dalem sobie spokuj narazie z tym skyboxem. dobra oto moja dzisiejsza praca, oswietlenie jak widac wciaz kiepskie.
[img]www.republika.pl/tambus/shot0041.jpg[/img]
[img]www.republika.pl/tambus/shot0044.jpg[/img]
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
dalem sobie spokuj narazie z tym skyboxem. dobra oto moja dzisiejsza praca, oswietlenie jak widac wciaz kiepskie.
[img]www.republika.pl/tambus/shot0041.jpg[/img]
[img]www.republika.pl/tambus/shot0044.jpg[/img]
[76] [42]
[i]Tak wiem, nabijam.[/i]
[b]edit:[/b]
No dobra, napiszę coś normalnego. Tamb, czemu nie robisz zwykłych mapek? :D
Bylo juz kiedys takie pytanie i z przyjemnoscia powtorze odpowiedz ktora wtedy padla - bo by sie marnowal [17]
Wyglad ownage, ale Tamburyniec (:p) ma tez swietnie opanowana fizyke q3, co widac po innych mapach.
Co do screena to woglada miut, jakto by Faketa rzekl, gl wiec bys dobrnal jak najszybciej do konca z tym Chinskim Cudem o_O :o.
[10]
podkurfilem sie troche bo mialem mapke do szakalicy wyslac , a tu od sobotki do dzis necior jakos tak dziwnym trafem przestal dzialac.
Korzystajac z sytuacji krotkie info o postepach.
majac dwa dni wolnego podrasowalem nieco to co narazie zrobilem, skleilem wszystko w jedna calosc. Motyw \"defraga\" jest juz prawie skonczony, jeszcze potrzebuje pomocy przy tym jak zakonczyc ale to dopiero gdy dobroduszna szakalka (pozdro) ukonczy kompilacje.
a tu jeszcze lekko upgradowany budynek.
[img]www.republika.pl/tambus/shot0046.jpg[/img]
\"Tamb, czemu nie robisz zwykłych mapek\"
A jakie one sa? niezwykle? =p A na serio to szczerze mowiac gdybym sie nie wkrecil w tego defraga to pewnie bym robil do zwyklego q3, bo pierwsze moje mapy ( ale zaluje ze je kiedys wywalilem, jedynie szakalka je chyba widziala ;d) byly wlasnie do zwyklego quaka. No ale bylo tak ze zostalem przy defragu i robie, a pozatym jeszcze jeden szczegol. otoz dla mappera ( a przynajmniej dla mnie) oprucz tego ze tworzy swoja \"sztuke\" to wazne jest to ze nie robi to tylko dla siebie. I co z tego ze zrobie ladna mapke do quaka, jak skonczy sie na tym ze ktos ja sciagnie ogladnie, napisze pare ladnych komentarzy i wywali. A tu , w defragu, jest inaczej, jest jakby \"mniejszy swiat\", robiac mape wiesz ze i tak kazdy w nia zagra, i badzie do niej wracal, i to jest piekne i @#$% mi w dupe. (hohoho)
edit. jeszcze taka ciekawosta. jak narazie blisko 5900 brushow.
Nabije sobie. No to zacznijmy od poczatku.
tu nieudolny prowizoryczny teren z prowizorycznym oswietleniem
[img]www.republika.pl/tambus/shot0051.jpg[/img]
Tu ciag dalszy nieudolnego terenu, z nieudolnym lightem. Mialem to jeszcze ozdabiac, dodac modeli itp, ale sam nie wiem co z tego wyjdzie :/
[img]www.republika.pl/tambus/shot0052.jpg[/img]
Pare screenow calosci, jak widac nieudolny skybox nieudolnie oswietla to cos..
[img]www.republika.pl/tambus/shot0053.jpg[/img]
[img]www.republika.pl/tambus/shot0054.jpg[/img]
[img]www.republika.pl/tambus/shot0056.jpg[/img]
[img]www.republika.pl/tambus/shot0057.jpg[/img]
a tu jeszcze wnetrze, oswietlenie na odczepke a i tak nic nie widac. W tej czesci mapy zapewne bedzie jeszcze pare istotnych zmian.
