Enjoy: +vstr NIET
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
no to z innej beczki - gram z wlaczonym +zoom, jakis miech temu bylo all git, a teraz zrobilem aktualizacje na PD i jak gine to mi sie ten zoom wylacza :/
i pytanie bonusowe - dlaczego jak gram z +zoom i zmienie cg_fov to mam inny sens?
Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place
Dlatego, że jak dajesz +zoom, to sensitivity jest skalowane w odniesieniu do Twojego fova i sensa.
Np. jeśli masz fov 120 i zoomfov 60, dajesz +zoom, to sensitivity zmniejsza Ci się o połowę. Tak naprawdę nie jest to połowa, ale to tylko przykład :) Jeśli miałbyś fov 110, ale zoomfov 60, to sensitivity zmniejszyłoby Ci się nie o połowę, ale, załóżmy o 45%.
_Vh napisał:
> konfig foxaaaa :D
Jest pojebany, bo on ma stały sens na wszystko, cały czas gra na zoomfovie (nie na fovie), więc w efekcie na każdej broni masz minimalnie inny sensitivity.
ponawiam pytanie - dlaczego jak gine to sie robi -zoom, testowalem cfg foxa bo myslalem ze moze o jakiejs nowince nie wiem, ale jest tak samo
w q3 jesli sie gralo z +zoom to sens zalezal od cg_zoomfov, i byla to taka zaleznosc ze im wiekszy zoomfov tym wiekszy sens, zmiana cg_fov powodowala jedynie tyle ze im mniejszy cg_fov tym bardziej bron byla wysunieta, ale nie mialo to zadnego wplywu na sens
w ql mam tak ze jak gram z +zoom i zmienie cg_fov to zmienia mi sie sens - im mniejszy cg_fov tym wiekszy mam sens
Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place
ad 2. odpowiedziałem Ci na to już
ad 1. www.esreality.com/?a=post&id=1767848 tutaj masz odpowiedź:
*• cg_zoomOutOnDeath <0|1> – default: "1"
Resets player FOVs back to normal on death. This is useful if you use the cg_zoomToggle cvar.*
Mav’ napisał:_
> ad 2. odpowiedziałem Ci na to już
ad1. dzieki
ad2. chyba sie nie zrozumielismy - w q3 cg_fov nie mial zadnego wplywu na sens a cg_zoomfov mial taki ze im wiekszy tym wiekszy sens, natomiast tutaj jest taka sytuacja ze cg_fov mi zmienia sensa - im wieksze cg_fov tym mniejszy sens (i to jak gram z wlaczonym +zoom)
Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place
Chyba tylko na +zoomie nie miał, bo normalnie zmiana fova zmieniała czułość myszki ;p
mises.org / marksdailyapple.com
enjoy napisał:
> Mav’ napisał:_
>
>
> > ad 2. odpowiedziałem Ci na to już
>
>
> ad1. dzieki
>
> ad2. chyba sie nie zrozumielismy - w q3 cg_fov nie mial zadnego wplywu na sens a cg_zoomfov mial taki ze im wiekszy tym wiekszy sens, natomiast tutaj jest taka sytuacja ze cg_fov mi zmienia sensa - im wieksze cg_fov tym mniejszy sens (i to jak gram z wlaczonym +zoom)
Ale ja Ci naprawdę na to odpowiedziałem :)
Skalowanie sensa przy +zoom odbywa się poprzez obliczanie ile miałeś sensa dla danego zooma i przekalkulowaniu tego sensa dla Twojego nowego fova (czyli zoomfova, jako że jesteś w trakcie +zooma). Jeśli zmieniasz cg_fov w trakcie, kiedy jesteś na +zoomie, to zmieniasz jedną z danych wyjściowych do przekalkulowania tego sensa, więc całkiem logiczne, że ten sens Ci się zmienia, prawda? Może w q3 tak nie było, ale w QL z całą pewnością (jeśli tak piszes) tak jest.
w q3 lubilem miec takiego zooma ze sobie wciskalem byl szybki zoom, puszczalem nie bylo, a ze przy okazji mam jakis taki syndrom swedzacej reki, ze codziennie mi inny sens i accel pasuje (nawet jesli usiade tak samo jak dzien wczesniej, i tak samo uloze reke to nie ma wuja, jednego dnia 45% ze spawarki i rail 70, a nastepnego jakbym na cudzych ustawieniach gral i musze zmienic), a jako ze sens byl zalezny od zoomfova (mniejszy zoomfov = mniejszy sens) nie trzeba bylo go w skrypcie umieszczac jak przy cg_fov (gdzie trzeba bylo obliczyc sens dla mniejszego fova w skrypcie na zoom) i dzieki temu mozna go bylo sobie zmieniac w konsoli ;p
Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place
W q3 tez uzywalem +zoom caly czas, bo sie dalo wiecej rzeczy ustawic i nie bylo problemu z sensem przy faktycznym zoomowaniu, ale w QL sa juz na to komendy i ciagly +zoom przeszedl do historii. Polecam update konfiga ;).
