ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

[WIP] Work in progress

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-23 18:41:21

Co ty masz za chomika, że Ci takie dziury wyżera?

Poza tym trochę za cienka ta ścianka (chyba, że to jakaś płyta pilśniowa).

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-01-23 18:46:10

To nie jest scianka, Lukin, to jest rura od wentylacji, z jasnego metalu, cienka :)

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-01-23 23:42:38

> Co ty masz za chomika, że Ci takie dziury wyżera?
>
> Poza tym trochę za cienka ta ścianka (chyba, że to jakaś płyta pilśniowa).

On ma szczurka ;)

A co do mapki... swietnie wyglada ogolnie - juz nie moge sie doczekac :)

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-24 00:43:36

Jeśli to jest metalowa blacha to jest zdecydowanie za gruba ;)

Kiedy jakieś obrazki z gry?

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-24 12:55:02

heh, sie wczoraj z req zastanawialismy o co chodzi z tymi predkosciami obotow :)

nie wiem czy to jest dokladnie to, ale mniejwiecej dziala :)

trzeba by z tarczy zrobic shadera ze swiatlem zeby wskazowki nie rzucaly cieni :D hmm, a chyba sie da tak zrobic w shaderze dla wskazowek :)
aha, fajnie by bylo gdyby cale \"oprzyrzadowanie\" kuchenne bylo wymodelowane, a nie poskladane z brushy :P glupio wygladaja np. widelce zlozone z kilku brushy :PPP

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-01-24 13:43:08

Tak ale jak by mial to zamiar modelowac to pewnie robienie mapki zajelo by mu z 3 lata :D ...

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-01-25 16:28:31

hmm moze ktos mi pomoze w wymyslaniu secretow? Kazda propozycje przemysle :)

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-27 19:30:57

Bardzo proszę o pomoc!!!!!!

w sprawie skyboxa.....

jak się go robi?

z bruszy czy inaczej?

wszystko powkładałem, chyba dobrze, w radincie widzę tylko miniaturkę, czy to własnie nią texturuję scianki? czy powinienem widzieć wszystkie textury oddzielnie?

No nie wychodzi mi!!!!!!!!!!!!!!!!!!

przy bsp coś tam liczył, więc szader chyba działa (był tylko box i jeden brusz po srodku + start)

pomocy

NOT MY PRESIDENT !

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-27 21:37:33

kup sobie komunikator to pogadamy :DDDD

  1. robi sie go normalnie :)

  2. z brushy :D

  3. jedna teksturka w radiancie, shader robi reszte czyli skybox :)

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-01-27 22:17:43

Tworzysz plik [yellow]sky-xxx.shader[/color] (gdzie xxx to twoja nazwa), piszesz w nim:
[yellow]textures/skies/xxx

{

qer_editorimage textures/skies/xxx.tga

surfaceparm sky

surfaceparm noimpact

surfaceparm nolightmap

q3map_globaltexture

q3map_lightsubdivide 256

q3map_surfacelight 111

q3map_sun 0.6 0.6 0.6 100 120 60

skyparms env/xxx/xxx - -

}[/color]
a nastepnie wrzucasz do folderu scripts i dopisujesz do pliku shaderlist.txt

Co oznaczaja poszczegolne rzeczy w tym pliku?
[yellow][i]qer_editorimage [red]textures/skies/xxx.tga[/color][/i][/color] - texturka widoczna w programie GTK/Q3 radiant. Wrzucasz ja do katalogu textures/skies/

[yellow][i]q3map_surfacelight 111[/i][/color] - kolor jaki daje swiatlo nieba

[yellow][i]q3map_sun 0.6 0.6 0.6 100 120 60[/i][/color] - polozenie swiatla slonecznego

