ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Ciekawe #15

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-03 10:19:35

W moim poście chodzi o to, że gdyby rzeczywiście miały algorytm poszukujący optymalnej gry, to możliwe, że w końcu by stanęły. Oczywiście wszystko zależałoby od tego, jaki to algorytm, bo mógłby być tak napisany, że to by się nie stało. Teoretycznie ktoś mógłby chyba stworzyć taki mod, w którym boty by się uczyły.

Co do przesłania to ja owe "stanie w miejscu" rozumiem jako metaforę zaprzestania wojen, a nie jako dosłowne stanie w miejscu :) Jeśli wezwanie do zaprzestania konfliktów i globalnego pokoju jest naiwne, to chyba w ogóle nie ma sensu kierować jakichkolwiek przesłań do ludzkości. No bo z tych nienaiwnych to zostaje: "mamy maliny, róbmy dżem".

Mordowanie i wyzyskiwanie innych istot po to, by przejąć ich zasoby, przetrwać za wszelką cenę oraz uczynić własne życie lepszym kosztem innych. Tak mniej więcej obecnie i w przeszłości to wygląda u nas jako cywilizacji. W jednej części świata dziecko umiera z obżarstwa, a w drugiej z głodu. To z pewnością nie jest optymalne gospodarowanie zasobami.

Co do słowa "trolling" to chyba nie pasuje ono do tego tematu, albo nie rozumiem co to znaczy. Gość założył ciekawy temat, mimo iż zmyślony (a może właśnie dlatego), który doprowadził do interesującej dyskusji w całym Internecie. Einstein nazywałby to pewnie eksperymentem myślowym. Takie historie często inspirują ludzi do działania, a działanie jest podstawą zmian. Czyli historia o botach zaprzestających działań, staje się bodźcem do działania :)

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-07-03 19:01:53

Ok, raczej 'mistyfikacja' niż 'trolling'.
Mod z rzeczywiście uczącymi się botami powstał do q2: Neuralbot
Wykorzystuje sieci neuronowe i algorytm genetyczny.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-03 20:05:59

Captain obvious: ale że Jacek i [M]aniek się dali nabrać (albo chociaż pomyśleli, że to może być prawda), jest chyba dowodem na to, że również - mimo tego, że to kurewsko inteligentni ludzie - mają predyspozycje do tego, że chcą w pewne rzeczy wierzyć.

Zmieniając temat. Jestem tak chory, jak chyba jeszcze nigdy nie byłem, n1 me.

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-03 21:25:50

Mav 8217 (Co to za numerek w ogóle? Jakaś zagadka? Może to klucz od odczytania Manuskryptu Voynicha? Albo współrzędne tajnej komnaty z wiedzą, ukrytej przez budowniczych piramid? Jeżeli podmienić cyfry na litery alfabetu angielskiego to daje HBAG, jeśli teraz użyjemy algorytmu rot13, to da nam: UONT. jeśli teraz wpiszemy HBAG UONT na google, to pierwszy link jest taki: twitter.com/ItsJustKev/statuses/326177428059848704 Interesujące...):

Mav_8217:
Yac nigdzie nie napisał jakie są oddsy że to prawda. Ja za to napisałem wyraźnie:
"Jeśli to byłaby prawda, to (...)"
Strukturę plików zwykłego Quake 3 pamiętam dość dobrze, poza tym nigdy przez 10 lat na scenie nie natknąłem się chyba na żadną dyskusję o tych plikach, w których miała być przechowywana wiedza tych botów. Zawsze istniała szansa, że to mógł być mod.

Co do tego, że chcę wierzyć w pewne rzeczy, to masz rację :) Chociaż raczej bliższa mi jest filozofia szacowania oddsów tego czy coś jest prawdą niż wiara w coś niepopartego dowodami lub chociażby poszlakami :) Należy jednak pamiętać, że brak dowodów nie jest dowodem :) Rzeczy mało-prawdopodobne mają miejsce, tylko rzadziej. Plus tak jak pisałem, nawet jeśli to nieprawda to i tak teoretycznie taka sytuacja jest możliwa wedle mojej wiedzy.

Zmieniając temat (:D): na dniach planuję pokazać pierwszy trailer z nowej gry :) Będzie pokazywał tylko movement i pierwszą mapę (o nazwie Fusion, która jest tak jakby trochę połączeniem dm6 i ztn). Movement póki co podobny do Painkillera (bunny hopping, nie ma strafe jumpów). Do tego sliding (ala Quake 4, tylko u mnie bez kucania) oraz coś co ja nazywam "edge jumps" (ocierasz się o przeszkodę i wybija Cię w górę). Wraz z trailerem uruchomię forum.

EDIT: co do mojej ksywki, to obecnie jestem Maniek, nawiasy zostały już tylko na tym forum :)

PawUloN

Od: 2007-08-21

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2013-07-03 23:18:14

@[M]aniek: Super, a kiedy dasz zagrać? :D

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-03 23:22:04

Daleka droga do tego :)

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-07-04 00:13:37

Aż się zalogowałem, żeby coś napisać cosik o tych botach.
Zupełnie hipotetycznie.
Zależnie od warunków progowych, celów, do jakich dążyłyby boty mogłoby dojść do dwóch, skrajnie różnych sytuacji. Pierwsza to bot nie do pokonania (zakładam, że celność rosłaby proporcjonalnie do umiejętności, ale ulegałaby wahaniom i nigdy by nie wynosiła 100%), zbierający wszystkie PU, szybki, przewidujący ruchy przeciwnika, z elastyczną taktyką, ceniący zarówno ofensywę jak i defensywę.
Druga sytuacja - bot zdaje sobie sprawę z tego, że każda jego poprawa umiejętności pociąga za sobą taką samą poprawę u przeciwnika (bota lub człowieka). I wtedy staje, mówi stop, to do niczego nie prowadzi. Siada z nami na jakimś schodku i rozpoczyna dysputę o sensie walki:)
Swoją drogą to ciekawy pomysł dla programistów - zamiast wybierania poziomu trudności dla SP, przeciwnicy dostosowują swój poziom do poziomu gracza. Zaczynają od easy a potem są zawsze tylko o krok za graczem (żeby ten jednak miał jakieś szanse).

Mariano

Od: 2009-12-01

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-07-04 00:41:35

SKYNET is real!

...byliśmy młodzi gniewni, ale czas nas zmienił

teraz jesteśmy starsi i naprawdę wkurwieni...

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-04 12:39:19

@[M]aniek: Chyba Cię pojebało, żeby coś takiego wrzucać bez opisu, co to właściwie jest. Już widzę, jak całe forum to ogląda i komentuje ;D

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-04 14:04:02

Film ukazuje fragment z życia biednego młodego człowieka, który chce osiągnąć sukces w branży gier. Akcja jest osadzona w Ameryce w roku 2013. Wszechobecny kryzys i bieda rządzą światem. Nie jest to łatwy czas dla twórców gier, rynek jest przesycony. Lodówka głównego bohatera jest ciągle pusta, deficyt snu towarzyszy mu do 5 lat, a każdą wolną chwilę poświęca na swoją pasję: tworzenie gier. Czy zdoła spełnić marzenia?

Opisałem "fabułę" filmu, a zarazem po części ostatnie kilka lat swojego życia :D

Ogólnie film nie powala na kolana, ale jest całkiem OK. Jest to dokument, który autor nakręcił sam o sobie.

4lko

Od: 2004-01-24

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-04 14:29:02

@Mav_8217:
Podpis, lel.

Whaddya mean I ain't kind ? Just not your kind.

Our 'hit'? This is our 'hit'. This next song's our 'hit'. You won't hear this next song anywhere but in your goddamned car, at home, or on this fucking stage, and that's the way it should be.

yac

Od: 2003-03-08

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-07-04 15:27:50

[M]aniek - uważam je za naiwne dlatego, że natura człowieka (jej pierwiastek zwierzęcy) silnie dąży do przetrwania. Przetrwanie jest związane z konfliktem interesów, walką o wpływy/zasoby/przywództwo w stadzie itd. Ta zwierzęcość uwydatnia się najbardziej w sytuacjach zagrożenia życia, wojny, głodu itd. Wtedy widać, jak niewiele trzeba, żeby się mordować, gwałcić (dodając do tego często jakąś bzdurną ideologię).

