Co ty masz za chomika, że Ci takie dziury wyżera?
Poza tym trochę za cienka ta ścianka (chyba, że to jakaś płyta pilśniowa).
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Co ty masz za chomika, że Ci takie dziury wyżera?
Poza tym trochę za cienka ta ścianka (chyba, że to jakaś płyta pilśniowa).
To nie jest scianka, Lukin, to jest rura od wentylacji, z jasnego metalu, cienka :)
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
> Co ty masz za chomika, że Ci takie dziury wyżera?
>
> Poza tym trochę za cienka ta ścianka (chyba, że to jakaś płyta pilśniowa).
On ma szczurka ;)
A co do mapki... swietnie wyglada ogolnie - juz nie moge sie doczekac :)
Jeśli to jest metalowa blacha to jest zdecydowanie za gruba ;)
Kiedy jakieś obrazki z gry?
heh, sie wczoraj z req zastanawialismy o co chodzi z tymi predkosciami obotow :)
nie wiem czy to jest dokladnie to, ale mniejwiecej dziala :)
trzeba by z tarczy zrobic shadera ze swiatlem zeby wskazowki nie rzucaly cieni :D hmm, a chyba sie da tak zrobic w shaderze dla wskazowek :)
aha, fajnie by bylo gdyby cale \"oprzyrzadowanie\" kuchenne bylo wymodelowane, a nie poskladane z brushy :P glupio wygladaja np. widelce zlozone z kilku brushy :PPP
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
Tak ale jak by mial to zamiar modelowac to pewnie robienie mapki zajelo by mu z 3 lata :D ...
hmm moze ktos mi pomoze w wymyslaniu secretow? Kazda propozycje przemysle :)
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
Bardzo proszę o pomoc!!!!!!
w sprawie skyboxa.....
jak się go robi?
z bruszy czy inaczej?
wszystko powkładałem, chyba dobrze, w radincie widzę tylko miniaturkę, czy to własnie nią texturuję scianki? czy powinienem widzieć wszystkie textury oddzielnie?
No nie wychodzi mi!!!!!!!!!!!!!!!!!!
przy bsp coś tam liczył, więc szader chyba działa (był tylko box i jeden brusz po srodku + start)
pomocy
NOT MY PRESIDENT !
kup sobie komunikator to pogadamy :DDDD
robi sie go normalnie :)
z brushy :D
jedna teksturka w radiancie, shader robi reszte czyli skybox :)
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
Tworzysz plik [yellow]sky-xxx.shader[/color] (gdzie xxx to twoja nazwa), piszesz w nim:
[yellow]textures/skies/xxx
{
qer_editorimage textures/skies/xxx.tga
surfaceparm sky
surfaceparm noimpact
surfaceparm nolightmap
q3map_globaltexture
q3map_lightsubdivide 256
q3map_surfacelight 111
q3map_sun 0.6 0.6 0.6 100 120 60
skyparms env/xxx/xxx - -
}[/color]
a nastepnie wrzucasz do folderu scripts i dopisujesz do pliku shaderlist.txt
Co oznaczaja poszczegolne rzeczy w tym pliku?
[yellow][i]qer_editorimage [red]textures/skies/xxx.tga[/color][/i][/color] - texturka widoczna w programie GTK/Q3 radiant. Wrzucasz ja do katalogu textures/skies/
[yellow][i]q3map_surfacelight 111[/i][/color] - kolor jaki daje swiatlo nieba
[yellow][i]q3map_sun 0.6 0.6 0.6 100 120 60[/i][/color] - polozenie swiatla slonecznego
[yellow][i]skyparms [red]env/xxx/xxx - -[/color][/i][/color] - nazwy plikow skyboxa, czytaj nizej
...nizej, czyli tutaj. Do folderu [yellow]env/xxx/[/color] (ten folder siedzi w baseq3) wrzucasz 6 pliczkow tga skyboxa o nazwie twojej mapy i okresleniu polozenia kazdego z nich:
[red]xxx_bk.tga[/color] - tył (bk = back)
[red]xxx_dn[/color] - dol (dn = down)
[red]xxx_ft[/color] - przod (ft = front)
[red]xxx_lf [/color]- lewo (lf = left)
[red]xxx_rt [/color]- prawo (rt = right)
[red]xxx_up[/color] - gora (up = up:)
[yellow]Wszystkie pliki powinny mieć rozdzielczosc: [red]512x512x24b[/color][/color]
Jak nigdzie nie popelnioles bledu, odpalasz radianta, ladujesz z menu textur pozycje \"[yellow]skies[/color]\" i tam wybierasz kwadracik z obrazkiem swojej mapki (okreslonym przy [yellow]qer_editorimage[/color]) i to wlasnie z niego robisz bloki nieba.
Przykład:
[img]requiemxf.republika.pl/okno.jpg[/img]
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
> zrobilem megakostkę i oblepilem ją tym jednym obrazkiem (na czuja
Chyba nie zrobiles bloku, a do swodka niego wsadziles platforme? Robisz z tego kwadrat, ale pusty w srodku :) Tak jakbys robil pomieszczenie ;)
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
[76]No bez przesady mój drogi Watsonie!!! Taki głupi to już dawno nie jestem...
[11]Łał!!! Udało się!!! [11] Dla tych co będą się męczyć:
=======esel.shader=========
textures/skies/esel
{
qer_editorimage textures/skies/esel.tga
surfaceparm sky
surfaceparm noimpact
surfaceparm nolightmap
q3map_globaltexture
q3map_lightsubdivide 1024
q3map_surfacelight 50
q3map_sun 0.6 0.5 0.6 170 90 35
skyparms env/esel/esel - -
}q3map_surfacelight - jasność światła nieboskłonu
q3map_sun - słoneczko
składowe, wyciągana jest średnia
siła światła słońca, uśredniana ze światłem nieba (ale przy surfacelight powyżej 80-100 zaczynają znikać cienie od słońca, choćby miało nawet z 500)
0,90,180, itp strony świata, 90 to góra ekranu w radiancie (czyli północ na rzucie)
od 0 (wschód słońca) do 90 (połódnie na równiku)
q3map_lightsubdivide - dawałem od 128 do 1024 - bez różnicy, nawet przy final bsp, ktoś wie o co chodzi???
Tego kurcze nie wiedziałem, choć jest to proste jak konstrukcja cepa, ale sporą liczbę kombinacji można wygenerować.... :
esel.shader
C:\Program Files\Quake III Arena\baseq3\scripts
esel.tga - mini...
C:\Program Files\Quake III Arena\baseq3\textures\skies
esel_bk.tga itd...
C:\Program Files\Quake III Arena\baseq3\env\esel
Po moich zmaganiach polecam w razie problemów sprawdzenie w konsoli radianta przebiegu logowania, ja np musiałem wogóle dodać ręcznie \"skies\" do shaderlist.txt (ale kiszka!!!) nie wiem dlaczego go tam nie było... :-D
Swoją drogą, 512 na 512 pix daje w sumie dość mizerny efekt... a tyle mnie to kosztowało....
Acha, sky-box wcale nie musi być boxem, może być nawet jedną ścianką, byle by się domykało z mapą (tego też nie wiedziałem)... ach wy liski....
NOT MY PRESIDENT !
hehe, niektore rzeczy wydaja sie po prostu zbyt oczywiste ;)
a pokaz ty wiecej obrazkow z tej swojej midairowej mapki, co? :P
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
Update screenow, ostatni jest nowy :)
reqkitchen, pre-alfa:
[img]requiemxf.republika.pl/reqkitchen_prealfa.jpg[/img]
[img]requiemxf.republika.pl/reqkitchen_prealfa2.jpg[/img]
[img]requiemxf.republika.pl/reqkitchen_prealfa3.jpg[/img]
[img]requiemxf.republika.pl/reqkitchen_prealfa4.jpg[/img]
[img]requiemxf.republika.pl/reqkitchen_prealfa6.jpg[/img]
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
ty mnie tu nie czaruj screenami tyko jakoms bete wypsoc :]
screeny z \"Old School\"
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/sfx/n7/necro7_1.jpg[/img]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/sfx/n7/necro7_2.jpg[/img]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/sfx/n7/necro7_3.jpg[/img]
[img]hosting.fpp.pl/necrosis/sfx/n7/necro7_4.jpg[/img]
nie wiem za ile skoncze :D
nooo req dawaj nowe screeny bo ludzie zapomna o twojej mapie :DDD
fajnie wyglada. tak jak powinna... oldskulowo :D
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
No to by sugerowala nazwa :D .. pomysl co by z tą mglą zrobic ..
Woghule pomyslcie co zrobic z nią bo ona mi \"tnie\" ten pomost .. tzn robi dziury w curves przy swej powierzchni :[ [wrdna jedna :D]
Pokaż dokładniej ten pomost pocięty przez mgłę, bo mi wyobraźnia szwankuje...
Poza tym mapa wygląda brzydko. Mapek \"old schoolowych\" jest zdecydowanie za dużo, mam nawet taki duży pak, z samymi takimi i w żadną z nich już nie gram. Pak nazywa się pak0.pk3 :P
> Pak nazywa się pak0.pk3 :P
HAHAHAHAHAHAHA :D
jeszcze nic nie widziales a juz marudzisz :D ja lubie takie gotyckie mapki! malo jest takich, wszyscy napiedalaja jakies base kwadraty! ;)
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
Przed:
\"surfaceparm trans\"
dodaj linijke:
\"qer_editorimage textures/chains/chain1.tga\"
To jest odpowiedzialne za obrazek jaki pojawia się Radiancie. A ponadto było tłumaczone chyba kawałek wyżej, więc wystarczyło poszukać.
> jeszcze nic nie widziales a juz marudzisz :D ja lubie takie gotyckie mapki! malo jest takich, wszyscy napiedalaja jakies base kwadraty! ;)
Ostatnio na LvL była taka old schoolowa mapka, w ogóle coś mało tych base kwadratów na LvL ;) Tak jak ty oceniam wygląd tej mapki jedynie ze screenów, czyli coś tam już widziałem. Za stylem gotyckim nie przepadam, bo jest mocno ograniczony, a ten wszędobylski różowo-rdzawy kolor jest ohydny ;)
Estatica nie jest \"base kwadratem\" i wygląda sexy. Necro - zrób mapkę gotycką z podobnymi efektami świetlnymi i będzie ok.
Gotyk jest super.
Necro mapka wyglada interesujaco, masz jakas bete ? :]
> Przed:
>
> \"surfaceparm trans\"
>
> dodaj linijke:
>
> \"qer_editorimage textures/chains/chain1.tga\"
>
> To jest odpowiedzialne za obrazek jaki pojawia się Radiancie. A ponadto było tłumaczone chyba kawałek wyżej, więc wystarczyło poszukać.
o czym ty mowisz ;D Jelsi to byla rada dlamnie to nie bardzo rozumiem jej sens :D
Poradzilem soebie .. dodalem 2 schodki w dol i teraz fog jest nad poziomem mostu i nic nie tnie :]
> Necro mapka wyglada interesujaco, masz jakas bete ? :]
Dopiero zaczolem :] jest tyle :
Styl : goyk [daa :P]
tryb : tdm
Secrety :3 [2 jusj parwie są ]
ukonczone : tak mniej wiecej 50 %
Za tydzien powinna byc beta :D
> o czym ty mowisz ;D Jelsi to byla rada dlamnie to nie bardzo rozumiem jej sens :D
To nie było do Ciebie, Req chyba usuwał posty, więc tego też może usunąć.
Ja nic nie usuwałem.
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook