ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Reborn

szlovak

Gravatar

Od: 2009-08-14

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2012-08-02 13:30:21

a na jakim engine ma być to cudo? bo w takiego QL to na bardzo kiepskim sprzęcie da się grać z fps max, np. na moim lapku Dell E5500 . Taki Warsow już klęka, przy maks wykastrowanym configu 30-124fps. Myślę że ma to duże znaczenie na liczbę osób które będą grały, bo np średnio chce mi się kompa kupować

floreq

Od: 2010-08-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2012-08-02 15:14:14

juz chyba ktos to pisal wczesniej, ale wiadomo tylko ze nie bedzie to UDK ani idTech. 2GD wspominal chyba ze napisali jakis wlasny engine na ktorym odtworzyli movement q3 z tego co pamietam.

mieszkam w piwnicy

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-02 15:42:57

Wzięli jakiś gotowy engine, a potem w nim wszystko pozmieniali na tyle, że nic z niego nie zostało. Nie wiem jak się mają do tego prawa autorskie, ale tak na chłopski rozum to jednak jest ważne, że opierali się na tym silniku.

przodownikpracy

Od: 2002-07-09

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2012-08-03 00:17:02

Brzmi to mało prawdopodobnie.

Na moje oko:

To co zmieniali, to jakieś elementy fizyki (np. inny movement). Natomiast tony kodu odpowiadające za obsługę sieci (nie mówię o samym netcode), grafiki i zyliona innych rzeczy zostawili w spokoju.

Эй, диджей, давай, давай, делай, делай хорошо!

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-03 00:51:47

A ja nie wiem, bo się nie znam.

Hihihi.

mises.org / marksdailyapple.com

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2012-08-03 02:01:07

Przypomina mi to rozmowy przed premierą jakiejkolwiek gry. Grafika ponadprzeciętna, kod sieciowy wspaniały, przeciwnicy inteligentni i inne takie tam. Potem była premiera i nawet najbardziej fanatyczni fanatycy spuścili z tonu;)

Nie wiemy NIC ponad to, co napisano. A napisać można wszystko. Dopóki nie zobaczę choćby krzywego screena albo jeszcze lepiej gameplaya, to ta gra jest niczym więcej jak tylko opowieścią.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-03 10:29:39

przodownik pracy napisał:
> Brzmi to mało prawdopodobnie.
>
>
> Na moje oko:
>
>
> To co zmieniali, to jakieś elementy fizyki (np. inny movement). Natomiast tony kodu odpowiadające za obsługę sieci (nie mówię o samym netcode), grafiki i zyliona innych rzeczy zostawili w spokoju.
Na pewno nie zmienili zupełnie wszystkiego, bo 2GD mówił nawet, że chciał silnik, który będzie najbardziej responsywny. Dlatego np. odpadł UDK i tu się im nie dziwię. Więc coś tam z niego musieli zostawić.

A powiedz mi jeszcze z ciekawości: czy dalej podtrzymujesz to co napisałeś, jeśli powiem Ci, że tą grą zajmuje się jeden z najwybitniejszych programistów działających na rynku gier? Bo tak w istocie tam podobno jest. Gość ma podobno zakontraktowane 2 lata pracy i jeśli 2GD w tym czasie da radę zdobyć większą ilość gotówki to może przy tym siedzieć nawet i dłużej. Tyle że gość na razie chce pozostać anonimowy. Co i tak nie ma większego znaczenia, bo oprócz jakiegoś Carmacka czy Newella i tak nikogo nie znam ;)

Ale jak oceniasz moce przerobowe pod względem programistycznym jednego gościa klasy np. Johna Carmacka?

@ DOOMer - tia, też o tym myślałem. Tyle tylko, że uspokaja mnie jeden fakt: za tą grą stoi trzech gości, którzy widzą czego taka społeczność jak Quake'owa chce i potrzebuje.

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-03 10:35:26

Mav ma rację. Skoro zajmują sie tym Fox i Toxic to lepszych gości nie znajdziemy do tej roboty. Dodatkowo nie korzystają z UTGówna, mają programistę który odtworzył movement z q3 (chcieli sie przekonać czy jest dobry) a 2GD doskonale wie, jakie elementy powinna miec dobra esportowa gra FPS 1v1. Wie też dużo na temat "jak spierdolić QL".

Jak im się nie uda to komu ?

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2012-08-03 11:07:23

Quake 4, Doom 3, Rage - to gry stworzone w dużej mierze przez autorów Quake 3, jednego z najlepszych fpsów w historii. Co się stało z tymi grami, doskonale wiemy:)

To, że grę tworzą gracze dla graczy, wcale nie musi (chociaż może) oznaczać, że gra będzie dobra. Dlatego kierowcy nie projektują samochodów a kucharze piekarników. Dają tylko wskazówki inżynierom. Wyjątko oczywiście są, ale to nadal wyjątki.

Boję się, że w tym dążeniu do zrobienia doskonałego shootera zrobią coś naprawdę wspaniałego, idealnego i... elitarnego. Tak elitarnego, że niewielu graczy po to sięgnie.

Ale to wszystko nadal gdybanie;)

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-03 11:26:06

Ani jeden z tytułów ID Software nigdy nie nadawał się do e-sportowego grania out of the box. Nawer w Q1 trzeba było odpalać Q95.bat :D Natomiast swoje kompetencje w tworzeniu społeczności wokół swoich gier pokazali aż nader dobitnie partacząc większość z tego co się w ogóle dało spartaczyć przy Quake Live. Naprawdę słaby przykład podałeś.

O zgrozo, myślę podobnie jak AL|EN. Jeśli im się nie uda, to prawdopodobnie upadnie ostatnia szansa na stworzenie odnoszącego sukces duelowego FPS-a. Jedna nieścisłość - przy grze współpracują fox oraz fazz, nie toxic. Szczerze, to wielokrotnie słyszałem o tym, że Toxic to lekki przypadek aspołecznego zamulacza :D

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-03 12:03:21

DOOMer no proszę cię. Doom III nigdy nawet przez chwilę nie był kojarzony z "eF Pe eS jeden na jeden, będziemy ciupciać online i jeździć na LAN'y!". To była reklamówka silnika graficznego i wdrożenie nowej technologii w świat. Potem na bazie silnika wyszedł PREY i tak samo jak Doom III nigdy nie miał być esportowym, flagowym FPS'em.

Jeszcze gorzej jest w przypadku RAGE - to nawet nie miała być gra FPS tylko jakaś konsolowa papka. Nikt nigdy, przenigdy nie powiedział "Hej, jak wyjdzie RAGE to zrobiły turniej !" Gra umarła szybciej niż się pojawiła, głownie przez tragiczne problemy z teksturami.

A Quake 4 ? Owszem, to miało być to. Zaczęło się niekończące się pasmo porażek id - tu macie dobre podsumowanie: [Dlaczego Q4 umarło?](index.php?action=post&tid=24359&odk=0&str=1)

Quake Live cały czas był psuty. Teraz został spierdolony całkowicie, kiedy to zablokowali możliwość głosowania na mapy (LOL!) Wszyscy widzą to i nie mogą nic zmienić. Jest szansa, że na to nie pozwolą pomysłodawcy REBORN.

EDIT: Pozatym mają masę ciekawych pomyłoów jak skiny sponsorów, upload map i kasa dla mapperów itp jest na co czekać.

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

KeilSpooky

Od: 2010-11-12

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2012-08-03 12:24:16

Oby im to szło jak najszybciej zanim ostatni wyjadacze wymrą :P i zniszczą wszelkie marzenia noobów :D

Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem.

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2012-08-03 13:22:01

@Mav_' - chyba każdy fps na starcie wymagał łatania, poprawek itd., nie tylko te od iD. To cecha wieku niemowlęcego.

