daj wiecej screenow dade ;) bo jeden screen i 4 sciany na krzyz to malo :)) jestesmy zadni nowych screenow :)
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
daj wiecej screenow dade ;) bo jeden screen i 4 sciany na krzyz to malo :)) jestesmy zadni nowych screenow :)
scratch aka zablotzky o/
Ja jestem żądny krwi :) [dziewicy najlepiej :P] ale wiecej screenow by sie tez przydalo :D
Enjoy it (niestety tylko 1 :P):
[img]www.republika.pl/pliki_zrzut/q3dade13_2.jpg[/img]
Zrob cos z moorami bo wydajom sie takie bardzo puste :D
EDIT:
dobra .. ja tez sie pochwale com narobil :P
mialem tego nierobic ale co tam :)
hosting.fpp.pl/necrosis/sfx/necro4_01.jpgSCREEN
niemam pojecia kiedy skoncze ale kiedys napewno :D
huh czemu jak yak nie umie mapki zrobic.... teraz siedze na mapka, ale jest to jak wzawze - pomysl na jeden pokoj, reszta nie wiem co i jak :D czyli ogolnie chala :) jakby tu mapki robic takie zeby fajne byly.... :(
scratch aka zablotzky o/
Spoko niemart sie kiedys napewno ci sie uda zrobic fajnom mapke :)
hyh, ja tez nie mam pomyslu na wiecej niz jedno pomieszczenie, bleh...
to chyba normalne... ja juz i tak z tym niewyrabiam... dwie mapki do defraga musze skonczyc do konca miesiaca, jedna freestyle tez czeka tylko na to az ja oswietle... na szczescie pozbylam sie juz tego errora, a bylo ciezko... a w planach mam jeszcze jedna konwersje... ale to tak dalekie plany...
edit: screeny wstawiajcie jako linki... przynajmiej jak sa wieksze niz 640x480. ja nie mam problemow z tym, mozna odznaczyc w netscape aby wczytywal to na koncu, ale przez to rozjezdrza sie cale forum, nie wyglada to zbyt ladnie....
a userzy z modemami lub slabymi laczami nie musieli by tyle czekac az zaladuje sie cale z obrazkami.
no fakt... bylo wiele szumu z tymi sprawami... mozna to wpisac w faq ;)moze dzis jakiegos screena zrobie \"mojego pokoju\" hehe ale to sie zastanowie... bo musze jakos oswietlic, aha no i pytanie: czy wystarczy zwyklymi lampami oswietlac? czy jeszcze jakies skomplikowane kroki trzeba zrobic? :)
scratch aka zablotzky o/
yesssss massterrrr :)
Od tej pory postaram sie [bo to pewnie domnie aluzja :P] wklejac male screeny :D , albo je linkowac w przypadkuich wiekszych rozmiarow :)
Wystaroczm same lighty.. po ustawiaj je i nadaj im odpowiednie wartosci [light , radius i color :)] i powinno byc ok
ok dzienx wielkie, lepiej dac iwecej malych, czy mniej wiekszych? i czy czesto dajecie roznokolorowe swiatla?
scratch aka zablotzky o/
www.republika.pl/pliki_zrzut/q3dade13.gif[b]Mega wypasiony, najnowszy screen q3dade13 w linku, musisz to zobaczyc!!![/b]
A jeśli chodzi o światła to zdecydowanie lepiej jest umieszczać więcej świateł o mniejszym natężeniu - wszystko jest nałożone równomiernie i wygląda zdecydowanie lepiej. Poza tym kolorowe światła na normalnej mapce są blee :P.
wow dAde.. ladne to jest :)
swiatal... sporo tez zalezy od mapy... ja zawsze wstawiam 50-150, ale mowie zalezy od ampy. Jak jest jedno pomieszczenie, niewielkie, mozna wstawic nawet 250-300, o przyciemnionym odcieniu. Jak dade mowi mniejsze swiatla, efekt oswietlenia jest bardziej rownomierny. Powinienes robic tak aby bylo wystarczajaco oswietlone, ale aby nie bylo bialych plam na scianach. Na nowszych gtk radiantach masz podglad jaki jestzasieg swiatla. Patrz zawsze wtedy na 2 okreg (srodkowy). Kolorowe, zalezy od mapy. Jaki chcesz zrobic klimat na mapie. Do gothic pasuja np. zolty, jak ma byc krwisty to czerwone, mroczny gothic to szaro - niebieskie, ciemne, do tego szary lub czarny skybox. Base, to najlepiej biale dawac. Egipt, tez najlepiej zolte-biale. Nie powinienes robic mieszanki kolorow, swiatlo dopasuj kolorem pod kolor textur. Wielokolorowe mapy nie sa zbyt ladne, jak robisz w jednym kolorze to rob w jednym. Mapa z jednej strony czerwona, z drugiej niebieska nie wygladala by zbyt ladnie...
hyh troche dlugie to wyszlo =p
wielkie dizneki, juz sie biore za swiatelkowanie :)
dade mapka extra :D
edit: jeszcze jedno glupie pytanie: lepiej swiatla przy ziemi, pod sufitem, czy w srodku?
sorki za lamkowate pytanka ale nie chce zeby tragicznie to wygladalo... :-)
scratch aka zablotzky o/
zalezy od wysokosci korytarza/pomieszczeniu. Raczej dawaj w srodku (staraj sie aby srodkowe okregi nie dotykaly scian). Ale w wysokim korytarzu/pokoju mozesz dac na gorze i na dole, a moc odpowiednio rozmiescic. W korytarzach raczej nie rob po dwa swiatla w poziomie, jedno w srodku wystarczy. Chyba ze korytarz jest bardzo szeroki. Bleh... trudno sie to opisuje.. mam nadzieje ze w miare zrozumiale to wyjasnilam. To w jaki sposob oswietlasz zalezy od twojej mapy. Trudno to wyjasnic, jedna mapka wyglada lepiej jak jest zrobione tak, na drugiej inaczej. Musisz poprobowac.
rozumiem wszystko, poprobowalem, i chyba jest w miare... okregi nie nachodza na sciany, staram sie zeby nie nachodzily tez na siebie... he i wpadlem po dordze co oprocz tego \'glownego\' pomieszczenia zrobic... hyhy dzienki wielkie ejstescie wspaniali :*
jak tylko cos zacznie wygladac to jak mapa to moze jkaiegos screena zarzuce zebyscie sie posmiali :)
scratch aka zablotzky o/
wiem ze to zabardzo nei ima sie tematU :P
ale jak juz zrobiona mape tzn np: pro-q3dm6.bsp
zamianic na plik *.map by go otworzyc w radiancie ? da sie tak ?[3]
[b]ASK FOR MORE...[/b]
da sie. nagraj plik pro-q3dm6.bsp do katalogu quake3/radiant 1.3 (czy jaki tam masz, tam gdzie masz bspc.exe).
W linii polecen napisz bspc.exe -bsp2map pro-q3dm6.bsp c:\
Jednak znikna ci wszystkie texturki, swiatla, luki, a mapke da sie otworzyc tylko w q3radiancie. w gtk nie pojdzie.
q3arena00.republika.pl/q3r_5.htm
ten link ci pomoze napewno. ja z tego sie wlasnie naumialkem jak zrobic z bsp na map :)
edit: jak zrobic lód? :)
scratch aka zablotzky o/
Hyhy, Szakala podała to samo, ale bardzo miło, że z mojej stronki link :D.
u ciebie bylo tak jasno napsiane ze trudno tego sqmac, big tx :)
wiec jak z tym lodem? :D
scratch aka zablotzky o/
Jest textura \"slick\" w grupie textur common. No ale jak nazwa mówi, można się poślizgać i na tym kończy się efekt lodu bo textury nawet nie widać (jak większości z common oczywiście). Jak się używa? Wybierasz texturkę i nakładasz nad np. podłogą i koniec. Tak mi się wydaje, jak tak robiłem to zawsze działało.
jak hcesz zrobic lod to wez sobie odpowiedniom textorke i do shaderqa dopisz :
\"surfaceparm slick\" np:
textures/necro5/chrome_metal_slick
{
qer_editorimage textures/base_wall/chrome_metal.tga
[b]surfaceparm slick[/b]
{
map textures/base_wall/chrome_env.tga
tcGen environment
tcmod scale .25 .25
}
{
map textures/base_wall/chrome_metal.tga
blendFunc GL_ONE GL_ONE
detail
tcMod scale 0.0693 0.0712
rgbGen identity
}
{
map $lightmap
rgbgen identity
blendFunc GL_DST_COLOR GL_ZERO
}
}
to tyle :P
:o najs, mozliwe ze skozystam :)
ale sie dziwnie miedzy wmai cuzje :P ja nie wiem nic, a wy wszystko, a o mapie mojej to jzu chce nawet wpsominac :)))
scratch aka zablotzky o/