ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Reborn

4lko

9081

Od: 2004-01-24

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-06 21:06:47

Mav’ napisał:_
> lama1 napisał:
>
>
> > Z jakiej paki można porównywać STALKERa do Portala czy innych FPSów, może nie licząc Metro 2033? O_o
>
>
> Nie no masz rację. Przecież STALKER to nie jest gra komputerowa kategorii FPS tylko kompot ze śliwek.
Wedlug podobnego schematu to jest kobieta:

I to jest kobieta:


Get it ?

Whaddya mean I ain't kind ? Just not your kind.

Our 'hit'? This is our 'hit'. This next song's our 'hit'. You won't hear this next song anywhere but in your goddamned car, at home, or on this fucking stage, and that's the way it should be.

r3v.DOOMer

12696

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2012-08-06 22:16:32

Bo na początku był FPP/FPS (first person perspective/shooter). I w sumie gry tego typu sprowadzały się do chodzenia i strzelania. Potem zaczęły powstawać różne mutacje i tak Stalker jak i Portal to FPP, ale żaden nie jest stricte shooterem. Dlatego nie rozumiem ubolewania, że np. w Stalkerze nie ma strafe'a. Nie ma, bo nie jest to gra stworzona do szybkiego biegania na pałę i pilnowania itemów.

Równie dobrze można Q3 spuścić do szamba za "realizm", którego brak jednak graczom nigdy nie przeszkadzał:P

przodownikpracy

1751

Od: 2002-07-09

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2012-08-06 23:01:38

Chyba posiadłem dar wyrażania się całkowicie niezgodnego z moimi intencjami.

> edit: swoją drogą strasznie chujowo mi się gra w FPP gdzie nie ma strafe jumpów (np. Stalker). dobrze że już w zasadzie nie gram :p

Ja tu w ogóle nie widzę ubolewania, że np. w Stalkerze nie ma strafe-jumpów. Widzę za to ubolewanie na moje przyzwyczajenia z kłejka, zmniejszające moją przyjemność z gry.

Эй, диджей, давай, давай, делай, делай хорошо!

Mav_8217

3846

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-06 23:04:33

przodownik pracy napisał:
> Chyba posiadłem dar wyrażania się całkowicie niezgodnego z moimi intencjami.
Od dzisiaj wszystko co napiszesz może zostać użyte przeciwko Tobie.

przodownikpracy

1751

Od: 2002-07-09

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2012-08-06 23:19:35

Keira Knightley

Эй, диджей, давай, давай, делай, делай хорошо!

novat1c

18930

Od: 2009-05-20

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2012-08-07 00:50:31

Chciałbym dodać swoje trzy grosze do dyskusji.

Jestem szarym graczem szybkich shooterów takich właśnie jak seria Q, UT czy pojedyncze tytułu typu wsw i pk.

Po pierwsze kwestia dooma.
Mimo że jeden z kolegów ma nick DOOMer, to wciąż niektórzy @#$%ą w tej kwesti głupoty, i nie wspominają o najważniejszym.

Doom1 i Doom2 ociekały złem. W grze pełno było nawiązań do szatana, wszędzie walały się zwłoki czy wizerunki umęczonych dusz, gra ociekała klimatem okultystycznym. Kto grał pamięta, że nawet ściany były zlepkiem ponaciąganych skór z przerażonych twarzy, pełno tam symboli kozła z rozdartym czołem i wystawionym mózgiem, ciała ponaciągane na ścianach łańcuchami, ponabijane na ostre ,wystające z ziemi szpikulce-były na porządku dziennym w tej grze. Klimatu dopełniały cyberpunkowe potwory z piekła rodem-połączenie żywej tkanki z dziwnymi mechanizmami.

@#$%, to był klimat.

A Doom3 ? Strzelanka Science Fiction ! Całkowita zmiana klimatu, na bardziej grzeczny. Chujnia ! Buuu.

Co do samego Reborn, uważam, że gra ma spory potencjał. Piszecie że fox i fazz nie mają zbyt dużego znaczenia przy tworzeniu gry, bo to są zwykli gracze z topu Quake'a, i potrafią grać, ale nie potrafią programować itd.