@AL|EN - nie chodziło mi o gry stricte sieciowe, tylko o dysonans między zapowiedziami, oczekiwaniami a rzeczywistością. Pamiętam, że o D3 toczyły się czasami dyskusje na serwerach Q3, czy nadaje się do robienia tricków, co z siecią itd. Ludzie próbowali, ale nic z tego nie wyszło. Przypomnij sobie choćby pady pod D3:) Pamiętając o tym wszystkim przestaję się zwyczajnie podniecać zapowiedziami, zwłaszcza w wykonaniu małej grupki ludzi. Black Mesę też robią for fun, robią, robią... i zrobić nie mogą już od kilku lat:)

Co do pomysłów... Sponsorzy przyjdą, gdy będzie scena. Scenę trzeba zbudować, rozreklamować, zadbać o stabilność, elastyczność i pierdylion innych rzeczy, a to zabiera czas i pieniądze. I trudno stwierdzić, co zagwarantuje sukces. Przed QL też były jakieś obawy i więcej nadziei. Q3 w nowej odsłonie, sponsorzy, pieniądze dla mapperów, gracze krzyczeli o konta premium itd. Wszystko to jest:) ID poszło jednak o parę małych kroczków za daleko i wygląda to wszystko tak, jak wygląda.

Fajnie, że robią. Fajnie, że robią to ludzie, którzy znają scenę. Ale nie mam z tego powodu wypieków, bo tak jak powiedziałem wcześniej - to wciąż tylko opowieść o grze, którą chcą zrobić:)

przodownikpracy

Od: 2002-07-09

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2012-08-03 13:24:09

Cytat z posta - autor: Mav_’
> A powiedz mi jeszcze z ciekawości: czy dalej podtrzymujesz to co napisałeś, jeśli powiem Ci, że tą grą zajmuje się jeden z najwybitniejszych programistów działających na rynku gier? Bo tak w istocie tam podobno jest. Gość ma podobno zakontraktowane 2 lata pracy i jeśli 2GD w tym czasie da radę zdobyć większą ilość gotówki to może przy tym siedzieć nawet i dłużej.

achtung: raz piszę "oni", raz "gość", nie chce mi się poprawiać :]

A właściwie na jakiej podstawie piszesz, że przeorali prawie wszystko jak leci?

Ja nie znam się na grach, nie wykluczam że faktycznie to zrobili. Z przyczyn podanych niżej uważam, że jest to mało prawdopodobne.

Jest masa pół-murzyńskiej roboty żeby się dogadać z kartą graficzną, dźwiękową, siecią, chujem i mujem i właśnie engine masz od tego, żeby Ci to w jakiś ładny sposób opakował wystawiając gotowe obiekty na których możesz operować (może np. zamiast zlepka pikseli masz model gracza, broni itd.). Jeżeli to co było w tym engine nie pasuje gościowi, to chyba lepiej wziąć inny niż to przepisywać? No chyba że nie dało się znaleźć takiego endżajnu który gościa zadowalał i mógł zostać użyty.

Engine na pewno udostępnia jakieśtam API/skrypty/whatever i korzystając z nich można oprogramować grę. Przykłady z życia: OSP, CPMA. Być może pozwala w ten sposób wystarczająco nagiąć fizykę, może nie. jeżeli nie, to pewnie pozmieniali tak żeby pozwalał albo po prostu zmienili fizykę.

Lekko inaczej ujmując, to co się dzieje w ramach reborn bardziej widzę jak pisanie trochę bardziej zaawansowanego moda - korzystają z engine jak mogą wykręcając co im się podoba, a jeżeli gdzieś jest to uzasadnione, modyfikują jakiś kawałek engine (np. żeby dało się nałożyć logosy na model).

Z pewnością jest mnóstwo roboty z samym modem turniejowym, brońmi, może robią MVD, może robią jakiś wyczesany netcode. Z m. in. tych powodów wątpię, że zajęli się przepisywaniem samego engine.

Reasumując, nie wydaje mi się aby zachodziło potrzeba orania całego endżajnu. Być może gość faktycznie się za to zabrał, ale podstaw by tak twierdzić nie widzę.

> Ale jak oceniasz moce przerobowe pod względem programistycznym jednego gościa klasy np. Johna Carmacka?

W ogóle nie wiem jakiej klasy jest JC. Jest faktem, że wydajność doświadczonych programistów potrafi się bardzo różnić i być może dobrej klasy specjalista dalby radą zakodzić całość od 0 w tym czasie, ale nie wydaje mi się aby miało to jakiekolwiek znaczenie ze względu na to co napisałem wyżej.

Oczywiście może być tak, że faktycznie przeorali ten engine, ale chętnie zobaczę jakiś kawałek twardego dowodu. Mogę uznać zdanie, w którym 2gd stwierdza coś takiego (chociaż wolałbym żeby to była wypowiedź programisty (cytowana or whatever)).

