podpisuje sie pod pytaniem, to samo tyczy sie mgly co odpowiada za jej kolor?
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
podpisuje sie pod pytaniem, to samo tyczy sie mgly co odpowiada za jej kolor?
Odnosnie mgly:
Jak masz w shaderze fog:
...
fogparms ( .x .x .x ) 100
...
Wyrozniony wyzej parametr fogparms. Kolory w skali rgb... Ta 100 za nawiasem okresla widocznosc ... Widocznosc jest juz ograniczona po 100 jednostkach.
konkretnie 100 oznacza że w odległości stu jednostek nic nie będzie widoczne oprócz koloru mgły, osiągnie ona 100% nasycenia - "rzadka" mgła musi mieć dużo więcej np 2500, trzeba to brać pod uwagę na rozległych mapach
Vymiatacz - wszystko zależy od struktury shadera - musisz dać konkretny przykład. POLECAM nie używanie świecących shaderów do oświetlania mapy - to właśnie one generują tysiące małych punktowych świateł które liczą sie baaardzo długo. zbliżony efekt osiągamy wstwiając światła ręcznie (boli) ale świateł jest nawet 100 razy mniej i większa kontrola nad nimi. Poza tym świecące brushe w kształcie ołówka (dlugie i cienkie) i tak swiecą bardziej pośrodku długości a końce już nie bardzo - 10 punktowych światełek w równych odstępach o małym zasięgu i po sprawie,
NOT MY PRESIDENT !
Ok, poddaje się. Będę okrzyczany lamą, noobem etc. Ale już nie wyrabiam...
Przeczytałem na forum wszelkie możliwe teksty na temat tekstur, shaderów itp. Oglądałem pliki *.pk3 oryginalne i robione przez innych i nadal nie mogę wstawić do radianta własnej tekstury!:/
Tekstura jest w jpg, w pliku o strukturze:
doomer.pk3/textures/d_floors/d_crate.jpg (cały plik w baseq3)
Dopisałem, kilkakrotnie przerabiałem a potem skasowałem shadera. Zresztą w innych pakach dla jpg shaderów nie ma.
Dodałem do paka mapę, usunąłem ją, zmieniałem kilka razy wszystkie nazwy a efekt jest wciąż taki sam. Pod radiantem widzę nazwę paka w menu Textures, ale po załadowaniu tej mojej widzę teksturę w czerwono-czarną kratkę z napisem "SHADER IMAGE MISSING" i nazwaną "d_crate".
O co biega? Przecież radiant widzi tekstury z paków o identycznej budowie, ma wskazane katalogi itd. Tylko tej mojej jednej, jedynej, biednej, szarej teksturki nie chce sk***iel zobaczyć...
A po co robisz pk3? Jeśli nie masz - zakładasz folder:
C:Program Files/Quake III Arena/baseq3/textures/twoj_katalog
C:Program Files/Quake III Arena/baseq3/scripts/shaderlist.txt <<< w tym pliku dodajesz na końcu twoj_katalog
i tyle, wrzucasz tam co chcesz i radiant to widzi, nawet jeśli texturki nie są używane przez jakiś shader, a jeśli tworzysz własne shedery to najlepiej by były one w jednym pliku np twoj_katalog.shader - ten pliczek umieszczasz w katalogu :
C:Program Files/Quake III Arena/baseq3/scripts
a będzie on wyglądał np tak:
//********po_dwóch_slashach_możesz_pisać_co_chcesz
//
// Title : twoj_kalalog.shader
// Author : doom_er
// Date : 1st July 2005
// Email : bla@bla.pl
// URL : http://blabla.com
// Version: 1.0
textures/twoj_katalog/podloga_metal
{
surfaceparm metalsteps
cull none
{
map textures/twoj_katalog/podloga_metal.tga
blendFunc GL_ONE GL_ZERO
alphaFunc GE128
depthWrite
rgbGen identity
}
{
map $lightmap
blendFunc GL_DST_COLOR GL_ZERO
depthFunc equal
rgbGen identity
}
}
texturka podłoga_metal.tga pojawi ci się w radiancie w szarej obwódce co sygnalizuje że nie jest zwykłą texturą lecz ma pewne właściwości nadawane przez shader - w tym przypadku będzie wydawała metaliczne dzwięki przy chodzeniu, bedzie widoczna po dwóch stronach każdej ścianki brusha i będzie częściowo przezroczysta w sposób definiowany przez kanał alfa w pliku tga 32bit
[](//htmlarea/images/smiles/3.gif)
NOT MY PRESIDENT !