Żeby nie być takim pesymistą - uważam, że pomimo dużej dozy naiwności wielu przekazów, wciąż warto je kierować do ludzi. Jesteśmy silnie naiwnymi istotami przez całą długość swojego życia i pomimo zniewolenia przez geny, matkę naturę czy jak kto chce to nazwać, czasem człowiek jest zdolny do czegoś więcej niż zjeść/poruchać/spać. Bez tego nie tworzylibyśmy kultury, sztuki itd (no chyba, że każdy malarz i kompozytor tak naprawdę chciał poruchać i tylko dlatego coś tworzył :D)

Odnośnie wiary/niewiary, to ja mam zdanie takie jak Maniek - rozpatruję jakieś pomysły/idee w kategoriach probabilistycznych i przyjmuję pogląd najbardziej prawdopodobny wedle mojego stanu wiedzy. Jeśli ten stan się zmienia, rewiduje swoje poglądy. Świetny wykład z TED'a na ten temat można obejrzeć tutaj (widziałem już chyba z 5 razy, jest naprawdę inspirujący).
www.youtube.com/watch?v=UcD7p7snqNg

Gdzie jest zwątpienie, tam jest wolność.

SharK

Od: 2003-08-08

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-08-20 19:45:02

O to jednak coś tutaj się jeszcze dzieje :D Chociaż po dacie ostatniego posta Jacka widzę że nie specjalnie dużo ;p

Wiadomości wieczorne ? :D www.youtube.com/watch?v=mBJylNBz1oI taki se pogląd na świat

4lko

Od: 2004-01-24

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-08-21 14:03:25

UFC 2014 w Polsce ;)

Whaddya mean I ain't kind ? Just not your kind.

Our 'hit'? This is our 'hit'. This next song's our 'hit'. You won't hear this next song anywhere but in your goddamned car, at home, or on this fucking stage, and that's the way it should be.

4lko

Od: 2004-01-24

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-08-22 23:56:26

Whaddya mean I ain't kind ? Just not your kind.

Our 'hit'? This is our 'hit'. This next song's our 'hit'. You won't hear this next song anywhere but in your goddamned car, at home, or on this fucking stage, and that's the way it should be.

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-08-25 21:10:54

Jeśli ktoś szuka ciekawych dokumentów do obejrzenia, dotyczących gier komputerowych, to polecam Ecstasy of Order: The Tetris Masters: www.imdb.com/title/tt1836974/

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-08-27 19:46:37

www.wykop.pl/link/1629502/final-torture-najbardziej-spektakularny-bieg-w-historii-quake3/ wrzuciłem film dla mas żeby widziały, wykopywać jak macie kąta

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-08-28 11:49:10

No i trafiło na główną :). Nie spodziewałem się tego. Widać tendencję, że wiele ludzi wciąż dobrze kojarzy Quake-a.

tath

Od: 2006-04-18

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-08-30 12:48:35

wykopane :D

alt text

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-09-07 12:19:41

Dziś wesele Pawuja, DM6 już ładnie przystrojona, s_volume 1.0
model "sarge/suit"
cg_bobpitch, cg_bobroll, cg_bobup - póki co zero, ale czuję, że będą się zwiększać.

Podkreślnik na forum nie działa coś.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-09-07 18:03:23

> Podkreślnik na forum nie działa coś.
Bardzo źle działa to na moje "ja".

Kierwa, Pawuj się żeni. I to zdaje się, że nie ze swoją klatą. Poważna sprawa! Wszystkiego dobrego na nowej drodze fragowania!

SharK

Od: 2003-08-08

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-09-08 13:47:27

Może ktoś poratować założeniem kanału na TS3 ? Albo poinformować do kogo się z tym zgłosić :)

Mariano

Od: 2009-12-01

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-09-08 15:43:04

Mogę ci udostępnić cały serwer jeśli chcesz. Mam zarówno Team Speak jak i Mumble bez limitu slotów. Jak coś to pisz na priv jakie chcesz kanały i hasła do nich. :)

...byliśmy młodzi gniewni, ale czas nas zmienił

teraz jesteśmy starsi i naprawdę wkurwieni...

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-09-08 19:11:04

Maniek - markdown (ciśnij niebieski guzik pomocy)

Z Pawujem to na poważnie? Tyle lat napinania szyi na orgowym forum w końcu się zwróciło?