Эй, диджей, давай, давай, делай, делай хорошо!

4lko

Od: 2004-01-24

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-03 15:27:51

Nie bardzo w ogole rozumiem, co to za belkot o "super wybitnym koderze". Tych zdolnych to jest w @#$% i troche. Nie sadze zeby zrobilo to komus roznice, jezeli nie byloby to nazwisko powszechnie znane pokroju Carmacka.

Nastawiam sie optymistycznie, ale poki co brzmi to tak:

"mamy tytul, foxa, fazza, super wyjebistego anonimowego programiste, ktory przepisuje silniki bez powodu i moj brytyjski akcent"

Whaddya mean I ain't kind ? Just not your kind.

Our 'hit'? This is our 'hit'. This next song's our 'hit'. You won't hear this next song anywhere but in your goddamned car, at home, or on this fucking stage, and that's the way it should be.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-03 16:18:08

r3v.DOOMer napisał:
> @Mav_' - chyba każdy fps na starcie wymagał łatania, poprawek itd., nie tylko te od iD. To cecha wieku niemowlęcego.
No właśnie! Tylko, że czasy się zmieniają i trzeba rzeczy oddawać już out of the box, ready to play. Vide CS:GO, Trackmania, shitmania, SC2, LoL.

4lko napisał:
> Nie bardzo w ogole rozumiem, co to za belkot o "super wybitnym koderze". Tych zdolnych to jest w @#$% i troche. Nie sadze zeby zrobilo to komus roznice, jezeli nie byloby to nazwisko powszechnie znane pokroju Carmacka.
Pewnie kolesiowi to zrobiłoby różnicę. Yeah, well, ja tylko powtarzam to co usłyszałem w wywiadzie. I mam nadzieję na najlepszy obrót sprawy.

Swoją drogą lul, chyba pierwszy raz z AL|EN'em mówimy wspólnym głosem ;D

4lko

Od: 2004-01-24

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-03 16:22:09

Lec po polaroida ;p

Whaddya mean I ain't kind ? Just not your kind.

Our 'hit'? This is our 'hit'. This next song's our 'hit'. You won't hear this next song anywhere but in your goddamned car, at home, or on this fucking stage, and that's the way it should be.

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-03 16:48:23

Przez to gadanie znowu się napaliłem jak za czasów, kiedy miał wyjść Q4 - oby nie skończyło się to tak samo. Chciałbym położyć swoje łapska na jakiejś alpha bez broni i tylko skakać i biegać po pustej mapie...

Ktoś ma jakieś typy na to, kto moze być tym koderem ? Ja mam dwa oczywiste typy...

P.S. Mav_' and 4lko - Lubię to!

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

O]]]satan

Od: 2004-09-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2012-08-03 17:02:12

Mav’ napisał:_
> @ DOOMer - tia, też o tym myślałem. Tyle tylko, że uspokaja mnie jeden fakt: za tą grą stoi trzech gości, którzy widzą czego taka społeczność jak Quake'owa chce i potrzebuje.
aha. ty niby tez wiesz czego spolecznosc q moze chciec i potrzebowac a pisales o hedszotach i jakis rozwiazaniach rodem z cs'a ;D

I AM THE GRAVES OF THE 80's

I AM THE RISEN DEAD

DESTROY THEIR MODERN METAL

AND BANG YOUR FUCKING HEAD

UH!

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-03 17:30:50

Z jego ostatniego wywiadu wynika, że 2GD również popiera pomysł z headshotami, Panie Wszechwiedzący.

Poza tym dałem Ci to tylko jako przykład rozwiązania mogącego wyrównać szanse n00bów i graczy regularnych. Nie jako lek na całe zło learning curve'u. Więc nie odwracaj kota ognosem.

