ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Tekstury, shadery i modele

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-11-02 17:06:55

podpisuje sie pod pytaniem, to samo tyczy sie mgly co odpowiada za jej kolor?

szaky

2599

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-02 17:43:15

Odnosnie mgly:
Jak masz w shaderze fog:
...
fogparms ( .x .x .x ) 100
...

Wyrozniony wyzej parametr fogparms. Kolory w skali rgb... Ta 100 za nawiasem okresla widocznosc ... Widocznosc jest juz ograniczona po 100 jednostkach.

EseL

8092

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-02 20:27:44

konkretnie 100 oznacza że w odległości stu jednostek nic nie będzie widoczne oprócz koloru mgły, osiągnie ona 100% nasycenia - "rzadka" mgła musi mieć dużo więcej np 2500, trzeba to brać pod uwagę na rozległych mapach
Vymiatacz - wszystko zależy od struktury shadera - musisz dać konkretny przykład. POLECAM nie używanie świecących shaderów do oświetlania mapy - to właśnie one generują tysiące małych punktowych świateł które liczą sie baaardzo długo. zbliżony efekt osiągamy wstwiając światła ręcznie (boli) ale świateł jest nawet 100 razy mniej i większa kontrola nad nimi. Poza tym świecące brushe w kształcie ołówka (dlugie i cienkie) i tak swiecą bardziej pośrodku długości a końce już nie bardzo - 10 punktowych światełek w równych odstępach o małym zasięgu i po sprawie,

NOT MY PRESIDENT !

r3v.DOOMer

12696

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-11-03 21:29:30

Ok, poddaje się. Będę okrzyczany lamą, noobem etc. Ale już nie wyrabiam...
Przeczytałem na forum wszelkie możliwe teksty na temat tekstur, shaderów itp. Oglądałem pliki *.pk3 oryginalne i robione przez innych i nadal nie mogę wstawić do radianta własnej tekstury!:/
Tekstura jest w jpg, w pliku o strukturze:

doomer.pk3/textures/d_floors/d_crate.jpg (cały plik w baseq3)

Dopisałem, kilkakrotnie przerabiałem a potem skasowałem shadera. Zresztą w innych pakach dla jpg shaderów nie ma.
Dodałem do paka mapę, usunąłem ją, zmieniałem kilka razy wszystkie nazwy a efekt jest wciąż taki sam. Pod radiantem widzę nazwę paka w menu Textures, ale po załadowaniu tej mojej widzę teksturę w czerwono-czarną kratkę z napisem "SHADER IMAGE MISSING" i nazwaną "d_crate".
O co biega? Przecież radiant widzi tekstury z paków o identycznej budowie, ma wskazane katalogi itd. Tylko tej mojej jednej, jedynej, biednej, szarej teksturki nie chce sk***iel zobaczyć...

EseL

8092

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-03 23:38:21

A po co robisz pk3? Jeśli nie masz - zakładasz folder:
C:Program Files/Quake III Arena/baseq3/textures/twoj_katalog
C:Program Files/Quake III Arena/baseq3/scripts/shaderlist.txt <<< w tym pliku dodajesz na końcu twoj_katalog
i tyle, wrzucasz tam co chcesz i radiant to widzi, nawet jeśli texturki nie są używane przez jakiś shader, a jeśli tworzysz własne shedery to najlepiej by były one w jednym pliku np twoj_katalog.shader - ten pliczek umieszczasz w katalogu :
C:Program Files/Quake III Arena/baseq3/scripts
a będzie on wyglądał np tak:
//********po_dwóch_slashach_możesz_pisać_co_chcesz

//

// Title  : twoj_kalalog.shader

// Author : doom_er

// Date   : 1st July 2005

// Email  : bla@bla.pl
// URL    : http://blabla.com
// Version: 1.0

textures/twoj_katalog/podloga_metal

{

 surfaceparm metalsteps  

 cull none

 {

  map textures/twoj_katalog/podloga_metal.tga

  blendFunc GL_ONE GL_ZERO

  alphaFunc GE128

  depthWrite

  rgbGen identity

 }

 {

  map $lightmap

  blendFunc GL_DST_COLOR GL_ZERO

  depthFunc equal

  rgbGen identity

 }

}
texturka podłoga_metal.tga pojawi ci się w radiancie w szarej obwódce co sygnalizuje że nie jest zwykłą texturą lecz ma pewne właściwości nadawane przez shader - w tym przypadku będzie wydawała metaliczne dzwięki przy chodzeniu, bedzie widoczna po dwóch stronach każdej ścianki brusha i będzie częściowo przezroczysta w sposób definiowany przez kanał alfa w pliku tga 32bit
[](//htmlarea/images/smiles/3.gif) 

NOT MY PRESIDENT !