W teorii racja, ale w praktyce, gdy programować będzie ktoś inny, jakiś koleś który ma łeb jak sklep, to ten mix może się bardzo dobrze sprawdzić. I o ile fazz to po prostu zdolny gracz, to fox - nie ma co owijać - zjadł zęby na quake'u i w co byście z nim nie zagrali, czy to q4, czy promod, czy ql, to opierdolił by was tak, że prędzej byście się zesrali na miętowo, niż urwali mu mapę. Koleś ma wiedzę o grze prze-zajebistą, i w dodatku czuję tą SERIĘ (!) zajebiście dobrze.

Uważam że ich połączone siły mają potenciał. Niech jeszcze ogarną jakichś dobrych mapperów, zamkną się na jakiś czas w bunkrze pod ziemią. napiszą betę, i wrócą żeby nas wszystkich pozamieniać na nowo w cioty komputerowe jak dawniej :D :D

przodownikpracy

1751

Od: 2002-07-09

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2012-08-07 01:30:58

ciągnę ten chujowy wątek bo dawno nie miałem flejma na internetach i się stęskniłem, a poza tym chujowo się zaciąłem w jednym problemie :/

Przyjmuję, że post jest do mnie. Jeżeli nie, to przepraszam autora za nieporozumienie.

Cytat z posta - autor: novat1c
> Po pierwsze kwestia dooma.
>
>
> Mimo że jeden z kolegów ma nick DOOMer, to wciąż niektórzy @#$%ą w tej kwesti głupoty, i nie wspominają o najważniejszym.

Tzn. jakie? Ja napisałem, że ludziom którzy grali w Dooma (to tylko przykład) za młodu i którym się bardzo spodobal raczej będzie trudno "na chłodno" ocenić tę grę. Może jest fajna, może nie. jaśniej zaznaczę, że to takie uogólnienie - na pewno są osoby "odporne" na ten problem Żadnej polemiki z tym związanej nie widzę.

Captain Obvious podrzucił mi kwestię, że wypowiadając się o grach które się nam podobały za młodu wypada zachować ostrożność i sobie pierdolnąłem.

Na moje oko próbujesz polemizować z tezą, że Doom jest chujowy lub gorszy od Dooma 3 - nikt tu takiej nie postawił.

> Doom1 i Doom2 ociekały złem. W grze pełno było nawiązań do szatana, wszędzie walały się zwłoki czy wizerunki umęczonych dusz, gra ociekała klimatem okultystycznym. Kto grał pamięta, że nawet ściany były zlepkiem ponaciąganych skór z przerażonych twarzy, pełno tam symboli kozła z rozdartym czołem i wystawionym mózgiem, ciała ponaciągane na ścianach łańcuchami, ponabijane na ostre ,wystające z ziemi szpikulce-były na porządku dziennym w tej grze. Klimatu dopełniały cyberpunkowe potwory z piekła rodem-połączenie żywej tkanki z dziwnymi mechanizmami.
>
>
>
>
> @#$%, to był klimat.

Gdyby mialo chodzić o tezę którą postawiłem:
Może ociekały złem, a może @#$%ły tandetą (przypomina się "Martwica mózgu", kto nie oglądał ten musi koniecznie nadrobić). Ja nie oceniam.

Ludzie mogą oceniać pozytywnie ze względu na sentytment, a nie to jaka ta gra jest w rzeczywistości - o to chodzi w moich postach.

Być może Ty tak teraz robisz, być może nie - to jest tutaj całkowicie nieistotne. Może w to graleś kiedy mialeś 10 lat i teraz "trzeźwo" oceniasz, może nadal jesteś "pod wpływem" (sentyment), a może zagrałeś w to dopiero tydzień temu i Ci się spodobało - wszystko jedno, nijak to nie falsyfikuje tezy którą postawiłem.

W sprawie tezy której nie postawiłem, a z którą prawdopodobnie próbujesz walczyć: od biedy byłby to argument (przy czym klimat to jeden z wielu elementów)

> Co do samego Reborn, uważam, że gra ma spory potencjał. Piszecie że fox i fazz nie mają zbyt dużego znaczenia przy tworzeniu gry, bo to są zwykli gracze z topu Quake'a, i potrafią grać, ale nie potrafią programować itd.

Tego, że nie potrafią programować chyba nikt nie przytoczył jako argumentu. Zresztą byłby to kompletny absurd. :]

Z resztą posta się w zasadzie zgadzam.

Jeżeli komuś się będzie chciało odpisywać, może uprzejmie zaznaczyć jakie według niego stawiam tezy? :-S

Эй, диджей, давай, давай, делай, делай хорошо!

PeterSchiff

Bodzio

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-07 02:58:21

przodownik pracy napisał:
> ciągnę ten chujowy wątek bo dawno nie miałem flejma na internetach i się stęskniłem
Looooooooooooo ooooooooooooooooooo oooooooooooooooooL chyba nie słyszałeś o tym forum!
edit: chyba nie napisałem w tym temacie nic związanego z rebornem :D

mises.org / marksdailyapple.com

przodownikpracy

1751

Od: 2002-07-09

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2012-08-07 06:38:41

gjenek, litości :p

gdybym po prostu chciał flejma, to w każdej mógłbym go mieć na niemal dowolnym z zyliona forów prawicowych/altmedowych/rządoświatowych/denialistycznych/katolickich/ateistycznych/wszystko jedno w internetach

tutaj ciągnę flejma, bo się akurat trafił i mnie akurat naszło

Эй, диджей, давай, давай, делай, делай хорошо!

AL|EN

4108

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-07 06:47:48

Cytat z posta - autor:novat1c

> Po pierwsze kwestia dooma.
>
> Mimo że jeden z kolegów ma nick DOOMer, to wciąż niektórzy @#$%ą w tej kwesti głupoty, i nie wspominają o najważniejszym.
>
>
> Doom1 i Doom2 ociekały złem. W grze pełno było nawiązań do szatana, wszędzie walały się zwłoki czy wizerunki umęczonych dusz, gra ociekała klimatem okultystycznym. Kto grał pamięta, że nawet ściany były zlepkiem ponaciąganych skór z przerażonych twarzy, pełno tam symboli kozła z rozdartym czołem i wystawionym mózgiem, ciała ponaciągane na ścianach łańcuchami, ponabijane na ostre ,wystające z ziemi szpikulce-były na porządku dziennym w tej grze. Klimatu dopełniały cyberpunkowe potwory z piekła rodem-połączenie żywej tkanki z dziwnymi mechanizmami.
>
>
> @#$%, to był klimat.
>
>
> A Doom3 ? Strzelanka Science Fiction ! Całkowita zmiana klimatu, na bardziej grzeczny. Chujnia ! Buuu.
Ok spoko, dobrze pamiętam mapę(numer 29)usłaną ciałami nabitymi na pal i zwisającymi z sufitu flakami. Ale jako dzieciak nie czułem tego całego "szatana" - przede wszystkich się nie raz przestraszyłem i to jest to co pamiętam najbardziej.

Być może rzeczywiście Doom III ma inny klimat i jeżeli ma inny to już "Doom'em" nie powinien się nazywać ale mnie to nie przeszkadzało wcale.
novat1c napisał:
> Co do samego Reborn, uważam, że gra ma spory potencjał. Piszecie że fox i fazz nie mają zbyt dużego znaczenia przy tworzeniu gry, bo to są zwykli gracze z topu Quake'a, i potrafią grać, ale nie potrafią programować itd.
Wrong. Fox potrafi i to całkiem nieźle. 2GD wspomina jak bardzo zakumali czaczę z ich programistą i jak szybko pokazał jemu, że jest o wiele lepszy w analizie i dyskusji na temat taktycznych elementów gry. Będę cały czas powtarzał z uporem maniaka, że lepszych ludzi do tego nie ma. Niech się tlyko dowiem kto to programuje :-]

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Mav_8217

3846

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-07 09:03:30

No właśnie. Przecież dlatego są w ekipie. Fox dosyć dobrze programuje i ma bardzo matematyczne podejście do rozgrywki. Przecież jego config od zawsze był jednym z najbardziej innowacyjnych w Q3/QL. To oni wraz z fazzem wymyślili i zakodowali tzw. ninja jump. To trochę obrazuje ich analityczny umysł. Fazz to też analityczny umysł, ale już chyba nie programista (a nawet jeśli to niskiej klasy) iirc.

r3v.DOOMer

12696

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2012-08-07 10:10:58

novat1c napisał:
> (...)nawet ściany były zlepkiem ponaciąganych skór z przerażonych twarzy, pełno tam symboli kozła z rozdartym czołem i wystawionym mózgiem(...)
I to był pierwszy powód, dla którego pokochałem Q3 - za te nawiązania do DOOM'a:)

Serebret

Gravatar

Od: 2012-07-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2012-08-07 11:12:58

ninja jump? co to jest i jak to się robi? :D

4lko

9081

Od: 2004-01-24

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-07 12:35:52

Juz sie nie robi. Polegalo to na tym, ze w kierunku crosshaira skrypt robil rocket jump.

Whaddya mean I ain't kind ? Just not your kind.

Our 'hit'? This is our 'hit'. This next song's our 'hit'. You won't hear this next song anywhere but in your goddamned car, at home, or on this fucking stage, and that's the way it should be.

samolot

7236

Od: 2003-09-06

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2012-08-07 12:46:20

SCIĄGAMY BOTA NA #reborn.pl ! Zapraszam na kanał, potrzebujemy ludzi!

Mav_8217

3846

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-07 12:52:20

Serebret napisał:
> ninja jump? co to jest i jak to się robi? :D
Postać obraca się o 180 stopni i wykonuje RJ. Więc np. jeśli spojrzysz się troszkę w dół i zrobisz NJ, to robisz idealnego RJ w przód z maksymalnym możliwym przyspieszeniem, który byłby praktycznie niemożliwy do wykonania ręcznie. A na pewno nie w takim momentalnym czasie. Potem ludzie z OSP/CPMA zablokowali cl_pitch/yawspeed bo niektórzy na to whine'owali mocno (w sumie graczom CA mogło to przeszkadzać) i się skończyło ;)

AL|EN

4108

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-07 14:08:07

W OSP nie zablokowali bo nie miał kto. A zablokowali po tym jak koleś wygrał turniej używając tego bo na cpm3a w 0.1 był z tele przy YA/LG

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

novat1c

18930

Od: 2009-05-20

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2012-08-07 14:31:24

Cofam to co napisałem, bo ująłem to trochę inaczej niż planowałem.

Nie miałem na myśli tego że fazz i fox są kompletnymi zerami w programowaniu, ale bądź co bądź mają więcej z graczy, niż z programistów. Mniej więcej to miałem na myśli. Oczywiście potem dodałem co myślę o foxie że "ma wiedzę o grze prze-zajebistą, i w dodatku czuję tą SERIĘ (!) zajebiście dobrze".

Więc innymi słowy, tak samo wierze w chłopaków jak inni. :)

Co do Reborn, mogli by zrobić podobne grupowanie jak w StarCraftcie2, że byłby podział na ligi. Wiadomo że takie podziały czasami mogą być trochę przekłamane, jak każde inne rzeczy oparte na statystykach, ale na pewno było by to lepsze niż ich całkowity brak. Przynajmniej wtedy można by było wiedzieć czy mamy do czynienia z kimś ogarniętym z wysokiej ligi, czy będziemy bić n00ba na minus z ligi najniższej.

Poza tym bardzo pomocne mogły by się okazać filmiki instruktażowe. N00b odpala Reborn pierwszy raz, i ma od razu do dyspozycji zakładkę TUTORIAL, w której znajduje się powiedzmy opcja gry z BOTem, ale też opcja obejrzenia filmików. Filmików miał by kilka, powiedzmy pierwszy przedstawiałby ogólne zasady gry, takie jak "co to jest HUD i co na nim widać i po co to tam jest" potem na przykład omówienie trybów rozgrywki, co to FFA, co to Duel, co to TDM itd. O co w nich chodzi. Potem kolejny filmik w którym koleś zobaczył by jak działa każda z broni, kiedy najlepiej ją stosować, miałby wytłumaczone pokrótce jak z jakiej korzystać, że powiedzmy rakietnicą nie celuje się bezpośrednio w postać, tylko zazwyczaj pod jej nogi, lub ścianę przy której stoi/spada itd. W następnym filmiku miałby powiedzmy pokazany movement, jak się skacze po schodach, jak się skacze po rampach, jak się skacze po prostej, jak się zakręca nie tracąc prędkości itd. potem jakieś kombinacje z rocket jumpami itd. w zależności od tego co będzie dawać gra.