Sprawdź jeszcze, jak została stworzona ta textura. Niektórych rodzajów kodowania JPGów bowiem q3 nie odczytuje [](//htmlarea/images/smiles/14.gif) (chodzi głównie o progressive, o ile pamiętam).
Edit: zrobiłem kiedyś eksperyment taki, że zapisałem levelshota jako JPG z progressive encoding. Przy każdej próbie załadowania mapki lub chociażby zaznaczenia jej w menu q3 trzaskał aż miło [](//htmlarea/images/smiles/3.gif)
gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...
ns04! :)
Pawuja nabijacza na pal!
Paka robiłem po to, żeby testować mapkę itd. Ale problem rozwiązał się dzięki Goratowi. Miałem jako default progressive dla jpg, jak zapisałem jako normal, wszystko się uspokoiło :] Dzięki.
facelift.quakedev.com/retexture/ -
Jest to strona zawierająca zremasterowane tekstury z Quake1. Mają dobrą jakość i wyglądają dość oldskulowo. Może komuś się przyda. (Nie wiem dlaczego, w Operze nie mogę dać odstępu i nie widzę tego edytora postów... Java JRE zainstalowane... ech..)
"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**
**
hmm mam pewien problem/pytanie
jesli na mapie jest model a w paku sa tylko obrazki do niego (tga) to jakim kurde cudem widac ten model na mapie ? -.-
chcialem sobie go jakos wyciagnac ale dupa w krate
Modele md3 są ’wkompliowywane’ w *.bsp : Pliki md3 zamieszcza sie w paku z grzeczności ;)
Napisz co to za model albo daj screena, moze sie znajdzie...
chodzi mi o dwa modele
jeden to aniolek - kliknij tutaj nazwa pliku : o3-angel
a drugi to takie cus na flage - kliknij tutaj nazwa pliku : ka_flagbanner
jesli udalo by Ci sie znalesc je (z naciskiem na to pierwsze) to bylbym baardzo wdzieczny :D
Aniolka mam na dysku: ściągaj
Drugi pierwszy raz widzę.
EDIT: znalazlem drugi : kliknij tutaj
Ćwicz więcej google-fu ;)
yay ;D
tego aniolka nigdzie nie moglem znalesc, wszedzie byly zdechle linki
a z tym drugim przyznam sie, ze nie przykladalem sie zbytnio :b
podziekowal
Witam
W sprawie wyciagania modeli z roznych map,
czy da sie przerobic skompilowana mape *.BSP na *.MAP
a jezeli tak to jakim programem?
dział radiant na orgu (na dole w menu); podpunkt dekompilacja mapy
np.
D:/bspc.exe -bsp2map D:/naza_mapy.bsp D:/
albo Q3Map2 Toolz sie klania
Jak to jest, że w Radiancie niektóre textury widać, a w grze ich nie ma (chodzi o te z grupy Gothic głównie)?
podpisu brak. ruscy zarąbali!
he? oO
tam nie ma zadnych tekstur ktre bylyby niewidoczne w grze (gothic)
ktore dokladnie ?
Moze masz popieprzone shadery w baseq3/scripts.
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
Jakie polecacie tekstury na tą jamę gębową?
mapy moje:
noob-phantasm2