[yellow][i]skyparms [red]env/xxx/xxx - -[/color][/i][/color] - nazwy plikow skyboxa, czytaj nizej
...nizej, czyli tutaj. Do folderu [yellow]env/xxx/[/color] (ten folder siedzi w baseq3) wrzucasz 6 pliczkow tga skyboxa o nazwie twojej mapy i okresleniu polozenia kazdego z nich:
[red]xxx_bk.tga[/color] - tył (bk = back)

[red]xxx_dn[/color] - dol (dn = down)

[red]xxx_ft[/color] - przod (ft = front)

[red]xxx_lf [/color]- lewo (lf = left)

[red]xxx_rt [/color]- prawo (rt = right)

[red]xxx_up[/color] - gora (up = up:)
[yellow]Wszystkie pliki powinny mieć rozdzielczosc: [red]512x512x24b[/color][/color]
Jak nigdzie nie popelnioles bledu, odpalasz radianta, ladujesz z menu textur pozycje \"[yellow]skies[/color]\" i tam wybierasz kwadracik z obrazkiem swojej mapki (okreslonym przy [yellow]qer_editorimage[/color]) i to wlasnie z niego robisz bloki nieba.

Przykład:
[img]requiemxf.republika.pl/okno.jpg[/img]

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-01-27 23:26:21

> zrobilem megakostkę i oblepilem ją tym jednym obrazkiem (na czuja

Chyba nie zrobiles bloku, a do swodka niego wsadziles platforme? Robisz z tego kwadrat, ale pusty w srodku :) Tak jakbys robil pomieszczenie ;)

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-28 02:39:04

[76]No bez przesady mój drogi Watsonie!!! Taki głupi to już dawno nie jestem...

[11]Łał!!! Udało się!!! [11] Dla tych co będą się męczyć:

=======esel.shader=========

textures/skies/esel

{

qer_editorimage textures/skies/esel.tga

surfaceparm sky

surfaceparm noimpact

surfaceparm nolightmap

q3map_globaltexture

q3map_lightsubdivide 1024

q3map_surfacelight 50

q3map_sun 0.6 0.5 0.6 170 90 35

skyparms env/esel/esel - -

}

q3map_surfacelight - jasność światła nieboskłonu

q3map_sun - słoneczko

  • składowe, wyciągana jest średnia

  • siła światła słońca, uśredniana ze światłem nieba (ale przy surfacelight powyżej 80-100 zaczynają znikać cienie od słońca, choćby miało nawet z 500)

0,90,180, itp strony świata, 90 to góra ekranu w radiancie (czyli północ na rzucie)

od 0 (wschód słońca) do 90 (połódnie na równiku)
q3map_lightsubdivide - dawałem od 128 do 1024 - bez różnicy, nawet przy final bsp, ktoś wie o co chodzi???
Tego kurcze nie wiedziałem, choć jest to proste jak konstrukcja cepa, ale sporą liczbę kombinacji można wygenerować.... :

esel.shader

C:\Program Files\Quake III Arena\baseq3\scripts
esel.tga - mini...

C:\Program Files\Quake III Arena\baseq3\textures\skies
esel_bk.tga itd...

C:\Program Files\Quake III Arena\baseq3\env\esel
Po moich zmaganiach polecam w razie problemów sprawdzenie w konsoli radianta przebiegu logowania, ja np musiałem wogóle dodać ręcznie \"skies\" do shaderlist.txt (ale kiszka!!!) nie wiem dlaczego go tam nie było... :-D

Swoją drogą, 512 na 512 pix daje w sumie dość mizerny efekt... a tyle mnie to kosztowało....

Acha, sky-box wcale nie musi być boxem, może być nawet jedną ścianką, byle by się domykało z mapą (tego też nie wiedziałem)... ach wy liski....

NOT MY PRESIDENT !