Wiele osób podziwia dynamizm Quake'a ale bardzo mało osób wie, od jakiej strony się za to zabrać, żeby czegoś się nauczyć itd.
Filmiki, gdyby były nagrane na prawdę dobrze, były by bardzo użyteczne do nauki podstaw.
Dodam że w warsow jest właśnie jeden taki krótki, ale strasznie biednie nagrany.

Mav_8217

3846

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-07 15:38:40

novat1c napisał:
> Co do Reborn, mogli by zrobić podobne grupowanie jak w StarCraftcie2, że byłby podział na ligi. Wiadomo że takie podziały czasami mogą być trochę przekłamane, jak każde inne rzeczy oparte na statystykach, ale na pewno było by to lepsze niż ich całkowity brak. Przynajmniej wtedy można by było wiedzieć czy mamy do czynienia z kimś ogarniętym z wysokiej ligi, czy będziemy bić n00ba na minus z ligi najniższej.
2GD pracował jako e-sports manager przy Bloodline Champions projektując tam cały system ligowy. Jestem pewien, że w Reborn będzie coś takiego.

O]]]satan

11127

Od: 2004-09-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2012-08-07 18:31:53

gadaniana na 10 stron a ostatecznie nic nie wyjdzie bo ambitny projekt przerosnie mozliwosci panow specow, ewentualnie wydadza niedokonczona kupe z powodu braku funduszy :DDDDDD

generalnie mozna zaobserwowac fajne zjawisko. kazdy z nas jest w 100% przekonany ze ta gra bedzie wygladala tak jak MY tego chcemy. alien bedzie mial super movement, mav hedszoty a doomer godnego nastepne D1 i D2 ;DDDDD

I AM THE GRAVES OF THE 80's

I AM THE RISEN DEAD

DESTROY THEIR MODERN METAL

AND BANG YOUR FUCKING HEAD

UH!

Mav_8217

3846

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-08-07 18:54:52

Widać, że Ci te headshoty wjechały na ambicję. Ja tam nic od tej gry nie oczekuję, po prostu chcę żeby była fun to play i successful.

attyla7

19614

Od: 2009-12-31

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2012-08-07 19:53:58

Cytat z posta - autor: Mav_’
> novat1c napisał:
>
>
>
> > Co do Reborn, mogli by zrobić podobne grupowanie jak w StarCraftcie2, że byłby podział na ligi. Wiadomo że takie podziały czasami mogą być trochę przekłamane, jak każde inne rzeczy oparte na statystykach, ale na pewno było by to lepsze niż ich całkowity brak. Przynajmniej wtedy można by było wiedzieć czy mamy do czynienia z kimś ogarniętym z wysokiej ligi, czy będziemy bić n00ba na minus z ligi najniższej.
>
>
>
> 2GD pracował jako e-sports manager przy Bloodline Champions projektując tam cały system ligowy. Jestem pewien, że w Reborn będzie coś takiego.

Poruszyłeś ciekawą kwestię. 2GD miał już szansę wykazać się przy promocji gry i z tego co się orientuję to średnio to wyszło bo nie znam nikogo kto by grał w BC. Niby tutaj ma trochę inną funkcję bo tu faktycznie grę tworzy no ale nieważne jak dobra by była trzeba ją potem rozreklamować. BC przypomina z wyglądu gry typu MOBA na który był (i nadal jest z resztą) spory popyt kiedy BC wyszło na świat. Z tego co mówi sam 2GD ta gra mu się podoba i jest darmowa (?)

Wnioski:

To że gra podoba się 2GD i który ją odpłatnie promuje nie oznacza wcale że gra stanie się popularna i spodoba się większości, nawet gdy nie będzie trzeba za nią płacić.

novat1c

18930

Od: 2009-05-20

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2012-08-07 20:05:00

Tak.

Tyle że na Bloodline nikt nie czekał, i nikt nie pokładał w nim nadziei, tak jak teraz kilka scen w Reborn.

JOŁ!

attyla7

19614

Od: 2009-12-31

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2012-08-07 20:22:02

o Reborn to może wie 500 z ESR więc diametralnie to sytuacji nie zmieni...

floreq

20609

Od: 2010-08-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2012-08-08 01:50:19

i 10k ktore ogladalo voda/livestream. z czego moze 1/4 jest zainteresowana.

mieszkam w piwnicy