O]]]satan

Od: 2004-09-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2012-08-03 19:09:06

Mav’ napisał:_
> Z jego ostatniego wywiadu wynika, że 2GD również popiera pomysł z headshotami, Panie Wszechwiedzący.
>
> Poza tym dałem Ci to tylko jako przykład rozwiązania mogącego wyrównać szanse n00bów i graczy regularnych. Nie jako lek na całe zło learning curve'u. Więc nie odwracaj kota ognosem.
wszechwiedzacy? gdzie ja staralem sie udowodnic ze wiem wiecej niz inni?? :D

poza tym skoro dwaGD popiera pomysl z hedszotami to zarowno on jak i ty nie macie zielonego pojecia na temat potrzeb graczy Q.

bylem/jestem graczem q i takie jest moje zdanie

I AM THE GRAVES OF THE 80's

I AM THE RISEN DEAD

DESTROY THEIR MODERN METAL

AND BANG YOUR FUCKING HEAD

UH!

4lko

Od: 2004-01-24

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-03 21:07:41

O)))satan napisał:
> Mav’ napisał:_
>
>
> > Z jego ostatniego wywiadu wynika, że 2GD również popiera pomysł z headshotami, Panie Wszechwiedzący.
> >
> > Poza tym dałem Ci to tylko jako przykład rozwiązania mogącego wyrównać szanse n00bów i graczy regularnych. Nie jako lek na całe zło learning curve'u. Więc nie odwracaj kota ognosem.
>
>
> wszechwiedzacy? gdzie ja staralem sie udowodnic ze wiem wiecej niz inni?? :D
>
> poza tym skoro dwaGD popiera pomysl z hedszotami to zarowno on jak i ty nie macie zielonego pojecia na temat potrzeb graczy Q.
>
> bylem/jestem graczem q i takie jest moje zdanie
Na zasadzie wiekszego dmg, niekoniecznie 1 shot 1 kill, to nie jest wcale taki glupi pomysl.

Whaddya mean I ain't kind ? Just not your kind.

Our 'hit'? This is our 'hit'. This next song's our 'hit'. You won't hear this next song anywhere but in your goddamned car, at home, or on this fucking stage, and that's the way it should be.

przodownikpracy

Od: 2002-07-09

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2012-08-04 00:13:07

A jakoś konkretniej? Dla nie jest zły pomysł o tyle, że zwiększy wagę aima (i potencjalnie farta).

Zresztą wygląda na to, że ja mam tutaj fundamentalnie inne podejście niż 2gd, bo afair on mówił o "risk reward", a ja uważam że należy podążać w dokładnie przeciwnym kierunku. A przynajmniej tak bym robił gdyby gra miała być dla mnie. No właśnie..

Na początek trzeba raczej ustalić jaki jest cel tej gry. Jeżeli ma w to grać masa współczesnej gawiedzi, to najpierw trzeba ustalić o co jej chodzi i o co chodzi kłejkowcom, a potem wykombinować taki miszmasz, żeby dla wszystkich było akceptowalne. (a może olać kłejkowców?)

Эй, диджей, давай, давай, делай, делай хорошо!

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2012-08-04 01:41:41

przodownik pracy napisał:
> (...)a potem wykombinować taki miszmasz, żeby dla wszystkich było akceptowalne.(...)
Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego:) Nie da się wszystkich uszczęśliwić.

szlovak

Gravatar

Od: 2009-08-14

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2012-08-04 01:43:30

Cytat z posta - autor: przodownik pracy
> A jakoś konkretniej? Dla nie jest zły pomysł o tyle, że zwiększy wagę aima (i potencjalnie farta).
>
>
>
>
>
>
> Zresztą wygląda na to, że ja mam tutaj fundamentalnie inne podejście niż 2gd, bo afair on mówił o "risk reward", a ja uważam że należy podążać w dokładnie przeciwnym kierunku. A przynajmniej tak bym robił gdyby gra miała być dla mnie. No właśnie..
>
>
>
>
>
>
> Na początek trzeba raczej ustalić jaki jest cel tej gry. Jeżeli ma w to grać masa współczesnej gawiedzi, to najpierw trzeba ustalić o co jej chodzi i o co chodzi kłejkowcom, a potem wykombinować taki miszmasz, żeby dla wszystkich było akceptowalne. (a może olać kłejkowców?)

powinni zlinkować, zintegrować to do fejsa żeby ludzie mieli jakieś bonusy za zagranie chociaż jednej gry. To ma szanse bo gawiedź siedzi na fejsie :) W sumie nie wiem nawet co tam jest na fejsie ale podobno tak dużo nienawiści jest tylko tam, więc masa energii żeby zabijać przeciwnika w FPSie :)