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-01-28 11:08:07

hehe, niektore rzeczy wydaja sie po prostu zbyt oczywiste ;)
a pokaz ty wiecej obrazkow z tej swojej midairowej mapki, co? :P

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-02-01 16:20:11

ty mnie tu nie czaruj screenami tyko jakoms bete wypsoc :]
screeny z \"Old School\"
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/sfx/n7/necro7_1.jpg[/img]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/sfx/n7/necro7_2.jpg[/img]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/sfx/n7/necro7_3.jpg[/img]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/sfx/n7/necro7_4.jpg[/img]
nie wiem za ile skoncze :D

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-01 17:08:25

nooo req dawaj nowe screeny bo ludzie zapomna o twojej mapie :DDD

fajnie wyglada. tak jak powinna... oldskulowo :D

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-02-01 17:12:09

No to by sugerowala nazwa :D .. pomysl co by z tą mglą zrobic ..

Woghule pomyslcie co zrobic z nią bo ona mi \"tnie\" ten pomost .. tzn robi dziury w curves przy swej powierzchni :[ [wrdna jedna :D]

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-01 21:27:19

Pokaż dokładniej ten pomost pocięty przez mgłę, bo mi wyobraźnia szwankuje...

Poza tym mapa wygląda brzydko. Mapek \"old schoolowych\" jest zdecydowanie za dużo, mam nawet taki duży pak, z samymi takimi i w żadną z nich już nie gram. Pak nazywa się pak0.pk3 :P

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-01 21:38:30

> Pak nazywa się pak0.pk3 :P

HAHAHAHAHAHAHA :D

jeszcze nic nie widziales a juz marudzisz :D ja lubie takie gotyckie mapki! malo jest takich, wszyscy napiedalaja jakies base kwadraty! ;)

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-02-02 10:44:30

Przed:

\"surfaceparm trans\"

dodaj linijke:

\"qer_editorimage textures/chains/chain1.tga\"

To jest odpowiedzialne za obrazek jaki pojawia się Radiancie. A ponadto było tłumaczone chyba kawałek wyżej, więc wystarczyło poszukać.

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-02 12:15:50

> jeszcze nic nie widziales a juz marudzisz :D ja lubie takie gotyckie mapki! malo jest takich, wszyscy napiedalaja jakies base kwadraty! ;)

Ostatnio na LvL była taka old schoolowa mapka, w ogóle coś mało tych base kwadratów na LvL ;) Tak jak ty oceniam wygląd tej mapki jedynie ze screenów, czyli coś tam już widziałem. Za stylem gotyckim nie przepadam, bo jest mocno ograniczony, a ten wszędobylski różowo-rdzawy kolor jest ohydny ;)

Estatica nie jest \"base kwadratem\" i wygląda sexy. Necro - zrób mapkę gotycką z podobnymi efektami świetlnymi i będzie ok.

TymoN

Gravatar

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-02 19:44:20

Gotyk jest super.

Necro mapka wyglada interesujaco, masz jakas bete ? :]

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-02-02 20:03:17

> Przed:
>
> \"surfaceparm trans\"
>
> dodaj linijke:
>
> \"qer_editorimage textures/chains/chain1.tga\"
>
> To jest odpowiedzialne za obrazek jaki pojawia się Radiancie. A ponadto było tłumaczone chyba kawałek wyżej, więc wystarczyło poszukać.

o czym ty mowisz ;D Jelsi to byla rada dlamnie to nie bardzo rozumiem jej sens :D

Poradzilem soebie .. dodalem 2 schodki w dol i teraz fog jest nad poziomem mostu i nic nie tnie :]

> Necro mapka wyglada interesujaco, masz jakas bete ? :]

Dopiero zaczolem :] jest tyle :

Styl : goyk [daa :P]

tryb : tdm

Secrety :3 [2 jusj parwie są ]

ukonczone : tak mniej wiecej 50 %
Za tydzien powinna byc beta :D

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-02-02 20:15:14

> o czym ty mowisz ;D Jelsi to byla rada dlamnie to nie bardzo rozumiem jej sens :D

To nie było do Ciebie, Req chyba usuwał posty, więc tego też może usunąć.

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-02-02 21:28:16

Ja nic nie usuwałem.

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook