na dreamhack. Az zaczeli mowic, ze fpsy znowu zaczną liczyć się w esporcie:
www.esportsheaven.com/articles/view/id/5086#.UqDgCcTuKH8

Inna sprawa, ze ciezko zaimplementowac tego typu model w takim Quake. I nie wiem czy w ogole mozliwe.

Po prostu model subskrypcji wypadl z obiegu i obecnie firmy zarabiaja wiecej na różnego typu f2p.

Odpowiedź na komentarz:#767571

#767572

Gravatar

Cwirkov | 2013-12-05 22:35:20

Ja Cie rozumiem. Tylko spienil mnie tekst, ze jeszcze dojebali oplaty. Gosc jest z innego swiata chyba. Jakby cokolwiek wiedzial, jak to wyglada od strony tworczej, programistycznej i potem nie wiem jak to nazwac, eksploatacyjnej, to by nie wypisywal takich bredni. Ja pierwsza gre napisalem w 1992 roku na Atari 130XE w basic. Smiech na sali, ale wiem czemu musialem sprostac i jakim kosztem. Ktos kto sie nie obraca w temacie i pisze takie cos, to dla mnie jest nie wiem jak to nawet nazwac. I tak, kazdy by chcial, zeby w ql gralo wiecej ludzi. Ale to wg mnie idzie mentalnoscia. w ql bedzie gralo specyficzne grono ludzi i tego sie nie zmieni, zeby sie zesrali. QL taki jest i taki juz zostanie. Ja tez jestem tym konserwatywnym betonem. Bo nie lubie nowych map i nie lubie sie ich uczyc. Nawet bardzo. Nie mam na to czasu po pierwsze a po drugie, nie da sie pewnych rzeczy zastapic i koniec, takie jest moje zdanie. I cieszmy sie, ze to trwa tyle lat i tyle ludzi nadal w to tlucze i przemieza cala kule ziemska, zeby zagrac. Bo nie wieze, ze phantom i detrony liczyli na to, ze naprawde cos ugraja. Realnie patrzac nawet fraze nie mial szans. Goscie w to graja, bo kochaja. Bo byc najlepszym w quake tak jak cypher, jest 10000x trudniej niz w kazda inna gre wg mnie. Tak idealnie czegos zrobionego nie da sie powtorzyc. Balans, taktyka, aim i fizyka jest nieprawdopodobny. Wezcie taki uneral tournament. Fajnie sie gralo, potem wychodzili nast wersje i nigdy nie mialo to szans byc takie jak quake. Wiec zmienianie nie wiadomo czego i po co, zeby przyciagnac nie wiadomo kogo mija sie z celem wg mnie. Np teraz jak byl dh, to kumpel z roboty zauwazyl na streamie 3500 ludokow, a w linku wyzej prz lolu, czy przy czyms tam bylo 125k i wyszydzil oczywiscie, ze "co to za gra" no wlasnie, nie dla tlumu, tylko dla elity =T

Odpowiedź na komentarz:#767572

#767574

Gravatar

H1ghlander | 2013-12-05 22:52:12

Ja tez to rozumiem. Nie może być caritasu, bo to nie ma racji bytu. Wiem, ze kazda gra musi byc finansowana bo inaczej zdechnie. I dlatego glownie mysle o kupnie pro. By supportowac gre, a nie przede wszystkim co ja z tego mam. Dlatego myslalbym, ze inny system platnosci moglby zadzialac. Ale, no ale jedno jest, ze Quake to bardzo specyficzna gra i tu nie ma gwarancji. esport w czystej postaci. Gralem w rozne fpsy, bo np. znajomi grali. Ale dla Quake zawsze mialem najwyzszy szacunek, jesli chodzi o fpsy. To jest prawdziwy esport, nie to co teraz. A quake ma jedno z najlepszych community gamingowych imo.

Obecnie mamy esport w postaci LoLa czy World of Tanks, co jest żenujące.
Może byłoby inaczej gdyby Quake wyszedł teraz, ale wątpie. Teraz jest wszystko miałkie i spłycone. Esport polaga tylko na tym, że ma oglądalnosc, a nie, że coś jest naprawde pro. Bo czym jest lol w porownaniu do SC:BW?
Kiedys probowalem nowosci i w sumie probuje dalej. Ale z nastawieniem by sobie w coś pyknąć i zapomnieć. W ktoryms momencie stwierdzilem, ze jesli chce gre w ktora mozna grac latami... to trzeba jednak cofnąć się w czasie, a nie patrzeć na nowosci.

Odpowiedź na komentarz:#767574

#767577

4lko | 2013-12-06 00:15:22

Uo jezus, idzie swiete oburzenie.
Oczywiscie, ze 70 pln to gowno nie pieniadze - problem w tym, ze tracisz bardzo duzo potencjalnych klientow z takiej np. europy wschodniej.
Pelno Rosjan czy w ogole ludzi z biedniejszych regionow kontynentu gra w dote, lole czy inne woty m.in. dlatego, ze sa darmowe i grywalne na starych trupach. Skoro ludzie od casualowych gier unikaja pay2play jak ognia, to naprawde nie rozumiem co uzasadnia taki krok w Q z jego pojebanym progiem wejscia.

"Ja pierwsza gre napisalem w 1992 roku na Atari 130XE w basic"
Ja napisalem kulki. O czym my w ogole rozmawiamy?
Z tym kodem to moze nie przesadzajmy - sam QL to copy paste z Q3 + jakis tam refractoring. Reszta to nadbudowka typu klient, matchmaking pierdoly sieciowe itd. Zadna z tych rzeczy nie byla novum w owym czasie. Owszem, to duzo roboty jak na ilosc dostepnych ludzi, ale ja W OGOLE nie mam pretensji do devow sensu stricte, bo raczej nie oni podejmowali decyzje o ktorych mowie.