[img]www.republika.pl/tambus/shot0058.jpg[/img]
No i na koniec to. Nie mam pojecia jak umiejscowic ta mape. Miala byc w dolinie , na screenie widac , te zielone pagorki mialybyc odgraniczeniem, myslalem zeby dac tam drzewka i inne p.ierdoly, ale wyglada to tragicznie. Zastanawiam sie czy by nie wyyebac wszystkiego fpisdu i nie zrobic jednej plaszczyzny, cos jakby wyrwac ta \"osade\" (?) z ziemi i zawiesic w powietrzu, na wielkiej grudzie ziemi... bleehh
[img]www.republika.pl/tambus/shot0055.jpg[/img]
btw. dzieki dla szakala za kompilejszyn
edit. nie mam juz sily do tej mapy .... chyba jeszcze z rok bede robil to g0wno...
O_O !
Jak na gówno to jest całkiem niezłe, ba, jest baardzo w porządku. Olej te tylematy z zakończeniem terenu, wydaj wersję no1 - a potem może dojrzeje jakiś pomysł na no2 ?
8fps - jaki sprzęt?
NOT MY PRESIDENT !
problem jest taki ze nie wiem czy moge ja wydac, bo mapka potrzebna jest fakecie do czegos tam blizej nieznanego, wiec...
a sprzet 160ram, celeron400, gf2 64mb wiec kiczowaty, ale fakt ze fpsy rwie niesamowicie, ale tego raczej sie nie zmieni, jest mnostwo detali praktycznie caly czas widzianych
> \"Tamb, czemu nie robisz zwykłych mapek\"
>
> A jakie one sa? niezwykle? =p A na serio to szczerze mowiac gdybym sie nie wkrecil w tego defraga to pewnie bym robil do zwyklego q3, bo pierwsze moje mapy ( ale zaluje ze je kiedys wywalilem, jedynie szakalka je chyba widziala ;d) byly wlasnie do zwyklego quaka. No ale bylo tak ze zostalem przy defragu i robie, a pozatym jeszcze jeden szczegol. otoz dla mappera ( a przynajmniej dla mnie) oprucz tego ze tworzy swoja \"sztuke\" to wazne jest to ze nie robi to tylko dla siebie.
Po pierwsze to nie sztuka tylko rzemiosło - mapy mają być do grania/użytkowania, mają się podobać. Jak sam napisałeś mapek nie robi się dla siebie, robi się je pod konkretną grupę ludzi - a więc to na pewno nie jest sztuka.
> I co z tego ze zrobie ladna mapke do quaka, jak skonczy sie na tym ze ktos ja sciagnie ogladnie, napisze pare ladnych komentarzy i wywali. A tu , w defragu, jest inaczej, jest jakby \"mniejszy swiat\", robiac mape wiesz ze i tak kazdy w nia zagra, i badzie do niej wracal, i to jest piekne i @#$% mi w dupe. (hohoho)
Ja wolę, żeby moją mapkę obejrzało 1000 ludzi, nawet jak 90% ją wywali to pozostanie 100 osób, które będą do niej (być może) wracać - a mi zostanie radocha z \"paru ladnych komentarzy\" :). Mnie \"defrag\" w ogóle nie interesuję, dlatego Twojej mapki nawet nie będę ściągał, i takich osób jak ja jest zapewne wiele (może się mylę, wybaczcie moje ignoranctwo, ale ów mod chyba nie jest zbyt popularny poza granicami naszego kraju) - według mnie po prostu się marnujesz.
Z tego co widzę robienie map idzie Tobie bardzo szybko więc mógłbyś poświęcić dzień, dwa i chociaż spróbować zrobić mapkę do zwykłego q3.
Aj tam... Lukin - za granica chociaz doceniaja nasz mapmaking... Nie ma tego, ze ktos zagra i wywali, czesc moze nie... Ale tam nowe mapki sa duzo bardziej popularne... A polska ma jedne z lepszych jakosciowo leveli (pdmy chociazby)... Grywalnosc jest zupelnie inna, grafika ma mniejsze znaczenie, bo ma byc funkcjonalna.. Ale za granica jednak graczy df jest duzo... A rzyjemnie oatrzec jak w tematach o maerach, levelach itd wymieniaja czesto dfowe rodukcje... Ale kazdy robi co lubi, do sciagania nikt nie zmusza, tymbardziej, jesli defrag cie nie interesuje. Tylko chcialam owiedziec, ze nie jest tak jak mowisz
Lukin, mapy do defraga robi się o tyle przyjemniej, że jak wejdziesz chociażby na PTC i zobaczysz że ludzie nadal nagrywają dema na Twojej mapie, wiesz że Twoja praca nie idzie na marne...
Niestety w świecie zwykłego Quake\'a jest to mniej odczuwalne... oczywiście jeżeli wydasz dobrą mape, napewno wiele osób Cię pochwali, część z nich pewnie nawet zatrzyma tą mape na dłużej, ale niestety gracze uwielbiają męczyć w kółko te same mapy (dm6 i jej podobne)... natomiast granie w defraga właśnie opiera się na tym, aby bić rekordy na coraz to nowszych mapach, tak więc \"rynek zbytu\" jest ogromny :]
Poza tym robienie mapy do defraga to naprawde wielka frajda... wymyślanie nowych przeszkód nie jest nawet takie trudne. W porównaniu z tworzeniem map do zwykłego Q3 to dość ciekawa alternatywa :P
Ja powiem tak: robienie map do Q3 to coś jak piłka nożna, a do defraga - jak chód sportowy. Pierwsza dyscyplina jest o wiele bardziej popularna, o wiele trudniej odnieść w niej sukces, ale uznanie kibiców jest nieporównywalnie większe. Chód sportowy - sami wiecie.
Nie chcę deprecjonować Waszych załug, ale jak sami napisaliście tworzenie mapek do defraga jest łatwiejsze i o poklask nie tak trudno.
Ech, zastanawiam się w ogóle po co ta gadka o popularności, itp. Przecież robienie map to chyba jeden z najgorszych sposobów na stanie się sławnym ;)
Dobra, więc użyję jeszcze jednego odniesienia do sportów: robienie map do q3 jest czymś jak wyższa kategoria wagowa w boksie, kolejne wyzwanie. Zachęcam T4m8urYn0 do podjęcia tego wyzwania, do sprawdzenia się - ale to nie znaczy, że musi rezygnować z defraga. Po prostu mógłby się pokusić o jakąś normalną mapkę, żeby na jego talencie poznali się nie tylko sympatycy \"skakania\".
Ale ze mnie filozof [35]
> Mnie \"defrag\" w ogóle nie interesuję, dlatego Twojej mapki nawet nie będę ściągał, i takich osób jak ja jest zapewne wiele (może się mylę, wybaczcie moje ignoranctwo, ale ów mod chyba nie jest zbyt popularny poza granicami naszego kraju) - według mnie po prostu się marnujesz.
!!!!!~~~~~~~~~~~~
To moja poczatkowa reakcja, musicie wybaczyc. Ja bym raczej nie odwazyl sie powiedziec czegos takiego nie znajac sceny (a sam sie do tego przyznajesz przeciez?). Stwierdzenie, ze defrag nie jest popularny za granicami naszego kraju to juz normalnie, hmm, beka :).
Tamb na pewno sie nie marnuje, gdyz obmyslic przemyslana konstrukcje do Defraga, a do gry dm to dwie rozne rzeczy. Nie chce sie powarzac - nie wiem, spojrz sobie na opc, mousepotato, sytes, luknij czasami na kanal defraga, dunno. Jeszcze ironicznie chcialbym zapytac - ile razy ujrzales swoja mape na jakims filmie? Nie koniecznie fragowym. Moze to byc trickowy, czy jeszcze inny...... No wlasnie.
Polskie produkcje df potrafia sie wybic, mapper moze sie pokazac i NA PEWNO stanowi to lepsza motywacje do dalszej pracy. I takze bym uwazal z tym, ze defraggowych mapperow malo i levele przewaznie do kapska sa (takto luzno czytam).
Tak samo jak w \'zwyklych\' mapach zdarzaja sie perelki, plansze lepsze, gorsze, ladniejsze, grywalniejsze, etc. tak samo jest w Defragu. Tu nie ma jakiejs oddzilenej reguly! Chociazby q3arena.gry.wp.pl/ptc/?id=10&akcja=download&kat=1&file=9319mapke orfiego widziales? I tutaj sa male, nie grzeszace wygladem levele, ale na ktorych gra sie milo. Sa i prawdziwe kolosy, na ktorych licznik fps skwierczy niemilosiernie, ale zapierajace dech. Sa oryginalne tytuly, gdzie liczy sie glownie pomysl (build your own momentum, o tak, to bydle - szkoda, ze autor nie posr`al sie troche z wygladem :p).
Jutro zrobie moze update mirrora moustepotato to powiem Ci ile tych map tam tylko jest. Wcale nie malo i wcale nie tak latwo sie wybic jak powiadasz...
Tak czy siak pokoj z Wamu ludzie, Tamb trzymaj sie z mapka, wierze w Cie, ze dasz rade :].
Nie rozumiem Twojej gwaltownej reakcji, ja sie nie oburzalem, gdy napisales, ze Tamb marnowalby sie tworzac do zwyklego q3. Poza tym napisalem przeciez: \"może się mylę, wybaczcie moje ignoranctwo\", itp. Tak, napisalem, ze defrag nie jest popularny (moze powinienem byl napisac, ze nie jest tak popularny jak vq3, ani nawet porownywalnie znany) i zrobilem to na podstawie doswiadczen z zagranicznych for (np. Quake3World) gdzie ludzie w ogóle o defragu nie rozmawiają, a w kontakcie np. z mapami do tego moda zdecydowana większość z nich robiła wielkie oczy (coś jak to [76]) Jeśli się pomyliłem - jeszcze raz przepraszam. Ale fakt jest faktem, ze scena zwyklego Q3 jest zdecydowanie wieksza i zdecydowanie trudniej sie na niej wybic.
Dalej: nie napisalem nigdzie, ze mapy do defraga sa slabe. Owszem, napisalem, ze sa latwiejsze do zrobienia, ale to sa przeciez slowa Szakali. NemiX tez pisze, ze (cytat) \"wymyślanie nowych przeszkód nie jest nawet takie trudne\".
Twoje pytanie (o filmiki) jest bez sensu, bo decydowana wiekszosc filmow do vq3 jest na pro-q3dm6 i tym podobnych standardach, i ze w tych filmach najczesciej nie chodzi wcale o mapy. Tak samo ja moge zapytac ile razy widziales mape do defraga na pierwszym miejscu w LvL. Odpowiedz na oba pytanka jest taka sama (ani razu), ale co z tego? Ja nie robie mapek, zeby pojawialy sie w filmikach, tak samo jak defraggerzy nie robia map z mysla o dobrych recenzjach na LvL. NA PEWNO nie mozesz powiedziec, ze sukcesy na scenie defraga stanowia NA PEWNO lepsza motywacje do dalszej pracy dla kazdego mappera. To zalezy od indwywidualnych preferencji...
Nie namawiam Tamba, zeby sprobowal stac sie popularny na scenie vq3 czy cpma, tylko zeby po prostu zrobil jakas mapke do ktorejs z tych gier, coby radosc z jego tworczosci mieli takze Ci, ktorych defrag nie interesuje, a on sam bedzie mial satysfakcje, ze pokazal sie na duzo wiekszej scenie i ze jego poziom np. sciagnelo kilkaset ludzi (jezeli juz koniecznie chcecie zostac przy dyskusji o ewentualnej popularnosci na obu platformach, chociaz wypadaloby dodac ze mapki robi sie nie tylko dla slawy, ale takzde dla samej radosci ich robienia - przynajmiej ja tak mam).
Nic nie wybucham tylko spokojnie prowadze dyskucje, nie zwiedziesz starego wilka na manowce, czy jak to szlo o-O.
Anyway - nie ma co sie dalej rozwodzic, co trudniej zrobic, co zrobic prosciej i gdzie sie latwiej/trudniej wybic, gdyz tu mijamy sie z celem - wszedzie jest tak samo, tylko czynniki tworzenia plansz niekiedy znacznie sie roznia ;-).
Scena q3 jest podzielona i tak samo moglbym sie sprzeczac czy latwiej zrobic mape pod pm/vq3/ra/urt/czy co tam jeszcze chcesz :b. Wutever, nie wnikam dalej.
Aha - no to widziales ta mapke? :> IMO warta zobaczenia, nawet jesli nie grasz i nie intresujesz sie defragiem w zadnej sposob - polataj chociaz na specu, czy cus ;o.
Ludzie! Szanujcie się nawzajem, to chyba lepiej że każdy ma nieco lub zupełnie inne poglądy? Wyobraźcie sobie że wszyscy się ze sobą zgadzamy we wszystkim, schlebiamy sobie, uśmiechamy się do siebie podśpiewując najnowsze reklamy niemieckich słodyczy i odplamiaczy [28]
PEACE.
NOT MY PRESIDENT !
Zaczalem robic caly teren od nowa, troche juz zrobilem, w radiancie wygladalo to bardzo zadowalajaco, ale po kompilacji powalilo mnie swoja brzydota:/ postanowilem wiec zobaczyc co to ten phong shading. przeczytalem tutor zrobilem chyba wszystko co trzeba ale efekt koncowy nie jest takie jakk go sobie wyobrazalem ( np. taki:
[img]www.planetquake.com/simland/pages/articles/images/phong01a.jpg[/img] [img]www.planetquake.com/simland/pages/articles/images/phong01b.jpg[/img]
jezeli ktos ma czas i ochote to tu jest wycinek terenu, tekstury i shader. Cos zapewne robie zle ale nie wiem co :|
Oprócz błędów ścieżek w spakowanym pliku wszystko jest ok
bifor i after:
Wierzchołki miejscami są zbyt brutalne, spróbuj je trochę złagodzić.
Alchemik: nie wiem czemu mi tylko w jednym miejscu \'zaokraglalo\". Moglbys mi podeslac to z poprawionymi sciezkami?...hmm moze to wina kompilatora, mam q3map2 2.5.4
A wierzcholki faktycznie zbyt \"brutalne\", z pewnoscia poprawie:]
A co do postepow, to dzis przyznam ze sie duzo napracowalem:) oto efekt mej pracy. Nowiutki terenik, jeszcze nieskonczony oczywiscie. jezeli o brushowanie chodzi to raczej duzo nie zostalo, jedynie napakowac to modelami, i mam nadzieje ze z phong shadingiem ladnie to wyjdzie...
[img]www.republika.pl/tambus/rzut1.jpg[/img]
[img]www.republika.pl/tambus/rzut2.jpg[/img]
[img]www.republika.pl/tambus/rzut3.jpg[/img]
btw. jeszcze pytanie odnosnie tej mapki socka. Esel mowil ze sock urzyl tam \" wielowarstwowego mapowania dla terenu\". trudno cos takiego zrobic?
Choroba, robiłem dziś porządki i wsio wykasowałem jak już działało, a przed przeczytaniem Twojego posta =\
Z tego co pamiętam to był tam zły folder textures - \"teKStures\", ale to chiba nie od tego ;)
Phong shading to nazwyklejszy shader, nie wiem w czym moze być problem; pewnie jakieś proste niedopatrzenie.
kwestia skonczenia tego terenu i moge brac sie za koncowe poprawki.
Dobra @#$%, gruba rura, nie mam juz sily do tej mapy, @#$% juz ten teren, zrobilem na odczepke juz prawie wszystko, jeszcze mi yebane roslinki powlepiac zostalo co wbrew pozora nie jest takie latwe bo za chuja nie chce ladnie wygladac.
Mam dluzszy weekend bo zachorowalem, to i czasu na radianta przybylo. Kleilem od wczoraj prawie caly dzien.Bleh, i tak juz pewnie faketoz tylko na ta mape czeka[27]
Moze powiem co zostalo do zrobienia. Po pierwsze oswietlenie w najwiekszym budynku, to kwestia godzinki, zostawilem na koniec bo jakos nie chcialo mi sie do tego przysiasc. teren, teren, teren, wieksza czesc zrobiona, ale trzeba te cala mape jakos ulokowac w przestrzeni skyboxa. Nie moze przeciez stac na wielkim prostokącie. Myslalem o jakby wyrywku z ziemi zawieszonym w powietrzu. Nie wiem jak mi to wyjdzie, ale mysle ze nienajlepiej. No i w sumie tyle, jeszcze dodajac oswietlenie na calej mapie, ale to musialbym zobaczyc dopiero po kompilacj bo zmienilem troche shader, powinno teraz byc juz dobrze.
No i bym jeszcze zapomnial. Tys Faketoz jezeli dobrze pamietam chcial jakas jaskinie czy co? mozesz glebiej to przyblizyc?
No i jeszcze fotek tego terenu zayebanego, co wyglada jak psia kupa, zeby to ladnie wygladalo musialbymmiec duuuzo czasu a tego niestety nie mam wiec trzeba sie bedzie zadowolic tym.
[img]www.republika.pl/tambus/shot0104.jpg[/img]
[27]