gorat

9320

Od: 2004-02-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-04 16:49:56

Sprawdź jeszcze, jak została stworzona ta textura. Niektórych rodzajów kodowania JPGów bowiem q3 nie odczytuje [](//htmlarea/images/smiles/14.gif) (chodzi głównie o progressive, o ile pamiętam).
Edit: zrobiłem kiedyś eksperyment taki, że zapisałem levelshota jako JPG z progressive encoding. Przy każdej próbie załadowania mapki lub chociażby zaznaczenia jej w menu q3 trzaskał aż miło [](//htmlarea/images/smiles/3.gif)

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

r3v.DOOMer

12696

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-11-04 22:18:37

Paka robiłem po to, żeby testować mapkę itd. Ale problem rozwiązał się dzięki Goratowi. Miałem jako default progressive dla jpg, jak zapisałem jako normal, wszystko się uspokoiło :] Dzięki.

Vymmiatacz

Q2logo green square

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-11-13 18:21:26

facelift.quakedev.com/retexture/ -
Jest to strona zawierająca zremasterowane tekstury z Quake1. Mają dobrą jakość i wyglądają dość oldskulowo. Może komuś się przyda. (Nie wiem dlaczego, w Operze nie mogę dać odstępu i nie widzę tego edytora postów... Java JRE zainstalowane... ech..)

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

pluskff4

5741

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2008-01-08 03:01:45

wie ktos kto jest autorem tekstur z mapy ra3map20 ? ;b

dAde

3311

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2008-01-08 09:09:54

Daj screeny ;F

pluskff4

5741

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2008-01-08 14:01:42

yes my master ;D

Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us

pluskff4

5741

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2008-03-17 19:06:06

hmm mam pewien problem/pytanie
jesli na mapie jest model a w paku sa tylko obrazki do niego (tga) to jakim kurde cudem widac ten model na mapie ? -.-
chcialem sobie go jakos wyciagnac ale dupa w krate

Alchemik

7874

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2008-03-17 20:00:27

Modele md3 są ’wkompliowywane’ w *.bsp : Pliki md3 zamieszcza sie w paku z grzeczności ;)
Napisz co to za model albo daj screena, moze sie znajdzie...

pluskff4

5741

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2008-03-17 20:54:17

chodzi mi o dwa modele
jeden to aniolek - kliknij tutaj nazwa pliku : o3-angel

a drugi to takie cus na flage - kliknij tutaj nazwa pliku : ka_flagbanner

jesli udalo by Ci sie znalesc je (z naciskiem na to pierwsze) to bylbym baardzo wdzieczny :D

Alchemik

7874

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2008-03-17 20:59:07

Aniolka mam na dysku: ściągaj
Drugi pierwszy raz widzę.
EDIT: znalazlem drugi : kliknij tutaj
Ćwicz więcej google-fu ;)

pluskff4

5741

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2008-03-17 22:03:41

yay ;D
tego aniolka nigdzie nie moglem znalesc, wszedzie byly zdechle linki
a z tym drugim przyznam sie, ze nie przykladalem sie zbytnio :b

podziekowal

varran

Gravatar

Od: 2008-04-23

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-05-18 00:28:34

Witam

W sprawie wyciagania modeli z roznych map,

czy da sie przerobic skompilowana mape *.BSP na *.MAP

a jezeli tak to jakim programem?

^M^

Org app logo 120x120

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-05-18 08:54:43

dział radiant na orgu (na dole w menu); podpunkt dekompilacja mapy

pluskff4

5741

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2008-05-18 21:33:45

np.
D:/bspc.exe -bsp2map D:/naza_mapy.bsp D:/

albo Q3Map2 Toolz sie klania

varran

Gravatar

Od: 2008-04-23

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-05-19 22:06:34

ok dzieki za podpowiedzi

Pozdrawiam

filo

18286

Od: 2008-12-31

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-12-31 14:41:44

Jak to jest, że w Radiancie niektóre textury widać, a w grze ich nie ma (chodzi o te z grupy Gothic głównie)?

podpisu brak. ruscy zarąbali!

pluskff4

5741

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2009-01-31 14:46:47

he? oO

tam nie ma zadnych tekstur ktre bylyby niewidoczne w grze (gothic)
ktore dokladnie ?

Requiem

180

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2009-02-23 21:05:59

Moze masz popieprzone shadery w baseq3/scripts.

Quake 3 Maps: 2002 | 2004 | 2006 (moje archiwalne strony)

facebook

snopek123

Gravatar

Od: 2009-01-30

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-02-23 22:06:16

Jakie polecacie tekstury na tą jamę gębową?

mapy moje:
noob-phantasm2

filo

18286

Od: 2008-12-31

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-05-12 08:25:34

spróbuj z grupy textures/skin.

podpisu brak. ruscy zarąbali!