" I tak, kazdy by chcial, zeby w ql gralo wiecej ludzi. Ale to wg mnie idzie mentalnoscia."
Naturalnie. To wcale nie jest tak, ze jestesmy starymi trepami, ktorzy wychowali sie na takich grach. Jakbys teraz byl nastolatkiem, to raczej nie splunalbys na Q w obecnej postaci. Chciec to sobie mozna, ale z samego chciejstwa jeszcze nic nie wynika. Teraz juz jest po ptokach.

"To jest gra dla tych co graja, a nie dla tych co moze by zagrali."
"no wlasnie, nie dla tlumu, tylko dla elity =T"
Tak, jestesmy najlepsi! Zupelnie nie dlatego, ze gramy w to po kilkanascie lat. Najlepiej by bylo jakby kazdy musial okazac dowod i karte emeryta Tesco, zeby zalozyc konto. Zdajesz sobie sprawe, ile ta scena stracila takich avkow przez totalne zamkniecie na nowa krew?

Ja nie twierdze, ze mam gotowe rozwiazania. Po prostu wydaje mi sie, ze warto bylo sprobowac otwierac nowym drzwi, zamiast tluc ich tymi drzwiami po ryju zanim jeszcze zapukaja.

Odpowiedź na komentarz:#767574

#767579

Gravatar

Cwirkov | 2013-12-06 18:43:29

"Pelno Rosjan czy w ogole ludzi z biedniejszych regionow kontynentu gra w dote, lole czy inne woty m.in. dlatego, ze sa darmowe i grywalne na starych trupach" sam sobie odpowiedziales. Quake Live NIE jest darmowa gra. Wiec jesli kogos nie stac, to nie gra. Na dodatek teraz mozna wykupic na miesiac, wiec nikt nikomu nie broni pograc miesiac, zobaczyc co to jest i z czym to sie je. A i tak kazdy kto trafia do ql, wie w co idzie. To nie jest gra dla wszystkich. Brat mojej zony ma 13 lat i widzial quake tysiace razy, raz gdzies tam skakal ze mna nawet pare meczy a i tak gra w A.V.A a quake mu sie nie podoba i koniec, nawet zebym mu wykupil konto, to gral nie bedzie. Wiec nie wiem za kim Wy placzecie ogolnie i co chcecie z tej gry zrobic. Jakby bylo po 100 strenxow, 100 raph i 100 evilow, to na takiego dh nie bylo by wstanie wygrac 299 potencjalnych zwyciezcow. Wszystko wg mnie jest zbalansowane i ok, nie wiem o co Tobie chodzi.

Odpowiedź na komentarz:#767579

#767593

Mariano | 2013-12-07 02:24:57

"Quake Live NIE jest darmowa gra"

Weź sobie jaj nie rób. Oczywiście, że jest darmowy, dlatego można kupić coś co nazywa się "premium" i "pro" czyli rozszerzenie darmowej gry o dodatkowe opcje. Gdyby była całkowicie płatna, to byś w ogóle do niczego nie miał dostępu i wtedy mówiło by się, że np. płacisz za "cd-key" czy "abonament", które jak nazwa wskazuje, dają dostęp do wszystkiego a bez nich nie możesz nawet włączyć gry. Bez subskrypcji można się obejść i normalnie grać. Wiadomo jest to niewygodne, ale to już inna kwestia. :)

Odpowiedź na komentarz:#767593

#767606

Gravatar

Cwirkov | 2013-12-07 09:16:40

Oczywiscie, ze nie jest. Obejsc mozna zawsze wszystko. Jak nie jest darmowy, to wejdz i zagraj toxicity. Dasz rade ? Jak Cie ktos z kontem pro nie zaprosi, to nie zagrasz. Zatem gra nie jest darmowa, chyba, ze graniem nazywasz skakanie po przypadkowych mapach z plebsem.

Odpowiedź na komentarz:#767606

#767608

Mariano | 2013-12-07 14:15:34

Gra jest darmowa, ale nie cała jej zawartość, tak bym to ujął. Dlatego nazywa się F2P. Chcesz więcej wrażeń, płać.

Odpowiedź na komentarz:#767608

#767613

Gravatar

H1ghlander | 2013-12-05 15:54:25

Komentarz usunięty

Xsi | 2013-12-05 22:37:34

ło @#$% ostatni raz widzialem taka dyskusje na orgu chyba w 2005 roku

OriPL | 2013-12-07 00:38:33

Cieszmy się i radujmy! bo coś się dzieje!

Odpowiedź na komentarz:#767575

#767603

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  4. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  5. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  6. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  7. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  8. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  9. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  11. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  13. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening
  14. Requiem zaktualizował post: Na wieczór podzielę się z Wami moim nowym filmem - nagrałem kulisy ... / [FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL
  15. 247_QL napisał post: @bfr_aka_pablonzo: wszystko jasne. Jaki masz tam NICK? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. Requiem zaktualizował newsa: Quake Live Instagib Pickup 3v3 - dołącz do gry!
  4. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  6. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  7. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  8. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  9. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  10. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  11. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  13. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  14. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek +1 - 84 pkt
  2. Requiem - 30 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 22 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo +5 - 8 pkt
  5. MucieK - 8 pkt
  6. bit - 2 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 53