enjoy napisał:
> w q3 lubilem miec takiego zooma ze sobie wciskalem byl szybki zoom, puszczalem nie bylo, a ze przy okazji mam jakis taki syndrom swedzacej reki, ze codziennie mi inny sens i accel pasuje (nawet jesli usiade tak samo jak dzien wczesniej, i tak samo uloze reke to nie ma wuja, jednego dnia 45% ze spawarki i rail 70, a nastepnego jakbym na cudzych ustawieniach gral i musze zmienic), a jako ze sens byl zalezny od zoomfova (mniejszy zoomfov = mniejszy sens) nie trzeba bylo go w skrypcie umieszczac jak przy cg_fov (gdzie trzeba bylo obliczyc sens dla mniejszego fova w skrypcie na zoom) i dzieki temu mozna go bylo sobie zmieniac w konsoli ;p
o mamo ;x
Weź pograj z miesiąc z jednym sensem, niezależnie od tego jaki by był. On naprawdę nie gra za Ciebie.
juz probowalem, nie da rady ;pp
PS aiken szczegoly panie, szczegoly
Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place
Mav, na enjoyowe przygody z sensem nie ma innego rozwiązania :D
mises.org / marksdailyapple.com
enjoy napisał:
> juz probowalem, nie da rady ;pp
>
> PS aiken szczegoly panie, szczegoly
Juz Mav zdaje sie pisal juz jakies komendy, ale u mnie to jest tak:
*seta cg_zoomScaling "0"
seta cg_zoomToggle "0"
seta cg_zoomSensitivity "0" // 0 disable, other values are multiplaying the normal zoom sensitivity*
Prawym klik masz zooma, drugi raz nie masz, nie ma zadnego przetrzymywania i dziala momentalnie. Jesli chcesz miec tak jak ja ze przy zmianie broni wylacza sie zoom to dorzuc jeszcze cos takiego:
bind MOUSE2 vstr zoomer
*bind 5 "weapon 2 ; vstr zoom_out" // machinegun
seta zoomer "vstr zoom_in"
seta zoom_in "+zoom; set zoomer vstr zoom_out"
seta zoom_out "-zoom; set zoomer vstr zoom_in"*
oo oo hmm hmm ciekawe ciekawe
Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place
Jaka była komenda, żeby nie robiło się takie coś po przejściu z trybu okienkowego do pełnego?
img121.imageshack.us/img121/5630/failx.jpg
A dobra naprawiłem :D okazało się że komenda r_enablePostProcess na to wpływa i o dziwo również na jasność grafy :ASD
^^
kos, poczęstujesz kawałkiem konfiga? Zależałoby mi na części z grafiką.
Ni Chooyah!
"Prawym klik masz zooma, drugi raz nie masz, nie ma zadnego przetrzymywania i dziala momentalnie. Jesli chcesz miec tak jak ja ze przy zmianie broni wylacza sie zoom to dorzuc jeszcze cos takiego:"
Aiken co do tego jednego zdania to sie nie zgodze bo u mnie zoom dziala na przytrzymanie klawisza w momencie gdy go puszcze zoom sie wylacza
Cytat z posta - autor: Chooy
> kos, poczęstujesz kawałkiem konfiga? Zależałoby mi na części z grafiką.
// Grafa*
//________________________________
seta cg_gibs "0"
seta r_displayrefresh "85"
seta r_ext_compressed_textures "1"
seta r_mapoverbrightbits "5"
seta r_mode "9"
seta com_maxfps "125"
seta sv_fps "40"
seta com_blood "0"
seta cg_viewsize "100"
seta r_glDriver "opengl32"
seta r_picmip "5"
seta r_overBrightBits "0"
seta r_ignorehwgamma "0"
seta r_fullscreen "1"
seta r_vertexLight "1"
seta r_lodbias "0"
seta r_gamma "2.2"
seta r_contrast "1"
seta cg_shadows "1"
seta cg_brassTime "0"
seta cg_marks "0"
seta cg_gibs "0"
seta r_intensity "1.65"
// Grafa2*
//________________________________
seta r_detailtextures "0"
seta r_texturebits "0"
seta r_colorbits "0"
seta r_customwidth "800"
seta r_customheight "600"
seta r_ignoreGLErrors "1"
seta r_flares "0"
seta r_fastsky "0"
seta r_drawSun "0"
seta r_dynamiclight "0"
seta r_dlightBacks "1"
seta r_finish "1"
seta r_textureMode "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"
seta r_swapInterval "0"
seta cg_useScreenShotJPEG "1"
seta cg_thirdPersonRange "40"
Mam dość trochę namieszane w cfg i niektóre komendy mogą być gdzie indziej w cfg to masz tu niżej cały razem z hudem.
rapidshare.com/files/318857450/koscfg.rar.html
I jeszcze takie pytanie czy jeśli dam seta r_ignorehwgamma "1" to teoretycznie na każdym kompie będę mieć taką samą gamme? Wiadomo grafa wygląda wtedy inaczej a ja jestem przyzwyczajony do 0 ;s
^^