ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

[WIP] Work in progress

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2006-10-24 22:23:12

22mb to nie jest dużo. Pliki .bsp potrafią się świetnie kompresować, wyjdzie jakieś 80% kompresji może i będzie git, więc się nie przejmuj. Gorzej ze wszystkimi teksturami czy innymi pierdółkami, ale .tga też się ładnie kompresuje ;).

>
> btw czy ta mapka bedzie grywalna??:>
>

Bez urazy, śmieszne pytanie :D. Życie weryfikuje, bo co miałby autor powiedzieć, "Jest do dupy!"? :D

To co pokazuje Ci kompilator w nawiasie w części VIS kompilacji, to o ile się nie mylę liczba portali.
Takie pytanie - ile klatek ciągnie Ci Q3 na tej mapie? Q3 (engine) nie jest zrobione pod wykorzystanie bumpa, więc będzie się krztusiło pewnie jak cholerka. W ogóle to bez sensu dawać na wszystkie tekstury bumpa.

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-25 10:03:31

Engine nie jest zrobiony pod wykorzystanie bumpa i to widze dopiero teraz jak porozmieszczłem światła przekompilowałem i.. w grze wychodzą mi śmieszne efekty ,tzn nie wyświetla textur, ekran robi się cały biały, lightmap zmienia kolory po każdym vid_restarcie (niebieski , fioletowy, bezowy:D,a żadko biały bo tylko biale point lighty rozmieściłem) a mam ustawione com_hunkmegs 256 com_zonemegs 64 i to nic nie daje ale w sumie nie wiem czy powinno

Na to wygląda ,że będe musiał pozbyć się wiekszości bumpow :( A szkoda bo jeszcze gdy miałem zrobione tylko 2 pokoje to zajebiście wyglądało.

A mapka (bsp) zajmuje 36Mb:D a cały pak 11.5mb. Zrobiłem też boty i wyszły mi chyba najlepiej w calym moim życiu :D

Co do FPS’ów to nie spada poniżej 75 no chyba że po ostatniej nieudanej próbie to spada do 45 patrząc na całą mapke i nie wiem po co ustawiać te 125 jak monitor w 1024x768 nie robi mi tych 125Hz więc po jakiego kazać grafie generować więcej kaltek jak monitor i tak ich nie wyświetli? (nie wiem :/)

Ale i tak wrzucam już bete na beta corner może komuś bedzie dobrze chodziła. :/

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2006-10-26 12:59:19

Nie specjalnie mi sie ta mapka podoba.
Skoro pliczek wazy 25 mb a brushe po screenach na liczne i skomplikowane nie wygladaja to wnioskuje z tego ze lightmapa wazy ponad 20 mb - zatem nic dziwnego ze fpsy nie sa wysokie :D

Pliczki z normal mapami sa zbędne w paczce.

Fajnie ze pokusiles sie o wlasne tekstury. Nie fajnie natomiast ze wygladają jak wygladają.
Nie ciekawe jest tez ich uzycie - brak spojnosci , sporo przypadku i zero imo smaku.

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-26 17:58:47

Cytat z posta - autor: [NecrosiS](%E2%80%99?id=users&details=1904%E2%80%99)
>
> Nie fajnie natomiast ze wygladają jak wygladają.
>
>
>
> Nie ciekawe jest tez ich uzycie - brak spojnosci , sporo przypadku i zero imo smaku.
>

Wiesz kwestia gustu

A co do mapki to nie miała byc skomplikowana , no i nie jest.

btw co to znaczy "imo" bo nie znam slangu.

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2006-10-26 19:57:02

Imo - in my opinion
To a propos tego gustu :)

Q3 ma mocne problemy z zaalokowaniem tej mapki - musisz drastycznie obciac rozmiar lightmapy

Zapraszam na z nową betą na maposferę po wiecej "rad" :D

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-26 21:41:02

Dzieki za tłumaczenie :D

A tak wogóle jeśli chodzi ci o ten artykół z bumpem na maposferze to czytalem hehe nawet wczesniej, dużo wczesniej czytałem tutoriala z bump-mappingiem ale po angielsku :D. tylko że ani w angielskim tutorialu ani w tym twoim nie było ważnego szczegółu mianowicie jeśli chce się uzyskać wysoki poziom sczegółów lightmapy (dzieki bumpom) to należy texturować brusze tak aby rozmiar textury pasował w 100% do brusha tzn mam na myśli sciane texturowaną :D a im wiekszy rozmiar tego nazwijmy to fece’a tym bump jest mniej szczególowy.
No chyba że textura jest na rozmiar :D. Aha ja w shaderze nie użyłem q3map_lightmapsamplesize 1 tylko w radiancie walnołem _lightmapscale 0.1 a tak wogóle dobre bumpy zaczynają się od _lightmapscale 0.15

Ale równie dobrze mozna powiedziec ze pier*ole po trzy para piętnaście bo to wszystko zależy od tego w jakim stopniu jest bogata w detale nasza normalmapa jesli ma tylko pare prostych linii to taki normalmap na pewno nie musi być kompilowany 10x bardziej dokładnie niż normalnie

Także to od wszystkiego zależy :/

[edit]
Wyrzuciłem wszystkie bumpy z podłóg i z większośći "trimów" a tak wygląda przyrost rozmiaru pliku bsp przy kompilacji "bsp_Q3Map2: (simulate old style -light -extra) BSP -meta, -vis, -light -super 2" dla

_lightmapscale 0.5 ---------> 3.04Mb

_lightmapscale 0.25 ---------> 4.78Mb

_lightmapscale 0.1 ---------> [edit] 36.7Mb (fajny przyrost nie?)

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2006-10-27 07:18:47

Z tymi radami to mialem na mysli forum maposfery jako ze arty na ms sa juz nieco leciwe :]

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-28 02:22:38

No więc tak mapka JUL15 jest już poprawiona i czeka w beta corner na jakieś komenty.

Wypiepszyłem wszystkie bumpy z podłóg oraz wiele trimów również niektóre bumpy na suficie poszły sie ..
zmieniłem także _lightmapscale na 1.5 bo przy 0.1 róznica zmian wynosiła od 0.1 do 8 Mb co w najlepszym wypadku dawało 28 Mb (bsp) lecz gra dalej miała problem z wyświetlaniem lightmapy .
Szkoda tylko że musiałem tak bardzo obniżyć jakośc bumpów aby mapka dobrze chodziła
(Chyba zabardzo się pojurgałem jak ją jeszcze tworzyłem :D)

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-30 00:47:24

Witam. ponownie rozpocząłem prace nad JUL_INF kiedyś już tą mapkę miałem prawie skończoną lecz peszcek chiał żeby jakiś critical error pierdolną w moim radiancie i mapka poszła sie wiecie co... Po tym zdarzeniu byłem troszke poirytowany i przez około 3 miechy wogóle nie właczałem radianta :/ tak bywa jak ponad miesiąc pracy idzie na darmo :/ No ale cóż "life is brutal and show must go on".
Dlatego postanowiłem zrobić jul_inf od początku. Jeszcze zostało mi pare prefarbów dlatego nie zaczynam tak strasznie od 0. A wogóle jakie są założenia JUL_INF? No więc takie jak w ctf tylko że blue team się może tylko bronić napewno nie ukradną flagi czerwonym bo przeszkdza im w tym specjalny trigger zabijający blue teamów jak tylko zbliżą się do flagi.
Ale ,ale czerwoni też nie mają ułatwionego zadania. Czerwoni aby zdobyć flage muszą uporac się z zadaniami takimi jak otwarcie bram chroniących baze niebieskich nastepnie wyłaczenie laserów itp. itd. (można by powiedzieć że coś w stylu ET ale w q3 chyba tego nie było) Ogólnie to już chyba wiecie o co chodzi.

No więc na początek pare screenów:

Z tego miejsca czerwoni zaczynają atak. Jest to mianowicie taki desantowiec coś w stylu dużego smigłowca:D

img238.imageshack.us/img238/6569/shot0000lw6.jpg

img183.imageshack.us/img183/2357/shot0004hq7.jpg

Później atak frontalny po przebiegnięciu przez górkę hehe (work in progress)

img180.imageshack.us/img180/2470/shot0007hd8.jpg

img58.imageshack.us/img58/2358/shot0008kb3.jpg

I jeszce zdjecia desantowca. Cóż nie jest to jakiś wyszukany high-poly model ale jak się nie ma co się lubi...

img204.imageshack.us/img204/1898/shot0013xp2.jpg

img212.imageshack.us/img212/5158/shot0009ah9.jpg

A wogóle myślice że to ma szanse wypalić tzn czy ktoś chciałby taką mapke sciągnąć i grać na niej?

P.S. patrzcie jaki długi post :D:D:D

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-31 12:34:20

ehh...Julek nie zorzum mnie zle..widze ze juz sporo masz zrobine...takie pytanie to trzeba bylo zadac zanim zaczales cokolwiek robic..no ale cos postawiles nas przed faktem dokonanym..wiec wyraze swoja opinie...owszem sporo graczy na pewno sobie sciagnie..popatrzy..moze szpilnie z botami ale na tym sie skonczy....to nie jest et czy cs...to jest q3.CO nie znaczy ze pomysl jest do bani...nie wrecz przeciwnie...ja powiem tak:zroob swietnie zbalansowana mapke w stylu q3(nie wiem cos jak wcp paki) ...niech bedzie ladna..ale grywalna bez zbednych bajerow...no i teraz ten pomysl z zadaniami...niech beda rozne miejsca respow..dwie bazy...i zaangazuj wszyskto tak jak wlasnie chciales:czyli np niebiescy nie moga zdobyc flagi itp....i powiem ci ze wtedy to na bank ktos bedzie na niej chcial...normalnie grac...ja rownierz i to bardzo chetnie...nie tylko latanie po flagi...tylko dynamika q3 + troche myslenia wiecej ..i wogole ciekawiej w ciul....bardzo mi sie to podoba...no a co do tego co jusz zrobiles...ten helikopter..no rzeczywiscie nie am jakis specjalnych ksztaltow..ale te smigla...bioskie...no i ten teren...baardzo ladny...ale niestety...do et dobry ale nie do q3...nie ten styl gry...musisz sie jeszcze liczyc z jednomapstwem na servach...wcp18,5,9 w kolko...zaadko sie zdarza ze graja na jakis innych...no ale trudno sie mowi.W kazdym razie ja sie pisze an takie cos..bardzo chetnie pogram i ze zniecierpliwieniem czekam na dalsze "losy" twojego dziela...aha i nie zarazaj sie do mojej wypowiedzi...po prostu chcialm ci dobrze poradzic...mam zycze ci jak najlepiej..wogole nie wiele twoich wypowiedzi mozna znalezc na forum..ale sa one sympatyczne i widac ze nie chcesz tu nikomu zawadzac i nie jestes niezyczliwy dla kogos..dlatego mam nadzieje ze mnei dobrze zrozumiesz

^ ^

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-31 16:13:31

Radio@ słuchaj mapka na prawde jest na samym początku tworzenia tak ,że w każdej chwili moge walnąć projekt w kosz :D

Aha i jeszcze co do tych botów to wątpie żeby wogóle one działały. No bo tak Niebiescy zaczynają gre w takim swojim bunkrze do którego czerwoni wstępu nie mają i z tamtąd wybierają portal do miejsc wyznaczonych na mapie i z tamtąd bronią poszczególnych celów i dlatego boty odpadają już na wstepie no chyba ze istnieje sposób na zrobienie jakiegos trigera tzn np. jeśli czerwoni otworzą jakieś tam drzwi to boty niebieskich przestają używać portalu nr.1 i idą do 2

Ale mapke bedę robił w wolnym czasie tzn w weekendy i mam nadzieje uwinąć się z całością w jakieś 10-20 dni

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-11-11 16:47:19

Zapraszam wszystkich do ściągania mojej mapki jul_inf jest to narazie jeszcze wczesna beta lecz już można obadać 50% mapki w terenie

Aha i jeszcze jeśli ktoś by miał jakieś pomysły na ułatwienie obrony w mapce (coś typu jakieś drzwi które zamykają się po włączeniu alarmu lub jakiś ostrzał artyleryjski itp itd) to niech napisze :D

gorat

Od: 2004-02-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2006-12-26 23:29:25

Przy przenoszeniu orga "przewietrzyło" BC i nikt tego nie zauważył? [](//htmlarea/images/smiles/6.gif)

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-12-27 02:28:11

Jak to nikt ja zauważyłem były tam moje mapki :D:D:D
ale ch*j z nimi mam już dwie nowe :D tylko czekam na BC aby się nimi podzielić

jedną właśnie skończyłem JUL16 robiłem ją na szybko dokładnie zajęło mi to 5h (coś koło tego) jest to szybka duelowa mapka

img476.imageshack.us/img476/8554/shot0016ye5.jpg

img160.imageshack.us/img160/83/shot0017bl6.jpg

druga mapka JUL17

img145.imageshack.us/img145/5639/shot0011bw5.jpg

img160.imageshack.us/img160/8967/shot0015oh3.jpg

ją troszke dłużej robiłem :D a najbardziej idzie się pochwalić texturami bo do obu map użyłem textur wysokiej rozdzielczości :D
no nic zostaje mi tylko czekać na beta corner

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2006-12-29 12:17:30

Faktycznie BC świeci pustką, szkoda. Pytałeś się Julek po co kazać grze wyświetlać te 125fps... Większość(?) monitorów i tak tyle nie wyświetli a ludzkie oko nie dostrzeże różnicy między 125 a 80 (wrażenie jest tylko podprogowe, nie będę tego wyjaśniał). Ale te 125fps jest optymalną wartością do działania silnika gry. Przy tej ilości klatek najlepiej się skacze itd. Przy wartościach + i - model podskoczy zawsze dokładnie na wysokość 48u, przy wyższej lub niższej wartości nawet skoki z jumppadów gorzej wychodzą.

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2007-03-08 06:23:11

Ktoś ze starych "wyjadaczy" siedzi jeszcze w mapperstwie? ;)

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-03-23 21:46:04

ja siedzę :D
btw pierwsze spojrzenie na moją nową mapke
architekturą z jul16 strasznie podobają mi się krzywe w quake’u

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-03-23 22:39:57

miodzio..kiedy planowany finisz??:>

^ ^

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-03-23 23:41:57

Krzywe sa ok, ladnie - ale postaraj sie tez zachowac umiar. Tak przynajmniej mi sie wydaje. Wszystko jest ok, ale w nie przesadzonej ilosci. Chyba ze robisz mape eksperymentalna, typu - ze na kazdym kacie, na kazdej krawedzi bedzie luk czy jak kiedys byla taka mapka jak curve - gdzie wszystko bylo zbudowane z simple path mesh.

gorat

Od: 2004-02-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2007-03-24 15:14:23

Te światełka ujęte w równoległoboki nie wyglądają za dobrze tak ustawione w kolumnie. Reszta git.

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-03-24 17:37:34

finisz już w niedziele a kiedy mapke dodadzą na org’a to nie wiem w każdym razie jak wrócę do domu (czyli wieczorkiem) to od razu skontaktuję się z kim trzeba :D

a co do fps’y to mam nadzieje że będą w miarę optymalne u mnie to chodzi

co do światełek to mnie się podobają , i z całością się nawet nieźle komponują

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-03-24 20:40:25

Mi osobiscie te swiatelka rownierz bardzo sie podobaja.No ale kazdy ma swoj gust/zdanie..goratowi aqrat nie spasowaly:)

^ ^

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2007-03-25 12:18:11

"Des gustibus..." itd. W trapezie wyglądałyby lepiej, ale to nie ja robię tę mapę;p

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-03-25 22:32:46

heh a już wiem o co wam chodzi z tymi światełkami :D
zobaczycie jak to wygląda gdy mapka już będzie gotowa :p

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-04-10 00:34:27

Mapka jest już od dłuższego czasu gotowa jedynie mam problem z dodaniem ją na orga :|
nie wiem piszę do szakalki a ona mnie ignoruje może ma jakiegoś doła (sądząc po jej opisach)
nie weim, nie wiem

ale jak ktoś by chciał pyknąć to mapka jest w "map queue" na ..::LvL

link do map queue